Mode & Beauty alle pijlers

Vraagje herenmaten

21-10-2021 09:44 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,

Ik probeer wat kleding te bestellen voor mijn schoonvader die in een instelling zit en ik kom er niet zo uit met herenmaten. Hij heeft nu vooral joggingbroeken en dergelijke die 100 jaar oud zijn, en daar staat alleen maat 's' of 'm' in. Hij heeft aangegeven wat nette kleren te willen, maar naar een winkel gaan lukt niet.

Schoonvader is erg mager. 1.85 bij 60 kg. Geen hele lange benen, gewoon normaal.

Iemand die me een indicatie zou kunnen geven wat dat ongeveer is qua broekmaat bij bijvoorbeeld de Zara?

n.n. Man weet het ook niet, die draag een merk, een model spijkerbroek, en verder niets

Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu dat ze mij de Zara ook een matengenerator hebben. Die komt uit op 38 als maat.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon meerdere maten van twee of drie modellen bestellen en hem laten passen.
Daarna de verkeerde maten terugsturen. Maten verschillen zo erg qua bouw en merk.
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/serv ... -met-maten
Mijn man is slank en 1,84 en draagt een soms een M ( bij een wijd lange shirt) maar vooral L bij bovenstukken Ook Joggingbroeken, maar kijk dan wel naar model.

En voor broeken en overhemden enz hebben mannen een eigen maat dus maat m of l is dan niet maat 38 of 40 zoals bij dames.


https://www.kledingmaten.net/
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
21-10-2021 09:49
Gewoon meerdere maten van twee of drie modellen bestellen en hem laten passen.
Daarna de verkeerde maten terugsturen. Maten verschillen zo erg qua bouw en merk.
Dit zou ik doen. Maten kunnen zo verschillen. Ik heb maat 34 t\m 42 in mijn kast hangen en het past perfect. :confused:
Alle reacties Link kopieren
Bij sommige instellingen mogen ze geen broekriem gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Klingklokje schreef:
21-10-2021 09:48
Ik zie nu dat ze mij de Zara ook een matengenerator hebben. Die komt uit op 38 als maat.
38 bestaat toch niet als heren-maat?
Klingklokje schreef:
21-10-2021 09:48
Ik zie nu dat ze mij de Zara ook een matengenerator hebben. Die komt uit op 38 als maat.
Je moet wel zoeken op de herenmaten he? Die zijn in NL anders vaak. Zie mijn linkje.
AnAppleADay schreef:
21-10-2021 10:05
38 bestaat toch niet als heren-maat?
Bij de Zara weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Bij instellingen moet er ook rekening mee worden gehouden of schoonvader wel of niet zelf kan aan/uit trekken of hoe het gewassen moet worden.
Niet te moeilijk wassen..
Ik denk maat 50.


Dus... :-D
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 21-10-2021 10:57
36.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is bijna 1.90 en weegt ongeveer 65 - 70 kilo. Hij heeft van pantalons/kostuums meestal maat 50, dus voor je schoonvader zou ik maat 48/50 verwachten..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Klingklokje schreef:
21-10-2021 09:48
Ik zie nu dat ze mij de Zara ook een matengenerator hebben. Die komt uit op 38 als maat.
ik heb ook even op Zara gekeken (bestel daar nooit). Mijn zoon is 1.89 en 60 kilo en heeft jeansmaat 29. Die komt overeen met maat 36 bij de Zara. Dus ik denk inderdaad jeansmaat 29 of 30 en bij Zara dus 36 of 38. Die maten zou ik bestellen.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
21-10-2021 10:55
Mijn vriend is bijna 1.90 en weegt ongeveer 65 - 70 kilo. Hij heeft van pantalons/kostuums meestal maat 50, dus voor je schoonvader zou ik maat 48/50 verwachten..
bij Zara loopt het van 36 tm 44.
Alle reacties Link kopieren
Als je schoonvader rolstoelgebonden is zou ik ook zeker een niet al te strakke broek bestellen. De hele dag zittend met een strakke sluiting in je buik is niet erg comfortabel.
En vanaf de andere kant (mijn kant dus haha) ook niet erg makkelijk aantrekken bij iemand die in bed wordt aangekleed. Je bent zo aan het sjorren wat alles behalve prettig is voor je schoonvader en de verpleging.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties, is echt supernuttig! Ik ben aan het werk maar reageer zo even meer!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geleerd bij kostuums dat de maten per merk kunnen verschillen dus het blijft toch gokwerk. En het is zeker niet te vergelijken met jeans maten.

Mijn advies, neem zijn maat op (taille, lengte, etc) ga daarmee naar de winkel en een goeie verkoper weet exact welke kostuummaat dat is. In mijn ervaring is de C&A daar erg goed in.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn vader kocht ik destijds oude(re) dames broeken met elastieken taille.
Google op dames pantalon bij b.v. Bonprix en mogelijkheden te over. Ik gok op damesmaat 40/42. Overigens is het lichaam van een oude heer niet vergelijkbaar met dat van een jonge vent. Proporties zijn totaal anders.
Meten is weten! Opmeten dus en in een tabel de juiste maat zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad ook eens bij C&A kijken. Ik zie ook herenbroeken met een elastische tailleboord met trekkoord. Dan zou ik voor een M gaan.

https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/chin ... ryId=15015
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
21-10-2021 12:31
Meten is weten! Opmeten dus en in een tabel de juiste maat zoeken.

Dat heeft bij mij nog nooit gewerkt. Volgens die tabellen moet ik maat 54-56 bestellen. Nou, dat zakt me echt van mijn kont hoor. In werkelijkheid passen de maten 44-46, met uitstapjes naar 42 en 48.

Idem voor Man. Die wilde motorrijkleding. Volgens de maattabellen maat 64. Op mijn aanraden 56-58-60 besteld, waarvan 60 goed bleek te passen en de rest is teruggestuurd.

Ik heb zelfs broeken in de kast, zelfde broek, zelfde stof, zelfde materiaal, zelfde maat, maar de blauwe is eigenlijk net iets te groot en de rode mocht een halve cm groter zijn in de taille.

Broeken kopen is een drama. Als ik een goed passende vind bestel ik er meteen 6 tegenwoordig. En dan is de kans groot dat er daarvan alsnog 3 teruggaan, maar goed, dan kan ik weer een poosje vooruit.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
21-10-2021 12:42
Dat heeft bij mij nog nooit gewerkt. Volgens die tabellen moet ik maat 54-56 bestellen. Nou, dat zakt me echt van mijn kont hoor. In werkelijkheid passen de maten 44-46, met uitstapjes naar 42 en 48.

Idem voor Man. Die wilde motorrijkleding. Volgens de maattabellen maat 64. Op mijn aanraden 56-58-60 besteld, waarvan 60 goed bleek te passen en de rest is teruggestuurd.

Ik heb zelfs broeken in de kast, zelfde broek, zelfde stof, zelfde materiaal, zelfde maat, maar de blauwe is eigenlijk net iets te groot en de rode mocht een halve cm groter zijn in de taille.

Broeken kopen is een drama. Als ik een goed passende vind bestel ik er meteen 6 tegenwoordig. En dan is de kans groot dat er daarvan alsnog 3 teruggaan, maar goed, dan kan ik weer een poosje vooruit.
Waarschijnlijk toch effectiever dan maar wat op de gok kopen. Desnoods neem je je meetlint mee de winkel in :idee:
Heeft hij nog wel kleding die goed past? Anders zou je dat op kunnen meten en aan de hand daarvan wat kunnen bestellen. Of even je schoonvader even globaal opmeten met een meetlint?

Die size finders op websites zijn wel handig maar kloppen lang niet altijd is mijn ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven