Kan dit werken? (Misschien ervaringen mee?)

25-01-2022 08:54 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik date nu een tijdje met een leuke, spontane man.
We verschillen op een aantal punten echter toch behoorlijk van elkaar.
Ik ben heel nuchter en vrij rationeel, hij is behoorlijk emotioneel en een tikkeltje theatraal. Dat vind ik soms een klein beetje irritant.
Het maakt me echt niet uit en ik vind mezelf daarin niet beter dan hem, maar onze opleidingsniveaus verschillen enorm. Dat maakt mij niet slimmer of beter, maar we hebben wel een andere manier van denken en dat begin ik steeds meer te merken. Hij heeft het vmbo afgerond en is daarna gaan werken, ik ben gepromoveerd. Daar zitten dus wel ongeveer 5/6 opleidingsniveaus tussen en dat begin ik soms wel te merken. Als ik bepaalde dingen vraag dan snapt hij het niet, of ‘heeft hij daar nog nooit over nagedacht’. Hij vergeet bepaalde zaken heel snel of weet een week later niet meer dat ze gebeurd zijn. Zn appjes bevatten best veel spellingsfouten (bv ‘ik schut aan de boom’, ‘dat is jou keuze’). Het zijn allemaal kleine dingen waar ik hem absoluut niet om veroordeel, maar ik mis soms wel een bepaalde diepgang in gesprekken. Hij is altijd vrolijk (hele mooie eigenschap), maar ook wat oppervlakkig.
Het is lastig want aan de ene kant klikken we heel goed, maar ik voel steeds meer dat op veel dingen toch op een ander level zitten, waardoor ik ga twijfelen of het wel een match is en of ik wel door moet gaan. Dit zijn dingen die namelijk niet zullen veranderen, wij blijven (gelukkig ook maar) hetzelfde.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
je stoort je nu al aan hem, dus ik ben bang voor de toekomst

hebben jullie verder dezelfde normen, waarden, toekomstbeelden?
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat hem niet worden. 'Schut' alleen zou voor mij al een afknapper zijn ;-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Je bent aan het daten en stoort je er nu al aan.
Dat word niet minder hoor, alleen maar meer.
Stop er maar gewoon mee. Dat mag.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Carla_mi schreef:
25-01-2022 08:54
Als ik bepaalde dingen vraag dan snapt hij het niet, of ‘heeft hij daar nog nooit over nagedacht’. Hij vergeet bepaalde zaken heel snel of weet een week later niet meer dat ze gebeurd zijn.

Dat lijkt me een verschrikking om mee te moeten leven, eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Als jij daar kan mee leven kan dat werken.
Maar dan zou je er geen topic over openen...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vooral heel veel "maar"
:nope:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Tja, datefase zou leuk moeten zijn, mijn jij ervaart er nu al irritatie van. Ik snap wel dat het je stoort. Mij zou het ook storen.
Alle reacties Link kopieren
Jullie passen gewoon niet bij elkaar. Andere interesses en verschillen in wat je belangrijk vindt.

Denk nu terug aan een date, toen ik een jaar of 20 was. Die jongen vroeg waarom ik in hemelsnaam de krant las. Aangezien lezen iets stoms was en je toch niet alles kon onthouden. Echt een WTF-moment.

Die ga jij ook krijgen to. En dat is niet omdat je op hem neerkijkt of jezelf beter vindt, maar omdat jullie werelden anders zijn.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Op zichzelf kan een relatie met verschil in opleidingsniveau prima werken, maar ik denk dat dit 'm niet gaat worden, omdat je je aan hem ergert.

Wat zoek je in een partner en kun je dat in hem vinden?
Alle reacties Link kopieren
Gepromoveerd zijn en dan ik wordT schrijven (ander topic) :rofl:


Echt, laat deze man over aan iemand van zijn eigen niveau.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Waarom twijfel je nog? Met andere woorden: wat maakt hem wél leuk / interessant?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees alleen maar: ik veroordeel hem niet, maar........ Ik voel me niet beter, maar.........
Volgens mij passen jullie niet bij elkaar en heb jij moeite om dat toe te geven omdat het toch wel heel oppervlakkig overkomt. Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
25-01-2022 09:03
Dit gaat hem niet worden. 'Schut' alleen zou voor mij al een afknapper zijn ;-D

Wat een verrassing :rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En ja, verschil in opleidingsniveau zou best kunnen werken. Mijn man en ik verschillen ook van opleidingsniveau (de kinderen noemen mij "de nerd van het huis"), maar houden elkaar op alle vlakken in balans. Ik help de kinderen met wiskunde, hij spreekt de onredelijke buurman aan, om maar wat te noemen.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
25-01-2022 09:20
Gepromoveerd zijn en dan ik wordT schrijven (ander topic) :rofl:
Wat een stompzinnige reactie. Die dingen staan toch volledig los van elkaar?

Anyway, als ik het zo lees dan is dit gedoemd te mislukken. Noem mij maar oppervlakkig, maar ik zou moeite hebben met iemand die laagopgeleid is en waar dat in het dagelijks leven ook duidelijk bij te merken is. Leuk en interessant voor een vriendschap, maar niet in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Taalkundig gezien kun je zelf ook nog het e.e.a. leren, maar 'ik schut' zou ik ook wel bijzonder vinden.

Ik heb ook eens met een man gedate die op intellectueel niveau niet bij mij paste. Dan bedoel ik echt niet dat ik veel slimmer of intelligenter ben en ik heb geen WO-opleiding, maar er was wel verschil in hoe wij in het leven stonden en hoe wij daar invulling aan wilden geven.
Het is echt een prima man die op bepaalde vlak echt heel kundig is, daar zou ik nog van kunnen leren. Maar het werkte gewoon niet samen.
Is het een wappie?
Stemt ‘ie FvD?
Heeft ‘ie schulden?
Alle reacties Link kopieren
Niqqi schreef:
25-01-2022 09:33
Wat een stompzinnige reactie. Die dingen staan toch volledig los van elkaar?

Anyway, als ik het zo lees dan is dit gedoemd te mislukken. Noem mij maar oppervlakkig, maar ik zou moeite hebben met iemand die laagopgeleid is en waar dat in het dagelijks leven ook duidelijk bij te merken is. Leuk en interessant voor een vriendschap, maar niet in een relatie.
Van iemand die gepromoveerd is, mag je zeker wel verwachten dat dit soort domme fouten niet gemaakt worden.
Is namelijk basisgrammatica.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
25-01-2022 09:20
Gepromoveerd zijn en dan ik wordT schrijven (ander topic) :rofl:


Echt, laat deze man over aan iemand van zijn eigen niveau.
Ja echt? Dat vind ik net zo’n suffe fout als aan een boom “schutten”.
Gelukkig merkt de date van TO dit soort fouten ws niet op :-D.
Lekker voor schud, dit.
Alle reacties Link kopieren
To, mag je van jezelf vinden wat je vindt?

Het gaat om partnerkeuze, zou je hem meenemen naar je vrienden of je ouders?

Ik vind zijn eigenschappen wel mooi en doe mijn best om hem er niet om te veroordelen: klinkt niet wild enthousiast meer als iemand die altijd lief gevonden wil worden en waarbij een eigen mening niet telt. Echt iets wat sommige vrouwen eigen is en waarvan je zelf ook wel weet dat je daar niet gelukkig van wordt.

Wanneer het echte liefde zou zijn, dan had je dit topic niet gemaakt.
viva-amber wijzigde dit bericht op 25-01-2022 09:46
61.72% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
25-01-2022 09:38
Van iemand die gepromoveerd is, mag je zeker wel verwachten dat dit soort domme fouten niet gemaakt worden.
Is namelijk basisgrammatica.
Fouten maakt iedereen. Als nooit een foutje maken een vereiste was dan zou er bijna geen hoogleraar bij mij op de universiteit rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
25-01-2022 09:38
Van iemand die gepromoveerd is, mag je zeker wel verwachten dat dit soort domme fouten niet gemaakt worden.
Is namelijk basisgrammatica.
Nou ja, ik ken er genoeg die dat soort dingen nooit onder de knie hebben gekregen. Maar waar het om gaat, is dat TO dit als reden aanvoert, om op iemand af te knappen. En dat is best bijzonder, als je zelfs net zulke foutjes maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven