Roadtrip Denemarken, tips leuke plekken

23-01-2022 22:11 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer willen we naar Denemarken! Nog nooit geweest en sowieso is het noorden helemaal nieuw voor ons. We zijn gek op pretparken, dus die staan er een aantal op de planning. We willen vanaf huis richting Rostock in Duitsland rijden. Daar naar Karls Rövershagen en dan vanaf daar de ferry nemen naar Gedser. Dan richting Kopenhagen voor de stad en uiteraard Tivoli. Vanaf daar gaan we naar links, via het eiland Funen denk ik richting Djurs Sommerland wat richting Grenaa ligt (rechts op het “vaste land” zeg maar). Daarna naar linksboven via Aalborg en dan naar Fårup Sommerland. Daarna willen we nog Legoland doen en dat kan via de kust links of weer via Aalborg terug door het midden. Vanaf Legoland en Lalandia gaan we dan weer richting huis.
Dit zijn de pretparken die we dus sowieso willen bezoeken. Maar ik heb geen idee wat daar tussenin te doen is zeg maar :mrgreen: we hebben 3 weken, genoeg tijd voor een mooi rondje denk ik. Is bijvoorbeeld de kust links op het “vaste land” leuk om te doen? Is er op Funen iets leuks te beleven qua natuur of leuke steden? Misschien heeft iemand hier wel leuke tips wat we echt moeten zien in Denemarken :) we gaan met de auto en plan is om hotels, b&b, appartement of misschien een hutje op een camping te doen. Accommodatie maakt niet echt uit, ook hiervoor zijn tips welkom uiteraard! We gaan normaal altijd met de caravan, dus dit is een nieuw soort vakantie voor ons. Dochter van 10 gaat mee ook, denk dat we daar al genoeg leuks voor hebben ingepland maar tips voor kinderen (musea in Kopenhagen misschien?) zijn ook welkom. Eigenlijk alles over Denemarken is welkom dus :rofl:

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Loisiana Museum boven Kopenhagen.
Heel mooi museum en prachtig gelegen aan de Sont.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
tvp, wij willen ook die kant op dus lees
graag mee. Choice, ik zie je daar 😃
Alle reacties Link kopieren
In Kopenhagen is een mooie dierentuin. Wij hebben als kinderloos stel een paar dagen door Kopenhagen gezworven aan het einde van onze vakantie in Denemarken.

Verder zijn we in Legoland geweest, en dat vind ik ook een aanrader. Voor de rest had het reisbureau toen Ribe voorgesteld, een vikingdorp, maar dat was toen helemaal volgeboekt in de periode dat wij zouden gaan helaas. Daar wil ik echt nog naartoe.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
De klimtoren in Camp Adventure!
https://www.dansk.nl/dcc/uploads/2018/0 ... 24x682.jpg
anoniem_64ddd6153d5a5 wijzigde dit bericht op 23-01-2022 22:56
Reden: Ik mag nog steeds geen plaatjes plakken
28.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ribe is een leuk stadje, en het vikingdorp is ook leuk inderdaad, en er is een museum. Het vikingdorp in Bork Havn is ook leuk trouwens, zeker als er een evenement is.

Wat hier een hit was was het WOW-park. Er zit een in Billund en in Skjern. Allemaal boomhutten waar je heen kan klimmen met netten en per glijbaan uit kan, netten hoog in de bomen (als volwassene kan je er ook in), en voor de niet zo hoogte liefhebbers zijn er ook genoeg grondgebonden spelletjes. Je kan ook marshmallows, popcorn en broodjes bakken bij de vele kampvuurplaatsen. Wij hebben er de hele dag gezeten.

Tip voor legoland: in Lego folders zit vaak een bon waar een kind gratis met een betalende volwassene mee kan.
Alle reacties Link kopieren
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Museum_Silkeborg

Dit museum was ik heel erg van onder de indruk.
Maar wellicht niet geheel geschikt voor een meisje van 10.
Alle reacties Link kopieren
Odense is de stad van hans Christian anderson. Mooie musea (Ook voor kinderen).

Kasteel Egeskov is ook mooi: kasteel, kasteeltuin, speeltuin, museum. Volgens mij zijn er veel meer kastelen in denemarken.

Ten noorden van LEGOLAND ligt een dierentuin/ safaripark erg leuk.

Deense waddeneilanden om uit te waaien.
Alle reacties Link kopieren
Odense is inderdaad een aanrader: mooi Hans Christian Andersen Museum en heel indrukwekkend treinenmuseum. Kasteel Egeskov is inderdaad mooi. Op Seeland raad ik ook het kasteel van Helsingborg aan. En het vikingschepen museum bij Roskilde.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke tips allemaal al!! Super bedankt :) ik ga dinsdag even een kaart van Denemarken halen bij de ANWB, dan kan ik daarop zien waar jullie tips zijn en waar de parken precies liggen die we willen bezoeken. Zal ook eens kijken voor een reisgids van Denemarken dan. Vind zelf de time to momo altijd leuk, dus misschien die van Kopenhagen aanschaffen. In Berlijn hebben we met die gids toen ook een mooie wandeling gemaakt langs alle hoogtepunten.
Alle reacties Link kopieren
De kust links is hennestrand. Wij gaan ook naar Denemarken en gaan daar langs en naar het oosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, wij gaan in de meivakantie een week. Zitten dan op Falster, een van de eilanden in het zuidoosten. Møns Klint en Kopenhagen staan voor ons al op 't lijstje, en veel uitwaaien op het strand. En de kinderen willen een alles erop en eraan ijsje.

Overigens was ik echt verrast door het grote aanbod particuliere vakantiehuizen. Die hebben wij dus geboekt.
aija wijzigde dit bericht op 23-01-2022 23:48
Reden: Aanvulling
17.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Legoland is leuk om een keer gezien te hebben. Het strand daar in de buurt mag je met de auto op en dat is ook best leuk.

De rest van die omgeving is vreselijk saai. Zeker als je het veel mooiere Duitsland gewend bent.

In de rest van Denemarken ven uk niet geweest maar afgaande op de omgeving van Legoland zeg ik nooit meer Denemarken.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
24-01-2022 00:11
Legoland is leuk om een keer gezien te hebben. Het strand daar in de buurt mag je met de auto op en dat is ook best leuk.

De rest van die omgeving is vreselijk saai. Zeker als je het veel mooiere Duitsland gewend bent.

In de rest van Denemarken ven uk niet geweest maar afgaande op de omgeving van Legoland zeg ik nooit meer Denemarken.
Welk strand in de buurt van Legoland? Want dat ligt in het midden van het land en niet aan zee :mrgreen:
https://www.campadventure.dk/

Dit vonden wij van de zomer de moeite waard.
https://www.dengamleby.dk/

Hier zijn wij jaren geleden met de kinderen geweest. Openluchtmuseum, echt de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
TVP. wij gaan deze zomer ook naar denemarken.
Alle reacties Link kopieren
Maak als je in Billund bent, ook minimaal dagdeel vrij voor Lego House.
Qua accommodatie bij Legoland, Lalandia is luxe maar duur. Daarnaast ligt Legoland Holidy Village, eenvoudiger maar een stuk goedkoper en je kan gebruik maken van de faciliteiten van Lalandia (zwembad, restaurants etc).
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
24-01-2022 08:03
Maak als je in Billund bent, ook minimaal dagdeel vrij voor Lego House.
Qua accommodatie bij Legoland, Lalandia is luxe maar duur. Daarnaast ligt Legoland Holidy Village, eenvoudiger maar een stuk goedkoper en je kan gebruik maken van de faciliteiten van Lalandia (zwembad, restaurants etc).
Dank voor de tip van Holiday village! Had bij Lalandia al gekeken inderdaad, bijna 500 euro voor 2 nachten. Het Lego house gaat op de lijst!
Alle reacties Link kopieren
Lalandia heeft wel goede aanbiedingen in augustus. Wij gaan 6 dagen voor 800€ Met zijn vieren.

Veel plezier in Denemarken! Wij gaan deze zomer voor de derde keer. Dit keer ook naar het noorden. Ik hou van de rust die er heerst.
Als je in Kopenhagen bent, bijna alles is te belopen. Koop geen Danmark visitcard, want die krijg je er bijna niet uit. Er zit een helehoop in, maar bijvoorbeeld Tivoli wel de toegang, niet de attracties. Deze moet je nog apart afrekenen, waardoor een bezoek duurder is dan de Efteling.
De dierentuin is echt een aanrader. Een rondvaart en de wisseling van de wacht is op leuk. Wij hebben ook voor prima prijzen kunnen eten.
Wij sliepen in het Meinigerhotel naast het station. Prima kamers met goede bedden.
Wij hebben ook nog een uitstapje naar Zweden gemaakt met de trein over die ene beroemde lange brug. Je komt dan in Malmö uit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Leuke plannen. Wij hebben een aantal jaren geleden een rondreis gedaan. Ten eerste kijk ff wanneer de schoolvakanties in Denemarken zijn, als je buiten het seizoen zit dan zijn sommige attracties beperkt open.

Wij sliepen in Stuga's ( kleine houten huisjes op een camping .
In de buurt van Kopenhagen zit
Hillerød Camping deze is echt geweldig 20 min met de trein zit je hartje Kopenhagen.

Ook is het handig om bij scanbritt de reisgids op te vragen. Zij bieden rondreizen aan. Wij hebben er wel eens route tips en accommodaties vandaan gehaald.

Jyllandsakvariet dit is een zeeaquarium heel erg leuk. Je kan hier ook met een bootje zeehonden spotten

Verder staan in het kidscompas Denemarken heel veel leuke tips.

Vergeet vooral geen schep ijs te halen, deze zijn enorm.
Alle reacties Link kopieren
Op Fano kun je met de auto het strand op rijden. Wij deden dat toen met ons kampeerbusje, handig en leuk.

En Skagen (helemaal in het noorden, waar 2 zeeen bij elkaar komen) vond ik ook best leuk. Wel toeristisch.
Alle reacties Link kopieren
Aan t einde een nachtje op het eiland Romo is leuk. Hier is een heel groot strand waar je met je auto op kan. Er zijn meer stranden waar je op mag met de auto maar deze is volgens mij het grootst. Op camping Hvidjberg in Blavand is heel leuk voor je dochter. Beide zijn vanaf Billund makkelijk aan te rijden.
Alle reacties Link kopieren
Het Noordzee Oceanarium is ook een aanrader. Met maanvissen, zo bijzonder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven