"Nieuwe hond"?

18-10-2021 17:23 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij hebben een hond van 8 jaar, een ontzettend leuk en lief dier. Helaas is een maand of 2 geleden naar boven gekomen dat hij leukemie heeft (de niet te genezen variant).

We vonden en vinden dit verschrikkelijk en zouden er alles aan gedaan hebben om hem te laten genezen, alleen is dit dus niet mogelijk. In overleg met de dierenarts dus besloten het zo te laten, uiteraard wel pijnstilling geven indien nodig.

Tot vorige week merkte we niets aan de hond, liep gemiddeld 10 km per dag, was erg speels en at en dronk als een malle. Tot een aantal dagen geleden. We merken dat hij aan zn laatste fase is begonnen.
Hond krijgt pijnstillers eet en drink zeer matig. Hebben besloten om niet verder af te wachten maar om hem naar de dierenarts te brengen voor euthanasie.

We willen absoluut niet dat dit een lijdensweg gaat worden.

Maar nu......we zouden dolgraag weer een hond willen en nu wil het geval dat er bij ons op het dorp een nestje puppies is. Deze mogen binnen nu en 2 weken het nest verlaten.

We zouden dolgraag weer een andere hond willen ( dat is zeker), maar is dit niet een beetje snel?

Hoe denken jullie er over?

groet,
Kippetje
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte vandaag...
kataravrouw schreef:
21-10-2021 12:25
En iemand die een hobbynestje fokt, noem ik geen fokker.
En toch is dat wel een fokker. Als je een hond fokt, ben je een fokker. Eenmalig of niet. Je bent dan net zo verantwoordelijk voor een gezonde fok met de benodigde testen.
kataravrouw schreef:
21-10-2021 12:23
Hier gaat het dus al fout...omdat je die mensen kent weet je dat het een goed adres is? Is dat zo? Wat weet jij van de vader en moeder hond? Hebben die mensen die jij zo goed kent ook de ouderdieren laten testen op allerlei ziekten? Zodat de pupkoper iig weet dat die ziekten zijn uitgesloten? Hoe zijn de karakters van beide ouderdieren? Dat ze goed voor het nest zullen zorgen dat geloof ik wel.
Maar die hobby nestjes....echt ben daar wel klaar mee. Alleen als de kruising bewust is gemaakt, ten behoud van de genenpool bijvoorbeeld en de ouderdieren zijn getest op de rasspecifieke erfelijke ziekten....ja dan is het prima hoor.
Maar hier sluit ik mij volledig bij aan.
Duufje schreef:
21-10-2021 11:38
Wat ontzettend kort door de bocht en wat een wonderlijke conclusie...
Wij willen geen rashond, we hebben een kruising van een hobbynestje. Van mensen die wij kennen en waarvan we dus weten dat het een 'goed' adres is.
En daar gaat het fout.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
21-10-2021 13:18
En toch is dat wel een fokker. Als je een hond fokt, ben je een fokker. Eenmalig of niet. Je bent dan net zo verantwoordelijk voor een gezonde fok met de benodigde testen.
Ik weet dat het zo is. En nu zal elke fokker, serieus of niet een UBN moeten aanvragen voor 1 november. Doe je dat niet, krijgen je pups ook geen chip.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat dit het topic en de tijd is om hier je standpunt in te nemen over “de fokkerij”.

TO heeft het vandaag al moeilijk genoeg en ik vind de bovenstaande reacties erg lomp overkomen…. Ik zou zeggen open zelf een topic om de misstanden die jullie aanhalen onder de aandacht te brengen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
21-10-2021 14:10
Ik denk niet dat dit het topic en de tijd is om hier je standpunt in te nemen over “de fokkerij”.

TO heeft het vandaag al moeilijk genoeg en ik vind de bovenstaande reacties erg lomp overkomen…. Ik zou zeggen open zelf een topic om de misstanden die jullie aanhalen onder de aandacht te brengen.
Helemaal mee eens, daarom reageer ik er ook niet op (naast dat ik beter weet).
Ik hoop dat TO okay is en dat de beslissing is genomen die het beste is voor de hond. Nogmaals sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eerder realistisch noemen dan lomp.

Omdat TO pas schreef dat haar hond een opleving had, hoop ik voor haar en haar gezin dat die opleving heeft door gezet. En dat ze nog een hele tijd mogen genieten van hun maatje.

Als dat niet zo is, veel sterkte TO !!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Durf het bijna niet te zeggen maar.....hij is er nog! Ik melde gisteravond al dat t leek alsof het beter ging, wij dachten zelf aan een opleving.
Vanmorgen bij de dierenarts was deze er verbaast over hoe goed hij er nog uit zag. Hond eet en drinkt en gaat nog graag uit (tilt ook nog gewoon zn poot op, ook poepen is nog ok. Ook zn vacht glanst als een tierelier.

DA heeft m helemaal onderzocht, en overal gedrukt en gevoeld. Hond geeft geen enkele pijnklacht aan, er is bloed geprikt. Geen ontstekingen. Heeft wel vocht afdrijvende medicatie, hij houdt wel vocht vast.

DA gaf ons de beslissing, maar hij zou t nog niet laten doen. Omdat hond geen pijn heeft en eet en drinkt hebben we besloten om t jo g even uit te stellen. Mocht het slechter gaan dan kunnen we direct weer terecht!

Bedankt voor jullie sterkte wensen!

Groet,
Kippetje
En de plannen voor een pup in de ijskast gezet hoop ik?

Fijn dat het hem nog goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Ja, pup is voorlopig van de baan....even nog
genieten van deze hond!

Groet,
Kippetje
Kippetje1974 schreef:
21-10-2021 17:26
Ja, pup is voorlopig van de baan....even nog
genieten van deze hond!

Groet,
Kippetje
Fijn!! Ik hoop dat hij nog even zo blijft!
Wat super dat hond het goed doet!!!!

Fijn dat je de update geeft.heb echt aan jullie gedacht vandaag.

Hondebeest, high5!
Alle reacties Link kopieren
Kippetje1974 schreef:
21-10-2021 15:58
Hallo allemaal,

Durf het bijna niet te zeggen maar.....hij is er nog! Ik melde gisteravond al dat t leek alsof het beter ging, wij dachten zelf aan een opleving.
Vanmorgen bij de dierenarts was deze er verbaast over hoe goed hij er nog uit zag. Hond eet en drinkt en gaat nog graag uit (tilt ook nog gewoon zn poot op, ook poepen is nog ok. Ook zn vacht glanst als een tierelier.

DA heeft m helemaal onderzocht, en overal gedrukt en gevoeld. Hond geeft geen enkele pijnklacht aan, er is bloed geprikt. Geen ontstekingen. Heeft wel vocht afdrijvende medicatie, hij houdt wel vocht vast.

DA gaf ons de beslissing, maar hij zou t nog niet laten doen. Omdat hond geen pijn heeft en eet en drinkt hebben we besloten om t jo g even uit te stellen. Mocht het slechter gaan dan kunnen we direct weer terecht!

Bedankt voor jullie sterkte wensen!

Groet,
Kippetje
:jump:
"Ah! Tu vois que ce n'est pas drôle!!"
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
20-10-2021 23:31
Natuurlijk is het je eigen beslissing, dat is duidelijk. Maar als ik zie dat mijn dier niet meer zichzelf is en ik kom bij de dierenarts met de vraag: is dit nog eerlijk of is het beter om afscheid te nemen en de dierenarts geeft aan dat als het haar hond/kat/paard (wat dan ook)was geweest, zij afscheid had genomen, dan ga ik zo’n dier natuurlijk niet onnodig laten lijden. Dieren laten niet altijd goed zien hoeveel pijn ze werkelijk hebben, vooral katten zijn meesters in het verbergen van pijn. Ik heb te vaak in mijn omgeving huisdieren gezien die naar mijn mening te erg moesten lijden omdat de eigenaar maar geen afscheid kon nemen. Dat zal ik mijn dieren nooit aan willen doen….

Overigens: als de situatie het toelaat neem ik mijn huisdieren dan altijd weer mee naar huis en plan met de dierenarts een afspraak dat zij bij mij aan huis komt om het dier te laten inslapen. In een noodsituatie kan dat soms niet maar in principe altijd thuis.
Maar dat was het punt, ze was nog wél zichzelf. Helemaal zichzelf. En dat maakte het zo moeilijk. En wie ben ik om voor een ander te bepalen of die dood moet omdat het niet meer gaat? Vind je dat mensen die pijn hebben ook altijd maar dood moeten omdat dat beter voor ze is? De een kan het verduren, en de ander geeft het op. Daarin is iedereen verschillend. Een jack russel is heel hard, maar een husky geeft het op.
Jij kent mij niet. Mijn dierenarts wel. Want die heeft al eerder dieren moeten euthanaseren voor mij, een geliefde hond, een pony, een paard... Dus die weet dat ik dat wel kan inschatten. Ik weet heus wel als het klaar is. En dan weet ik wat ik moet doen.

En mijn honden worden hier thuis ingeslapen, net als mijn paarden. En mijn honden worden hier ook begraven en krijgen een roos op hun graf.


Fijn dat je hond er nog is TO! Je hebt mazzel, je mag nog even door met je hond. Neem het ervan!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat! Houden zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven