Wasmachine centrifugeert soms niet

17-01-2022 22:03 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aeg 7000 serie wasmachine. Tot voor kort functioneerde deze prima maar de laatste tijd centrifugeert hij regelmatig niet aan het einde van een wascyclus. Als ik dan los centrifugeer werkt dat gewoon prima maar het lijkt of hij soms “vergeet” te centrifugeren.

Iemand die dit herkent en de oplossing heeft gevonden?
Hier ook een AEG en het zelfde probleem. Ik ben erachter gekomen dat je na elke wasbeurt de knop echt terug naar off moet draaien en daarna weer na het gewenste programma anders centrifugeert hij inderdaad niet. Als je de knop op het programma laat staan wat hij gedraaid heeft en daarna weer opnieuw gaat wassen dan centrifugeert hij niet. Heel apart.
Alle reacties Link kopieren
Yolo666 schreef:
17-01-2022 22:06
Hier ook een AEG en het zelfde probleem. Ik ben erachter gekomen dat je na elke wasbeurt de knop echt terug naar off moet draaien en daarna weer na het gewenste programma anders centrifugeert hij inderdaad niet.
Oh dat klinkt als een simpele oplossing. Zou wel verklaren waarom hij het soms wel en soms niet doet. Ik draai niet altijd uitgebreid aan de knoppen :-)

Er is alleen bij mij geen off stand. Enkel de diverse wasprogramma’s. Aan en uit gaat met een druk knopje
Alle reacties Link kopieren
Ow ja dat herken ik maar niet van een aeg.
Whirlpool hier en ik vermoed dat t er aan ligt dat de trommel dan te leeg is en niet genoeg in balans. Dat hij het daarom afkapt ofzo.
Been there, done that, got the T-shirt.
Bij mij is de stand en streepje op knop naar boven, stop of off staat er en ik moet hem inderdaad ook met een knopje echt uit doen.

Het was mij opgevallen wanneer ik de knop op het programma liet staan hij niet centrifugeerde en als ik de knop gedraaid had en daarna weer het zelfde programma gebruikte hij wel centrifugeerde.
anoniem_645dedd9e40ab wijzigde dit bericht op 17-01-2022 22:15
42.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
17-01-2022 22:11
Ow ja dat herken ik maar niet van een aeg.
Whirlpool hier en ik vermoed dat t er aan ligt dat de trommel dan te leeg is en niet genoeg in balans. Dat hij het daarom afkapt ofzo.
Dat idee had ik eerst ook, maar er is geen patroon in een volle machine of een legere.
Alle reacties Link kopieren
Yolo666 schreef:
17-01-2022 22:12
Bij mij is de stand en streepje op knop naar boven, stop of off staat er en ik moet hem inderdaad ook met een knopje echt uit doen.
Ga zo nog even kijken boven
sparoodislekker schreef:
17-01-2022 22:14
Dat idee had ik eerst ook, maar er is geen patroon in een volle machine of een legere.
Bij mij ook niet, alleen als ik hem op het zelfde programma laat staan.
Alle reacties Link kopieren
Yolo666 schreef:
17-01-2022 22:16
Bij mij ook niet, alleen als ik hem op het zelfde programma laat staan.
Ik hoop dat dit het is!
Laat je weten of het werkt? :)
Alle reacties Link kopieren
Yolo666 schreef:
17-01-2022 22:24
Laat je weten of het werkt? :)
Zeker! Ga even een paar wassen doen morgen en overmorgen en dan laat ik het weten.
Alle reacties Link kopieren
ik kwam er ooit achter dat dit kan gebeuren bij grote, zware dekbedden.
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas herkenbaar, 2 wasmachines waarvan 1 dit regelmatig doet. Beko is het merk. Vaak bij volle wasjes en hoge graad wassen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuwe Miele sinds vorig jaar, onding. Afgelopen week weer niet goed gecentrifugeerd. Er zaten wat sokken in, 2 truien en een handdoek. Dat ding is bij het minste of geringste uit balans en doet het dan niet. Heb nu maar weer mijn gewicht in de strijd gegooid en hem een handje geholpen bij het centrifugeren. Als hij net begint hou ik de machine maar een beetje tegen, zodat hij niet teveel gaat wiebelen. Dan doet hij het wel. Mijn oude Miele heeft dit nog nooit gehad! Dit typje is gewoon erg overgevoelig. Monteur ook al voor laten komen in het begin, dacht dat er wat mis was. Maar ik kan dus niet eens gewoon 1 trui wassen die apart moet. Dan gaat ie al over de zeik. Echt een miskoop, machine van ruim €900,- >:-(
Alle reacties Link kopieren
Yolo666 schreef:
17-01-2022 22:06
Hier ook een AEG en het zelfde probleem. Ik ben erachter gekomen dat je na elke wasbeurt de knop echt terug naar off moet draaien en daarna weer na het gewenste programma anders centrifugeert hij inderdaad niet. Als je de knop op het programma laat staan wat hij gedraaid heeft en daarna weer opnieuw gaat wassen dan centrifugeert hij niet. Heel apart.
Nou ja....je lost een mysterie voor mij op. Dank je wel. Ik dacht altijd dat de machine dan te vol zat.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt programma's waarbij de was in het laatste spoelwater blijft staan. Sommige kleding is zó teer dat het beschadigd zou worden door het centrifugeerproces. Je moet dan zelf wegpompen.

Er zit ook een mechanisme in waarbij de machine, als hij voelt dat hij niet stabiel staat of als de transportbouten er nog in zitten, het centrifugeren overslaat. De vervoerder/installateur wordt geacht dit te weten, maar meestal weten installateurs van toeten noch blazen.

Ik zou hem eerst inspecteren op de transportbouten (staat in de manual met foto's) en zijn die eruit dan zou ik hem laten repareren.

In jouw geval heeft hij het ooit wel goed gedaan dus die bouten zijn niet de oorzaak. Bij een nieuwe machine is dit wél oorzaak nr 1.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ik heb dit als ik bijvoorbeeld handdoeken en beddengoed samen was. Dan is de balans kennelijk niet goed en centrifugeert hij niet. Als ik handdoeken en beddengoed apart doe is er niets aan de hand en doet hij het wel.
Alle reacties Link kopieren
Hier zat er een sok in de waterafvoer, nu de verstopping weg is centrifugeert hij wel altijd wanneer ik het instel. Eerst sloeg hij ook wel eens over hier.
Alle reacties Link kopieren
als iemand een wasmachine bij je aflevert dan moet je er ook altijd een paar zware stukken ijzer bij in je handen gestopt krijgen, om de trommel weer vast te zetten mocht je ooit willen verhuizen.
Met die dingen erin wast hij wel goed maar gaat rare sprongetjes maken bij het centrifugeren waardoor hij heel de bijkeuken door wil dansen als je hem niet vasthoudt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Helaas lijkt de truc van aan de knop draaien hier niet te werken. Weer een natte was net 🙁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven