Zomervakantie tips gevraagd

17-01-2022 21:25 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen,

Ik ben op zoek naar tips voor onze zomervakantie, hopelijk gooit corona geen roet in het eten!

Gezinssituatie, man, ik, 3 kinderen, 2 pubers en 1 middenbouw basisschoolkind.

Verwachting is dat dit het laatste jaar is dat oudste kind meegaat. Normaliter gaan we naar zuid frankrijk of corsica. Kan in de buurt van het strand zijn maar ook de bergen vinden we heerlijk. We willen graag komend jaar gaan vliegen en willen eens iets 'anders'. Waar wij geen mensen voor zijn: rennen voor een bedje aan het zwembad aan een all-in hotel. Wij zitten normaliter in een mobile home of nog liever een glamping tent op een middelgrote camping. Aparthotel heeft dus eigenlijk de voorkeur. We houden van mooie natuur, wandelen, via ferrata bijvoorbeeld maar ook canyoning, maar dat afwisselend met een dagje strand, relaxen is voor ons perfect. Dus niet alle dagen extreem actief. Ook omdat jongste nog te klein is om aan alles volwaardig mee te doen (canyoning bijv is hij te klein voor)

Mijn droom was eigenlijk om de kinderen een keer mee te nemen naar Bali / zuid oost Azië, maar dat durf ik ivm corona- en quarantaine regels niet aan. En ik denk dat als we zoiets volgend jaar doen dat oudste heel snel toch zijn koffers pakt om mee te gaan ;-)

We hebben ons nu georiënteerd op griekenland/Sardinië/madeira/canarische eilanden maar we komen er gewoon niet echt uit. Ergens zou ik het liefst weer naar corsica gaan, dit heeft alles voor ons maar toch ook de wens om iets anders te doen. Budget voor de reis is max 5000€. Daar mag dan uiteraard nog bijkomen voor eten, drinken en activiteiten. Max 14 dagen.

Is er iemand die in een vergelijkbare situatie heeft gezeten en een top tip voor ons heeft? Bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Gran canaria heeft overigens niet per se onze voorkeur. Komen we minimaal 1x per jaar en eiland kennen we blind
Alle reacties Link kopieren
Voor 5.000 euro voor 5 personen kom Je in hoogseizoen voor vliegvakantie alleen uit bij de pakketreizen van grote reisorganisaties. Dit beperkt de keuze maar is daarom ook wel weer gemakkelijker. Dus kijk daar eens. Of dit budget voldoende is voor 2 weken valt nog wel te bezien maar wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Ja we kunnen natuurlijk ook gewoon vliegen, ergens een auto huren en dan naar locatie gaan. Dat is hoe we het meestal aanpakken en vaak ook voordeliger dan pakket. maar het is met name de locatie waar we gewoon niet uitkomen.
5000e is overigens een flexibel budget, maar gevoelsmatig is dat zo'n beetje wat we aan de reis en verblijf willen uitgeven. Misschien te laag ingezet inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
nieuwsbrief schreef:
17-01-2022 21:56
Ja we kunnen natuurlijk ook gewoon vliegen, ergens een auto huren en dan naar locatie gaan. Dat is hoe we het meestal aanpakken en vaak ook voordeliger dan pakket. maar het is met name de locatie waar we gewoon niet uitkomen.
5000e is overigens een flexibel budget, maar gevoelsmatig is dat zo'n beetje wat we aan de reis en verblijf willen uitgeven. Misschien te laag ingezet inderdaad!
Autohuur is erg duur momenteel in veel landen, dus zou ik ook even naar kijken. Met vijf personen heb je wel een beetje ruimte nodig.
Alle reacties Link kopieren
nieuwsbrief schreef:
17-01-2022 21:56
Ja we kunnen natuurlijk ook gewoon vliegen, ergens een auto huren en dan naar locatie gaan. Dat is hoe we het meestal aanpakken en vaak ook voordeliger dan pakket. maar het is met name de locatie waar we gewoon niet uitkomen
Pakketreizen zijn nogal eens ( veel) voordeliger dan alles zelf los boeken door enorme inkoopkracht. Met name in hoogseizoen. Plus ook garantie bij annulering bij code oranje e.d.. Bij zelf boeken natuurlijk wel alle vrijheid.
Alle reacties Link kopieren
Hammie4ever schreef:
17-01-2022 21:59
Autohuur is erg duur momenteel in veel landen, dus zou ik ook even naar kijken. Met vijf personen heb je wel een beetje ruimte nodig.
Ja dat is waar! Wij hebben tot nu toe steeds mazzel gehad met auto's maar ik heb inderdaad horrorverhalen gehoord
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
17-01-2022 22:01
Pakketreizen zijn nogal eens ( veel) voordeliger dan alles zelf los boeken door enorme inkoopkracht. Met name in hoogseizoen. Plus ook garantie bij annulering bij code oranje e.d.. Bij zelf boeken natuurlijk wel alle vrijheid.
Ah ja, daar had ik niet aan gedacht, we boeken normaal alles los. Maar wellicht toch goed om ons in te verdiepen! Dank je!
Meer dat het wel een optie kan zijn voor ons.

We hoeven ook niet per se op de meest toeristische plaats te zitten, wellicht scheelt dat nog
Een mooie roadtrip door het zuidwesten van de USA
Alle reacties Link kopieren
nieuwsbrief schreef:
17-01-2022 22:03
Ah ja, daar had ik niet aan gedacht, we boeken normaal alles los. Maar wellicht toch goed om ons in te verdiepen! Dank je!
Meer dat het wel een optie kan zijn voor ons.

We hoeven ook niet per se op de meest toeristische plaats te zitten, wellicht scheelt dat nog
Mwah. In hoogseizoen is alles veel te duur. Probleem is dat vrijwel alle gezinnen in periode 23 juli -13 augustus met vakantie willen en dat drijft de prijzen enorm op. Dit speelt in de hele EU. Populaire accommodaties zijn nu al schaars of vol. Prijzen van vliegtickets gaan nu al Skyhigh.

Het voordeligst ben je uit door hoogseizoen te mijden en in de meivakantie te gaan en dan met eigen vervoer. Zeker ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-01-2022 22:07
Een mooie roadtrip door het zuidwesten van de USA
Ja daar zou ik oudste echt het allergrootste plezier mee doen, dat is zeker. Maar voor 2 weken te ver denk ik !
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
17-01-2022 22:08
Mwah. In hoogseizoen is alles veel te duur. Probleem is dat vrijwel alle gezinnen in periode 23 juli -13 augustus met vakantie willen en dat drijft de prijzen enorm op. Dit speelt in de hele EU. Populaire accommodaties zijn nu al schaars of vol. Prijzen van vliegtickets gaan nu al Skyhigh.

Het voordeligst ben je uit door hoogseizoen te mijden en in de meivakantie te gaan en dan met eigen vervoer. Zeker ook leuk.
Ja het is idioot de prijzen, ze zijn ook ongelofelijk gestegen de afgelopen jaren. Als ik kijk naar wat ik vorig jaar en het jaar ervoor betaalde en nu heb ik gekeken naar iets vergelijkbaars maar het is echt veel duurder.

We gaan in de meivakantie met de auto naar de bergen! Dus het is een luxeprobleem deze zomer :-)
Alle reacties Link kopieren
nieuwsbrief schreef:
17-01-2022 22:11
Ja het is idioot de prijzen, ze zijn ook ongelofelijk gestegen de afgelopen jaren. Als ik kijk naar wat ik vorig jaar en het jaar ervoor betaalde en nu heb ik gekeken naar iets vergelijkbaars maar het is echt veel duurder.

We gaan in de meivakantie met de auto naar de bergen! Dus het is een luxeprobleem deze zomer :-)
Probleem hierbij is ook dat gezinnen niet meer in de randen van hoogseizoen met vakantie willen gaan zoals 1e of laatste week van hun zomervakantie. Alle gezinnen willen massaal hetzelfde namelijk eerst weekje thuis en dan met vakantie. Na de vakantie graag ook nog even een weekje rustig thuis en dan aan het werk en naar school. Ja en dan kom je dus bij de laatste week juli/ half augustus uit met dus snelle schaarste en enorme prijzen.
nieuwsbrief schreef:
17-01-2022 22:09
Ja daar zou ik oudste echt het allergrootste plezier mee doen, dat is zeker. Maar voor 2 weken te ver denk ik !
Voor een volledig rondje is het te kort maar wellicht 1 staat kiezen. Of gewoon Florida doen. Kortere en rechtstreekse vluchten.
Boogschutter10 schreef:
17-01-2022 22:24
Probleem hierbij is ook dat gezinnen niet meer in de randen van hoogseizoen met vakantie willen gaan zoals 1e of laatste week van hun zomervakantie. Alle gezinnen willen massaal hetzelfde namelijk eerst weekje thuis en dan met vakantie. Na de vakantie graag ook nog even een weekje rustig thuis en dan aan het werk en naar school. Ja en Danieln kom je dus bij de laatste week juli/ half augustus uit met dus snelle schaarste en enorme prijzen.
Dat is toch niet van toepassing op werkende ouders? Die hebben niet de luxe om vooraf en na afloop nog een week thuis te kunnen zijn. Zou gewoon kijken welke tijd de prijzen 't gunstigst zijn. Bouwvak moet je vermijden want dat is het duurst en drukst.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-01-2022 22:31
Voor een volledig rondje is het te kort maar wellicht 1 staat kiezen. Of gewoon Florida doen. Kortere en rechtstreekse vluchten.
Ga ik me toch eens in verdiepen! Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-01-2022 22:34
Dat is toch niet van toepassing op werkende ouders? Die hebben niet de luxe om vooraf en na afloop nog een week thuis te kunnen zijn. Zou gewoon kijken welke tijd de prijzen 't gunstigst zijn. Bouwvak moet je vermijden want dat is het duurst en drukst.
Nee precies. En dit jaar zitten onze kinderen precies in het midden, dus vakantie tussen 16 juli en 29 augustus. Voor ons beider werk is het prima om ergens tussen 5 en 26 augustus te gaan, dus daar gokken we een beetje op. Daartussen en dan kijken we wat we prijstechnisch acceptabel vinden. En we willen dus max 2 weken weg. We hebben allebei 6 weken per jaar dus blijft altijd een puzzel haha
Alle reacties Link kopieren
We hebben een keer 2 weken florida gedaan. Dit was overigens in de meivakantie. Qua tijdverschil was het goed te doen. We hebben toen vluchten geboekt en met een paar air-bnb’s een roadtrip in elkaar gepland.

Als je in de zomer weg wilt, en je hebt 6 weken vakantie, en je wil iets verder weg vliegen, waarom dan geen 3 weken? De vlucht is dan verreweg het duurst. Dus 2 weken weg is wel zonde. Waar heb je meer dan 3 weken voor nodig de rest van het jaar? (OK, mijn kids zijn nog geen pubers, wellicht overschat ik het gemak waarmee ze de rest van het jaar alleen thuis kunnen blijven in de vakantie)
Alle reacties Link kopieren
Met 5000 euro voor 5 mensen kom je niet heel ver trouwens, ookal ga je ‘maar’ 2 weken. De VS is dan toch wat ver & duur, binnen europa kan je veel meer. En je kan er alle dingen doen, die je omschrijft.

Vorig jaar deden we bijv. 3 weken glamping in oostenrijk met via ferrata en canyoning (met 8-jarige) voor ongeveer 3000 euro. Maar goed, je wil iets anders dan je normaal doet.

In Tenerife hebben wij heerlijk aan het strand gezeten, maar ook prachtige wandelingen gemaakt. Beetje zonde om dat in de zomervakantie te doen, aangezien het ook prima in de mei-vakantie kan, maar kan ook in de zomer natuurlijk. Wij zaten in het noorden van Tenerife in een stacaravan in een klein park, gevonden via airbnb. Het voelde als ‘ver weg van massa tourisme’ .
Alle reacties Link kopieren
aliana schreef:
18-01-2022 00:14
We hebben een keer 2 weken florida gedaan. Dit was overigens in de meivakantie. Qua tijdverschil was het goed te doen. We hebben toen vluchten geboekt en met een paar air-bnb’s een roadtrip in elkaar gepland.

Als je in de zomer weg wilt, en je hebt 6 weken vakantie, en je wil iets verder weg vliegen, waarom dan geen 3 weken? De vlucht is dan verreweg het duurst. Dus 2 weken weg is wel zonde. Waar heb je meer dan 3 weken voor nodig de rest van het jaar? (OK, mijn kids zijn nog geen pubers, wellicht overschat ik het gemak waarmee ze de rest van het jaar alleen thuis kunnen blijven in de vakantie)
Ja ik zei het al even in een andere post maar wij zijn net terug van 2 weken gran canaria en hebben in de meivakantie nog een week in de bergen staan dus het is een luxeprobleem! Man en ik hebben 6 weken vakantie dus 2 weken in de zomer is zat!
5000 is een flexibel budget maar voor de reis alleen wat ik aan wil houden. Daar mag eten/drinken/activiteiten etc nog bovenop.
Alle reacties Link kopieren
nieuwsbrief schreef:
17-01-2022 22:03
Ah ja, daar had ik niet aan gedacht, we boeken normaal alles los. Maar wellicht toch goed om ons in te verdiepen! Dank je!
Meer dat het wel een optie kan zijn voor ons.

We hoeven ook niet per se op de meest toeristische plaats te zitten, wellicht scheelt dat nog
Kijk dan eens bij Elizawashere. Daar zit een huurauto ook bij de prijs inbegrepen.
Alle reacties Link kopieren
aliana schreef:
18-01-2022 00:24
Met 5000 euro voor 5 mensen kom je niet heel ver trouwens, ookal ga je ‘maar’ 2 weken. De VS is dan toch wat ver & duur, binnen europa kan je veel meer. En je kan er alle dingen doen, die je omschrijft.

Vorig jaar deden we bijv. 3 weken glamping in oostenrijk met via ferrata en canyoning (met 8-jarige) voor ongeveer 3000 euro. Maar goed, je wil iets anders dan je normaal doet.

In Tenerife hebben wij heerlijk aan het strand gezeten, maar ook prachtige wandelingen gemaakt. Beetje zonde om dat in de zomervakantie te doen, aangezien het ook prima in de mei-vakantie kan, maar kan ook in de zomer natuurlijk. Wij zaten in het noorden van Tenerife in een stacaravan in een klein park, gevonden via airbnb. Het voelde als ‘ver weg van massa tourisme’ .
Ja misschien moet ik toch het 'anders willen' iets loslaten. Het zijn ten slotte wel de vakanties die bij ons passen, dus oostenrijk ga ik ook eens kijken.
Alle reacties Link kopieren
Wil je per se vliegen deze zomer trouwens? Ik heb een week geleden de ferry naar Sardinie geboekt voor aanstaande zomervakantie. Ik wilde in de eerste instantie ook vliegen, maar dat was een stuk duurder en dan komt er nog autohuur bij.

Ik heb geboekt bij onderstaande, 466,- inclusief verzekering en hut:

https://www.gnv.it/en
Alle reacties Link kopieren
Hammie4ever schreef:
18-01-2022 07:38
Kijk dan eens bij Elizawashere. Daar zit een huurauto ook bij de prijs inbegrepen.
Dank je! Had daar nog niet gekeken!
Alle reacties Link kopieren
Hammie4ever schreef:
18-01-2022 07:47
Wil je per se vliegen deze zomer trouwens? Ik heb een week geleden de ferry naar Sardinie geboekt voor aanstaande zomervakantie. Ik wilde in de eerste instantie ook vliegen, maar dat was een stuk duurder en dan komt er nog autohuur bij.

Ik heb geboekt bij onderstaande, 466,- inclusief verzekering en hut:

https://www.gnv.it/en
Ja ik zou zo graag naar Sardinië gaan, we zijn al vaker op Corsica geweest en dat is zo geweldig. Alleen voor 2 weken (incl reis) vind ik het met de auto al ver naar corsica, laat staan naar Sardinië, maar ik zou het nog eens kunnen bekijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven