Camcorder aanschaffen

21-10-2021 09:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleine camcorder aan te schaffen met veel zoom. Die dingen zijn tegenwoordig klein en licht maar er zijn zoveel soorten, HD, 4K etc. Ik denk dat ik eerst wil beginnen met een niet te duur ding, liefst eentje die tegen een stootje kan. Heeft iemand hier zo'n ding en zo ja welke?
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen, niet bijten :D
Veel zoom? Vertel?
.
anoniem_640b46e11f130 wijzigde dit bericht op 21-10-2021 10:05
98.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb blijkbaar iets raars gevraagd? Ik loop veel hard op de Veluwe, kom veel wild tegen en zou het leuk vinden om dat vast te leggen. Ik rommel nu wat met de telefoon maar die heeft geen zoom en daardoor mis ik beelden.

Ik keek naar de JVC quad proof GZ625BEU omdat die tegen water en zand kan, maar als iemand suggesties heeft voor een ander merk dan hoor ik graag
Alle reacties Link kopieren
https://www.kamera-express.nl/sony-hdr- ... x625b-cen-

Ik heb deze, fijn ding. Gaat altijd mee op vakantie om in bijv natuurparken wild te filmen. Alleen in het donker vind ik hem iets minder (vuurwerk/lichtshow bijv).
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik zou in jouw geval een tweedehandse aanschaffen. Omdat ik denk dat je mogelijk al snel meer wilt kunnen inzoomen, en dat kan zo’n cam maar beperkt. Ik vraag me ook af hoe het beeld is bij minder licht, gezien de kleine lens kan dat niet heel goed zijn. En wat wil je met geluid? De mic in zo’n cam is niet heel goed. Maar, als je wilt beginnen en wat wilt uitproberen is het een prima ding. Ook om te kunnen bepalen wat je tekort komt en wat je graag beter/anders wilt. Dus: gewoon aanschaffen dat ding en beginnen met filmen! Heel veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens kijken naar een Action Cam, een Go Pro maar dat niet van dat merk want die zijn erg prijzig. Op Amazon Duitsland staan er veel ook met genoeg reviews. Op Amazon NL staan ze ook maar DE is vaak goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet lastig meeslepen als je gaat hardlopen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
@ Mii: een actioncam is niks. Daar kan je alleen mee filmen zonder dat je echt kunt inzoomen etc en meestal nog slecht beeld ook. Geprobeerd maar niet voor mij helaas

@ himalaya: nee hoor, ik heb een rugzak. Camcorder weegt meestal rond de 250 tot 500 gram. Ik neem ook vaak de drone mee en die is veel groter en lastiger mee te nemen. Maar moet dus wel tegen een stootje kunnen vanwege regen en zand

@ schorpioentje: ik ga kijken dank je wel. Heb jij bewust voor HD gekozen? Snij je er wel eens een foto uit? Ik twijfel namelijk tussen 4K en HD. Uit een 4K opnamen kan je ook een still knippen en dat is misschien ook leuk

@ Athena: wat bedoel je precies? De JVC heeft 60x optische zoom als ik me niet vergis dus dat is echt veel. Juist inzoomen kunnen die dingen goed. Ik ben overigens wel aan het kijken naar een 2e hands om te kijken of ik het echt leuk vindt en ga gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven