Peuterbed tips

23-01-2022 23:08 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke hebben jullie?
Tips?
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat is nog eens een uitgebreide vraag. Misschien kan je wat meer info geven?

Zoontje heeft een die gemaakt is door mijn man. Een jeep met echte wielen en lichtgevende koplampen. Vind ie super.

Met een glijbaan is ook cool maar lijkt me toch gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het meest simpele bedje van Ikea met een valplankje. Gratis gekregen van kennissen. Kind geeft er niet om hoe het eruit ziet, als ze maar lekker kan slapen 😃 t is gewoon een simpel en netjes bedje.
Alle reacties Link kopieren
Nooit een peuter bed gehad; kinderen gingen meteen over naar één persoons bed.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
https://www.petiteamelie.nl/peuterbed-g ... 28QAvD_BwE#

Wij hebben deze.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vanuit het ledikant naar een 1-persoons. Al die tussenmaten vind ik onzin. Dochter heeft met 3 jaar zo’n huisje gekregen. Bed van 90x200 en zit een raam in, trapje ervoor en onder de lattenbodem is bergruimte. Er zit ook een plank met boeken en andere spulletjes bij het voeteneind en er hangen lampjes in, een vogelhuisje, dromenvanger en nog meer van dat soort frutsels. Het is echt een huisje geworden met allemaal persoonlijke spulletjes aan de wanden :) ze wordt over 3 maanden 10 en slaapt er nog in.
Van 0 tot 2.5 jaar een Ikea ledikant en daarna gewoon een eenpersoons bed.. peuterbed nooit gemist.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
23-01-2022 23:33
Nooit een peuter bed gehad; kinderen gingen meteen over naar één persoons bed.
dit idd, en daar slapen ze nu nog steeds in, de oudste is 12. Een 1 persoons pas je zelf ook makkelijker bij als je dat wilt
Alle reacties Link kopieren
Peuterbedje kritter van ikea.
Daar heeft mijn kind tot 6 jaar in geslapen.
.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
23-01-2022 23:52
dit idd, en daar slapen ze nu nog steeds in, de oudste is 12. Een 1 persoons pas je zelf ook makkelijker bij als je dat wilt
Ook eens met dit! Beide kids gingen hier rond hun 2e naar een eenpersoonsbed. Ging prima!
Ik vind een peuterbedje vooral heel erg schattig, zo'n tussenmaatje. Ze liggen de rest van hun leven al in zo'n groot bed. Maar goed wij kunnen in ons huidige huis geen groot bed kwijt op hun kamertje (slapen samen) dus de keuze valt sowieso op een peuterbedje. Het is bedje Raff geworden van Van Asten babystore. 70x140.
Alle reacties Link kopieren
Bedje van petit amelie 150 bij 70 super schattig met een klein hekje die er ook vanaf kan plus een lade onder het bedje
ClaireSophie schreef:
24-01-2022 07:27
Ik vind een peuterbedje vooral heel erg schattig, zo'n tussenmaatje. Ze liggen de rest van hun leven al in zo'n groot bed. Maar goed wij kunnen in ons huidige huis geen groot bed kwijt op hun kamertje (slapen samen) dus de keuze valt sowieso op een peuterbedje. Het is bedje Raff geworden van Van Asten babystore. 70x140.
Hoe moet dat dan als ze groter worden? Past er wel een stapelbed?


Hier gingen ze van ledikant gelijk door naar eenpersoons. Wel zo handig.
Alle reacties Link kopieren
MamaSuusberg schreef:
24-01-2022 07:39
Bedje van petit amelie 150 bij 70 super schattig met een klein hekje die er ook vanaf kan plus een lade onder het bedje
Zo 1 hebben wij ook.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het meegroeibed minnen van Ikea (overigens 2e hands via mp gekocht, wel een nieuw matras uiteraard). Mijn oudste van net 5 slaapt er nog steeds op de kleinste stand in.
De reden voor dit bedje was dat ze een kleine kamer had en dan is een klein bedje wel fijn. De meeste van mijn vriendinnen doen hun kinderen meteen naar een eenpersoonsbed, zoals hier ook veel genoemd.

Als de jongste 2 is gaat dit bedje naar haar, want die heeft nu het kleine kamertje en dan krijgt mijn dochter waarschijnlijk meteen een 2 persoonsbed, maar dat duurt nog ruim 1,5 jaar.

Mijn middelste krijgt geen peuterbed maar meteen een stapelbed van steigerhout in de vorm van een pakhuis, echt super leuk en ook via mp betaalbaar op de kop getikt. Het lage bed is echt laag bij de grond en door alle planken en deurtjes ervoor kan hij er ook niet makkelijk uitrollen. Hoewel hij nu nog in een ledikantje slaapt, want hij is er met ruim 1,5 echt nog wel te klein voor nu, het staat al wel heel leuk op z’n kamer. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het meegroeibedje van Ikea. Reuze handig want het bed groeit als het ware met je kind mee en gaat dus ook langer mee dan een standaard peuterbed.
Peuter is hier met 2,5 naar een eenpersoonsbed gegaan, wel 1 met de lattenbodem heel dicht op de grond. Het slapen op andere plekken (vakantie, logeren bij grootouders) in een eenpersoonsbed op 'hoogte' gaat ook heel goed :)
Het handige aan eenpersoons is ook dat je erbij kan liggen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een look a like bedje van Petit Amélie (Leon), zo'n grijs bed met een lade eronder. Het is wel te zien dat het wat minder kwaliteit is. Maar ja, dat is een keuze. Verf zit er niet meer echt netjes op. Weet dus niet of dat bij Petit Amélie beter is, denk het wel.

Het is verder wel een fijn bed. Ik hoorde dat ook allemaal om me heen, dat het onzin is een peuterbed etc. Maar mijn zoon vond het fijn, het is niet direct zo groot.

En nu krijgt hij een halfhoogslaper en zijn broertje zijn bedje dus ik vind het prima. Zijn broertje van 2 vindt zijn broer zijn bed ook leuk. Het is niet direct zo'n overgang hé, van ledikant naar groot bed.
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
23-01-2022 23:33
https://www.petiteamelie.nl/peuterbed-g ... 28QAvD_BwE#

Wij hebben deze.
Deze is echt super! TO, dit is echt een mooi bedje.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand zo’n tipi bed?
Is dat prettig zo laag op de grond?
Noenoecasa schreef:
25-01-2022 19:18
Heeft iemand zo’n tipi bed?
Is dat prettig zo laag op de grond?
Iets wat er op lijkt. Bevalt goed :)
Alle reacties Link kopieren
Hier geen peuterbed, maar van ledikantje overgestapt naar een Kura van IKEA; die kun je omkeren; nu is het een laag bed met hemel (en een leuke tent er overheen).
Als hij 7 is keren we het bed om en heeft hij een halfhoogslaper, waaronder hij kan spelen.
En met een nieuwe tent is de ruimte eronder een hut.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Horcrux schreef:
25-01-2022 19:32
Iets wat er op lijkt. Bevalt goed :)
Bedhuisje?
Alle reacties Link kopieren
We zijn voor dit bedje gegaan.

https://www.ok-living.nl/Kinderbed-Tipi ... 2194327806

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven