Mode & Beauty alle pijlers

Huidverzorging deel 3

05-05-2022 13:48 3067 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 2 begint aardig vol te worden. Niet erg handig als je dingen wil opzoeken; tijd voor een nieuw topic!
Hier de link naar het vorige topic:

mode-beauty/huidverzorging-advies-ervar ... #p32877515

Oké, verder met deel 3 met een nieuwe introductie:
Ik ben een liefhebber van huidverzorging, vrij fanatiek sinds een jaar of twintig (ik ben nu halverwege de veertig). Twintig jaar geleden kampte ik met huidproblemen, en het was een behoorlijke zoektocht om mogelijke oorzaken én oplossingen te achterhalen. Toen was de wereld van huidverzorging heel anders dan nu. Inmiddels weet ik dat een aantal dingen zijn die goed voor mij werken, en dat hou ik aan. Ik zal dit toelichten in een aparte post, zodat het op één van de eerste pagina's terecht komt, samen met een overzicht van mijn favoriete spf producten omdat daar in het vorige topic veel vragen over kwamen.

Dus: wil je advies? Wil je weten of een product wat je op het oog hebt zijn claims waar kan maken? Wil je gewoon kletsen hierover? Welkom!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een enthousiaste meelezer van dit topic (en de vorige versies ervan). Mijn enthousiasme voor huidverzorging keam echt op rond m’n 18e toen ik de 2% BHA liquid van PC voor het eerst kocht, salen met haar boeken. Inmiddels gebruik ik nog steeds PC (hoewel ik het jammer vind dat het merk steeds verder verwijderd raakt van haar roots) en zijn daar andere merken bij gekomen, met name Geek & Gorgeous en Purito. Waarom ik nu voor het eerst toch post, is omdat ik er gisteren achter kwam dat Drunk Elephant eindelijk ook in NL te koop is (bij Douglas). Ik heb ooit de Protini moisturizer geprobeerd en wil die graag weer kopen. Iemand ervaringen met andere producten van dit merk? En ja, het is duur en ja, er zijn goedkopere producten die hetzelfde doen. Maar ik trakteer mezelf zo graag op nieuwe dingen om te proberen…
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat er veel vragen komen over spf (sun protenction factor), hierbij een lijstje met spf's die ik zelf graag gebruik. Allemaal spf 50

Ik heb een normale huid, niet vet en niet droog. Ik gebruik zelf graag:

Hello Sunday the every day one
https://www.cultbeauty.com/hello-sunday ... lsrc=aw.ds

Hello sunday the mineral one. (update over dit product staat op pagina 7, ik vind deze inmiddels toch niet meer zo fijn)
https://www.debijenkorf.nl/hello-sunday ... &utm_term=[32009-8436037793059][2ba3b78b-3025-42d8-9dd4-434e4f74db1b]

Cosrx Aloe soothing sun cream. Toevoeging: deze bevat een beetje parfum!
https://www.littlewonderland.nl/nl/cosr ... gJrVPD_BwE

Dr G green mild up sunscreen
https://www.stylevana.com/nl_NL/dr-g-gr ... gIrAPD_BwE

Isntree hyaluronic watery sun gel
https://www.notino.nl/isntree/aloe-besc ... roge-huid/

Missha soft finish (de enige, naast de Aloë Vera soothing sun, met een beetje parfum, maar ik maak hier de uitzondering voor)
https://www.stylevana.com/nl_NL/deal-mi ... gIBIPD_BwE

La Roche Posay anthelios UVMU 400 zonder parfum
https://www.pharmamarket.nl/la-roche-po ... gLzvvD_BwE

Australian gold botanical tinted sunscreen (met een tintje dus)
https://www.johnbeerens.com/australian- ... gJSWPD_BwE

En verder vind ik eigenlijk alle spf's van Paula's Choice wel goed. Wel aan de prijs.

Toevoeging augustus 2022:

Make prem UV defense me. Deze is licht en verkoelend, maar in de zomer maakt het mijn make up net iets sneller een beetje glanzend. Uitstekend voor mensen die houden van een beetje een glow, of voor mensen met een normaal tot droge huid

https://www.stylevana.com/nl_NL/make-p- ... gIDBfD_BwE

Purito. Uitstekende ingrediënten, uitgebreid getest na het schandaal van een paar jaar geleden. Deze ga ik zelf pas in de winter verder testen, want hij is iets te rijk en vol voor mij, zeker in de zomer. Ik heb hem uitgebreid laten testen door een vriendin met een drogere huid en zij is er gek op.

https://www.stylevana.com/nl_NL/purito- ... gJfBvD_BwE

Toevoeging maart 2023:

Benton Air Fit UV defense. Een fijne ongeparfumeerde spf, voelt fris en luchtig, toch heel hydraterend. Met chemische filters. Topper voor de normale tot droge huid.

https://www.littlewonderland.nl/nl/bent ... gLMrfD_BwE

Skin 1004 Madagaskar centella air fit spf.
Dit is een minerale spf met kalmerende centella asiatica en niacinamide. Bevat helaas wel wat geurstoffen. Maar een fijne rijke spf, die je wel even goed moet uitsmeren om een witte waas weg te krijgen. Dit is voor mijn normale huid een heel neutrale spf, hydraterend, maar heeft geen effect op de finish van mijn make up.

https://www.boozyshop.nl/skin1004-madag ... gJGJvD_BwE
jufjoke wijzigde dit bericht op 27-03-2023 09:23
30.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
HowmayIhelpyou schreef:
05-05-2022 13:58
Ik ben een enthousiaste meelezer van dit topic (en de vorige versies ervan). Mijn enthousiasme voor huidverzorging keam echt op rond m’n 18e toen ik de 2% BHA liquid van PC voor het eerst kocht, salen met haar boeken. Inmiddels gebruik ik nog steeds PC (hoewel ik het jammer vind dat het merk steeds verder verwijderd raakt van haar roots) en zijn daar andere merken bij gekomen, met name Geek & Gorgeous en Purito. Waarom ik nu voor het eerst toch post, is omdat ik er gisteren achter kwam dat Drunk Elephant eindelijk ook in NL te koop is (bij Douglas). Ik heb ooit de Protini moisturizer geprobeerd en wil die graag weer kopen. Iemand ervaringen met andere producten van dit merk? En ja, het is duur en ja, er zijn goedkopere producten die hetzelfde doen. Maar ik trakteer mezelf zo graag op nieuwe dingen om te proberen…
Hoi HowmayIhelpyou!
Oh wat leuk, ik wist niet dat Drunk Elephant te koop was bij Douglas. Ik heb ooit een set van de mini's van dit merk gekocht, dus ik heb wel een aantal dingen geprobeerd. De prijs weerhield me van de fullsize kopen van de meeste producten, maar ik vond vooral prettig in gebruik: hun retinol, hun protini peptide moisturizer en hun vitamine C serum. Ook de exfoliant vond ik fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een overzichtje van wat ik zelf gebruik (al ben ik met veel dingen niet merkvast, dan noem ik het productsoort en niet het specifieke porduct)

In de ochtend een cleanser (niet merkvast, maar bijvoorbeeld van Zarqua of Cerave)
daarna een vitamine C serum, ook niet heel merkvast
daarna een spf 50, zie vorige post

In de avond gebruik ik:
een oliereiniger om make up te verwijderen. Hier ben ik wel merkvast in. Ik heb het liefst de reiniginsolie van Kruidvat huismerk voor waterproof oogmake up. Kost geen drol en is vooral olie zonder verdere toevoegingen.
daarna weer dezelfde cleanser als in de ochtend
een exfoliant. Ik gebruik nooit een scrub. Altijd een chemische exfoliant op basis van AHA of BHA zuur, dat wissel ik af. Dit verwijdert op een heel milde manier overtollige dode huidcellen. Ik gebruik dit een keer of vijf per week.
Dan een of twee serums, die voor mij inwisselbaar zijn. Soms een hyaluronzuur serum, soms niacinamide, soms peptiden of een mix ervan. Ik vind het leuk om af te wisselen.
Dan een product met retinol. Dit is voor mij HET product om huidveroudering tegen te gaan tot zover dat mogelijk is. Ik gebruik dit ook een keer of vijf per week.
Dan een moisturizer, die voor mij ook inwisselbaar is. Ik ben niet merktrouw hierin.

Wat belangrijk voor mij is, is dat een product vrij is van parfum, essentiële oliën en gedenatureerde alcohol. Dat laatste in ieder geval niet te hoog op de lijst (hoe hoger op de lijst, hoe hoger de hoeveelheid).
Let op dat parfum zich soms vermomd onder een andere naam ! Hier een overzichtje van Jestke Ultee met de benamingen.

Geraniol- Linalool- Citronellol- D-limonene- Eugenol- Lilial (butylphenyl methylpropional)- Citral- Hexyl cinnamal- Benzyl salicylate- Coumarin- Lyral (hydroxyisohexyl-3-cyclohexene carboxaldehyde)- Benzyl benzoate- Isomethylionon- Hydroxycitronellal- Benzyl alcohol- Cinnamyl alcohol- Isoeugenol- Amyl cinnamal- Cinnamal- Farnesol- Benzyl cinnamate- Oak moss- Anisyl alcohol- Amylcinnamyl alcohol- Methyl heptine carbonate- Tree moss

Ik heb veel geleerd van informatie van Beautypedia, Jetske Ultee en Paula Begoun.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fanatiek meelezer volgt weer.

@jufjoke ik heb mij laten vertellen dat vitamine c alleen in de avond gebruikt mag worden omdat de zon de werking ervan afbreekt. Jij gebruikt het in de ochtend. Op internet vind ik dat het beter is om 's ochtends te gebruiken. Wat ik mij heb laten vertellen, klopt dus niet? Er werd mij nadrukkelijk verteld dat ik het nooit 's morgens mag gebruiken.
Gaat om TO vitamine C, maar ik weet niet of dat uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cliopatra schreef:
05-05-2022 14:27
Fanatiek meelezer volgt weer.

@jufjoke ik heb mij laten vertellen dat vitamine c alleen in de avond gebruikt mag worden omdat de zon de werking ervan afbreekt. Jij gebruikt het in de ochtend. Op internet vind ik dat het beter is om 's ochtends te gebruiken. Wat ik mij heb laten vertellen, klopt dus niet? Er werd mij nadrukkelijk verteld dat ik het nooit 's morgens mag gebruiken.
Gaat om TO vitamine C, maar ik weet niet of dat uitmaakt.
Wie heeft je dat verteld? Nee, dat klopt inderdaad niet. Vitamine C is een krachtige antioxidant, die zelfs de werking van je spf net even een boost kan geven. Antioxidanten beschermen tegen vrije radicalen die je huid in de loop van de dag bevecht, dus in de ochtend is ideaal. Zowel de pure vorm, dus ascorbic acid, als de derivaten kun je prima in de ochtend gebruiken.

Wat een mogelijkheid kan zijn: ik weet dat the ordinary een paar varianten van vitamine C heeft die op siliconen basis zijn. Die rullen en pillen heel snel met andere producten. Misschien dat het advies daar vandaan komt?
Ik gebruik het zelf heel bewust in de ochtend.

En leuk dat je er weer bent! :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp en wat fijn jouw routine op de eerste pagina !
Alle reacties Link kopieren Quote
Een tvp en :hello:
Alle reacties Link kopieren Quote
Cliopatra schreef:
05-05-2022 14:27
Fanatiek meelezer volgt weer.

@jufjoke ik heb mij laten vertellen dat vitamine c alleen in de avond gebruikt mag worden omdat de zon de werking ervan afbreekt. Jij gebruikt het in de ochtend. Op internet vind ik dat het beter is om 's ochtends te gebruiken. Wat ik mij heb laten vertellen, klopt dus niet? Er werd mij nadrukkelijk verteld dat ik het nooit 's morgens mag gebruiken.
Gaat om TO vitamine C, maar ik weet niet of dat uitmaakt.
Bedoel je niet retinol? Dat gaat niet altijd goed samen met de zon, en is dus beter 's avonds te gebruiken.

En tvp :)
Alle reacties Link kopieren Quote
:cheer:

Fijn dat jullie er weer zijn.

Ik heb een ergernissen top drie wat betreft huidverzorging. Misschien kan ik er later nog wel meer bedenken en jullie hebben er zelf vast ook wel een paar.

1. Claims op producten die niet waargemaakt kunnen worden. Bijvoorbeeld: er staat hypo-allergeen op een product, terwijl het wel allergeen nr 1 bevat; parfum. Of producten die claimen dat je rimpels na een week 89% minder diep zijn.

2. Producten met absurd hoge prijzen, met bijpassende marketing waardoor je gaat denken dat het product toch écht zijn geld waard moet zijn. Nee, die moisturizer van La Mer of Augustinus Bader is echt zijn prijskaartje van honderden euro's niet waard. Echt niet. Goede huidverzorging hoeft niet absurd duur te zijn. Een product van een paar honderd euro zou je moeten wantrouwen imo.

3. Greenwashing. Een marketing strategie gebaseerd op angst aanjagen. Angst voor synthetisch en chemisch in dit geval. Claims dat iets beter is omdat het natuurlijk is. Natuurlijk is altijd beter, dat soort onzin. Niet waar en geen fraaie tactiek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook van de partij
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp. Ben geen schrijver hier maar wel een meelezer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook van de partij :bye:

Heel veel geleerd in dit topic.
Merk dat de producten van Jetske veel voor mijn huid doen. Door dit topic ook nog wat andere merken en ook die werken voor mij.

Volgt nog iemand sproetonline op insta? Ook zij pluist de ingrediënten lijst uit en geeft ook haar ongezoute mening over producten, duur/goedkoop/bekend/onbekend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke, ik heb omdat jij er enthousiast over was de SPF van Missha gekocht, en wow die is goed. Mooi mat bij mij, geen glimlaag, trekt snel in, heerlijk. Dank nog! Ga denk ik niet meer terug naar LRP, vind deze veel fijner.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand ervaring met deze spf van PC?
Vind het wel een interessante aanbieding.

https://www.paulaschoice.nl/nl/sun-care ... e=fullsize
Alle reacties Link kopieren Quote
J-BKS schreef:
05-05-2022 18:52
Ook van de partij :bye:

Heel veel geleerd in dit topic.
Merk dat de producten van Jetske veel voor mijn huid doen. Door dit topic ook nog wat andere merken en ook die werken voor mij.

Volgt nog iemand sproetonline op insta? Ook zij pluist de ingrediënten lijst uit en geeft ook haar ongezoute mening over producten, duur/goedkoop/bekend/onbekend.
:cheer:

Nee, maar goed dat je het weer even aanhaalt, want het is wel heel interessant om te volgen. Ik ga dat dus wel weer doen, bedankt weer voor de tip!
Alle reacties Link kopieren Quote
Josjaa schreef:
05-05-2022 19:01
Jufjoke, ik heb omdat jij er enthousiast over was de SPF van Missha gekocht, en wow die is goed. Mooi mat bij mij, geen glimlaag, trekt snel in, heerlijk. Dank nog! Ga denk ik niet meer terug naar LRP, vind deze veel fijner.
Wat fijn! Ja, ondanks dat hij niet volledig parfumvrij is, ben ik toch erg dol op dat product. Heel fijn dat het voor jou ook een goede aankoop was.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje22 schreef:
05-05-2022 19:41
Iemand ervaring met deze spf van PC?
Vind het wel een interessante aanbieding.

https://www.paulaschoice.nl/nl/sun-care ... e=fullsize
Ik denk dat deze nieuw is. Ik heb al een tijdje niet meer bij Paula's Choice besteld en ik ken deze niet. Redelijk wisselende reviews, lees ik. De aanbieding is inderdaad interessant, de moeite van het proberen waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
En :hello: alle meelezers!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
05-05-2022 20:00
Ik denk dat deze nieuw is. Ik heb al een tijdje niet meer bij Paula's Choice besteld en ik ken deze niet. Redelijk wisselende reviews, lees ik. De aanbieding is inderdaad interessant, de moeite van het proberen waard.
Dank voor je reactie. Ik bestel m gewoon en dan zie ik wel. Flinke tube voor dat geld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor je tips, JufJoke! Volgens mij is het sinds april bij Douglas te koop. Heel kort dus nog. Ik gebruik nu A Game 0.1 van G&G, ik las dat sommigen de retinol van Drunk Elephant best sterk vinden. Wat was jouw ervaring?

@Meisje22: ik heb deze jaren geleden gebruikt. Ik weet niet of de formulering nog hetzelfde is als destijds. Het was een prima SPF voor het lichaam. Ik vond ‘m voor mijn gezicht te vettig (ik heb een drogere huid).
Alle reacties Link kopieren Quote
HowmayIhelpyou schreef:
05-05-2022 20:56
Bedankt voor je tips, JufJoke! Volgens mij is het sinds april bij Douglas te koop. Heel kort dus nog. Ik gebruik nu A Game 0.1 van G&G, ik las dat sommigen de retinol van Drunk Elephant best sterk vinden. Wat was jouw ervaring?

@Meisje22: ik heb deze jaren geleden gebruikt. Ik weet niet of de formulering nog hetzelfde is als destijds. Het was een prima SPF voor het lichaam. Ik vond ‘m voor mijn gezicht te vettig (ik heb een drogere huid).
Ik heb niet het idee dat die van Drunk Elephant sterker was dan andere dingen die ik gebruikt heb. Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad, maar met andere retinol producten ook niet.
De A-game bevat retinal, wat één omzetten dichter bij retinoic acid zit, wat het in je huid moet worden om werkzaam te zijn. Retinol heeft dus één stap meer nodig. Ik weet niet of de sterkte zo één op één vergelijkbaar is.
In ieder geval doet mijn huid het op allemaal goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
HowmayIhelpyou schreef:
05-05-2022 20:56
Bedankt voor je tips, JufJoke! Volgens mij is het sinds april bij Douglas te koop. Heel kort dus nog. Ik gebruik nu A Game 0.1 van G&G, ik las dat sommigen de retinol van Drunk Elephant best sterk vinden. Wat was jouw ervaring?

@Meisje22: ik heb deze jaren geleden gebruikt. Ik weet niet of de formulering nog hetzelfde is als destijds. Het was een prima SPF voor het lichaam. Ik vond ‘m voor mijn gezicht te vettig (ik heb een drogere huid).
Ik ga hem voor mijn gezicht gebruiken en ik heb ook een droge huid. Veel cremès en spf's voelen daarom snel alsof ik een 'masker' draag. Liever dus iets vettig. Al lees ik daar in de reviews niks over.
Nou ja, als hij niet bevalt weet ik dat ook weer. Ik vind het een mooie aanbieding om deze een keer te proberen. Normaal gebruik ik Australian Gold Botanical tinted spf.
Yes yes yes, happy new topic en goed gedaan JJ!

Ik voel me een ware stalker, want dit topic heb ik altijd als tabblad open staan en ik lees vrijwel elke dag even alle nieuwe berichten. Komt omdat m’n huid er nog nooit zo goed uit heeft gezien de laatste jaren, als sinds ik de tips uit dit topic heb opgepakt 😁😁 een ware fan dus, hahaha

Deel 3 zit nu onder m’n snelkoppeling dus!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven