Met de trein naar je werk en problemen op het spoor.

17-01-2022 21:10 59 berichten
Vandaag moest ik naar mijn werk met de trein en ja hoor er waren weer eens problemen en er reed gewoon geen trein naar waar ik moest zijn. Meteen in de stress en ik was al gestrest. Werk gebeld en vervangend vervoer geregeld. Hoop toch niet dat het te vaak voor gaat komen.

Ik vraag me af hoe anderen dat aanpakken want het viel me op dat het perron en station zo snel leeg waren nadat het nieuws kwam dat er geen trein reed. Ik dacht echt waar zijn al die mensen opeens?! Allemaal met de bus, taxi of snel snel via een andere route? Hoe werkt zoiets. Vond het zo gek dat al die anderen blijkbaar wel prima wisten wat ze moesten doen en weg waren.

Hoe pakken jullie zoiets aan? En heb je dan recht op vervangend vervoer vanuit NS?
Alle reacties Link kopieren
Ik ging tot corona ook met (stop)trein naar werk. Is maar 10 minuten, maar vaak geen trein of vertraging. Eén keer ging een vrouw haar vriend bellen. Die was er al snel met de auto. Ze vroeg mij en een paar anderen wie er een lift wilde naar station X. Daar zat ik met 4 onbekenden :)

Andere keren wachten op volgende trein of weer naar huis.
Wel enorm balen dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging tot corona ook elke werkdag met de trein en gelukkig zelden grote problemen. Wel op het drukste stukje spoor tussen A’dam en Utrecht
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
18-01-2022 18:02
Vandaag ging het goed maar was er de andere kant op een defecte trein ofzo. Ik neem al een trein eerder. Nog een trein eerder en ik ben een uur van te vroeg op mn werk. Nu een half uurtje waarbij ik meestal even ga wandelen.

Kan je dan niet een half uurtje eerder weg?
Alle reacties Link kopieren
docotrandus schreef:
17-01-2022 22:46
Advies:
Zoek vooraf uit wat de alternatieve routes zijn, voor als de trein uitvalt.
En check altijd de ns reisplanner voor je vertrekt. Dat er deze dagen minder treinen rijden, was trouwens al lang van te voren aangekondigd.
Kun je via de NS app trouwens geen melding krijgen als er een verstoring is op jouw traject?
.
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige baan was het vaak prijs op mijn traject van een half uur. Dan weer een seinstoring, dan een springer, dan lagen er blaadjes op het spoor, of het vroor of het was te warm enz.

Als het kon dan pakte ik een andere trein en reisde om. Dat was dan 45 min extra.

Vaak kon het niet. Op de heenweg ging ik dan naar huis. Baalde nog veel meer als het op de terugweg gebeurde.

Wil nooit meer een baan waarbij ik moet treinen.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
18-01-2022 19:19
In mijn vorige baan was het vaak prijs op mijn traject van een half uur. Dan weer een seinstoring, dan een springer, dan lagen er blaadjes op het spoor, of het vroor of het was te warm enz.

Als het kon dan pakte ik een andere trein en reisde om. Dat was dan 45 min extra.

Vaak kon het niet. Op de heenweg ging ik dan naar huis. Baalde nog veel meer als het op de terugweg gebeurde.

Wil nooit meer een baan waarbij ik moet treinen.
Ik heb het hier nog leuker.

Ik neem eerst de bus, vervolgens de trein en dan de tram.
En 's avonds omgekeerd.

Elke week à 2 weken wel ergens prijs dat er iets niet rijdt of met eindeloze vertraging.

Als de bus niet rijdt ben ik bijvoorbeeld al een half uur later want de volgende is een half uur later.
Als de tram weer eens onderweg gaat stilstaan kan ik bepaalde treinen ook alweer vergeten en heb ik nadien ook weer troubles met de bus.
Etcetera.

Elke dag een avontuur hoe laat ik thuis ben :-D.
Of ik heb soms 's ochtends al "een half leven" achter de rug voor ik op mijn werk ben.


(En jep, voor elk stuk van de route heb ik alternatieven in mijn hoofd. Maar die duren vaak stukken langer.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna nooit gedoe.
Pergamon schreef:
18-01-2022 19:06
Kan je dan niet een half uurtje eerder weg?
Nee, helaas gaat dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Polderbewoner schreef:
17-01-2022 21:16
Geen last van, ik werk <5km fietsafstand. Niet meer afhankelijk van files, dure treinen, dure benzine en autoslijtage. Ik kan het iedereen aanbevelen. Je houdt ook flink geld over.
Goed verhaal. Weleens gehoord van een NS-businesscard?

Ik kijk als ik vertraging heb wat er wél kan: bus, omreizen, auto? App wel een of meer collega's zodat niemand zich zorgen gaat maken.
Life's a bitch and you can't win.
M. Python

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven