Kosten gordijnen opmeten leenbakker

25-01-2022 11:13 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen!

Sinds kort woon ik samen met mijn vriend in ons nieuwe huis. Wij hebben alleen nog geen (goede) gordijnen. Aangezien ik in het verleden al eens zelf heb geprobeerd om raamdecoratie op te meten, weet ik uit ervaring dat ik dat niet nog eens moet proberen 😅.

Weet iemand van jullie hoe duur het ongeveer is om gordijnen/raambekleding te laten inmeten door een woonwinkel keten als Leenbakker/ Hema/ Kwantum etc? Ik heb namelijk geen idee waar ik aan moet denken.

Ik hoor graag jullie ervaringen :)
Alle reacties Link kopieren
Kwantum is 40 euro voor het inmeten en als je ze dan ook bij hen besteld krijg je 20 euro terug. Toevallig afgelopen week een afspraak voor gemaakt. Maar hou rekening met flinke wachttijd. Bij ons kunnen ze 9 maart komen inmeten nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoefde bij leenbakker alleen de afmetingen van de ramen door te geven en dan konden hun wel uitrekenen hoeveel stof ze nodig hadden, lijkt me niet zo moeilijk eigenijk?
Niets is zeker en zelfs dat niet
Alle reacties Link kopieren
Dat staat dus gewoon op de websites van die winkels. Succes!
Don't waste your time or time will waste you.
Lummie schreef:
25-01-2022 11:16
Ik hoefde bij leenbakker alleen de afmetingen van de ramen door te geven en dan konden hun wel uitrekenen hoeveel stof ze nodig hadden, lijkt me niet zo moeilijk eigenijk?
Het gaat echt vaak fout en sommige mensen vinden het fijn om het te laten opmeten. Ook als je hoge plafonds hebt bijvoorbeeld, of veel bochten. Niet altijd makkelijk om je rolmaat goed te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik was heel blij dat ik had laten opmeten. Een foutje is snel gemaakt.

Wij hebben de (plisse)gordijnen bij Veneta gekocht. Er is een adviseur langs geweest en die heeft alles opgemeten. Zat in de prijs.
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
25-01-2022 11:35
Het gaat echt vaak fout en sommige mensen vinden het fijn om het te laten opmeten. Ook als je hoge plafonds hebt bijvoorbeeld, of veel bochten. Niet altijd makkelijk om je rolmaat goed te houden.
Precies dit. Ik ben echt niet dom maar in de praktijk ben ik niet zo handig, met meten dus ook niet.

Bedankt voor jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Veneta heeft een gratis meetverzekering. Past het toch niet, dan krijg je een nieuw product. Volgens mij komen zij het inderdaad ook gratis voor je opmeten, als je dat wilt.

Maar het zelf opmeten is toch niet zo moeilijk? Ik ben vreselijk onhandig, maar mij is het ook gelukt haha. En anders vraag je of een bekende even wil checken of je het goed hebt opgemeten?
Ik heb ze bij mijn moeder ook lekker laten opmeten, voor die €20 ga ik niet moeilijk doen. Nu heeft zij wel plafonds van 3,5 m hoog, en ik heb hoogtevrees.
Alle reacties Link kopieren
Aurorus schreef:
25-01-2022 12:37
Veneta heeft een gratis meetverzekering. Past het toch niet, dan krijg je een nieuw product. Volgens mij komen zij het inderdaad ook gratis voor je opmeten, als je dat wilt.

Maar het zelf opmeten is toch niet zo moeilijk? Ik ben vreselijk onhandig, maar mij is het ook gelukt haha. En anders vraag je of een bekende even wil checken of je het goed hebt opgemeten?
Ik laat het dus ook doen. Ga zelf niet staan klooien met een rolmaat tussen het plafond en de vloerbedekking. Ik wil kamerhuur gordijnen, dat haalt mijn rolmaat niet eens in 1 keer. En met in 2 keer meten, kan je er zomaar 1 of 2 cm naast zitten. Dan hangen ze dus op de grond ipv er net boven. Voor die 20 euro (ik weet al welke gordijnen het moeten worden, dus bestel zeker bij hen) ga ik dat zelf niet doen hoor, met alle gevolgen van dien als ik zelf niet goed meet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook pas geleden gordijnen (kamerhoog en kamerbreed) laten maken en laten opmeten door Kwantum. Perfecte service, ik kan niet anders zeggen.
Inderdaad: het kost € 40,-- en je krijgt € 20,-- terug als je vervolgens je gordijnen daar bestelt. Zij meten met een laserstraal, zo secuur kun je het met een rolmaat nooit krijgen. En dan heb je ook de garantie dat als de uiteindelijke gordijnen niet goed zijn, zij alles gratis vervangen. Als je zelf meet krijg je te horen: 'Tja, u heeft waarschijnlijk niet goed gemeten.'.
Alle reacties Link kopieren
Aurorus schreef:
25-01-2022 12:37
Veneta heeft een gratis meetverzekering. Past het toch niet, dan krijg je een nieuw product. Volgens mij komen zij het inderdaad ook gratis voor je opmeten, als je dat wilt.

Maar het zelf opmeten is toch niet zo moeilijk? Ik ben vreselijk onhandig, maar mij is het ook gelukt haha. En anders vraag je of een bekende even wil checken of je het goed hebt opgemeten?
Dus je betaalt extra verzekering voor hun verkeerde service
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
25-01-2022 12:59
Dus je betaalt extra verzekering voor hun verkeerde service
Gratis meetverzekering.

Gratis dus.
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
25-01-2022 12:58
Ik heb ook pas geleden gordijnen (kamerhoog en kamerbreed) laten maken en laten opmeten door Kwantum. Perfecte service, ik kan niet anders zeggen.
Inderdaad: het kost € 40,-- en je krijgt € 20,-- terug als je vervolgens je gordijnen daar bestelt. Zij meten met een laserstraal, zo secuur kun je het met een rolmaat nooit krijgen. En dan heb je ook de garantie dat als de uiteindelijke gordijnen niet goed zijn, zij alles gratis vervangen. Als je zelf meet krijg je te horen: 'Tja, u heeft waarschijnlijk niet goed gemeten.'.
Wij hebben ooit bij kwantum een vouwgordijn besteld. Maten opgeschreven, vrouw nam ze over op het formulier en wij hebben gecheckt en getekend. Bleek ze 1.45 ipv 1.54 (iets in die trant) opgeschreven te hebben. Zij had het niet gezien, wij ook niet bij het checken. Onze eigen fout dus eigenlijk. Vouwgordijn was klaar, opgehaald en bij ophangen dus te kort. Terug naar Kwantum en toen bleek dus uit de papieren waar de fout is ontstaan. Kwantum heeft dit toen echt heel netjes opgelost. We hoefden alleen maar de extra cm’s stof bij te betalen en ze gingen een helemaal nieuwe maken! Echt topservice en zeker de reden dat ik nu weer naar ze toe ga :) nu is dit al wel een jaar of 10 geleden, geen idee hoe ze dat nu doen. Maar ik was dus echt heel erg te spreken over kwantum!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven