BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3836 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Het wekt allemaal de indruk dat het niet ging om zingen maar hoe hang ik hem er zo snel mogelijk in...
Alle reacties Link kopieren Quote
Puz_n_Boots schreef:
15-01-2022 14:07
Precies dit inderdaad. Ik ken zo ook tal van voorbeelden. Sommige vrouwen zijn zich een beetje té bewust van het machtigste wapen dat zich tussen hun benen bevindt en maken daar dan ook dankbaar gebruik van. Elke man gaat dan vroeg of laat voor de bijl. That's how it works. Hoe triest ook.
Godkolere. Hoe krijg je het je toetsenbord uit. Voel je je wel helemaal lekker?!?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
marjaneke schreef:
15-01-2022 14:14
Stuk uit de verklaring van Jeroen. Begrijp ik hieruit dat Linda op de hoogte was?

Inmiddels ben ik mij er zeer bewust van geworden dat mijn eigen perceptie helemaal niet relevant is, maar veel meer de perceptie van betreffende vrouwen. En dat deze vrouwen dit misschien heel anders beleefd hebben. Door dit inzicht ben ik gaan beseffen dat mijn gedrag volledig verkeerd is geweest. De dingen die ik heb gedaan had ik nooit moeten doen. Uiteraard ben ik hierdoor ook ten opzichte van mijn gezin en mijn opdrachtgever in de fout gegaan. Dit alles ben ik mij al een aantal jaren zeer bewust, vanaf het moment dat ik door mijn opdrachtgever streng ben aangesproken op mijn gedrag. Ik heb toen met grote schaamte mijn vrouw op de hoogte gesteld. Dat heeft tot gevolg gehad dat onze relatie is beëindigd en wij uit elkaar zijn gegaan, met veel verdriet voor mijn gezin. Voor mij was meer dan duidelijk dat mijn gedrag richting een aantal personen ontoelaatbaar was geweest, maar ook dat ik er zonder professionele hulp niet uit zou komen. De therapie die ik daarna lange tijd heb gevolgd heeft tot gevolg gehad dat ik mijn gedrag drastisch en permanent heb kunnen veranderen. Mijn gezin is weer bij elkaar, hoe moeilijk de situatie voor mijn vrouw ook is geweest en nu weer is. Voor haar kan ik alleen maar grote bewondering en liefde voelen met veel dankbaarheid voor het feit dat zij mij destijds uiteindelijk niet definitief heeft laten vallen. Bij mijn gezin en mijn werkgever ben ik al eerder diep door het stof gegaan, maar bij deze wil ik aan de betreffende vrouwen mijn oprecht gemeende excuses aanbieden voor dingen die ik nooit had mogen doen.
Jazeker. Als vrouw weet je denk ik ook wel waar je man toe in staat is en wat zijn zwakheden en risico's zijn, lijkt mij. Leontien wist dit immers ook.
Puz_n_Boots schreef:
15-01-2022 14:16
Ik heb geen kinderen, maar als ik ze had zou ik tot een bepaalde leeftijd zeker beschermen tegen dergelijke programma's of social media.
En wat is die bepaalde leeftijd dan? 18 jaar of misschien 21?

Natuurlijk is dit niet de fout van de ouders. Tenzij zij er weet van hadden. Maar dit is vrijwel nooit het geval als gevolg van schaamte van de slachtoffers.

Machtsmisbruik dat leidt tot ondermeer (want er is veel meer ellende) seksueel misbruik is nooit goed te praten. Punt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Puz_n_Boots schreef:
15-01-2022 14:18
Jazeker. Als vrouw weet je denk ik ook wel waar je man toe in staat is en wat zijn zwakheden en risico's zijn, lijkt mij. Leontien wist dit immers ook.

Wat ik me afvraag: dit soort figuren, in dit geval Jeroen en Linda, Marco en Leontien etc, als zij met zo'n geheim moeten leven, hoe functioneren ze dan in hemelsnaam? Je weet toch dat alles ooit uitkomt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Puz_n_Boots schreef:
15-01-2022 14:16
Ik heb geen kinderen, maar als ik ze had zou ik tot een bepaalde leeftijd zeker beschermen tegen dergelijke programma's of social media.
Wat is dan die 'bepaalde leeftijd'?? En lekker makkelijk meelullen vanaf de zijlijn 'ik zou dit en ik zou dat'.... tuurlijk!
girasole3 wijzigde dit bericht op 15-01-2022 14:24
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
cuculuscanorus schreef:
15-01-2022 14:14
Op pagina vier is seksueel misbruik alweer iets wat twee kanten heeft, ja?
Valt me altijd weer tegen.
VALT MIJ HEEL ERG TEGEN. :@ :@ :@

En ook wel een beetje :'( :'(
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
En wat de ellende is: mensen weten jouw duidelijk te maken dat een carrière of zelfs alleen maar financiële zekerheid in de vorm van een baan kunnen krijgen alleen maar mogelijk is als je op bepaalde avances ingaat. Dat maakt het heel moeilijk om nee te zeggen en dat doen veruit de meesten dan ook niet. Vandaar dat dit soort misbruik zich jaren voortsleept.
Want als je er wat van zegt, dan heb je daar als klokkeluider mogelijk heel lang last van. Slachtoffers wordt vaak afgeraden aangifte te doen vanwege de shit die hieruit voortkomt...
Alle reacties Link kopieren Quote
merelindesloot schreef:
15-01-2022 14:16
Het wekt allemaal de indruk dat het niet ging om zingen maar hoe hang ik hem er zo snel mogelijk in...
Doe niet zo mal, natuurlijk ging het wel om het zingen! Voor het zingen de kerk uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alecta schreef:
15-01-2022 14:20
En wat is die bepaalde leeftijd dan? 18 jaar of misschien 21?

Natuurlijk is dit niet de fout van de ouders. Tenzij zij er weet van hadden. Maar dit is vrijwel nooit het geval als gevolg van schaamte van de slachtoffers.

Machtsmisbruik dat leidt tot ondermeer (want er is veel meer ellende) seksueel misbruik is nooit goed te praten. Punt.
100% eens natuurlijk. Maar programma's als de Voice en vele anderen die tegenwoordig worden gemaakt, zijn echt seksueel exloiterend. We zijn er allemaal zo aan gewend, dat we het niet meer zien of willen zien, denk ik. Maar de Voice heb ik nooit gekeken omdat het echt niet om het zingen ging. Daar droop de seksuele exploitatie nogal royaal van af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lees ik nou goed in die verklaring dat Jeroen en Linda meteen gebroken hebben?
tonkje schreef:
15-01-2022 14:23
VALT MIJ HEEL ERG TEGEN. :@ :@ :@

En ook wel een beetje :'( :'(
Met twee (aankomende) tienerdochters in huis had ik zo gehoopt dat de situatie zich verbeterd zou hebben. Maar blijkbaar heb ik twee sloeries op de bank die doelbewust arme mannen de vernieling in helpen.
Maloochem schreef:
15-01-2022 14:22
Wat ik me afvraag: dit soort figuren, in dit geval Jeroen en Linda, Marco en Leontien etc, als zij met zo'n geheim moeten leven, hoe functioneren ze dan in hemelsnaam? Je weet toch dat alles ooit uitkomt?
Ik vermoed dat ze nauwelijks beseffen dat ze fout zitten. Dit wordt ook geïllustreerd door de verklaring van Rietbergen. Pas nadat hij op het matje werd geroepen en therapie gevolgd had, snapte hij enigszins dat hij fout zat (en nog steeds kan dit slechts door de omgeving ingegeven worden en is er kans dat hij het probleem zelf nog steeds niet inziet).
Alle reacties Link kopieren Quote
Maloochem schreef:
15-01-2022 14:22
Wat ik me afvraag: dit soort figuren, in dit geval Jeroen en Linda, Marco en Leontien etc, als zij met zo'n geheim moeten leven, hoe functioneren ze dan in hemelsnaam? Je weet toch dat alles ooit uitkomt?
Als je machtsmisbruik toepast, heb je genoeg zelfvertrouwen dat je denkt je slachtoffers in de tang te hebben en te houden. Als je weet dat het ooit uitkomt, zouden veel mannen hun geilheid met de staart tussen benen laten afdruipen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Puz_n_Boots schreef:
15-01-2022 14:00
Laat het me met een voorbeeld illustereren:

Jij hebt een kennis waarvan je weet dat hij een voetenfetish heeft. Ga jij dan bij die kennis op bezoek met een open schoentje of laat je je dochter bij die kennis thuis op blote voeten lopen? Dat bedoel ik met de kat op het spek binden. In mijn optiek zijn sommige vrouwen ook blind voor hoe mannen vanuit instinct in elkaar steken en hun eigen gedrag.
Ach kom op zeg. Alsof ze ontoerekeningsvatbaar zijn. Wat een onzin.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
cuculuscanorus schreef:
15-01-2022 14:25
Met twee (aankomende) tienerdochters in huis had ik zo gehoopt dat de situatie zich verbeterd zou hebben. Maar blijkbaar heb ik twee sloeries op de bank die doelbewust arme mannen de vernieling in helpen.
Ja, dat vind ik ook wel vervelend van jou. Dat jij kinderen hebt gemaakt die het leven voor mijn zonen verrekte moeilijk maken.
Kun je ze leren zich te bedekken en op geen enkele manier bewust of onbewust iets te doen waardoor mijn onschuldige bloedjes getriggerd zouden kunnen worden? Want mijn zonen willen niet zo worden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-01-2022 15:45
Reden: manonvriendelijk/
97.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
15-01-2022 14:27
Ach kom op zeg. Alsof ze ontoerekeningsvatbaar zijn. Wat een onzin.
+1000.

Je zou je dus als vrouw/meisje moeten inhouden in volkomen normaal gedrag, omdat een of andere kerel zich anders niet weet te beheersen? Dat is toch omgekeerde wereld?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
beetjegek wijzigde dit bericht op 15-01-2022 14:35
97.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-01-2022 15:46
Reden: victim blaming
96.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
beetjegek wijzigde dit bericht op 15-01-2022 14:36
97.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
beetjegek wijzigde dit bericht op 15-01-2022 14:35
97.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
beetjegek wijzigde dit bericht op 15-01-2022 14:36
97.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
Alle reacties Link kopieren Quote
beetjegek schreef:
15-01-2022 14:30
Elke man is een predator, alleen enkele niet.
Ik zou bijna van mijn man gaan scheiden omdat vast ook allerlei gore gedachtes heeft over collega’s, of mijn vriendinnen, of wie dan ook. Ze kunnen zich gewoon niet beheersen. Dat heeft de natuur niet goed gedaan bij mensen.
Ja, mannen zijn zonder meer het zwakke geslacht als het gaat om 'gedraag je effe normaal ja!'. En ze komen er nog steeds veel te vaak mee weg ook.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven