Vraag het de mods, deel 5

16-03-2022 13:11 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
En nu hebben we nog een jubileum! Een hele hand vol 'vraag het de mods' topics. :cheer2:


En zo gaan we rustig aan weer door met vragen beantwoorden ;) .

OP deel 1;

viewtopic.php?f=8&t=463036&p=31440917&start=#p31440917

OP deel 2;

viewtopic.php?f=8&t=464410&p=31556082&start=#p31556082

OP deel 3; viewtopic.php?f=8&t=467270&p=31828193&start=#p31828193

OP de 4;
viewtopic.php?t=471858&p=32287716&start=#p32287716

Met vriendelijke groeten,

Het mod team!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Je schrijft in het vorige deel:
Het feit blijft wel dat meerdere collega's die hebben meegelezen aangeven dat het topic onprettig leest en we daar wat mee moeten.”

“Ik wil jullie vragen om een nieuw deel te openen, dat geeft mij de gelegenheid in rust bij te lezen en in het andere topic te modereren.”

Mijn vraag:
Mag ik vragen waarom er dan niet direct gehandhaafd is door de (blijkbaar meelezende) collega’s? Of überhaupt een waarschuwing uitgedeeld is? Dat lijkt mij immers stap één.
TVP
Alle reacties Link kopieren
Dico schreef:
16-03-2022 13:08
Wat duurde dat lang zeg, dit antwoord
Volgens mij vroeg jijzelf wat het voorstel was en met ons antwoord daarop wordt duidelijk niets gedaan
Maar oke
Rosalind, , wil jij de link hier plaatsen
Zoals ik al eerder aangaf, wij hebben ook andere werkzaamheden. Ik heb nog een baan en een gezin, net zoals mijn collega's dat ook hebben. Dus soms duurt het even voor er een antwoord komt. Wij kunnen hier niet 24/7 zijn.

Ik heb het voorstel gelezen het topic te heropenen. Voor mij is dit niet zo praktisch omdat bij ons het forum er anders uitziet en als er berichten bij blijven komen het heel onoverzichtelijk kan worden. Daarom mijn verzoek gewoon een nieuwe te openen. Anders gaat het voor jullie te lang duren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Arretjescake schreef:
16-03-2022 13:15
Je schrijft in het vorige deel:
Het feit blijft wel dat meerdere collega's die hebben meegelezen aangeven dat het topic onprettig leest en we daar wat mee moeten.”

“Ik wil jullie vragen om een nieuw deel te openen, dat geeft mij de gelegenheid in rust bij te lezen en in het andere topic te modereren.”

Mijn vraag:
Mag ik vragen waarom er dan niet direct gehandhaafd is door de (blijkbaar meelezende) collega’s? Of überhaupt een waarschuwing uitgedeeld is? Dat lijkt mij immers stap één.
Als ik het goed is staat er een waarschuwing in het topic. Veel hangt ook af van de context en daarom is er voor gekozen even te wachten op mij om daarnaar te kijken.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik begrijp dat jullie hier niet 24/7 kunnen zijn, anders was er wel eerder gewaarschuwd.
Ik hoop dat er in het vervolg eerder wordt meegelezen zodat sluiten, zeker zo lang, niet meer nodig is.
Sluiten zou trouwens niet meer gebeuren begreep ik eerder
Maar goed, werkse nog Bianca en fijne dag
Rosalind, wil jij een nieuw topic maken en de link hier plaatsen?
Bedankt vast
Alle reacties Link kopieren
Waarom word op de man spelen toegestaan als ik vragen mag?
Dream it, wish it, do it ♥
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Dico schreef:
16-03-2022 13:22
Ik begrijp dat jullie hier niet 24/7 kunnen zijn, anders was er wel eerder gewaarschuwd.
Ik hoop dat er in het vervolg eerder wordt meegelezen zodat sluiten, zeker zo lang, niet meer nodig is.
Sluiten zou trouwens niet meer gebeuren begreep ik eerder
Maar goed, werkse nog Bianca en fijne dag
De naam in ons onderschrift is van de forumster die het onderschrift bedacht heeft. Niemand in het mod team heet zo ;-D .

overig/nieuw-onderschrift-voor-de-mods- ... ges/486713
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
kevin_ schreef:
16-03-2022 13:25
Waarom word op de man spelen toegestaan als ik vragen mag?
Dat wordt niet toegestaan, als je in je topic kijkt, zul je zien dat die berichten gewist zijn.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
16-03-2022 13:38
De naam in ons onderschrift is van de forumster die het onderschrift bedacht heeft. Niemand in het mod team heet zo ;-D .

overig/nieuw-onderschrift-voor-de-mods- ... ges/486713
Altijd al gedacht van Bgb.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb een beetje moeite met het openen van een nieuw topic. Dan is het natuurlijk wachten op de volgende keer dat het niet lekker loopt. Vandaar dat ik eigenlijk wel benieuwd was wat nu de exacte aanleiding was voor de waarschuwing en het daarna sluiten van het topic. Als we dat weten, dan kan er wat aan gedaan worden, bijvoorbeeld door de vaste meeschrijvers.

Nu lijkt een soort van wachten op de volgende sluiting.

Puur vanuit moderatie-oogpunt: het niet prettig lezen van een topic is natuurlijk wel erg lastig om als uitgangspunt voor modereren te nemen. Racisme, bashen, speculeren, namen verbasteren: dat zijn wat meer concrete richtlijnen. Dat een topic met puur positieve comments voor iedereen prettiger te lezen is, is een open deur. Maar geen reële verwachting op een discussieforum.
ModeratorViva schreef:
16-03-2022 13:18
Zoals ik al eerder aangaf, wij hebben ook andere werkzaamheden. Ik heb nog een baan en een gezin, net zoals mijn collega's dat ook hebben. Dus soms duurt het even voor er een antwoord komt. Wij kunnen hier niet 24/7 zijn.

Ik heb het voorstel gelezen het topic te heropenen. Voor mij is dit niet zo praktisch omdat bij ons het forum er anders uitziet en als er berichten bij blijven komen het heel onoverzichtelijk kan worden. Daarom mijn verzoek gewoon een nieuwe te openen. Anders gaat het voor jullie te lang duren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Hier wijs je precies op een van de problemen van het huidige forum: er zijn gewoon te weinig mods dus het is (begrijpelijk) teveel voor jullie.
Zometeen gaat er gewist worden in het oude deel terwijl er in een nieuw deel verder gepraat wordt. Er is vervolgens geen tijd om in het nieuwe deel mee te lezen dus het is lastig te zien waar het precies mis gaat. En over een paar maanden belanden we weer op hetzelfde punt.
.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
16-03-2022 13:39
Dat wordt niet toegestaan, als je in je topic kijkt, zul je zien dat die berichten gewist zijn.
Gezien inmiddels. bedankt
Dream it, wish it, do it ♥
Alle reacties Link kopieren
Mod-vraag:

Ik wil mijn nickname wijzigen, kan dat?
Mijn post is overigens geen kritiek op het moderatiebeleid: ik ben blij dat mensen deze taak op zich willen nemen. Maar ik denk dat het belangrijk is haalbare doelen te stellen. Een "gezellig" topic is niet altijd haalbaar en soms/vaak is het goed om verantwoordelijkheid te leggen bij de schrijvers.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alecta schreef:
16-03-2022 13:47
Ik heb een beetje moeite met het openen van een nieuw topic. Dan is het natuurlijk wachten op de volgende keer dat het niet lekker loopt. Vandaar dat ik eigenlijk wel benieuwd was wat nu de exacte aanleiding was voor de waarschuwing en het daarna sluiten van het topic. Als we dat weten, dan kan er wat aan gedaan worden, bijvoorbeeld door de vaste meeschrijvers.

Nu lijkt een soort van wachten op de volgende sluiting.

Puur vanuit moderatie-oogpunt: het niet prettig lezen van een topic is natuurlijk wel erg lastig om als uitgangspunt voor modereren te nemen. Racisme, bashen, speculeren, namen verbasteren: dat zijn wat meer concrete richtlijnen. Dat een topic met puur positieve comments voor iedereen prettiger te lezen is, is een open deur. Maar geen reële verwachting op een discussieforum.
En ik blijf vinden dat het op heel veel van de topics op de entertainmentpijler zo gaat. Als het niet vele male erger is. Kijk bij een Samantha/Dreetje/Lilkleine topics.

Waarom wordt dat allemaal toegestaan en er hier zo fel gemodereerd? Iedere paar maanden dan 🙄
Godsamme, zeg

Ga gewoon door met je leven
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Dico schreef:
16-03-2022 13:22
Ik begrijp dat jullie hier niet 24/7 kunnen zijn, anders was er wel eerder gewaarschuwd.
Ik hoop dat er in het vervolg eerder wordt meegelezen zodat sluiten, zeker zo lang, niet meer nodig is.
Sluiten zou trouwens niet meer gebeuren begreep ik eerder
Maar goed, werkse nog Bianca en fijne dag
OMG :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Helaholalala schreef:
16-03-2022 15:23
Godsamme, zeg

Ga gewoon door met je leven
:cry:
walkingonsunshine wijzigde dit bericht op 03-04-2022 23:19
16.00% gewijzigd
Expres zo zijn, Wauw !
Walkingonsunshine schreef:
16-03-2022 16:07
:rofl: Pure stress omdat een topic gesloten was
En nu heropend en iedereen doet verschrikkelijk kinderachtig. De mods mogen wel ingrijpen van mij, totaal niet serieus meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven