Genderneutrale aanhef

21-10-2021 14:57 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is serieus bedoeld, rellen is niet nodig.

Hoe begin je een brief vandaag de dag? Geachte heer, mevrouw, welke ik altijd gebruik, lijkt niet meer te "mogen". Mijn werkgever wil dit veranderen maar weet niet goed hoe en welke aanhef het meest geschikt is.

Enkel Beste of enkel Geachte is erg raar. "Geachter heer, mevrouw, anders," is bot.
Geachte lezer is weer een beetje alsof je een blog doorstuurt.

Hoe doen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Dopke191 schreef:
22-10-2021 17:27
Dan mag ik mijn dochter wel waarschuwen....geen jurken, geen laarzen, geen prinsesplaymobil maar wel piraten, cowboys en auto's. Geen poppen maar wel pistolen. Loopt altijd in een hoodie, zwarte broek en zwarte gympen. Roze is een no go...als kind al vreselijk kleur.

Afschuwelijk dat we nu weer in het hokjes plaatsen zijn. We plaatsen allemaal nieuwe hokjes waar je jn kunt zitten en kasten waar je uit kan komen. Ik hoop serieus dat mijn dochter sterk genoeg is om nergens in te gaan zitten of hokjes gaat zoeken.
Hoe kom je erbij dat transgender iets te maken heeft met een voor- of afkeur voor een kleur en bepaald speelgoed. Dan heb je er echt niks van begrepen of je doet er expres een beetje flauw over.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
22-10-2021 17:52
Hoe kom je erbij dat transgender iets te maken heeft met een voor- of afkeur voor een kleur en bepaald speelgoed. Dan heb je er echt niks van begrepen of je doet er expres een beetje flauw over.
Een transgender die eerst man was en zich nu vrouw voelt/is, zal dan toch ook gewoon met mevrouw willen aangesproken worden? Transgender is toch heel iets anders dan non-binair zijn? Heb jij er zelf wel iets van begrepen dan? Voor zover het allemaal te begrijpen valt, want non-binair zijn is in mijn ogen grote onzin. Vrijwel iedereen heeft mannelijke en vrouwelijke kanten. Daarvoor heb je geen apart hokje nodig. En zeker geen vergezochte aanspreektitel.
Alle reacties Link kopieren
Deze blijft leuk.

https://youtu.be/_uYZ-EQGE5k
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dopke191 schreef:
22-10-2021 17:27
Dan mag ik mijn dochter wel waarschuwen....geen jurken, geen laarzen, geen prinsesplaymobil maar wel piraten, cowboys en auto's. Geen poppen maar wel pistolen. Loopt altijd in een hoodie, zwarte broek en zwarte gympen. Roze is een no go...als kind al vreselijk kleur.

Afschuwelijk dat we nu weer in het hokjes plaatsen zijn. We plaatsen allemaal nieuwe hokjes waar je jn kunt zitten en kasten waar je uit kan komen. Ik hoop serieus dat mijn dochter sterk genoeg is om nergens in te gaan zitten of hokjes gaat zoeken.
Inderdaad op dit moment bevorderd het juist hokjesdenken. Maar op een gegeven moment worden de hokjes zo klein dat je weer op het individu uitkomt. En dan is het cirkeltje weer rond.
makreel schreef:
22-10-2021 17:52
Hoe kom je erbij dat transgender iets te maken heeft met een voor- of afkeur voor een kleur en bepaald speelgoed. Dan heb je er echt niks van begrepen of je doet er expres een beetje flauw over.
Ik doe helemaal niet flauw. Een transgender zal toch graag aangesproken willen worden met man of vrouw. En nee ik begrijp echt dat het geen keuze is en ben blij dat iedereen mag zijn wie het is.

We slaan echter wel door met alle nieuw vakjes zoals non binair. Op een gegeven moment houdt het wel op qua hokjes. Gewoon leven hoe je wilt zonder er iets nieuws voor te verzinnen. Als samenleving moet je iedere keer weer uitkijken dat je niemand kwetst. Ik denk juist dat de mensen die moeite hebben met hun eigen gevoelens het meest moeilijk doen over aanspreektitels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven