Escalatie voorkomen

25-01-2022 09:57 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je een enkel verzwikt, reageer je hier psychisch op. Als je psychische klachten hebt, bijvoorbeeld stemmen, dan reageer je hier ook psychisch op. En dat veroorzaakt het escaleren.
Een vriend van mij hoorde stemmen en reageerde hier heftig op. Een andere (vroegere-) vriend hoorde zo nu en dan stemmen maar had het nauwelijks in de gaten en ging gewoon door met waar hij mee bezig was. Veel beter!. Hij reageerde niet.
Het minder zwaar tillen aan psychische klachten voorkomt escalatie. Minder druk maken om je klachten. Stoïcijns blijven. Zo nodig met medicatie...
Alle reacties Link kopieren
Ok, nou bedankt dan maar he.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Okay
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
.
anoniem_655bb33b3d61a wijzigde dit bericht op 25-01-2022 11:46
Reden: Geen reden om onaardig te doen
99.32% gewijzigd
Ik zou stemmen (horen) geen psychische klachten noemen, maar een serieuze psychiatrische aandoening die behandeling behoeft.

Gaat het wel goed met je TO? Hoor je zelf ook stemmen? Heb je hulp?
Bij een verzwikte enkel psychisch reageren? Nee hoor

Beetje simpel gesteld je verhaal
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
Allejezus, wat een dommigheid.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je ontdekt hebt dat dit werkt voor jou. Gaat het verder goed met je?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Wat is je vraag ?
Alle reacties Link kopieren
What the...
Alle reacties Link kopieren
Escalatie voorkomen: don't argue with stupid people, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Slotje
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
ik en mijn stemmen overleggen nog even
Klaver schreef:
25-01-2022 09:57
Het minder zwaar tillen aan psychische klachten voorkomt escalatie. Minder druk maken om je klachten. Stoïcijns blijven. Zo nodig met medicatie...

Dank voor dit vernieuwende inzicht. Dat nou nooit eerder iemand op dit idee is gekomen...
Waarvan akte en slotje dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Maak je niet zo druk joh
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
25-01-2022 10:04
Ik zou stemmen (horen) geen psychische klachten noemen, maar een serieuze psychiatrische aandoening die behandeling behoeft.

Gaat het wel goed met je TO? Hoor je zelf ook stemmen? Heb je hulp?
Ik ken iemand die er pas bij een psychologisch onderzoek achter kwam dat stemmen horen niet iets is wat iedereen heeft. Ze heeft wel een stoornis, maar ‘serieuze psychiatrische aandoening’ vind ik wel een wat te zware benaming.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
25-01-2022 10:41
Ik ken iemand die er pas bij een psychologisch onderzoek achter kwam dat stemmen horen niet iets is wat iedereen heeft. Ze heeft wel een stoornis, maar ‘serieuze psychiatrische aandoening’ vind ik wel een wat te zware benaming.
en niet iedereen heeft een innerlijke monoloog, ook zo'n raar idee
Dacht echt, dat dat universeel zou zijn
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-01-2022 10:42
en niet iedereen heeft een innerlijke monoloog, ook zo'n raar idee
Dacht echt, dat dat universeel zou zijn
Is dat je ‘denk-stem’? Die schijnen sommigen inderdaad niet te hebben, dan denken ze alleen in plaatjes. Een gek idee, zie je dan die plaatjes voor je ogen of in je hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon rennen met die enkel, net doen alsof die niet bestaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lilalinda schreef:
25-01-2022 10:42
en niet iedereen heeft een innerlijke monoloog, ook zo'n raar idee
Dacht echt, dat dat universeel zou zijn
Nee?
KamilleT schreef:
25-01-2022 10:47
Is dat je ‘denk-stem’? Die schijnen sommigen inderdaad niet te hebben, dan denken ze alleen in plaatjes. Een gek idee, zie je dan die plaatjes voor je ogen of in je hoofd?
In je hoofd. :)
Ik denk in plaatjes, als iemand iets vertelt dan kan ik dat echt voor me zien gebeuren, zeg maar. Geeft ook veel binnenpretjes die lastig uit te leggen zijn. Maar ik heb ook een 'denk-stem', als je zit te peinzen over iets, bijvoorbeeld.
KamilleT schreef:
25-01-2022 10:47
Is dat je ‘denk-stem’? Die schijnen sommigen inderdaad niet te hebben, dan denken ze alleen in plaatjes. Een gek idee, zie je dan die plaatjes voor je ogen of in je hoofd?
Ik denk niet met een stem, maar ook niet in plaatjes.

Ik begrijp juist niet dat mensen in een stem denken. Veel gedachten zijn toch veel te conceptueel voor plaatjes of woorden. Nog afgezien van het feit dat je gedachten toch vele malen sneller gaan dan wat dan je hoofd uitgesproken zou kunnen worden. Voor mij echt onbegrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Dorotheaa schreef:
25-01-2022 10:29
Dank voor dit vernieuwende inzicht. Dat nou nooit eerder iemand op dit idee is gekomen...

Ja gewoon negeren en onderdrukken de boel, effe lekker normaal doen hoor.
Bij fysieke problemen, zoals met die enkel is het trouwens meestal ook beter om maar niet gewoon door te gaan.
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
25-01-2022 11:05
Ik denk niet met een stem, maar ook niet in plaatjes.

Ik begrijp juist niet dat mensen in een stem denken. Veel gedachten zijn toch veel te conceptueel voor plaatjes of woorden. Nog afgezien van het feit dat je gedachten toch vele malen sneller gaan dan wat dan je hoofd uitgesproken zou kunnen worden. Voor mij echt onbegrijpelijk.
ik heb beiden, maar sommige mensen dus niks
zo'n raar idee, voelt zo leeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven