Wat eet je op dit moment deel 21

31-10-2021 17:07 3436 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in dit topic :hello:

De titel is een beetje misleidend ;-)) want wij praten hier niet alleen over ons eten en drinken. We kletsen ook heel wat af :-D over leuke dingen maar ook over minder leuke dingen.

Iedereen is welkom om mee te schrijven!


Een link naar het vorige deel: eten/wat-eet-je-op-dit-moment-deel-20/l ... #p33407572
Alle reacties Link kopieren
Chris erg herkenbaar om iets onder uit de kast te vissen, er hangt ook niet zoveel in haha.

Coetje lekker genieten van je milka, zo te zien erg verdiend. Lekker goulash!!

Hier staat de boerenkool op, dat eten we met slagersrookworst en gehaktballen.
Alle reacties Link kopieren
Het was idd koud vanochtend, heb een thermolegging onder m'n broek aangedaan. Naar fysio geweest. De pijn is puur biceps/spierpijn omdat er nu andere spieren moeten werken nu de prothese er in zit. Spieren die mijn lijf niet gewend zijn te bewegen. Ik moet blijven bewegen.
Cookie, heb geen spotify, weet niet eens hoe dat werkt :biggrin: Wat betreft kerstfilms, zag net in de gids (ja ook die heb ik nog :P ) dat per vanavond de kerstfilms er weer zijn op rtl8, t/m kerst 2 per avond dus heb opnemen maar weer ingesteld. I :heart: kerstfilms
Je bent niet helemaal vegetarisch toch? Ik zou nooit verzinnen om vegetarische rookworst te eten, vind die van Lidl uit de koeling te lekker en anders evt. Hema.

Lieveke, als je naar je vriendin gaat kun je hier langskomen voor een bakkie. Woon dicht bij Zwammerdam!
Kan me niet heugen wanneer ik poffertjes heb gegeten. Zelf gebakken of zelf gekocht?

Slim van die hangers Chris. Ik heb extra hangers nodig geloof ik.
Lekker coetje goulash! Hoe was het met je moeder?

Jullie allemaal aan de boerenkool, kan ik binnenkort ook wel weer maken.

Lunch was maisbaguette van de toko, half surimisalade, helft farmersalade. Dadelijk eet ik hamlap, piepertje en Franse sperzieboontjes. Toe dubbelvla.


Gelukt Viva met haren knippen, alleen van de meisjes of ook van man?
Alle reacties Link kopieren
De goulash viel goed in de smaak,de pan is leeg 😂
Morgen staat er hier boerenkool op het menu.

Met mijn moeder gaat het langzaam wat beter,fysio is iig tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten vanavond gekookte aardappelen met een speklapje en rode bieten. De meisjes hebben een ijsje na gehad. Brrrr ik moet er niet aan denken, maar zij vonden het heerlijk. Ik zit nu aan een kop verse munt thee en een stukje banket.

De meisjes, man en ik heb ik geknipt. Ik zeg altijd maar, het groeit vanzelf weer aan ;-). De meisjes en ik hebben lang haar en krullen en ook man heeft slag in zijn haar. Er moest nodig een schaar in, want haren kammen was drama afgelopen tijd.

Vandaag in overleg met de meisjes een kerstboom gehaald en versierd. Ze dachten dat Piet en Sint en Ozosnel het ook wel gezellig zouden vinden al die lichtjes :yes: Van het weekend hebben we buiten ook al lichtjes opgehangen.

Lieve, die angst had ik in het begin ook wel hoor. Maar nu draai ik mijn hand er niet voor om. Hoe gaat het met je dochter? Is ze al wat opgeknapt? Ja, wanneer ze naar de opvang of school gaan, het is bijna elke week wel weer raak.

Chris, wat slim om dat met je kleren hangers te doen. Ik weet nooit wat ik erger vind, natte kleding die dan eigenlijk net te zwaar is en daardoor eraf valt of droge kleding die net wat te groot en te licht is en met het kleinste tikje op de grond ligt.

Coetje, beter compliment kan je niet krijgen als de pan schoon op is. Fijn dat het met je moeder wat beter gaat. Slaapt ze ook wat beter, dat is ook zo belangrijk voor een goed herstel.

Liz, ben je ondertussen al weer beter? En hoe gaat het met vriend? En was zoon blij met zijn nieuwe bed?

Thee, jij vroeg een tijd terug hoe het met ons ging. Man zit sinds kort in de ziekte wet, eerst deels, maar nu volledig. Ik ben per 1 november weer begonnen met werken voor 32 uur. Maar met de meisjes gaat het goed. Oudste is nu bezig met lezen en schrijven op school, middelste is na de zomer ook naar school gegaan en jongste is nog lekker thuis en is nu 2 jaar. Ik vind het gezellig dat je hier weer meeschrijft en dat het na omstandigheden goed met je gaat.

Cookie, ik zwaai even naar jou.

Fijne avond allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Zo even wat bijgelezen , lekker veel
Goulash heerlijk coetje .maar boerenkool heb ik vorige week gegeten en dat is voor de eerste tijd ook genoeg ..
thee de Zwagerman rookworst hebben ze hier niet meer bij de Lidl.moet maar eens bij n andere Lidll zoeken kan maar zo dat ze m daar wel hebben .

Ik heb ook zin om het huis Kerst klaar te maken .maar wil toch zeker eerst de ramen doen.hoop dat dat deze week er van komt .denk het wel .neem aan dates veel thuis zijn komende week ,weinig in de planning .
Krullend haar is iets makkelijker knippen Viva toch?zie je niet zo snel als je uitschiet met de schaar.
Coetje hoe zit jouw haar goed geknipt ?
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ja Chris nog steeds blij met mijn haar,ben me aan het verdiepen in de curly girl methode,het is nog wat zoeken naar de juiste producten.
Ik was vrijdag nog bij mijn kapper,die heeft mij wat proefdingetjes meegegeven die ik komende tijd kan proberen.Maar heb nu al meer krul dan ooit.
Alle reacties Link kopieren
Thee dat is waar ja dat jou woonplaats op de route ligt ;-) . Ik weet het nog van erg lang geleden, schietincident toen.
Was afschuwelijk toen.

Viva ik vind het knap van je :lol:

Coetje wat fijn dat de fysio tevreden is, hopelijk ook minder pijn.
Dan voel de goulash wel he goed in de smaak haha. Heerlijk!

Hier was de pan boerenkool ook leeg. Niet door ons zelf helemaal. Had nog best wat over, maar een alleenstaande kennis geappt die niet zo graag voor zichzelf kookt haha. Die wilde het graag hebben. Ze zei eet ik het wel gezellig bij jou op. Altijd goed natuurlijk, en gezellig
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Dat is lief van je Lieveke,om een kennis te appen voor de overgebleven boerenkool.

Ik heb slecht geslapen,middelste donderde om half 1 van de trap,zat meteen rechtop in bed.
Gelukkig viel de schade mee,wat schaafplekken en vandaag een zeer lijf gok ik.

Ik werk thuis,moet zo wel even wat spullen ophalen.
Nu eerst koffie.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen .je had zo maar weer vannacht op de eerste hulp kunnen zitten coetje.

Met stamppotten is dat handig om wat weg te geven aan alleenstaanden want die koken dat niet voor zich zelf ..je maakt altijd
veel net als n pan snert .

Ik ben niet al te snel vanmorgen lijkt wel of ik stroop aan de vingers heb .
Ontbijt was brood met kruidenkast en katenspek. Koffie.
Fijne dag :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goede middag.

Coetje dan schrik je je ook blauw pff.
Middelste zal wel spierpijn hebben denk ik dan ja.

Chris ik ben ook niet vooruit te branden vandaag :facepalm:
Ik heb altijd teveel eten haha. En gelukkig veel aanloop, dus er blijft allicht wel iemand eten. Niet erg alleen maar gezellig.

Lunch was 2 boterhammen met gehaktbal die nog over was van gisteren
Alle reacties Link kopieren
Haha Lieveke ik ben nog flink in aktie geweest .man wilde de Kerstspullen tevoorschijn halen .ik heb nm verteld dat eerst de ramen gedaan moesten worden en dat hebben we met z.n tweeën gedaan .blij dat dat klaar is .nu mag morgen het kerstspul er in .daar heb ik wel zin in heb zo veel tijd we gaan amper de deur uit .het is koud het regent. Het dak valt mij nog niet op mijn kop.
Al moet dit niet te lang duren
Wij eten straks snijbonen met n entrecote.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat die klus klaar is Chris,kun je morgen lekker aan de slag met de kerstspulletjes.

Wij aten dus stamppot,boerenkool en zuurkool,met rookworst of een speklapje.Ook een bakje naar schoonmoeder en mijn ouders.
Nu koffie.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik lag gister om 21.15 in bed,was zo moe.Maar nu vanaf 4u alweer wakker dus dat schiet ook niet op.
Ik werk op de zaak want baas moet getest worden.
Thuis koffie gedronken en zo eens kijken wat ik op mijn cracker ga doen.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Een verlaat ontbijt op het werk. Een boterham met kaas, een mandarijn en een kop thee.

Bij jullie ook zoveel regen al?
Heb spijt dat ik op de fiets ben gegaan 🤣.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen .zal hapje best nat zijn geworden Viva.hier ook regen en soms harde windstoten .
Ontbijt koffie brood met servelaat en val blanc.
Fijne dag :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen een paar slokken Vifit Sinas, een bruine boterham met St. Moret kaas, zacht gekookt eitje en een chocolade cappuccino ........ en een glas water.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Coetje nee dat schiet idd niet op.... hier was het ook weer een slechte nacht :facepalm:
Hoop vannacht beter, moet morgen vroeg beginnen.

Viva vanmorgen was het hier ook erg nat, en lang donker. Nu is het iets lichter en wat miezer. Het waait volgens mij ook flink.

Ontbijt waren 2 beschuiten met kaas en koffie
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag. Hier waaide er een koude Wind en het Regent de hele dag, niet fijn.. was er ook nog een patiënt die wou dat ik de ramen van de buitenkant ging Lappen :facepalm: sorry maar dat heb ik geweigert, ik ga nu echt niet buiten staan. :roll:
Vanavond zouden we eigenlijkkerstviering van het werk hebben maar dat is afgezegd, in plaats daarvan mogen we een menu voor thuis afhalen. Ik heb daar echter vriendelijk voor bedankt, moet ik er weer heen rijden en het smaakt me 9 van de 10 keer ook niet echt geweldig :-$ (ik ben geen fan van de duitse kerstspecialiteiten) dus ik heb met een smoesje bedankt (want an sich is het goed bedoeld, ze had ook niks kunnen doen en gewoon de viering afzeggen)
Nu eten we vanavond hachee met rode kool en aardappels.
Alle reacties Link kopieren
Ciabatta broodje met geitenkaas, vijgen chutney, walnoten en rucola. En een peer en een kop thee.

Hier stormt het ook, net 2 prachtige regenbogen gezien. Man heeft al aangeboden om mij op te halen van het werk.
Alle reacties Link kopieren
Aan het einde van de regenboog staat n pot met goud en je mag n wens doen .
Fijn dat man je afhaalt Viva het is echt pokkenweer..
Ben vanmorgen beetje her en der in huis bezig de eerste twee snoertjes hangen zijn erg leuk gekocht bij de Action en kosten geen drol.
We hadden nog even wat boodschappen willen halen maar het weer is mij echt te slecht .kan ook morgen of overmorgen nog .
Doe nu even n was draaien .de strijkplank opruimen voor het oog netjes maken en dan pauze.
Die ciabatta klinkt erg lekker alleen de geitenkaas niet.zat laatst blij iemand thuis te eten sla met geitenkaas.ja sorry ik vind dat echt smerig en stinkt ook .
Erg vervelend was dat ook want ik krijg het echt niet weg .
InDuitsland is het met de Kerstavond toch vaak kartoffel salade met Bockwurst Liz.?
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Kerstavond wel ja chris, maar dat serveren ze niet tijdens het weihnachtsessen. Dan krijg je eend met sinaasappelsaus, of gans, of wild. In het beste geval is er ook kohlroulade. (Die Duitse dingen die lijken op slavink, met zuurkool of iets erin. niet te verwarren dus met de Nederlandse rollade) en dan met rode kool (die hier ook veel zuurder is dan in nl), bloemkool met broccoli en worteltjes en kartoffelgratin of Spätzle.
Ik hou best van aardappelgratin met bloemkool, Broccoli en worteltjes maar om daarvoor nou ff 24 km te gaan rijden en dat vervolgens thuis op te eten, terwijl zoon of vriend wat anders moet eten nee. En de rest is echt niet mijn ding..
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
01-12-2021 13:23
Ciabatta broodje met geitenkaas, vijgen chutney, walnoten en rucola. En een peer en een kop thee.


Zo'n broodje ga ik ook maar eens maken! Yum!
Alle reacties Link kopieren
Liz nee dat zou mijn ding ook niet zijn. Van aardappelgratin word ik meestal misselijk...

Broodje klinkt heerlijk als je geitenkaas lust haha. Helaas lust ik dat niet, terwijl er vaak mensen zo heerlijk van kunnen smullen.

Vanavond wordt het macaroni hier
Alle reacties Link kopieren
Geitenkaas lust ik wel :yum:

Wij eten soep met foccacia en er is nog chili con carne.

Liz,ik zou daar ook niet om rijden hoor!
Alle reacties Link kopieren
Wij eten patat met n bamischijf .de echte .
Kohl rollade heb ik wel eens gegeten smaakt wel maar moet niet te veel zijn .
Rode kool en zuurkool geen van tweeën mijn favoriet.aardappel gratis vind ik wel lekker net wat Lieveke zegt zit je snel vol van wordt erg veel room in gebruikt en dan kun je n beetje misselijk worden .
Ciabatta broodje helemaal lekker maar die geitenkaas heb ik al vermeld lust ik niet .
Eend in sinaasappelsaus is ook niet mijn ding .
Dat hele menu maken ze mij ook niet blij mee. Zou ook lekker thuis eten als ik jou was Liz .
Zijn er nog best veel die geitenkaas lusten zie ik.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven