vader zegt tegen een vriendin van mij dat ze er goed uitziet

13-05-2022 20:10 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

even met jullie checken of ik overdreven reageer of ik niet.
Ik heb dus een vriendin die vaak bij mij over de vloer komt. Mijn vader (55+) kent haar vanaf haar 5e ongeveer. zij is nu net 20.

Nu was ze een verhaal aan het vertellen over haar stage en dat ze daar niet zo goed klikte met de stagebegeleider en het team. Mijn vader luisterde mee en zei ineens tegen haar :'zijn ze niet gewoon hartstikke jaloers omdat je een mooie dame bent en er goed uitziet?'. Nergens uit haar hele verhaal bleek dat eigenlijk, dus ik vond het nogal bijzonder dat hij dat er zo ineens bij haalde.
Mijn vriendin keek een beetje ongemakkelijk en zei 'uh, nou.. weet ik niet'.

ik vond het ook een ongepaste opmerking, gezien het feit dat ze mijn vriendin is en ook nog eens 33 jaar jonger. Ik denk ook nog eens niet dat hij zoiets had gezegd of had durven zeggen als m'n moeder erbij was geweest, dus in die zin is het ook ongepast.
Al met al bedoelde hij het vast goed of als troost maar het voelde nogal ongemakkelijk, waardoor ik me nu ook een beetje ongemakkelijk bij hem voel. Maar het bespreken maakt het NOG weer ongemakkelijker. Wat zouden jullie doen? of zouden jullie hierover de schouders ophalen?
Alle reacties Link kopieren
Wow dat mag dus ook al niet meer….
Ik ga maar in een hutje op de hei wonen want dan zeg ik vast ook heel veel verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou mijn vader ook gewoon zeggen.
Niks mis mee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Godsamme zeg.. hij gaf gewoon een complimentje. Echt als dit al suspect gedrag is.. het woke gebeuren gaat nu echt te ver.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind echt helemaal niets mis aan die vraag. Zou hij woorden als “lekker ding” ofzo gebruiken, dan krijgt het misschien wel een ongewenste lading (alhoewel ik dat bij mijn vader niet zo snel zou denken). Maar “mooie dame die er goed uitziet” is toch gewoon een hele normale opmerking? Daar zit echt niks achter hoor.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
13-05-2022 20:13
Ik vind echt helemaal niets mis aan die vraag. Zou hij woorden als “lekker ding” ofzo gebruiken, dan krijgt het misschien wel een ongewenste lading (alhoewel ik dat bij mijn vader niet zo snel zou denken). Maar “mooie dame die er goed uitziet” is toch gewoon een hele normale opmerking? Daar zit echt niks achter hoor.
maar ook tegen een vriendin van je? dat is toch wel een beetje ongemakkelijk?
Alle reacties Link kopieren
"Slaat nergens op pa", en door.
nouschi wijzigde dit bericht op 13-05-2022 20:25
3.33% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Als hij nou gezegd had " omdat je een lekker wijf bent " dan zou ik er wat van zeggen maar dit vind ik gezeur.
Alle reacties Link kopieren
Suzykjoew schreef:
13-05-2022 20:15
maar ook tegen een vriendin van je? dat is toch wel een beetje ongemakkelijk?

Nee. Waarom?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
13-05-2022 20:16
Als hij nou gezegd had " omdat je een lekker wijf bent " dan zou ik er wat van zeggen maar dit vind ik gezeur.

Ja, dan had ik ook wat gezegd. Iets als “nou pap, je kunt ook gewoon mooie dame zeggen”.
Alle reacties Link kopieren
Suzykjoew schreef:
13-05-2022 20:15
maar ook tegen een vriendin van je? dat is toch wel een beetje ongemakkelijk?
Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
13-05-2022 20:17
Ja, dan had ik ook wat gezegd. Iets als “nou pap, je kunt ook gewoon mooie dame zeggen”.
En dat zei hij ook. Probleem opgelost, zaak gesloten 😎.
Alle reacties Link kopieren
Na het lezen van je OP vind ik het alleen maar aardig dat hij dat zegt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je overdrijft. En niet zo'n beetje ook.
anoniem_405591 wijzigde dit bericht op 13-05-2022 20:23
47.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit is een soort van ‘leuk truitje’

https://m.youtube.com/watch?v=akS4uZ02eQ0
Alle reacties Link kopieren
Vaststellen dat iemand er prima uitziet is niet perse iets seksueels ofzo hè. De beste man heeft gewoon ogen en dacht waarschijnlijk oprecht dat deze situatie zich voordeed uit jaloezie want dat gebeurt nog wel eens bij knappe mensen (of althans dat is de gedachte)

Tenzij hij er een smerige blik bij deed, zou ik hem dit echt niet kwalijk nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hey pa wat bedoelde jij nou met die opmerking tegen Miep dat ze er goed uitziet? Dat kan je toch niet zeggen man.

Dan is het weer uit de lucht.
Alle reacties Link kopieren
Wat een aanstellerij van TO. Zoals anderen zeggen, als hij nou zei "lekker ding" was het nog anders. Loep TO maar eens.
Alle reacties Link kopieren
Echt waar gaat dit over?!
Wat is er in hemelsnaam mis met deze opmerking? Is toch gewoon een mooi compliment!
Alle reacties Link kopieren
Blubber schreef:
13-05-2022 20:23
Dit is een soort van ‘leuk truitje’

https://m.youtube.com/watch?v=akS4uZ02eQ0
Ja 😎 dat is een goed filmpje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je een enorme zeur en maakt van een mug een olifant.

En als iemand je wijs maakt dat je vader dat echt niet kon zeggen is dat een enorme drama queen.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
13-05-2022 20:25
Wat een aanstellerij van TO. Zoals anderen zeggen, als hij nou zei "lekker ding" was het nog anders. Loep TO maar eens.
Aha, zelfde to die er over viel dat vriend een klik had met zijn sportmaatje en dat niet op de juiste manier vertelde.

Ik zie overeenkomsten.

En to is gek op ruzie maken zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zou je vriendin er ongemakkelijk bij kijken als je vader zoiets zegt of verbeeld je je dat maar of ziet ze eruit als een trol? Dan is het logisch.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo is het ineens een probleem om te zeggen dat iemand er goed uit ziet? Hij zegt toch niet zoiets als ik vind je een lekker ding, of ik krijg het heet van je?

Is echt niet mis mee.
Alle reacties Link kopieren
Stel dat je moeder het had gezegd, dan was er toch niks aan de hand geweest? Dan kan hij het toch ook gewoon zeggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven