Heb jij wel eens te maken gehad met seksueel wangedrag?

17-01-2022 20:48 1245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de beerput opengetrokken is bij TVOH en er zich inmiddels meer dan 40 vrouwen hebben gemeld met deze ervaring vroeg ik me af of je ook weleens seksueel wangedrag hebben meegemaakt op werk, sport of elders?

Uiteraard trapt TO af.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-01-2022 23:52
Wat oprecht triest voor die man. Het zou mijn type baas mogen zijn, maar ik hoop dat hij vooral veel mannelijke collega's aanneemt ipv vrouwen om dit soort overgevoelig gezeik te kunnen voorkomen en hij zichzelf meer kan blijven.
Heel dit topic kan jij alleen maar steeds hierop reageren. Met 'wat erg voor die man'. Echt, je bent niet goed bij je hoofd.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Ik twijfel nu over wat telt. Als studente was er een klasgenoot die na de les naar me toekwam en zei, 'je hebt echt grote borsten, welke maat heb je?'
Dat vond ik wel heel vervelend. Maar dat valt in het niet bij andere dingen die ik lees.
Een poging tot verkrachting. Heb mezelf verzet en volgens mij niet helemaal gelukt. Ik had wel aangegeven niet te willen, maar had mezelf te lam gezopen waardoor ik niet de kracht had weg te gaan. Mezelf verkrampt. Uiteindelijk is hij verder gegaan.

De tweede keer zocht ik het zelf op, heel rare reactie maar toch belandde ik in dezelfde situatie kort op elkaar, maar dit keer stribbelde ik niet meer tegen en dacht ik wat kan het mij nog schelen. Tegen mijn zin in toch laten gebeuren.

De derde keer werd ik een hoer en besprong ik nog net niet de kerel zelf wild op en forceerde ik het hele gebeuren. Het maakt echt een steekje bij je los dat hele gebeuren, had niet verwacht dat je daarna zo labiel kunt gedragen.

Voor nu even vermijd ik alles wat mogelijk kan leiden tot meer. Tot ik mezelf vertrouw of weet wat ik wel of niet wil.
Tijdens het stappen greep een gozer van onze groep met zijn hand IN mijn shirt en bh en pakte mijn naakte borst beet. Het ging ongelofelijk snel. Ik reageerde ENORM woedend, waarop hij grappend zei “Haha ah kom op chaoticinternetnerd, die heerlijke tieten van jou die vragen er om”

Ik vond dat echt heel erg en heb me een tijdje anders gekleed omdat ik dacht dat ik mijn grote cup te uitdagend of opvallend kleedde. Nu ik er op terug kijk denk ik jezus, al had ik naakt in die kroeg gestaan..

Verder een keer gehad dat een platonische vriend biertjes kwam doen en halverwege de avond een soort liefdesverklaring aflegde. Ik werd daar wat ongemakkelijk van. Hij vroeg me daarna herhaaldelijk waarom ik niet eens seks met hem zou willen hebben. Toen ik hem de deur wees onder het mom van “goh ik heb hier geen trek in en ben moe” heeft hij nog behoorlijk lopen drammen dat hij wilde blijven slapen, waarom gaf ik het geen kans? Dat was daarna uiteraard geen vriend meer.
Alle reacties Link kopieren
OliveHoover schreef:
18-01-2022 00:05
Ik twijfel nu over wat telt. Als studente was er een klasgenoot die na de les naar me toekwam en zei, 'je hebt echt grote borsten, welke maat heb je?'
Dat vond ik wel heel vervelend. Maar dat valt in het niet bij andere dingen die ik lees.
Natuurlijk telt dat. Elke situatie waarin jij je onveilig en/of onprettig bij voelt telt.
...
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
17-01-2022 23:50
Ja, ik denk dat alle dingen meetellen die vrouwen over het algemeen (een uitzondering daargelaten) niet zouden doen bij een man. Ik heb in ieder geval nog nooit zomaar ranzige dingen naar een man geroepen, een man bij zijn kruis gepakt, in het openbaar mijn kut laten zien, of een man achtervolgt.
Ik zou dit geen ‘kleine dingen’ noemen. Het laat zien dat mannen die dit doen, zich dit denken te kunnen permitteren, simpelweg omdat ze man zijn, en zich daarmee hoger in rang plaatsen. Een vrouw is in hun ogen een speeltje, een lustobject.
Iemand die je achtervolgt (zelf ook meegemaakt) is gewoon heel erg intimiderend, en roofdiergedrag. Ik zou dat echt niet klein noemen, ook al heb je er geen last (meer) van.
In het uitgaansleven zag ik juist altijd genoeg vrouwen ook in de billen knijpen bij mannen, of even de borstspieren danwel biceps voelen. Denk dat mannen en vrouwen dat veelal net zo schuldig aan maken, wat het van beide kanten niet goed praat. En als geintje bij bekenden heb ik dat zelf ook wel gedaan, maar dat ging dan ook over en weer. Zolang ik weet wie het is en onze verhouding duidelijk is, vind ik dat geen probleem. Bij een onbekende doe ik dat nooit ongevraagd en dat verwacht ik ook niet andersom (je krijgt 1 waarschuwing).

Echt achtervolgen, grijpen in het kruis, geslachtsdelen tonen, vind ik echt al een stap verder. Dan krijg je bij mij geen waarschuwing.
Alle reacties Link kopieren
OliveHoover schreef:
18-01-2022 00:05
Ik twijfel nu over wat telt. Als studente was er een klasgenoot die na de les naar me toekwam en zei, 'je hebt echt grote borsten, welke maat heb je?'
Dat vond ik wel heel vervelend. Maar dat valt in het niet bij andere dingen die ik lees.

Ja dat telt omdat het ongepast is (ook al heeft het weinig tot geen impact op je gehad).
Draai het eens om, zou jij na de les op een klasgenoot toestappen, naar zijn kruis kijken en zeggen ’jij hebt echt een grote pik, hoeveel centimeter is ie?’
Alle reacties Link kopieren
Gizmoreturns schreef:
17-01-2022 21:04
Ik heb echt geen ervaring hiermee gehad, dus je conclusie is te kort door de bocht.

Ik ook niet.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
17-01-2022 23:50
Ja, ik denk dat alle dingen meetellen die vrouwen over het algemeen (een uitzondering daargelaten) niet zouden doen bij een man. Ik heb in ieder geval nog nooit zomaar ranzige dingen naar een man geroepen, een man bij zijn kruis gepakt, in het openbaar mijn kut laten zien, of een man achtervolgt.
Ik zou dit geen ‘kleine dingen’ noemen. Het laat zien dat mannen die dit doen, zich dit denken te kunnen permitteren, simpelweg omdat ze man zijn, en zich daardoor superieur voelen. Een vrouw is in hun ogen een speeltje, een lustobject.
Iemand die je achtervolgt (zelf ook meegemaakt) is gewoon heel erg intimiderend, en roofdiergedrag. Ik zou dat echt niet klein noemen, ook al heb je er geen last (meer) van.
Ja een achtervolging is intimiderend, er is weliswaar niets gebeurd maar je krijgt de kriebels als je bedenkt wat er had kunnen gebeuren, sla het nieuws er maar op open. En ik ken meerderen inclusief mezelf die dat hebben meegemaakt, meermaals zelfs. Als vrouw moet je echt zeer wantrouwend en oplettend je verplaatsen wat toch eigenlijk heel vreemd is. Maar ik denk helaas niet dat er landen of plekken zijn waar dat niet hoeft, die altijd aanwezige radar in je als je op straat loopt.
deadpoetssociety wijzigde dit bericht op 18-01-2022 00:22
1.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ontelbare malen.
Alle reacties Link kopieren
Door een klasgenoot tussen mijn benen gepakt. Toen ik dit direct bij de leraar meldde, zei de docent ‘nou en?’

In een stadsbus aangerand door een groep van drie jongens.

Door mijn sporttrainer werden nogal veel opmerkingen over mijn borsten gemaakt en hij verzon een bijnaam voor me daarover die iedereen hilarisch vond.

Op mijn werk toen ik een opdracht binnen had gesleept zei mijn opdrachtgever dat ik ‘zeker mijn tieten had laten zien’…

Verkracht door wat ooit mijn beste vriend was, meebewegen leek me op dat moment de snelste en veiligste oplossing.

Om over de vele ranzige en dreigende berichten van keurig getrouwde meneren die ik al heel lang kende, ongevraagd aan mijn adres toen bleek dat ik gescheiden was.
Alle reacties Link kopieren
OliveHoover schreef:
17-01-2022 23:57
Hier kan ik me wel goed in vinden eigenlijk. Ik ga me soms bijna ''raar'' voelen dat ik zelf niet zulke ervaringen heb. Ik moet er blij om zijn, maar het is soms wel vreemd dat iedereen het meegemaakt lijkt te hebben en ik niet.

Maar ik heb nooit zoiets meegemaakt, in ieder geval niet niet fysiek. Misschien wat opmerkingen her en der, maar dat vind ik verwaarloosbaar.

Ik denk dat het komt doordat ik bijna nooit uitgeweest ben in mijn leven. Denk dat veel dingen zich afspelen ook in het uitgaansleven. En voor de rest ook al heel mijn leven een huismus ben en op veel minder plekken buitenshuis kom dan gemiddeld. Maar verder ook gewoon geluk gehad natuurlijk.
Prijs jezelf gelukkig. Ik zie nu eigenlijk ook de voordelen aan een beetje “saai” zijn, misschien als vrouw wel het gezondste om zo te zijn… lekker thuis aanrommelen en niet in zulke akelige toestanden terecht komen.
Alle reacties Link kopieren
TinyTiny schreef:
18-01-2022 00:13
In het uitgaansleven zag ik juist altijd genoeg vrouwen ook in de billen knijpen bij mannen, of even de borstspieren danwel biceps voelen. Denk dat mannen en vrouwen dat veelal net zo schuldig aan maken, wat het van beide kanten niet goed praat. En als geintje bij bekenden heb ik dat zelf ook wel gedaan, maar dat ging dan ook over en weer. Zolang ik weet wie het is en onze verhouding duidelijk is, vind ik dat geen probleem.

Het verschil zit hem er natuurlijk in of iets onverhoeds en ongepast is in een bepaalde situatie.
Wat je hier beschrijft is geen seksueel wangedrag.
Alle reacties Link kopieren
Na het lezen van dit topic kan ik er ook heel wat aftikken. Ik stond een keer klem vooraan bij een concert toen iemand achter me zijn hand ín m’n onderbroek manoeuvreerde. Vreemde gewaarwording was dat. Ik was meer verbaasd gelukkig dan ontdaan.

Waar ik wel last van had waren de huisarts met een onnodig borstonderzoek toen ik 16 was en een gynaecoloog toen ik eind 20 was die zelfs nog knipoogde toen ik wegging. Brrr. Ook ooit een bedrijfsarts die volgens mij meer deed dan nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een meester in groep 5 bij wie ik wekelijks ? (denk ik, in ieder geval met regelmaat) op schoot 'mocht' voor ik de klas in mocht. Niet elke leerlinge kwam daarvoor in aanmerking, hij sloeg er een aantal over en had 4 lievelingetjes onder wie ik.
Wij zagen het dan ook als een privilege. Op schoot werden we geknuffeld en kregen de 'kieteldood'. Handen overal, maar ik was misschien een naïef kind, omdat het om subtiele aanrakingen ging, ervaarde ik het niet als iets vervelends. Ik was zelfs dol op die meester. Ik kreeg ook vaak Wilhelmina pepermunten van hem.
Op zijn volgende school is hij geschorst.
Pas veel later begreep ik dat het niet door de beugel kon wat hij deed.

Ik kreeg toen ik 11 was een nieuwe pianoleraar die de eerste les erg vaak over mijn rug zat te aaien. Ik vond dat niks en straalde dat ook uit, want bij de tweede les zei hij dat hij het gevoel had dat het niet boterde tussen ons. Ik zei toen dat ik geaai niet zo fijn vond. Hij heeft het nooit meer gedaan en ik heb nog heel lang en fijn les van hem gehad :)

Dat was het gelukkig wel.

Oja, wel met regelmaat te maken gehad met kinderlokkers. We woonden in een woonerf omringd door een bos en dat was een geliefde plek voor kinderlokkers.
Ik heb me er altijd uit kunnen kletsen of weg kunnen rennen en ben er nooit daadwerkelijk slachtbank geworden. Buurmeisjes helaas wel.

Een vakantievriendje ging een keer verder dan ik wilde of verwachte, maar ik was toen ook niet mans genoeg om krachtig nee te zeggen en liet dat gebeuren. Toen hij vervolgens nog iets van me wilde en over wilde gaan op 'de daad' heb ik wel nee gezegd. Hij ging toen niet over die grens heen.
a_nick_is_crini wijzigde dit bericht op 18-01-2022 01:03
21.43% gewijzigd
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Al aantal keer wat dingen getypt en weer weggehaald, nu toch mijn verhaal. Velen zijn me voor gegaan, maar vind het lastig ...

Als heel klein meisje jarenlang misbruikt.
Toen ik jaar of 10 was meerdere malen gedwongen te tongzoenen door oudere jongen. Ook betast en 'bereden'.
Medeleerling die in mijn borsten en billen kneep, ik was 12.
Van 16 tot 18 jaar had ik een zeer handtastelijke docent.
Van 19 tot 21 jaar gedwongen om dingen te doen voor de webcam. (Was toen msn er net was, dusandere tijd dan nu, maar voel me nog zo dom en naïf!)

Dan 'onschuldige' dingen
Met uitgaan vaak vastgegrepen, betast, opgetild, etc
Qua straatintimidatie; veel getoeter, gejoel, opmerkingen, etc van voorbijgangers of bouwvakkers etc. Ook achtervolgt.

Helaas geldt voor mij; 'van misbruik komt misbruik'. Nu keihard mee aan het werk. Hele nieuws van TVOH etc vind ik heel aangrijpend. Vooral ook al die oordelen, vind het heftig wat er gezegd word. En dan vinden mensen het gek dat je geen (of pas veel later) aangifte doet ... tsjah.
toughcookie wijzigde dit bericht op 25-05-2022 22:32
18.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als kind en als volwassene last gehad van ongewenst gedrag. Als 12-jarige op vakantie toen de 18-jarige zoon van vakantiekennissen me tijdens een wandeling steeds tegen zicht aan trok, zijn handen onder mijn zwemkleding deed en toen ik iets op moest halen uit hun caravan bovenop me dook. Er is niets gebeurd maar ik was doodsbang, niets tegen ouders gezegd. Een paar jaar ouder toen de leraar Frans het nodig vond om mijn schouders te masseren. Ook toen niets gezegd, maar wel gezorgd dat ik nooit alleen met die man was. Als volwassene in een overvolle metro in Parijs betast door een vieze oude man. Heb hem een rotschop verkocht. Door een toenmalige vriend in mijn slaap aangerand toen hij mijn onderbroek naar beneden schoof. Werd wakker en heb hem acuut de deur van mijn chambre de bonne uitgeschopt. Midden in de nacht.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
17-01-2022 23:50
Ja, ik denk dat alle dingen meetellen die vrouwen over het algemeen (een uitzondering daargelaten) niet zouden doen bij een man. Ik heb in ieder geval nog nooit zomaar ranzige dingen naar een willekeurige man geroepen, een willekeurige man bij zijn kruis gepakt, in het openbaar mijn kut laten zien, of een man achtervolgd.
Ik zou dit geen ‘kleine dingen’ noemen. Het laat zien dat mannen die dit doen, zich dit denken te kunnen permitteren, simpelweg omdat ze man zijn, en zich daardoor superieur voelen. Een vrouw is in hun ogen een speeltje, een lustobject.
Iemand die je achtervolgt (zelf ook meegemaakt) is gewoon heel erg intimiderend, en roofdiergedrag. Ik zou dat echt niet klein noemen, ook al heb je er geen last (meer) van.
Het is ook wel een aparte gedachteoefening je voor te stellen dat als vrouw te doen en hoe dat zou zijn (die eerste dingen). Het voelt heel vreemd, eigenlijk niet voor te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijke verhalen hier en wat schrikbarend veel ervaringen hoor je nu..

Tijdens een date waar ik van 3 rosé over de hele avond zo beroerd werd dat ik me nog steeds afvraag of er niets in is gedaan. Deze man 'bracht mij netjes naar huis'. Onderweg nog moeten spugen en gevallen, waarbij hij het nog leuk vond een foto te maken van toen ik op de grond op straat lag. Eenmaal thuis heeft hij, terwijl ik herhaaldelijk nee hebt gezegd, onveilige seks met mij gehad. Zoals je veel hoort, bevroor ik om het zo snel mogelijk maar over te laten zijn. De volgende dag ontving ik zelfs de foto nog van dat ik op de grond lag na de val onderweg naar huis en de boodschap dat hij toch echt niet begreep dat ik er zo'n vreselijk gevoel aan over had gehouden. "Dat had hij nog nooit meegemaakt". Ik heb zo vaak dat moment opnieuw beleefd waarbij ik bedacht hoe ik wél had moeten reageren ipv bevriezen..
Alle reacties Link kopieren
Hier vooral eindeloze mondelinge nonsens.

Op mijn 9de een man in 't park / speeltuin die me te interessant vond.
Het park was vlakbij een woning van familie.
Maanden de speeltuin niet meer ingedurfd.

Op mijn 22 net niet uit een rijdende auto gesprongen.
Toen ik al rijdend de deur open trok had ie door dat ie te ver ging en dat ie maar beter kon stoppen voor 't rode licht.
Sindsdien moet ik niets meer weten van kleine grijze auto's waar de chauffeursstoel een oranje fluo-hesje heeft.
En liften heb ik sindsdien ook niet meer gedaan.
(Ik zal het dus wel zelf gezocht hebben ;-).)


Als ik 's avonds treinen of bussen moet hebben kijk ik ook altijd rond en let ook héél erg op waar ik ga zitten.
Een wagon met 1 man in ... laat maar zitten, ik loop wel verder.
En ook aan lonely bushaltes let ik héél erg op, want 't zou niet de eerste keer zijn dat ik daar idioten tegenkom. Die een vrouw alleen wel een leuk gegeven vinden.
(Geen enkele raakt mij aan, maar blikken en woorden doen genoeg.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend veel lastig gevallen en heel vaak aangerand. Een keer verkracht door een ex. Daar was ik weken van de kaart door, hij was toen woedend op mij en schreeuwde ook tegen mij terwijl hij mij aan het verkrachten was. Verschrikkelijk was dat. Die haat die hij naar mij toe had. Ik was bang om vermoord te worden. Nooit over gedacht om aangifte te doen. Wilde het zo snel mogelijk vergeten. Het heeft me vreemd genoeg nooit seksueel belemmerd en ik kon daarna gewoon van seks genieten en ik schaar het niet eens onder allerergste gebeurtenissen ooit. Ik heb net lang nagedacht waarom dat zo is en ik weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
deadpoetssociety schreef:
18-01-2022 00:26
Prijs jezelf gelukkig. Ik zie nu eigenlijk ook de voordelen aan een beetje “saai” zijn, misschien als vrouw wel het gezondste om zo te zijn… lekker thuis aanrommelen en niet in zulke akelige toestanden terecht komen.
Heel gezond ja, gewoon jezelf opsluiten zodat we ook geen nare dingen meer kunnen meemaken op straat. We vergeten gemakshalve even dat veel aanrandingen en verkrachtingen in vertrouwde kring plaatsvinden.

Ik hoop dat dit een sarcastische toon heeft die ik misschien mis, want er is niks, maar dan ook helemaal niks, wat een vrouw kan doen om ongewenst gedrag van mannen te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Goede uitzending van beau de meiden hebben het goed verwoord en staan er ijzersterk in om dit aan te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik echt van de meeste verhalen hier! Wat afschuwelijk!
Ik vond die keer dat ik zo bruut in mijn kruis en boezem werd gegrepen echt heel erg! Het gebeurde ook op een plek waar ik me veilig waande en van de persoon had ik het nóóit verwacht! Maar het valt bij andere verhalen hier in het niet. Zo ontzettend jong ook bij velen.
Ik ben al een ouwe taart inmiddels (bij mijn dochters vergeleken dan hé ;)) maar een tijdje terug nog zo ongepast en smerig aangesproken door een wildvreemde man op straat.
Gewoon op klaarlichte terwijl ik met boodschappentassen over het voetpad wandel. Een man (ik schat richting de 60) gaat zachtjes naast me rijden op zijn fiets en begint tegen me praten.
Het was in zeer gebrekkig Nederlands waarop ik de man vragend aankijk en nog beleefd vraag: "wat zegt U?"
De man begint van die lik en lebber bewegingen met zijn tong naar me te maken en zegt: "kom, kom maar hoer, mee? Lekker?"
Ik liep snel door, strak voor me uitkijkend.
Ik was er gewoon beduusd van. Ik zat er best een tijdje mee, vooral denkend aan mijn dochters...
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend naar om te lezen dat zoveel van jullie hier ervaring mee hebben.
Het voelt haast een beetje gek om dan te zeggen dat zoiets mij ooit overkomen is. Ik kan me ook geen 'onschuldige' varianten voor de geest halen.
Heel veel sterkte voor iedereen die hier mee in aanraking is gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven