Man geeft graag geld uit

17-01-2022 18:11 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal niet zo gauw veranderen.
boobie77 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 13:05
97.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
19-01-2022 23:06
Het gaat mij niet om die kerel, maar om to die aangeeft dat ze geen vrienden zijn, want geen gezamenlijke interesses. Maar hij neukt wel de sterren van de hemel en adoreert haar.

Ik constateer dan dat als dat minder wordt er werkelijk niets meer is dat hen bindt. Dat is zo’n smalle basis dat het vrij raar is als dat over 5 jaar nog staat. Temeer nu to ook nog zijn moeder moet gaan spelen mbt de financiën.
Maar waarom is het zo belangrijk dat gezamenlijke interesses hebt? Je kan samen lachen, vrijen, huilen en steunen en als je dan gek op elkaar bent dan ben je er toch. Waarom heb je samen een hobby nodig als je gewoon genoeg contact met elkaar hebt, en seks is een prima smeermiddel.

Natuurlijk heeft iedereen wel relaties om zich heen waar je je vraagtekens bij kan zetten maar daar tegenover staan er genoeg stelletjes die misschien alle vakjes kunnen aftikken maar ook na 5 jaar al gaan scheiden.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 22:38
Dat zou goed kunnen. Maar ik heb een vader die een hork is en al zeker voor mijn moeder. Ik heb een ex die verslaafd was aan werken. En tussen relatie met een man die werkeloos was en ook nooit van plan was om te gaan werken.
Dan is mijn huidige vriend een geschenk uit de hemel. Maar ik wil van je aannemen dat het heel normaal is voor een man. Ik zie het alleen in mijn omgeving niet terug.
Dit vermoedde ik al. Je kunt aan alles merken dat je nogal wat hebt meegemaakt op het gebied van mannen.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 21:18
Of geeft je een kettinkje en een roos met Valentijn? Of vraagt iedere dag hoe je dag was? Of zegt iedere dag hoe mooi je bent en hoe gelukkig hij zich mag prijzen met een vrouw als jou? Of geeft je bijna dagelijks nog vlinders in je buik?

Tuurlijk is het leuk als het totaalplaatje ook nog volwassen met geld om kon gaan. Maar ik ben het nog niet tegen gekomen.
Nee dat doet mijn vriend niet. En in het begin vond ik dat jammer. En dacht ik dat ie niet om me gaf. Maar nu ik bijna 4 jaar met hem ben weet ik dat het het omgekeerde is. Ik weet 100% zeker dat hij echt heel gek js op mij. Ik kan altijd overal met hem over praten. Hij probeert me altijd te helpen met dingen waar ik tegenaan loop. Soms juist door mezelf na te laten denken over de oplossing. Als ik 'm bel om wat dan ook laat ie alles vallen en komt naar me toe. Hij heeft altijd begrip voor me. Heeft mijn halve huis verbouwd en mij ook geleerd hoe dat moet en hij is dan mega geduldig met zo een onhandige harry als ik. We kunnen eindeloos praten over bijv klussen, onze hond, gezamenlijke interesses etc. Hij loopt het vuur uit de sloffen voor mijn kinderen door ze overal te brengen en te halen en hij doet gewoon alles voor ze. Financieel hoef ik maar een kik te geven en hij regelt het. En ja wij hebben ook mindblowing sex. Beste sex ooit.

Maar nee hij koopt nooit een kettinkje. Zegt nooit dat ie me heel mooi vind (wel dat iets me leuk staat of dat ik een lekker ding ben) of dat ie zo een geluk heeft met me. Hij is totaal niet romantisch. Maar omdat hij weet dat ik dat wel een beetje leuk vind koopt ie nu af en toe bloemen. En dan is ie heel trots op zichzelf dat hij er aan heeft gedacht en dan word je super blij als ik er heel blij van wordt ondanks dat hij helemaal niks begrijpt van dat bosje bloemen.

Romantiek is leuk maar dat is niet waar het om draait. Romantiek op zich is geen liefde. Iemand kan 1000 keer zeggen dat je mooi bent of cadeautjes kopen etc maar dat zegt helemaal niet dat die gene veel van je houdt. Iemand die veel van je houdt zet niet zijn eigen behoeftes voor het belang van zijn gezin of de vrouw waar hij van houdt.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 22:38
Dat zou goed kunnen. Maar ik heb een vader die een hork is en al zeker voor mijn moeder. Ik heb een ex die verslaafd was aan werken. En tussen relatie met een man die werkeloos was en ook nooit van plan was om te gaan werken.
Dan is mijn huidige vriend een geschenk uit de hemel. Maar ik wil van je aannemen dat het heel normaal is voor een man. Ik zie het alleen in mijn omgeving niet terug.
O ik snap je gevoel echt wel. Ik ken dat. Dat je blij bent met elk kruimeltje. En nee ik denk niet dat je vriend een slechte gozer is. Ik denk wel dat het verstandig is te kijken of jullie een gezamenlijke interesse kunnen vinden. En ik denk ook dat hij vooral jong is maar dat jij ook beter moet weten. Je had nee moeten zeggen. Maar je wilt hem pleasen omdat je zo blij bent dat hij lief voor je is. Maar dat moet je echt niet doen. Je bent oom nog steeds leuk als je nee zegt. Het maakt jou geen rot mens. Het maakt je juist leuker omdat je verstandig met geld omgaat voor jullie toekomst.
Alle reacties Link kopieren
-Hij geeft gezamelijk geld uit aan dure dingen/koopt dingen waar hij zelf het geld niet voor heeft.
-Hij gaat een lening aan terwijl hij een gezin heeft en het geld eigenlijk anders besteedt moet worden
-je verkoopt jouw spullen om zijn behoeftes te kunnen betalen
-zakgeld wordt zo onevenredig verdeeld waardoor jij (en je kinderen) er ernstig bij inschiet
-jullie zijn geen vrienden want verschillende interesses
-je wil je huis nooit meer uit dus latten of uit elkaar gaan is geen optie

Maar hij zegt wel.dat hij van je houdt en je mooi vind en koopt een kettinkje met valentijnsdag.
Echt wel een topbasis voor een lang en gelukkig leven.
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
20-01-2022 01:04
-Hij geeft gezamelijk geld uit aan dure dingen/koopt dingen waar hij zelf het geld niet voor heeft.
-Hij gaat een lening aan terwijl hij een gezin heeft en het geld eigenlijk anders besteedt moet worden
-je verkoopt jouw spullen om zijn behoeftes te kunnen betalen
-zakgeld wordt zo onevenredig verdeeld waardoor jij (en je kinderen) er ernstig bij inschiet
-jullie zijn geen vrienden want verschillende interesses
-je wil je huis nooit meer uit dus latten of uit elkaar gaan is geen optie

Maar hij zegt wel.dat hij van je houdt en je mooi vind en koopt een kettinkje met valentijnsdag.
Echt wel een topbasis voor een lang en gelukkig leven.
Dit dus... Wow
Alle reacties Link kopieren
Als je vriend een geschenk is dat hoef je niet je eigen spaarrekening en die van je ouders leeg te trekken. Je vriend een dure sigaar uit eigen doos, eentje die niet kunt betalen.

Ik zou wat eerlijker naar hem worden of het begin en einde van je financien en over wat niet haalbaar is, omdat je op een dag de studie van je kinderen wil betalen. Ik neem aan dat een volwassen man dat wel snapt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 21:18
Of geeft je een kettinkje en een roos met Valentijn? Of vraagt iedere dag hoe je dag was? Of zegt iedere dag hoe mooi je bent en hoe gelukkig hij zich mag prijzen met een vrouw als jou? Of geeft je bijna dagelijks nog vlinders in je buik?

Tuurlijk is het leuk als het totaalplaatje ook nog volwassen met geld om kon gaan. Maar ik ben het nog niet tegen gekomen.
Het begint met zelf nee leren zeggen, wanneer het op jouw geld aankomt, Het 75,- euro kettinkje van Lucardi en één roos heb je nu wel erg duur betaald en complimenten zijn ook gratis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan maar zorgen dat je boobies pront omhoog blijven staan en er alles aan doen om jong te blijven. Dan blijft hij lekker met je sexen en mag je hem verzorgen! Jullie gebruiken elkaar dus win win!
Alle reacties Link kopieren
Is er niet eens een budgetcoach, vrijwillig/betaald door de gemeente die met jullie mee kan kijken?

En ik heb niet zo zeer op die man gehakt volgens mij, het gaat mij er meer om dat hij nooit goed financieel grens gesteld lijkt door TO. Ja, hij had ook zelf kunnen bedenken wat wel en niet kan als stiefpa, maar goed, de waarheid zal in het midden liggen. En zelf is ze ook warrig m.b.t. welk zakgeld er feitelijk is p.p. Veeeeeel zakelijker met geld zijn, juist in je relatie. Geen geld/waarde uitwisselen tegen lief en aardig zijn. Zonde ook dat je je eigen motor weggegeven hebt. Ik zou hem terughalen zolang het geld er nog niet is.

En verder maak ik me natuurlijk zorgen over de langetermijnbasis van deze relatie, maar ja. Hij is Mr. Good Enough, ok.
macarinata wijzigde dit bericht op 20-01-2022 07:42
3.84% gewijzigd
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
DingDong schreef:
19-01-2022 23:43
Maar waarom is het zo belangrijk dat gezamenlijke interesses hebt? Je kan samen lachen, vrijen, huilen en steunen en als je dan gek op elkaar bent dan ben je er toch. Waarom heb je samen een hobby nodig als je gewoon genoeg contact met elkaar hebt, en seks is een prima smeermiddel.

Natuurlijk heeft iedereen wel relaties om zich heen waar je je vraagtekens bij kan zetten maar daar tegenover staan er genoeg stelletjes die misschien alle vakjes kunnen aftikken maar ook na 5 jaar al gaan scheiden.
Het is belangrijk om een bredere basis te hebben. Zodat je ook iets hebt om op terug te vallen als bv door omstandigheden er even geen sterren meer van de hemel worden geneukt.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 22:38
Dat zou goed kunnen. Maar ik heb een vader die een hork is en al zeker voor mijn moeder. Ik heb een ex die verslaafd was aan werken. En tussen relatie met een man die werkeloos was en ook nooit van plan was om te gaan werken.
Dan is mijn huidige vriend een geschenk uit de hemel. Maar ik wil van je aannemen dat het heel normaal is voor een man. Ik zie het alleen in mijn omgeving niet terug.
goeie therapie voor jou, is veel belangrijker dan een motor voor hem
investeer in jezelf en leer mensen op de juiste manier op waarde schatten
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
20-01-2022 07:41
Het is belangrijk om een bredere basis te hebben. Zodat je ook iets hebt om op terug te vallen als bv door omstandigheden er even geen sterren meer van de hemel worden geneukt.
Of als vriend midden 30 is en zich realiseert dat zijn kinderwens toch te groot is om de relatie voort te zetten.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
20-01-2022 00:07
Nee dat doet mijn vriend niet. En in het begin vond ik dat jammer. En dacht ik dat ie niet om me gaf. Maar nu ik bijna 4 jaar met hem ben weet ik dat het het omgekeerde is. Ik weet 100% zeker dat hij echt heel gek js op mij. Ik kan altijd overal met hem over praten. Hij probeert me altijd te helpen met dingen waar ik tegenaan loop. Soms juist door mezelf na te laten denken over de oplossing. Als ik 'm bel om wat dan ook laat ie alles vallen en komt naar me toe. Hij heeft altijd begrip voor me. Heeft mijn halve huis verbouwd en mij ook geleerd hoe dat moet en hij is dan mega geduldig met zo een onhandige harry als ik. We kunnen eindeloos praten over bijv klussen, onze hond, gezamenlijke interesses etc. Hij loopt het vuur uit de sloffen voor mijn kinderen door ze overal te brengen en te halen en hij doet gewoon alles voor ze. Financieel hoef ik maar een kik te geven en hij regelt het. En ja wij hebben ook mindblowing sex. Beste sex ooit.

Maar nee hij koopt nooit een kettinkje. Zegt nooit dat ie me heel mooi vind (wel dat iets me leuk staat of dat ik een lekker ding ben) of dat ie zo een geluk heeft met me. Hij is totaal niet romantisch. Maar omdat hij weet dat ik dat wel een beetje leuk vind koopt ie nu af en toe bloemen. En dan is ie heel trots op zichzelf dat hij er aan heeft gedacht en dan word je super blij als ik er heel blij van wordt ondanks dat hij helemaal niks begrijpt van dat bosje bloemen.

Romantiek is leuk maar dat is niet waar het om draait. Romantiek op zich is geen liefde. Iemand kan 1000 keer zeggen dat je mooi bent of cadeautjes kopen etc maar dat zegt helemaal niet dat die gene veel van je houdt. Iemand die veel van je houdt zet niet zijn eigen behoeftes voor het belang van zijn gezin of de vrouw waar hij van houdt.
Zo een relatie is ook prima! En mijn vriend doet al die dingen die jij ook op noemt. (Alles laten vallen voor ons, samen klussen, samen over de hond praten enz). Hij bemoeit zich alleen niet met de financiën. Het boeit hem geen rochel. Denkt niet eens aan consequenties. En tuurlijk zijn al die woorden of cadeautjes niet belangrijk. Ik vind daden ook belangrijker. Maar het voelt 5 jaar lang toch best speciaal (nu denk ik af en toe "ja ja, nou weet ik het wel, haha).
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
20-01-2022 00:13
O ik snap je gevoel echt wel. Ik ken dat. Dat je blij bent met elk kruimeltje. En nee ik denk niet dat je vriend een slechte gozer is. Ik denk wel dat het verstandig is te kijken of jullie een gezamenlijke interesse kunnen vinden. En ik denk ook dat hij vooral jong is maar dat jij ook beter moet weten. Je had nee moeten zeggen. Maar je wilt hem pleasen omdat je zo blij bent dat hij lief voor je is. Maar dat moet je echt niet doen. Je bent oom nog steeds leuk als je nee zegt. Het maakt jou geen rot mens. Het maakt je juist leuker omdat je verstandig met geld omgaat voor jullie toekomst.
Dat zijn zeker wijze woorden.
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
20-01-2022 07:40
Is er niet eens een budgetcoach, vrijwillig/betaald door de gemeente die met jullie mee kan kijken?

En ik heb niet zo zeer op die man gehakt volgens mij, het gaat mij er meer om dat hij nooit goed financieel grens gesteld lijkt door TO. Ja, hij had ook zelf kunnen bedenken wat wel en niet kan als stiefpa, maar goed, de waarheid zal in het midden liggen. En zelf is ze ook warrig m.b.t. welk zakgeld er feitelijk is p.p. Veeeeeel zakelijker met geld zijn, juist in je relatie. Geen geld/waarde uitwisselen tegen lief en aardig zijn. Zonde ook dat je je eigen motor weggegeven hebt. Ik zou hem terughalen zolang het geld er nog niet is.

En verder maak ik me natuurlijk zorgen over de langetermijnbasis van deze relatie, maar ja. Hij is Mr. Good Enough, ok.
Ik denk niet dat je mijn teksten goed gelezen hebt. Wij redden ons financieel wel. En ik leef zuinig. Alleen de motor is een dingetje.

Maar goed, de volgende stap is die nieuwe (tweedehands) auto voor mij. En is het weer recht getrokken.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 07:54
Ik denk niet dat je mijn teksten goed gelezen hebt. Wij redden ons financieel wel. En ik leef zuinig. Alleen de motor is een dingetje.

Maar goed, de volgende stap is die nieuwe (tweedehands) auto voor mij. En is het weer recht getrokken.
Ja, nog meer geld uitgeven en alles weer tegen elkaar wegstrepen is de oplossing, misschien kan jij geld van zijn ouders lenen om die auto te kopen. Lijkt mij wel zo eerlijk, dan kan je dat ook weer tegen elkaar wegstrepen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
En het is lief dat jullie je zorgen maken over onze financiën maar augustus is het weet afbetaald. Belasting teruggave, vakantiegeld en energie teruggave en het is weer terugbetaald. Maar goed, ik ben het met jullie eens dat we gewoon hadden moeten wachten tot september met een eventuele motor.
De reden dat ik dit zo doe is omdat ik een goed excuus nodig had van zijn dure garage af te komen. Waarvan ik nu inzie dat ik geen excuus nodig had.
boobie77 wijzigde dit bericht op 20-01-2022 08:07
19.95% gewijzigd
Lorem_Ipsum schreef:
20-01-2022 07:49
Of als vriend midden 30 is en zich realiseert dat zijn kinderwens toch te groot is om de relatie voort te zetten.
Dit is wat ik ook bedoelde met tussenstation. To zet hem op de rit en als hij een leeftijdsgenoot tegenkomt die de lat iets hoger heeft liggen kan ie opeens wel volwassen zijn.
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 07:54
Ik denk niet dat je mijn teksten goed gelezen hebt. Wij redden ons financieel wel. En ik leef zuinig. Alleen de motor is een dingetje.

Maar goed, de volgende stap is die nieuwe (tweedehands) auto voor mij. En is het weer recht getrokken.

Compliment!
Als jij voor jezelf zo goed bent in rechtlullen wat krom is, en je gelooft het zelf, heb je in feite geen probleem!

Of heb je die auto niet nodig en koop je deze, net als de motor voor de fun?
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-01-2022 08:06
Compliment!
Als jij voor jezelf zo goed bent in rechtlullen wat krom is, en je gelooft het zelf, heb je in feite geen probleem!

Of heb je die auto niet nodig en koop je deze, net als de motor voor de fun?
Ik rijd een mooie auto. Ook ik heb best een zwak voor mooie voertuigen. Tegen de tijd dat ik een nieuwe koop is mijn huidige auto 12 jaar oud. Ach ja, 'nodig' is een groot woord.
Alle reacties Link kopieren
Maar eerst eens mijn kinderen volgend jaar een goede vakantie geven. Ik ben ook opgegroeid met mooie reizen. Mijn kinderen verdienen dat ook.
Lorem_Ipsum schreef:
20-01-2022 07:49
Of als vriend midden 30 is en zich realiseert dat zijn kinderwens toch te groot is om de relatie voort te zetten.
Maar ook gewoon dat hij een andere vrouw tegenkomt waarmee hij een interesse deelt. En waarmee het dan ook blijkt te klikken in bed.
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 08:15
Maar eerst eens mijn kinderen volgend jaar een goede vakantie geven. Ik ben ook opgegroeid met mooie reizen. Mijn kinderen verdienen dat ook.
Mijn kinderen verdienen een moeder die ze leert dat je iedere euro maar 1 keer kan uitgeven en dat geld niet aan de bomen groeit. Eerst sparen, dan uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat deze kerel helemaal niet zo leuk is als jij hier omschrijft. Het lijkt alsof je in de fata morgana zit en er niet uit wilt komen om de werkelijkheid onder ogen te zien. Streelt het enkel je ego om met een jongere man te gaan dat je hierdoor alles pikt?
- in 2019 schrijf je dat hij chagrijnig is als hij in de weekenden bij het gezin is en het liefst het huis ontvlucht
- In 2020 wordt zijn rijbewijs afgenomen omdat hij 66KM te hard rijd
- Vervolgens ben je jaloers op een hond? ( die hij wilde en jij eigenlijk niet, want jij wilde geen gezamenlijke kinderen en hond maar hij wel)
- nu wordt er weer veel geld uitgegeven aan dure hobby’s en je gaat hier zelf zover in mee dat er zelfs geld bij jouw ouders en van de gezamenlijke rekening geleend mag worden

Ga eens even nadenken wat je hier nou echt van vindt :thumbsup:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven