Irritatie's

27-11-2021 12:01 79 berichten
Irriteren of ergeren jullie je ook wel eens aan je partner ?

Geen irritaties of ergenissen als sokken naast de wasmand of op de vloer , geen dopjes niet op de tube tandpasta draaien of de wc bril omhoog laten staan maar gewoon andere dingen , als net iets teveel drinken of altijd het hoogste woord willen hebben...macho gedrag , te hard rijden enz enz

Gewoon puur nieuwsgierigheid van mijn kant :)

Ik trap af , ik vind het irritant dat bijvoorbeeld als ik iets tot in de puntjes geregeld heb en bijvoorbeeld 1 van de kinderen ons erna vraagt , hij dan antwoord geeft op zo'n manier of dat ie het dan ook helemaal weet allemaal.
Maar dan net niet dus , in plaats van vraag dat maar aan K of je moeder.
Het is uiteraard geen big deal , naar soms een beetje storend...een ergernis

Wie volgt , wat vind jij irritant of waaraan erger je je aan je partner ?
anoniem_408230 wijzigde dit bericht op 27-11-2021 13:38
3.82% gewijzigd
Cornelus155 schreef:
28-11-2021 08:59
Mijn vriend heeft echt twee linkerhanden, dus ik doe alle klusjes in en rond huis. Nu hebben z'n vrienden ons vergeleken met Martien en zn vrouw :rofl: . Nu doe ik de meeste klusjes als hij er niet is, want hij staat er met z'n neus bovenop om te leren. Heel lief dat hij dat nu wil leren, maar hij staat dan vooral in de weg
Zo herkenbaar van die twee linkerhanden! Mijn vriend vindt echter zelf dat hij best handig is. Ik was bezig, liep even weg om gereedschap te pakken, had notabene gezegd dat hij nergens aan moest komen(ja erg, ik weet het maar lees verder) en toen ik terugkwam had hij iets gesloopt. Hij wilde “even helpen” en sorry maar zou het gesloopte wel nieuw kopen. Oeps… het gesloopte bleek €800 te kosten. Ik was niet blij. Ik klus sindsdien als hij in zijn eigen huis is. Verder is hij lief.
Van alles uitleggen wat ik al weet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend kan nogal een dramaqueen zijn, in mijn ogen. Flexibiliteit is niet zijn sterkste punt, zegmaar ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het irritant dat de titel van dit topic verkeerd geschreven is.
"Ah! Tu vois que ce n'est pas drôle!!"
Hunniebunnie schreef:
29-11-2021 12:15
Ik vind het irritant dat de titel van dit topic verkeerd geschreven is.
Vind ik ook!
Ik irriteer mij niet, ik zeg het gewoon als mijn vriendin iets doet wat ik niet zo prettig vind. Kan ze er iets aan veranderen.

En sommige dingen wil ze niet veranderen en dan is het aan mij om het te accepteren. Irritaties leveren niets op.

Bovendien: ik ben ook niet perfect.
Alle reacties Link kopieren
1960to4 schreef:
28-11-2021 20:01
Hier een schat van een man, al bijna 38jaar.

Mijn grootste ergernis is het volgende, hij eet bij de koffie een koek of koekje met zulke achterlijk kleine hapjes dat een muisje zich daar nog in zou verslikken.
Maaaaaaaaaaaaaaar als hij een boterham eet stopt hij zijn mond zooooo vol dat hij de eerste 25 minuten niet kan praten vanwege zijn volle mond


echt zo irritant om te zien... en ook onbeschoft.
Mijn partner eet brood altijd met mes en vork. Boterham in vieren, en dan die grote stukken in een keer naar binnen schuiven. Hij eet ook razendsnel, tegen de tijd dat ik een halve boterham op heb, smeert hij nummer drie. Ook als we eens patat van de snackbar eten, eet hij zijn patat met een vork. Kip daarentegen kluift hij zo van het bot (dat mag ook volgens de etiquette maar staat zo in contrast met het keurige brood eten). Ik vind het verder niet storend of zo, maar wel opvallend.
Hunniebunnie schreef:
29-11-2021 12:15
Ik vind het irritant dat de titel van dit topic verkeerd geschreven is.
Zeg dat nou niet, op mij was ze ook al pissed……
Vandaar waarschijnlijk dat ze zich niet meer laat zien in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, ik herken best wel veel...
Wat zegt dat dan over mij... Hahaha

Heb er hier 1 die 7 van de 10 x de deur uitgaat om binnen 1 minuut weer binnen te staan. Iets vergeten. En 3 van de 10 x moet ik naar de voordeur. Sleutels vergeten. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Suusje666 schreef:
29-11-2021 12:14
Mijn vriend kan nogal een dramaqueen zijn, in mijn ogen. Flexibiliteit is niet zijn sterkste punt, zegmaar ;)
Man ook! En zelf denkt hij dat het wel meevalt, want zijn siblings zijn 10 x erger.

Onze kinderen hebben dat dramatische ook ;-D
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is een megasnoozer! Hij kan echt niet uit bed komen 's ochtends en dan lig ik naast hem een beetje naar de wekker te staren. Om gek van te worden haha.

Verder is hij wel superhandig en heel creatief en dat is voor mij voor het eerst bij een partner. En wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik ergerde me enorm aan hoe mijn man uit zijn werk komt; een kus, op de bank ploffen, even kletsen en dan gelijk de tv keihard aan (met bijna altijd een actiefilm). Hoe een mens op die manier kan ontspannen is me een raadsel.

Inmiddels opgelost met een bluetooth koptelefoon, beste aankoop van het afgelopen jaar.

Ik irriteer me er ook aan dat hij zijn lege kopje elke ochtend midden op tafel laat staan als hij koffie heeft gedronken voor hij gaat werken (hij moet veel eerder weg dan ik). 4 stappen en hij is in de keuken.

Hij irriteert zich eraan als we samen vrij zijn, dat ik ‘s ochtends meteen energiek ben en begin te ouwehoeren, stuiteren en plannen te maken. Kan echt een ruzietje veroorzaken lol

Kleine dingetjes eigenlijk haha
Alle reacties Link kopieren
DingDong schreef:
27-11-2021 12:06
Dat hij soms met de grootste stelligheid complete onzin kan verkondigen.
Ja dit ook 😂😂 zelfs al duw ik wetenschappelijke artikelen met bewijzen van zijn ongelijk onder zijn neus (bij wijze van) dan nóg blijven beweren dat het klopt wat hij zegt
Alle reacties Link kopieren
- vuile vaat wel naar de keuken kunnen brengen en op het aanrecht zetten maar niet dat extra stapje om ook even de vaatwasser die direct onder dat aanrechtblad zit even open te trekken en het daarin te deponeren. In plaats daarvan maakt hij een soort Tetris kunstwerkje op het aanrecht.
- dat ik nu nooit eens ordinair ruzie kan maken. We hebben schijnbaar nooit ruzie maar ‘discussies’.
- al die stomme gitaren die hij meeneemt naar huis. Inmiddels 23 stuks. Wat moet je nou met 23 gitaren? En dan ook nog ‘geïrriteerd’ zijn (want hij is ook nooit boos) dat ik die meuk niet in mijn hok aan de muur wil hebben hangen.
- Sowieso al zijn muziekinstrumenten. Lijkt wel een muziekschool. Met zijn piano, gitaren, keyboard, versterkers, enz. Tot aan ukeleles en banjo’s toe.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
01-12-2021 01:32
- vuile vaat wel naar de keuken kunnen brengen en op het aanrecht zetten maar niet dat extra stapje om ook even de vaatwasser die direct onder dat aanrechtblad zit even open te trekken en het daarin te deponeren. In plaats daarvan maakt hij een soort Tetris kunstwerkje op het aanrecht.
- dat ik nu nooit eens ordinair ruzie kan maken. We hebben schijnbaar nooit ruzie maar ‘discussies’.
- al die stomme gitaren die hij meeneemt naar huis. Inmiddels 23 stuks. Wat moet je nou met 23 gitaren? En dan ook nog ‘geïrriteerd’ zijn (want hij is ook nooit boos) dat ik die meuk niet in mijn hok aan de muur wil hebben hangen.
- Sowieso al zijn muziekinstrumenten. Lijkt wel een muziekschool. Met zijn piano, gitaren, keyboard, versterkers, enz. Tot aan ukeleles en banjo’s toe.
:rofl:

Zooooo romantisch, een man die een instrument bespeelt!
Heeft hij jou ooit voor zich gewonnen door een liedje voor je te maken?
Alle reacties Link kopieren
Tetris op aanrecht: check ✔️
Te harde muziek / TV : check ✔️
Scheten/ boeren laten, echt hard : ✔️

Als hij zelf stofzuigt/dweilt moet er daarna altijd even gezegd worden dat we ( of ik?!?) het nu echt zo netjes moeten houden. :roll:

Maar zelf altijd lege verpakkingen laten staan, ipv gewoon even weggooien O_o
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw is echt lief maar.........
Veel te veel eten kopen.
Zeker één keer per jaar kijk ik de vriezer na op spullen die over datum zijn.
Dat doe ik bewust als zij er niet is anders wordt elk object een discussie punt.
Nog zo iets, we hadden bij haar zus wat koekjes gegeten, best lekker. Maar, mijn vrouw gaat dan naar de winkel en koopt zo'n beetje de hele voorraad op. Bij een verbruik van twee koekjes per dag per persoon zouden we daar ongeveer zes maanden mee vooruit kunnen.
Als we bezoek krijgen dan gaat ze soms ook helemaal los, er wordt dan eten gemaakt waar een gemiddeld derde wereld dorp een maand van kan leven.
Bv met kerst, in totaal 5 volwassenen en 1 kind. Een flink formaat kalkoen, een braadstuk van een kilo, aardappelen, jacked potato, krieltjes, patat, 4-5 verschillende groenten en ik weet niet hoeveel sausjes en andere toebehoren.
Heel leuk allemaal maar als je ziet wat er allemaal wordt weggegooid, echt zonde.
Maar ik heb niet de illusie dat dit na 35 jaar nog gaat veranderen.
Zelf hoef ik niet te veranderen want ik ben perfect 😎
Alle reacties Link kopieren
Waar ik op me op dit moment aan erger is dat man eigenlijk best druk is als we samen thuis werken, altijd harde muziek aan en hij stelt me ook continu vragen. Is wel gezellig hoor, maar ik heb nog een nieuwe baan en moet me echt concentreren op alles.

Iets waar we al meerdere keren ruzie over hebben gehad is dat hij het handig vindt om alvast een sopje in de gootsteen te maken en dingen af te wassen terwijl ik aan het koken ben. Hij staat dan zo in de weg en houdt er nooit rekening mee dat ik die gootsteen tijdens het koken gewoon nodig heb.

Andersom weet ik dat hij het irritant vindt dat ik rommelig ben. Ik probeer echt netjes te zijn, maar zeker als ik druk/gestresst ben dan stapelt de rommel zich gewoon op.
rosieq wijzigde dit bericht op 01-12-2021 18:41
Reden: Typefout, oeps
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RosieQ schreef:
01-12-2021 18:34
Waar ik op me op dit moment aan erger is dat man eigenlijk best druk is als we samen thuis werken, altijd harde muziek aan en hij stelt me ook continu vragen. Is wel gezellig hoor, maar ik heb nog een nieuwe baan en moet me echt concentreren op alles.

Iets waar we al meerdere keren ruzie over hebben gehad is dat hij het handig vindt om alvast een sopje in de gootsteen te maken en dingen af te wassen terwijl ik aan het koken ben. Hij staat dan zo in de weg en houdt er nooit rekening mee dat ik die gootsteen tijdens het koken gewoon nodig heb.

Andersom weet ik dat hij het irritant vindt dat ik rommelig ben. Ik probeer echt netjes te zijn, maar zeker als ik druk/gestresst ben dan stapelt de rommel zich gewoon op.
Herkenbaar… Maar dan andersom :biggrin:
Als mijn vriend (in z’n eentje) kookt, dan lijkt het daarna altijd alsof er een kernramp gebeurd is in onze keuken. Als we samen koken, dan is het vaak zo dat hij op een gegeven moment het eten afmaak en dat ik de keuken alvast ga opruimen, maar ik krijg dan steevast commentaar dat ik de snijplank / het koksmes / de knoflookpers “te vroeg” heb opgeruimd.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
01-12-2021 03:58
:rofl:

Zooooo romantisch, een man die een instrument bespeelt!
Heeft hij jou ooit voor zich gewonnen door een liedje voor je te maken?
Helaas bespeelt hij er drie en schijnbaar moet je dat i.t.t. fietsen iedere dag ‘blijven oefenen’. Met zijn piano, gitaren en ukelele.

Nee, hij heeft mij niet voor zich gewonnen met zijn muziek, daar was ik toen niet van op de hoogte :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
RosieQ schreef:
01-12-2021 18:34
Waar ik op me op dit moment aan erger is dat man eigenlijk best druk is als we samen thuis werken, altijd harde muziek aan en hij stelt me ook continu vragen. Is wel gezellig hoor, maar ik heb nog een nieuwe baan en moet me echt concentreren op alles.

Iets waar we al meerdere keren ruzie over hebben gehad is dat hij het handig vindt om alvast een sopje in de gootsteen te maken en dingen af te wassen terwijl ik aan het koken ben. Hij staat dan zo in de weg en houdt er nooit rekening mee dat ik die gootsteen tijdens het koken gewoon nodig heb.


Andersom weet ik dat hij het irritant vindt dat ik rommelig ben. Ik probeer echt netjes te zijn, maar zeker als ik druk/gestresst ben dan stapelt de rommel zich gewoon op.

Oh, dit zou ik kunnen posten als er een topic kwam waardoor we blij werden van onze partner.

Als ik aan het koken ben een hij komt thuis vraagt hij altijd wat hij zal doen. Als ik niks weet of kan noemen, dan gaat hij opruimen. En dus afwassen wat niet in de vaatwasser kan. Zo fijn, dan is de keuken netjes voor we aan tafel gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan heel veel dingen, maar irriteer me echt aan het feit dat partner niks (maar dan ook NIKS) weg kan gooien.

Met bijvoorbeeld als gevolg: het huis staat echt helemaal vol nu met kerstspul van 15 jaar geleden :-|

De zolder staat trouwens ook vol met spullen die "misschien wel te gebruiken zijn".

3 jaar geleden die zolder helemaal verbouwd, heel veel weggegooid (door mij :) ) en we moeten nu weer aan de slag.

Het toppunt: ik had iets in de container gemikt. Een half uur later loop ik de garage in en wat zie ik daar?? Juist... Had hij uit de container gehaald, was misschien nog wel handig om een x te gebruiken. O_o

O ik vergeet nog iets :) lege deobussen of shampoo NAAST het prullenbakje zetten... Zo bloedirritant. "Het past er niet meer in dus zet ik het ernaast, is toch handig" die logica zie ik dan weer niet
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
01-12-2021 21:02
Herkenbaar… Maar dan andersom :biggrin:
Als mijn vriend (in z’n eentje) kookt, dan lijkt het daarna altijd alsof er een kernramp gebeurd is in onze keuken. Als we samen koken, dan is het vaak zo dat hij op een gegeven moment het eten afmaak en dat ik de keuken alvast ga opruimen, maar ik krijg dan steevast commentaar dat ik de snijplank / het koksmes / de knoflookpers “te vroeg” heb opgeruimd.
Dat snap ik wel, maar wij hebben een echte mini keuken met maar één gootsteen en ik ben ook nog eens heel bedreven in koken met heel weinig pannen/kookgereedschap dus het is niet zo dat het dan een uur kost om op te ruimen… maar…. als hij kookt dan lukt het hem alle pannen en spatels en raspen en keukenmachine te gebruiken en alles zit onder :-( en dan ook nog verbaasd zijn dat ik er zo lang over doe om op te ruimen.
Andersom schreef:
02-12-2021 06:51
Oh, dit zou ik kunnen posten als er een topic kwam waardoor we blij werden van onze partner.
Ja dat vind ik een leuk idee!
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
01-12-2021 21:46
Helaas bespeelt hij er drie en schijnbaar moet je dat i.t.t. fietsen iedere dag ‘blijven oefenen’. Met zijn piano, gitaren en ukelele.

Nee, hij heeft mij niet voor zich gewonnen met zijn muziek, daar was ik toen niet van op de hoogte :-)

Ow, dat is jammer. En heeft ie je ook nooit een serenade gebracht tijdens jullie relatie?
Ik heb ooit een vriend gehad die gitaar speelde en die na onze 2e date (waarop de eerste zoen was uitgewisseld) de hele nacht op is gebleven om een lied voor mij te schrijven, dat hij vervolgens op de 3e date ten gehore bracht (en ik ook nog als mp3 kreeg toegestuurd). Dat vond ik zó romantisch! Zoiets had nog nooit iemand voor me gedaan.
:flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven