De Ideale Buren

16-10-2021 12:42 66 berichten
N.a.v. dit topic: actueel/3-zonen-geen-koopwoning-ondanks ... ges/483100

Beschrijf je ideale buren.
FeeLucifer01 schreef:
16-10-2021 14:19
Dit zijn altijd van die uitspraken van mensen die nog nooit horrorburen hebben gehad. Of in een speciaal soort wijk hebben gewoond.
Bwah, van een beetje verdraagzaamheid is anders nog nooit iemand gestorven hoor. En nee, dan heb ik het natuurlijk niet over horrorburen. Maar mensen die stampen op de trap, praten als een kettingzaag of er een gedurig keffend kuttenlikkertje op na houden zijn niet per se horrorburen.
FeeLucifer01 schreef:
16-10-2021 14:19
Dit zijn altijd van die uitspraken van mensen die nog nooit horrorburen hebben gehad. Of in een speciaal soort wijk hebben gewoond.
Klopt. Maar er zijn ook veel zeikburen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Geen buren of weiland
watdachtjehiervan schreef:
16-10-2021 17:01
Klopt. Maar er zijn ook veel zeikburen hoor.

Inderdaad, wij klagen niet tegen de buren, want beseffen wel dat we zelf ook wel eens wat meer geluid produceren. Zij klagen wel tegen ons, zonder door te hebben dat ze zelf meer geluid produceren dan wij.

Ze klagen ook over de heg die ineens uitloopt en dan even twee weken iets te breed is omdat wij geen zeven dagen per week de tijd hebben om te snoeien. Of over onkruid in onze tuin.
Geen buren.
Andersom schreef:
16-10-2021 17:39
Inderdaad, wij klagen niet tegen de buren, want beseffen wel dat we zelf ook wel eens wat meer geluid produceren. Zij klagen wel tegen ons, zonder door te hebben dat ze zelf meer geluid produceren dan wij.

Ze klagen ook over de heg die ineens uitloopt en dan even twee weken iets te breed is omdat wij geen zeven dagen per week de tijd hebben om te snoeien. Of over onkruid in onze tuin.
Dat eeuwige geklaag over niks is ook burenoverlast.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-10-2021 13:26
Een zwarte kousen gezin. Maakt niet uit hoeveel kinderen die hebben, je hoort ze nooit.
Nouuuuuu die in mijn wijk hebben tig kinderen die vaak los gaan in huis want daar waar ze gezien kunnen worden mogen ze net aan ademhalen en vooral niet bewegen
Alle reacties Link kopieren
Wonen op minstens 50 meter.

Zeuren niet over houtkachels.
Zeuren ook niet om citroen, melk, eieren, ... waar ze zelf te tam voor zijn om op hun boodschappenlijstje te zetten.

Mogen rustig een paar keer per jaar een feestje geven, maar houden het dan wel beschaafd en niet elke week of 3 keer per week.

Laten ons vooral met rust. Doen wij hetzelfde bij hen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ideale buren zijn die buren die 5 km verderop wonen...

En anders: degene waar je geen last van hebt. Ik heb al vrienden genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ideale buren. We zijn vrienden geworden want ze zijn aardig, beschaafd en je kan met ze lachen. We delen lief, leed en hapjes. Helaas zitten er tussen deze lieverds en ons huis 7 huizen vol aso's, etterbakken en herrieschoppers.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
16-10-2021 14:30
Ik verbaas me soms echt waar mensen burenruzies over hebben bij De Rijdende Rechter enzo. Ik snap dat soms gewoon echt niet.
Ik verbaas me er ook altijd over en toch heb ik helaas meegemaakt hoe makkelijk het zo ver kan komen.
Je maakt ergens een opmerking over, buren voelen zich persoonlijk aangevallen, vatten plots alles verkeerd op en beginnen met pesten :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
16-10-2021 14:43
Dus?

Ik reageerde op iemand die aanzwengelt dat je niet mag zeuren over leefgeluiden.
Ga je daar ook even vingerwijzen dan?
Nee, want ik zie leefgeluiden niet als overlast. Maar dan ga ik uit van normaal beschaafde leefgeluiden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn twee onder een kap Buuf is net met pensioen lief en iet wat doof. Handig met kinderen
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
16-10-2021 16:08
Alleenstaand of stelletje die lekker rustig en op zichzelf is. Geen kinderen, geen blaffende honden, geen harde muziek, geen muziekinstrument beoefenen.
Ik woon in een appartementencomplex en eigenlijk zijn al mijn buren heerlijk rustige fulltime werkenden. De appartementen zijn te klein (en te duur) voor gezinnen dus heerlijk rustig!
Klinkt goed, waar is dat? Ondanks dat ik heb aangegeven geen buren als ideale buren te zien, zou ik in een appartementencomplex met mensen met eenzelfde leefstijl ook wel kunnen aarden.
.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-10-2021 13:26
Een zwarte kousen gezin. Maakt niet uit hoeveel kinderen die hebben, je hoort ze nooit.
Die hebben wij ook gehad..waren de grootste tokkies van de straat.Kinderen werden om 7 uur smorgens al buiten gezet onder het mom van maak daar maar kabaal.Veel ruzie onderling en veel lawaai. :proud:
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Mijn ideale buren zijn nooit thuis, hebben een binnenzwembad en een buitensauna met dompelbad waar ik elke dag gebruik van mag maken omdat zij nooit thuis zijn. Verder hebben ze een leuke tuinman die mijn tuin en mij ook gezellig meepakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven