Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het Grote Positivo's Kletstopic

22-01-2022 13:36 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn blij met de fijne sfeer in het Positiviteitstopic. Soms willen we graag dingen bespreken die niet helemaal in dat topic passen, bijvoorbeeld omdat ze gaan over een individuele situatie of omdat we ons ergens zorgen over maken en graag een hart onder de riem willen. Daarom aanvullend een kletstopic voor de Positivo's.

Suggesties voor dingen die besproken kunnen worden:
- Je maakt je zorgen om jezelf of een naaste;
- Je voelt je verdrietig of eenzaam door de pandemie en hebt behoefte aan een luisterend oor;
- Je bent angstig of ongerust vanwege een persoonlijke gebeurtenis of situatie;
- Je wil iemand anders een hart onder de riem steken of geruststellen;
- Je wil iets leuks kwijt wat niet helemaal in het andere topic past.

Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over nieuwe varianten/golven;
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen;
- Elkaar angst aanjagen met onheilspellende berichten;
- Geklaag over het beleid;
- Discussie over vaccineren;
- Agressief taalgebruik;
- Anderen de maat nemen;
- Tekeer gaan over andere mensen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik haak hier ook aan! Dank voor het openen Susan!
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Joe!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee. Gezien de huidige sfeer op het algemene topic zou ik daar de link niet posten, het is daar momenteel een en al geklaag.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
22-01-2022 21:25
Ik lees ook mee. Gezien de huidige sfeer op het algemene topic zou ik daar de link niet posten, het is daar momenteel een en al geklaag.
Ik heb het ook niet gedaan, leek me idd niet zo'n heel goed plan.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nee, leek me ook niet, de sfeer is daar inderdaad niet zo goed op het moment. Mensen die hier willen aansluiten vinden dit topic vanzelf wel, toch?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste is 5 en heeft de eerste 3,5 jaar van zn leven heel erg lopen klooien met z'n luchtwegen. Thuis vernevelen, pufjes, kno bezoeken, hij pikte elk virus op en had daar veel last van. Ik vond voor hem een corona infectie best spannend, je weet maar nooit...nu heeft hij het een week en geen enkele klacht! Dat vind ik toch iets positiefs om te delen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker iets om heel blij om te zijn. Ik kan me voorstellen dat je het spannend vond.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Zeker fijn newspaper! En dat wordt nu vast niet meer erger 😊

Mijn jongste van 7 heeft ook minst aan klachten, alleen wat snotterig. En hij heeft ook heel wat luchtweginfecties gehad tot zijn 3e, een puf en echte neusspray toen hij 9 mnd was, veel hoesten, oorontstekingen gehad. En dit doorstaat hij als een gewone simpele verkoudheid. Toch dat immuunsysteem van jongere kinderen die het beter verslaan ofzo?
Oudste van 9 is wel paar dagen ziek geweest en is echt zelden verkouden, ziek.

Ik pik al mijn leven lang heel veel verkoudheidvirussen op, en heb corona dan ook het meest 'heftig' gehad van ons vieren. En tja dat is dus paar dagen even goed beroerd/ziek en daarna verkouden. Slecht immuunsysteem ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Er lijkt geen peil op te trekken he! In deze hele corona crisis heb ik toch regelmatig gedacht hoe blij we moeten zijn dat het bij kinderen heel mild is
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt heel fijn ja, dat kinderen over het algemeen grotendeels mild ziek worden / weinig klachten hebben.
Want zeker nu is ontlopen best lastig!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat was bij de Mexicaanse griep wel anders. Dat had dan weliswaar minder impact op het dagelijks leven als het om maatregelen en dergelijke ging, maar dat sloeg juist bij kinderen heel hard toe. Mijn dochter werd in die periode geboren, mijn zoon was nog heel klein, ik ben toen echt behoorlijk bang geweest.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Fijn dit topic. Ik heb ook regelmatig dergelijke vragen of overpeinzingen, maar voel me daarmee niet thuis in het positiviteitstopic. Ik wil soms een vraag of mijn gedachten kunnen uiten, zonder per se negatief te zijn.

Nu even geen bijdrage, maar lees vast graag mee.
anoniem_407803 wijzigde dit bericht op 23-01-2022 22:59
1.32% gewijzigd
Susan schreef:
22-01-2022 23:59
Ja, dat was bij de Mexicaanse griep wel anders. Dat had dan weliswaar minder impact op het dagelijks leven als het om maatregelen en dergelijke ging, maar dat sloeg juist bij kinderen heel hard toe. Mijn dochter werd in die periode geboren, mijn zoon was nog heel klein, ik ben toen echt behoorlijk bang geweest.

Die hele Mexicaanse griep is volledig aan mij voorbij gegaan. Weet niet eens wanneer het was en wat er over te doen was. Ik vermoed dat ik privézaken had die de boventoon voerden.
Alle reacties Link kopieren
Sherlock schreef:
23-01-2022 00:58
Die hele Mexicaanse griep is volledig aan mij voorbij gegaan. Weet niet eens wanneer het was en wat er over te doen was. Ik vermoed dat ik privézaken had die de boventoon voerden.
Ik kan me het nog goed herinneren, ik was 18 en had een bijbaantje als caissière. Na elke paar klanten obsessief mijn handen desinfecteren, ik was doodsbang. Had je me toen verteld wat we elf jaar later op ons bordje zouden krijgen, was ik gillend gek geworden. Waar de diepe angst om ziek te worden vandaan komt weet ik niet, maar het is geen lolletje.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Mexicaans griep is mij ook aardig voorbij gegaan, ik had nog geen kinderen, woonde samen en het speelde echt veel minder een rol.
Ik werkte toen zelfs bij een bedrijf wat werkte met ziekenhuizen, collega's die uit ziekenhuizen kwamen als medisch personeel en vanuit ons bedrijf dagelijks contact hadden met ziekenhuizen en toch hoorde en merkte we er echt nihil wat van.

De mazelen uitbraak in onze omgeving in 2013 zit mij dan weer heel erg in het geheugen 😉
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
23-01-2022 09:45
Mexicaans griep is mij ook aardig voorbij gegaan, ik had nog geen kinderen, woonde samen en het speelde echt veel minder een rol.
Ik werkte toen zelfs bij een bedrijf wat werkte met ziekenhuizen, collega's die uit ziekenhuizen kwamen als medisch personeel en vanuit ons bedrijf dagelijks contact hadden met ziekenhuizen en toch hoorde en merkte we er echt nihil wat van.

De mazelen uitbraak in onze omgeving in 2013 zit mij dan weer heel erg in het geheugen 😉

Ik had toen een peuterdochter die in die periode kort heel ziek is geweest, we zij zelfs nog naar de eerste hulp geweest alwaar gezegd werd dat ze 'misschien' Mexicaanse griep had. Na een paar dagen was ze echter gewoon weer beter en ik herinner me verder ook helemaal niets uit die periode, behalve dus dat dochter even ziek was. Maar ja, kleine kinderen zijn dat wel vaker, dus een enorm punt heb ik er ook niet van gemaakt in mijn hoofd. Voor mijn gevoel was het helemaal niet zo'n ding?
Alle reacties Link kopieren
_Vogeltje_ schreef:
23-01-2022 09:08
Ik kan me het nog goed herinneren, ik was 18 en had een bijbaantje als caissière. Na elke paar klanten obsessief mijn handen desinfecteren, ik was doodsbang. Had je me toen verteld wat we elf jaar later op ons bordje zouden krijgen, was ik gillend gek geworden. Waar de diepe angst om ziek te worden vandaan komt weet ik niet, maar het is geen lolletje.
Is het te doen of heb je er mss hulp bij nodig?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Sherlock schreef:
23-01-2022 00:58
Die hele Mexicaanse griep is volledig aan mij voorbij gegaan. Weet niet eens wanneer het was en wat er over te doen was. Ik vermoed dat ik privézaken had die de boventoon voerden.
Ik stond in die tijd voornamelijk in volle kroegen en vieze studentenhuizen, dus was er ook niet echt mee bezig :proud:
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
23-01-2022 09:49
Ik had toen een peuterdochter die in die periode kort heel ziek is geweest, we zij zelfs nog naar de eerste hulp geweest alwaar gezegd werd dat ze 'misschien' Mexicaanse griep had. Na een paar dagen was ze echter gewoon weer beter en ik herinner me verder ook helemaal niets uit die periode, behalve dus dat dochter even ziek was. Maar ja, kleine kinderen zijn dat wel vaker, dus een enorm punt heb ik er ook niet van gemaakt in mijn hoofd. Voor mijn gevoel was het helemaal niet zo'n ding?
Was het ook niet omdat er verder geen beperkingen waren en quarantaines. Het was ook gewoon was je ziek, dan bleef je thuis. Ik weet dat een zus van mij die in de zorg werkt destijds wel die griepprik kreeg tegen mexicaanse griep.
Maar verder was het echt niet iets wat het nieuws domineerde of je leven.
En kleine kinderen zijn inderdaad gewoon vatbaar voor virussen, wat ook nodig is en hoort.

Wat ik toen in 2013 wel verbazend vond was dat mijn 11 maanden oude baby dus de mazelen had en het KDV zei o maar hij mag gewoon komen hoor. Maar ja het mag ook gewoon inderdaad, al was mijn kind ziek dus hield ik uiteraard thuis tot het beter was.
Alle reacties Link kopieren
_Vogeltje_ schreef:
23-01-2022 09:08
Ik kan me het nog goed herinneren, ik was 18 en had een bijbaantje als caissière. Na elke paar klanten obsessief mijn handen desinfecteren, ik was doodsbang. Had je me toen verteld wat we elf jaar later op ons bordje zouden krijgen, was ik gillend gek geworden. Waar de diepe angst om ziek te worden vandaan komt weet ik niet, maar het is geen lolletje.
Dat is lastig ja, want ziek worden en virussen kun je niet altijd voorkomen en wil je vast ook niet kostte wat kost voorkomen.
Hopelijk niet te veel last van in dagelijks leven?
Alle reacties Link kopieren
Het was niet alleen dat kinderen er vatbaarder voor waren, het was ook gewoon echt een stuk gevaarlijker voor kinderen, dat was niet iets wat erbij hoorde of normaal was, maar gewoon echt wel zorgwekkend. Het domineerde het nieuws minder dan corona nu, maar het was evengoed echt wel veel in het nieuws.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
23-01-2022 10:54
Het was niet alleen dat kinderen er vatbaarder voor waren, het was ook gewoon echt een stuk gevaarlijker voor kinderen, dat was niet iets wat erbij hoorde of normaal was, maar gewoon echt wel zorgwekkend. Het domineerde het nieuws minder dan corona nu, maar het was evengoed echt wel veel in het nieuws.
En toch is het voor mij geen periode met echt actieve herinneringen. Maar ik had geen kinderen nog dus dat scheelt ongetwijfeld!
Maar zelfs dus via mijn werk was het geen dagelijks dominerend gespreksonderwerp.
Gelukkig is die toen verder niet uitgebroken!

Wat dat betreft is corona iets wat mijn (alle) kinderen vast hun leven lang niet zullen vergeten..
Alle reacties Link kopieren
@Doornroosje en Winterkoud: ik heb er wel eens over gedacht om er hulp bij te zoeken, maar dan kom ik weer in een periode dat het beter gaat en dan ebt het gevoel weer een beetje weg. Ik ben amper ziek van corona en dat gevoel (dat ziek zijn dus niet het einde van de wereld is) helpt ook wel.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me niet zoveel zorgen om zelf het virus te krijgen, maar ben van de hele crisis wel banger van geworden dat er dus zomaar iets kan gebeuren dat het hele leven overhoop gooit. Dus dat onze samenleving/ manier van leven veel kwetsbaarder is dan je zou hopen en dat het van de ene op de andere dag (nog veel drastischer dan wat nu gebeurd is) kan veranderen. Ik vind dat een hele onprettige gedachte maar wat doe je eraan?
Alle reacties Link kopieren
Tullia schreef:
23-01-2022 12:26
Ik maak me niet zoveel zorgen om zelf het virus te krijgen, maar ben van de hele crisis wel banger van geworden dat er dus zomaar iets kan gebeuren dat het hele leven overhoop gooit. Dus dat onze samenleving/ manier van leven veel kwetsbaarder is dan je zou hopen en dat het van de ene op de andere dag (nog veel drastischer dan wat nu gebeurd is) kan veranderen. Ik vind dat een hele onprettige gedachte maar wat doe je eraan?
Ja, dat vind ik ook heel angstaanjagend eraan, een bepaalde vanzelfsprekendheid die opeens weg is, dingen waarvan je denkt 'o, maar dat gaat toch altijd wel door, daar is toch altijd wel een oplossing voor' die opeens niet meer doorgaan of op losse schroeven komen te staan. In de eerste lockdown was dat ook echt moeilijk. Ook omdat het iets was wat mijn ouders nog nooit hadden meegemaakt, meestal konden zij mij wel geruststellen omdat het iets was wat zij ook al wel eens hadden gezien, maar nu niet, dit was zo nieuw.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven