Lunch ideeën met restje gekookte groenten

17-01-2022 20:06 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond teveel groente (broccoli, snijbonen en tuinerwten) gekookt, dus flink wat over. Daar wil ik morgen iets lekkers mee maken voor de lunch. Een pastasalade ligt voor de hand, maar ik ben benieuwd naar wat meer originele ideeën. Iemand inspiratie?

Ik werk trouwens thuis morgen, dus het hoeft niet meegenomen te worden.
Frittata
Blikje tonijn en /of een gekookt ei en koude gekookte aardappels erdoor
Alle reacties Link kopieren
Risotto?
Wat rijst, ketjap en twee gekookte eieren
Alle reacties Link kopieren
Alles klein snijden en samen met ei klutsen. Beetje zout en peper erbij en wat geraspte kaas. Eventueel nog een plakje ham of kaas klein snijden en erdoor heen.

JAMMIE!!!!
Of een omelet mee maken
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
17-01-2022 20:11
Wat rijst, ketjap en twee gekookte eieren
Of pindasaus ipv ketjap, heb je een soort gado gado.

Ook lekker: met aardappelpartjes en kaas in de oven.

Of met brood en roerei.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die denkt 'Waarom kook je bewust teveel groenten zonder dat daar een doel voor is'?

OT: In een omelet verwerken. Even wokken met soja en sambal met rijst erbij. Opwarmen in bouillon en pureren tot soep.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
17-01-2022 20:16
Ben ik de enige die denkt 'Waarom kook je bewust teveel groenten zonder dat daar een doel voor is'?

OT: In een omelet verwerken. Even wokken met soja en sambal met rijst erbij. Opwarmen in bouillon en pureren tot soep.
Dacht ik ook hoor, vooral waarom 3 soorten?
Alle reacties Link kopieren
Kip in sojasaus bakken en alles samen of in verschillende combinatie samen doen in een wrap.
Mengen met gemixte sla en dressing, gesnipperd uitje en augurk, laagje rosbief of ham, roomkaas en in een rap rollen?
anoniem_645dedd9e40ab wijzigde dit bericht op 17-01-2022 20:31
5.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lekkere ideeën komen er voorbij! Met rijst/ei of verwerken in een omelet zijn grote kanshebbers tot nu toe!
Alle reacties Link kopieren
Gizmoreturns schreef:
17-01-2022 20:20
Dacht ik ook hoor, vooral waarom 3 soorten?
Nou ja, deze 3 soorten moesten in het gerecht wat we vanavond aten. Maar dus volgens recept een halve broccoli en minder snijbonen dan in het zakje zaten. Dus toen heb ik de hele broccoli en het hele zakje snijbonen gekookt, met het idee om wat er dan teveel was morgen voor een lunch te gebruiken. Zo heel raar is dat toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Je kan er echt alle kanten mee op.

Door een curry met rijst,
Roerbak met noedels
Groentespread,
In een wrap,
Soepje.

Maar ligt er heel erg aan wat je verder in huis hebt.
Gizmoreturns schreef:
17-01-2022 20:20
Dacht ik ook hoor, vooral waarom 3 soorten?
Dat is toch niet zo gek? Ik eet zelden 1 soort groenten als avondeten. Juist lekker, zo’n mix. Prei, taugé, courgette, wat champignons. Heerlijk.
Chica-1983 schreef:
17-01-2022 20:29
Nou ja, deze 3 soorten moesten in het gerecht wat we vanavond aten. Maar dus volgens recept een halve broccoli en minder snijbonen dan in het zakje zaten. Dus toen heb ik de hele broccoli en het hele zakje snijbonen gekookt, met het idee om wat er dan teveel was morgen voor een lunch te gebruiken. Zo heel raar is dat toch niet?
Gewoon benieuwd, niet raar hoor
Of met noodles, TO je kunt er alle kanten mee op :-D
Alle reacties Link kopieren
Nu heb ik spijt dat ik vanavond niet te veel groente heb gekookt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Noodles heb ik niet in huis denk ik, wraps wel dus dat is idd ook een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Chica-1983 schreef:
17-01-2022 20:29
Nou ja, deze 3 soorten moesten in het gerecht wat we vanavond aten. Maar dus volgens recept een halve broccoli en minder snijbonen dan in het zakje zaten. Dus toen heb ik de hele broccoli en het hele zakje snijbonen gekookt, met het idee om wat er dan teveel was morgen voor een lunch te gebruiken. Zo heel raar is dat toch niet?
Ah. Dat verduidelijkt voor mij wel wat. Al zou ik nog steeds alleen de hoeveelheid voor avondeten gekookt hebben als ik geen plan met de rest had ;-D Die rest komt hier dan in de loop van de week ter tafel. En ik kook elke week wel een keer 'vergeten groentensoep': een mix van alle groentes die niet opgeraakt zijn.
Vanavond aten we bloemkool. Een halve was genoeg voor deze maaltijd en terwijl ik stond te koken heb ik de andere helft gestoofd met ui en kruiden, er een bakje kippenbouillon (uit de vriezer) bij gedaan, laten koken en gemixt. Morgen heb ik kantoordag en neem ik die soep in een container mee als lunch.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik eet heel vaak meerdere groenten en im vind het altijd handig als er over is, lekker makkelijk voor iets anders.

Ik zou dit lekker opbakken met rijst, en nasikruiden. Hamblokjes heb ik ook altijd wel, maar niet echt nodig natuurlijk. Eitje erbij ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
17-01-2022 20:16
Ben ik de enige die denkt 'Waarom kook je bewust teveel groenten zonder dat daar een doel voor is'?

OT: In een omelet verwerken. Even wokken met soja en sambal met rijst erbij. Opwarmen in bouillon en pureren tot soep.
Wij doen dat eigenlijk altijd, teveel groenten koken of teveel van de hele maaltijd. Wij eten het dan de volgende dag als lunch. Gezonder dan de standaard boterham 😃

OT: noten hakken en wat grove havermout met wat lekkere specerijen, dan met wat gesmolten plantaardige margarine een soort crumble van maken en die op de groenten doen. Even in de oven zodat het lekker bruin wordt en klaar.

Wat tofu in blokjes snijden of met je hand verkruimelen en dat met wat sojasaus, gember en knoflook erbij bakken.

Soep van maken.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
17-01-2022 20:15
Of pindasaus ipv ketjap, heb je een soort gado gado.

Ook lekker: met aardappelpartjes en kaas in de oven.

Of met brood en roerei.
Deze gaat het worden!

Dank voor alle inspiratie :-D
Alle reacties Link kopieren
Gizmoreturns schreef:
17-01-2022 20:20
Dacht ik ook hoor, vooral waarom 3 soorten?
Gewoon nieuwsgierig... maak jij nooit een stoofpotje of ovenschotel met meerdere soorten groenten?
Ik maak straks briam, een Griekse ovenschotel met aubergine, paprika, courgette, tomaten, ui en aardappelen, als ik de aardappelen niet meereken zijn dat 5 soorten groenten.

Goeie tips, ik steek er ook wat van op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven