Sigarettenlucht in bokshandschoenen

26-01-2022 20:40 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht op vinted tweedehands bokshandschoenen voor m'n dochter. Zo goed als nieuw stond erbij. Nou zien ze er inderdaad nog goed uit, maar er zit een enorme sigaretten lucht aan en wat baal ik daar verschrikkelijk van! Ik wil m'n kind niet met die stinkdingen laten sporten, ik schaam me kapot. Ik las ergens dat het zou helpen om ze een nachtje in de vriezer te leggen dus dat heb ik nu gedaan. Wat kan ik nog meer doen?
Ze zou ze morgenmiddag eigenlijk al willen gebruiken...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze buiten laten luchten, maar vraag me af of je het eruit krijgt.
Gewoon pech, want ze kunnen best zo goed als nieuw zijn, die rooklucht is iets wat een roker misschien zelf niet doorheeft, dan is het toch echt aan jou om te vragen of ze uit een rookvrij huis komen.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
26-01-2022 20:44
Ik zou ze buiten laten luchten, maar vraag me af of je het eruit krijgt.
Gewoon pech, want ze kunnen best zo goed als nieuw zijn, die rooklucht is iets wat een roker misschien zelf niet doorheeft, dan is het toch echt aan jou om te vragen of ze uit een rookvrij huis komen.
Ja je hebt gelijk, ik had dat moeten vragen.
Echt balen...
Denk dat ik het er met buiten laten luchten niet uit ga krijgen.
Met spiritus afnemen? Of azijn.
Textiel verfrisser erin sprayen?
Of een nachtje vandie geur waspearls er in doen?
Alle reacties Link kopieren
De binnen(!!) en buitenkant goedvIbesprenkelen met baking soda, het mag goed wit zien.
Dan 24 uur in de vriezer in een afgesloten plastic zak.

Daarna in de wasmachine op een wol/zijde- achtig programma, Liggend laten drogen op een thee/hand -doek.

Ik heb dan geen last van rooklucht in mijn bokshandschoenen maar een goed potje kickboxen zorgt ervoor dat zelfs je handen gaan zweten. :|hyper:
Alle reacties Link kopieren
En straks stinkt je vriezer naar sigarettenlucht :|
Ik zou ze eruit halen en hooguit in een goed afgesloten zak terug doen (zoals hierboven staat)
Alle reacties Link kopieren
anonymiss schreef:
26-01-2022 21:10
De binnen(!!) en buitenkant goedvIbesprenkelen met baking soda, het mag goed wit zien.
Dan 24 uur in de vriezer in een afgesloten plastic zak.

Daarna in de wasmachine op een wol/zijde- achtig programma, Liggend laten drogen op een thee/hand -doek.

Ik heb dan geen last van rooklucht in mijn bokshandschoenen maar een goed potje kickboxen zorgt ervoor dat zelfs je handen gaan zweten. :|hyper:
Baking soda is inderdaad een toptip, daarmee heb ik een stinkend boek een stuk minder kunnen laten stinken!
Panty met wat kristalsoda erin.
Alle reacties Link kopieren
Super fijn die tips! Ik ga morgenvroeg ermee aan de slag.
Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Vinted geeft aan dat de verkoper geurtjes moet vermelden als noemenswaardig gebrek. Je kunt het artikel met die reden ook terugsturen, want ze kunnen dus eigenlijk niet als ‘zo goed als nieuw’ aangeprezen worden zonder de geur te vermelden.
Alle reacties Link kopieren
AaltjeR schreef:
26-01-2022 23:55
Vinted geeft aan dat de verkoper geurtjes moet vermelden als noemenswaardig gebrek. Je kunt het artikel met die reden ook terugsturen, want ze kunnen dus eigenlijk niet als ‘zo goed als nieuw’ aangeprezen worden zonder de geur te vermelden.
Oh echt, wat goed! Ik heb helaas al in m'n automatisme geklikt op dat alles oke was.
Ik zie het maar als een goede les.
Maar ik blijf het bizar vinden dat kinder spullen zo heftig naar sigaretten rook ruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ah, vervelend! Ik heb op marktplaats weleens dingen gekocht die naar rook stonken. Kinderschoenen, een jas en een kast.
De kast was opgehaald door mijn man. Hij rook het, tot mijn grote verbazing, pas bij thuiskomst.

Het is mij niet gelukt om het eruit te krijgen. De schoenen en de jas weggegooid en de kast naar de kringloop... Helaas. Derdehands rook, zoals dat heet, kan trouwens ook schadelijk zijn voor de gezondheid.


Na drie keer mijn neus te hebben gestoten, vraag ik nu dus altijd of iets uit een rookvrij huis komt.
Alle reacties Link kopieren
Er is speciale bokshandschoenen spray die de bacteriën en vieze luchtjes uit de handschoenen haalt, of dit ook werkt met sigarettenlucht weet ik niet, het is het proberen waard
Alle reacties Link kopieren
Sigarettenlucht is vreselijk. Ik heb ooit eens via mp elektronica gekocht wat zo stonk en vanalles geprobeerd om het eruit te krijgen... soda, azijn, alcohol etc. Maar omdat het elektronica was kon ik het niet onderdompelen ofzo. De stank werd absoluut minder maar nog steeds te erg om in huis te zetten. Heb het toen maar in garage gezet, want zonde om weg te gooien en durfde het zo ook niet verder te verkopen ofzo. Nu 3 jaar later kan ik zeggen dat de stank er echt wel uit is. Als je je neus er tegenaan duwt ruikt het wellicht niet 100% fris maar het is niet meer alsof je een volle asbak in je kamer hebt staan.

Bij handschoenen zou ik er vanuit gaan dat je je verlies moet nemen. Wijze les om volgende keer niet meteen op alles ok te drukken. Je kunt ze 3 jaar in garage leggen en dan doorverkopen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ooit een auto gekocht met sigarettengeur in de stoffen stoelen, spray voor gekocht en werkte perfect, eenmaal sprayen. Dacht van het merk HG.
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaken met een sopje van de blauwe of groene verpakking Biotex wil ook nog wel eens helpen.
Met HG alle geurtjes weg spray (zoals nowomannocry ook al aanraadt) heb ik ook goede ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Kijk wellicht ook even naar de term derdehands rook.
Die krijg je met bovenstaande tips er niet uit.

https://www.tabaknee.nl/nieuws/item/111 ... n-kinderen

Trimbos geeft ook goede info.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook echt niet voor me hoe je de binnenkant van bokshandschoenen schoon zou moeten krijgen. Niet ondenkbaar dat daar ook rokershanden in hebben gezeten...
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
28-01-2022 21:29
Ik zie ook echt niet voor me hoe je de binnenkant van bokshandschoenen schoon zou moeten krijgen. Niet ondenkbaar dat daar ook rokershanden in hebben gezeten...
Ja super smerig, ik ga ze weggooien.
Echt bizar dat artikelen voor kinderen naar rook ruiken. Snap ook niet dat het niet verboden is om in huis met kinderen te roken. Maar dat is een andere discussie...
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
28-01-2022 23:25
Ja super smerig, ik ga ze weggooien.
Echt bizar dat artikelen voor kinderen naar rook ruiken. Snap ook niet dat het niet verboden is om in huis met kinderen te roken. Maar dat is een andere discussie...
In huis roken maakt weinig verschil met buiten roken. Zie stukje over derdehands rook.

Ik vraag tegenwoordig altijd of mensen niet roken. Eerder vroeg ik of het een niet-rokers huis was. Dan kreeg ik soms nog stinkende spullen.
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
29-01-2022 06:34
In huis roken maakt weinig verschil met buiten roken. Zie stukje over derdehands rook.

Ik vraag tegenwoordig altijd of mensen niet roken. Eerder vroeg ik of het een niet-rokers huis was. Dan kreeg ik soms nog stinkende spullen.
Mwah, de man van m'n vriendin rookt alleen buiten, maar als ik op visite kom ruik ik daar echt geen rook.
Spulletjes die ik van haar krijg ruiken ook niet naar rook.
Maar die bokshandschoenen op een meter afstand maken dat ik m'n longen uit m'n lijf hoest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven