Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 58)

15-01-2022 18:11 4163 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 3 miljoen mensen positief getest en ruim 21.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 324 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 5 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 31 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 9 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Twijfel je over het nemen van een vaccinatie? Bel dan naar de twijfeltelefoon: 088-7555777 (iedere werkdag tussen 8:30-16:30)
Website voor vaccinatie twijfelaars: Klik hier [b]Online een test aanvragen of een va ... t.nl/]hier [/b]

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51 /52 /53 / 54 /55/5657
Alle reacties Link kopieren
dank je wel Tsum!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Sun, even reagerend op jouw laatste posting, van mij mogen jullie :hug:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Weer een gloednieuw deel, heerlijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Op naar deel 59 dan maar!
Ik wilde gisteren al een nieuw topic maken voor de persco maar was er niet aan toegekomen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor deze vol is want het vorige deel was weer redelijk snel vol naar mijn idee. Maar er zijn de laatste tijd natuurlijk ook weer veel nieuwe ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
58 alweer!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Tvp
tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
tvp
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Dus ik begrijp niet dat Doornroosje telkens zo stug blijft schrijven dat iets niet zal gebeuren.


Hè, ik schreef dat 120 000 besmettingen in België niet zullen gebeuren hè! De stijging van besmettingen is aan het vertragen en niemand verwacht die 120 000 per dag nu nog. En het is ook absoluut niet zeker is dat jullie die 80 000 gaan aantikken.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
En nee, geen angst hier hoor, ik zie het vrij positief in eigenlijk. En nee, ik doe niet alsof.

Uit gegevens van andere landen blijkt dat de piek vrij snel komt en ik zou niet weten waarom dat hier niet zo zou zijn.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
tvp
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
@Sunlover: wij doen hier in ieder geval ons best om niet in het ziekenhuis te komen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
tvp
Alle reacties Link kopieren
@Susan:

13 januari 2020 uit het AD:
"Als de Britse variant van het coronavirus Nederland totaal in zijn greep krijgt, dan kan dat begin volgende maand al zorgen voor bijna 170.000 nieuwe besmettingen per dag. Dat blijkt uit een presentatie die afgelopen zondag in het Catshuis is gebruikt."

https://www.ad.nl/politiek/bijna-170-00 ... ~af4ba9b3/

Dat aantal is bij lange na nooit gehaald.


Is dat niet gewoon de preventie paradox? Want juist vanwege deze voorspelling is een week daarna de avondklok, de bezoekbeperking van maar 1 persoon, etc. ingevoerd, met als doel om het voorspelde scenario juist niet te laten uitkomen. Bij dit soort getallen gingen ze destijds met Alpha en zonder vaccinaties niet afwachten of het uit zou gaan komen, maar ondernamen ze actie.

NB 2021 neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
En dank voor het weer openen Tsum!
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
15-01-2022 20:35
@Susan:

13 januari 2020 uit het AD:
"Als de Britse variant van het coronavirus Nederland totaal in zijn greep krijgt, dan kan dat begin volgende maand al zorgen voor bijna 170.000 nieuwe besmettingen per dag. Dat blijkt uit een presentatie die afgelopen zondag in het Catshuis is gebruikt."

https://www.ad.nl/politiek/bijna-170-00 ... ~af4ba9b3/

Dat aantal is bij lange na nooit gehaald.


Is dat niet gewoon de preventie paradox? Want juist vanwege deze voorspelling is een week daarna de avondklok, de bezoekbeperking van maar 1 persoon, etc. ingevoerd, met als doel om het voorspelde scenario juist niet te laten uitkomen. Bij dit soort getallen gingen ze destijds met Alpha en zonder vaccinaties niet afwachten of het uit zou gaan komen, maar ondernamen ze actie.

NB 2021 neem ik aan?
Ja dit. Jullie hadden een lockdown en nu nog maatregelen en die grafieken met scenario's over ziekenhuisbezetting kloppen totaal niet meer. Dus die 80 000 besmettingen mss ook niet nu.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
“Het rekenmodel van RIVM is niet openbaar. Dit kan niet door collega-wetenschappers worden getoetst. Fouten in aannames kunnen er niet worden uitgehaald.
In het huidige advies wordt wederom uitgegaan van een worst-case scenario, dat weinig realistisch is. Dat het dagelijks aantal besmettingen in Nederland zou kunnen oplopen tot 100.000, zou betekenen dat Nederland het hoogste aantal besmettingen per hoofd van de bevolking hebben van heel Europa en meer dan het dubbel van de piek (die al achter de rug is) van de UK en USA, waar vrijwel geen beperkende maatregelen gelden. Dat is dermate onwaarschijnlijk dat dit niet het uitgangspunt kan zijn voor beleid.
Persoonlijk denk ik dat dit een grote tekortkoming is in de werking van het OMT. Als arts worden wij altijd geacht om ons handelen te verantwoorden en ons toetsbaar op te stellen. Ik denk dat we dit ook mogen verwachten van een adviesorgaan als het OMT.” https://www.linkedin.com/posts/jeroen-v ... 81569-imAa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven