Heb jij wel eens te maken gehad met seksueel wangedrag?

17-01-2022 20:48 1245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de beerput opengetrokken is bij TVOH en er zich inmiddels meer dan 40 vrouwen hebben gemeld met deze ervaring vroeg ik me af of je ook weleens seksueel wangedrag hebben meegemaakt op werk, sport of elders?

Uiteraard trapt TO af.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ruim 13 jaar geleden werkte ik als secretaresse voor een bankdirecteur. Ik was 25 en hij over de 50.

Hij gaf ruiterlijk toe dat hij mij aangenomen had om mijn uiterlijk en hij heeft mij ook later eens geprobeerd te zoenen terwijl hij getrouwd was. Ik had dezelfde leeftijd als zijn dochter destijds.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker.
Zowel werkgerelateerd als op school als in mijn privé omgeving.
Zowel als kind maar ook als volwassene.
Zowel verbaal als lichamelijk, met machtsvertoon, zogenaamd voor de grap als een bijna verkrachting.
Denk zo alles bij elkaar niet op twee handen te tellen.
Kom er inhoudelijk later nog op terug.
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 17-01-2022 20:57
0.65% gewijzigd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
17-01-2022 20:54
Jazeker.
Zowel werkgeraleerd als op school als in mijn privé omgeving.
Zowel als kind maar ook als volwassene.
Zowel verbaal als lichamelijk, met machtsvertoon, zogenaamd voor de grap als een bijna verkrachting.
Denk zo alles bij elkaar niet op twee handen te tellen.
Kom er inhoudelijk later nog op terug.
Op de bijna verkrachting na : woord voor woord eender.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aangerand door een huisgenoot, in een gemeenschappelijke keuken van mijn studentenwoning.
Daarna voelde die plek, die onderdeel was van mijn eigen thuis, niet meer veilig.
Meneer was overigens zeer verongelijkt dat ik vervolgens al mijn vrouwelijke huisgenoten voor hem gewaarschuwd heb. Hij bedoelde het namelijk gewoon heel vriendelijk.

En door een grote groep jeugd in het de Mirandabad in Amsterdam. Ik was daar met een vriendin. We konden ook niet weg, want ze blokkeerden de uitgang richting de kleedhokjes. En bij de kleedhokjes was bovendien nog minder toezicht dan bij het bad, dus voor ons gevoel zaten we daar 'vast'. Erg angstig, want we waren bang dat ze nog veel verder wilden gaan.
Nooit meer naar die kutplek geweest.
flipje2 wijzigde dit bericht op 17-01-2022 20:59
36.52% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
17-01-2022 20:55
Op de bijna verkrachting na : woord voor woord eender.
Pfff :| :redrose:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Gelukkig niet, wat een shitzooi dat iemand dit moet meemaken, bah

Allen sterkte gewenst bij deze nare ervaringen
Alle reacties Link kopieren
Aangerand op de basisschool, verkracht door mijn ex, seksueel geïntimideerd door een werkgever.

Ik merk ook aan mezelf dat ik die verhalen mbt the voice me heel erg aantrek....
Je kan het beter andersom vragen: wie niet?

Toen me too net opkwam heb ik veel gesprekken met allerlei vrouwen hier over gehad. Mijn conclusie: er is geen vrouw die hier geen verhaal over heeft.
ClumsyNinja schreef:
17-01-2022 21:02
Je kan het beter andersom vragen: wie niet?

Toen me too net opkwam heb ik veel gesprekken met allerlei vrouwen hier over gehad. Mijn conclusie: er is geen vrouw die hier geen verhaal over heeft.
Ik heb echt geen ervaring hiermee gehad, dus je conclusie is te kort door de bocht.
Alle reacties Link kopieren
Yes.
Seksuele aantijgingen en getrachte aanranding op mijn eindstage plek.
Ik trok daarintegen mijn mond open en die man is ook direct geschorst en niet veel later ontslagen.
Mede doordat ik mijn mond wel opentrok kwamen er nog een zevental dames ook met dezelfde verhalen over die man naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
‘Gelukkig’ alleen als volwassene. Door exvriendje, op straat en door een ex-werkgever, hetgeen uitkwam en waar ik enorm op aangekeken werd (Eric is altijd gewoon gezéllig als hij gedronken heeft, maar we denken dat hij zoiets nooit zou doen’) tot ik wegging. Wat heb ik me daar ruk door gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
17-01-2022 21:04
Yes.
Seksuele aantijgingen en getrachte aanranding op mijn eindstage plek.
Ik trok daarintegen mijn mond open en die man is ook direct geschorst en niet veel later ontslagen.
Mede doordat ik mijn mond wel opentrok kwamen er nog een zevental dames ook met dezelfde verhalen over die man naar buiten.
Wat dapper van jou. Ik ging vooral de schuld bij mezelf zoeken. Heb ik aanleiding gegeven? Heb ik iets gezegd waardoor hij dit deed. Het heeft lang geduurd voordat ik durfde te erkennen dat hij en hij alleen fout zat.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Poging tot verkrachting op vakantie
Betast door bedrijfsarts onder het mom van lichamelijk onderzoek
Purplepeanut schreef:
17-01-2022 21:07
Betast door bedrijfsarts onder het mom van lichamelijk onderzoek
Herkenbaar dit.
Werk, sport, elders.

Als kind, puber en jongvolwassene voelde ik me altijd ongemakkelijk in dat soort situaties. Ik vermeed het ook vaak. Dus maakte een leidinggevende gebruik van zijn macht, dan nam ik per direct ontslag. Maakte een collega steeds seksistische opmerkingen, dan zorgde ik ervoor dat ik in een ander team kwam.

Als volwassene overkomt het me nog zelden. En steeds vaker benoem ik het gedrag en het effect van het gedrag op mij. Maar soms ben ik ook te flabbergasted om er direct op in te gaan.
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2262305-nederlan ... ntimidatie
Ik ook, zowel werk als privé. Ik.gok vanaf mijn 12e
Mijn dochters ook, vanaf dat ze een jaar of 14 waren
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
17-01-2022 20:56
Ik ben aangerand door een huisgenoot, in een gemeenschappelijke keuken van mijn studentenwoning.
Daarna voelde die plek, die onderdeel was van mijn eigen thuis, niet meer veilig.
Meneer was overigens zeer verongelijkt dat ik vervolgens al mijn vrouwelijke huisgenoten voor hem gewaarschuwd heb. Hij bedoelde het namelijk gewoon heel vriendelijk.

En door een grote groep jeugd in het de Mirandabad in Amsterdam. Ik was daar met een vriendin. We konden ook niet weg, want ze blokkeerden de uitgang richting de kleedhokjes. En bij de kleedhokjes was bovendien nog minder toezicht dan bij het bad, dus voor ons gevoel zaten we daar 'vast'. Erg angstig, want we waren bang dat ze nog veel verder wilden gaan.
Nooit meer naar die kutplek geweest.
Eigenlijk zijn er nog wel wat meer dingen gebeurd ook, maar sommige dingen ben ik gelukkig ook wel weer grotendeels "vergeten".

Dat zijn wat meer de gevalletjes dronken kerels en geen respect voor andermans grenzen (bijv. en plein public in borsten knijpen).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ja, absoluut.
Ik was 16 jaar, had een bijbaantje op een kwekerij en werd daar door een 20 jaar oudere, mannelijke collega aangerand tijdens mijn werkzaamheden.
Hij pakte me van achteren beet, greep met zijn ene hand in mijn borsten, en graaide met de andere tussen mijn benen door, van voren naar achter, zo tussen mijn billen door!
Ik schold hem uit, ging onmiddellijk mijn verhaal doen bij onze werkgever.. die even later, tijdens de pauze, waar iedereen bij zat, de viespeuk een beetje grappende en gekscherend toesprak dat hij alleen maar aan zijn eigen vrouwtje mocht friemelen.
Het was heel vernederend en ik heb er verder nooit meer over gesproken, het zelfs niet aan mijn ouders verteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik eigenlijk ook niet. Niet in de heftige mate wat ik hier lees. Een keer verbaast over een hand onder mn trui, maar toen erg naief en das niet zo zeer ongewenst alswel ernstig ongepast.

Ik heb wel gehoord dat mijn ex zich wel misdragen heeft samen met een huisgenoot, richting 1 van de dames daar in huis. Niet fysiek maar ze waren in har bed gaan liggen.
Iets wat hij toen bij hoog en laag beweerde dat niet zo was, en wat hij tijden de scheiding ineens als 'ach jeugdgeintje' werd afgedaan. Terwijl ze tot aan de decaan en weet ik veel welke mensen op school beweerd hebben dat t niet zo was zodat ze geen aantekening in hun dossier kregen. Dat ik wel een kras op mn ziel. Dat ik toen niet achter de meiden ben gaan staan. :|
apatura wijzigde dit bericht op 17-01-2022 21:16
59.43% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
17-01-2022 20:54
Jazeker.
Zowel werkgerelateerd als op school als in mijn privé omgeving.
Zowel als kind maar ook als volwassene.
Zowel verbaal als lichamelijk, met machtsvertoon, zogenaamd voor de grap als een bijna verkrachting.
Denk zo alles bij elkaar niet op twee handen te tellen.
Kom er inhoudelijk later nog op terug.
Ja, ik ook, eerste keer toen ik 8 was. Ook in machtsverhouding, op de middelbare school door een concierge. Een (inmiddels ex) partner heeft ook wel eens seks met mij gehad terwijl ik veel te veel gedronken had en lag te slapen na een feestje. Veel vreemden ook, maar toch vaker bekenden.

Ook heb ik te maken gehad met fysiek geweld. Qua werk ben ik inmiddels safe met een directiefunctie. Privé doe ik weinig waar ik verhoogd risico loop. Inmiddels ook een lieve en ik denk betrouwbare partner, al vertrouw ik mijn eigen oordeel maar moeilijk.

Ik weet inmiddels niet meer of alle mannen kut zijn of dat ik vatbaar ben.
Pindakaasjes schreef:
17-01-2022 21:11
Ja, absoluut.
Ik was 16 jaar, had een bijbaantje op een kwekerij en werd daar door een 20 jaar oudere, mannelijke collega aangerand tijdens mijn werkzaamheden.
Hij pakte me van achteren beet, greep met zijn ene hand in mijn borsten, en graaide met de andere tussen mijn benen door, van voren naar achter, zo tussen mijn billen door!
Ik schold hem uit, ging onmiddellijk mijn verhaal doen bij onze werkgever.. die even later, tijdens de pauze, waar iedereen bij zat, de viespeuk een beetje grappende en gekscherend toesprak dat hij alleen maar aan zijn eigen vrouwtje mocht friemelen.
Het was heel vernederend en ik heb er verder nooit meer over gesproken, het zelfs niet aan mijn ouders verteld.
Onbegrijpelijk toch zo’n werkgever?
Alle reacties Link kopieren
Ja, bij zwemmen in de zomer, uitgaan en op werk (niet door een collega). Ik heb wel het ‘geluk’ (het zou vanzelfsprekend moeten zijn maar dat is het helaas niet) dat ik dit nooit heb meegemaakt met mensen die zou moeten kunnen vertrouwen. En mijn verhaal werd nooit in twijfel getrokken door mensen die er voor mij toe doen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vrouw, dus ja.

Als ik afga op de ervaringen van vrouwen die ik ken, ook uit oudere generaties, dan is er geen die dat niet heeft.
Is dus niet iets enkel dat erger geworden is nu, denk ik.
zonmuis wijzigde dit bericht op 17-01-2022 21:23
21.45% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven