Uit: hoe voer ik een goed ik-wil-je-terug gesprek?

14-05-2022 00:24 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zes maanden relatie gehad. Hij wilde na een aantal maanden al samenwonen. Hij had dit niet eerder gevoeld zo. Ik wilde dat ook, al wel iets minder snel. We zijn bij een huis wezen kijken, dat benauwde me. Hij was laaiend enthousiast. Dat was een pijnlijk gesprek.
De huizenjacht lag even stil door mij en ik kwam erachter dat het niet aan hem of mijn gevoelens voor hem lag, maar aan de plek. Omdat ik een koophuis heb en hij huurt stelde ik voor bij mij te gaan (proef) samenwonen en vanuit daar verder te kijken, als het samenwonen zou bevallen.

Kort: hij wilde dat niet. Vond het te ver van zijn werk (30 min verder) en vrienden (idem).
Hij wilde ook niet proberen en vond dat hij veel moest opgeven en ik niet.

We gingen uit elkaar, hij wilde ergens wonen in een huurhuis wat ik niet zag zitten en andersom ook niet. Niet om het huurhuis maar meer dat we beide nog moeten ontdekken waar we ons definitief willen settelen, voor we aan kinderen zouden beginnen bijvoorbeeld, en dan leek mijn huis een logische plek.

Nu mis ik hem echt en heb ik hem geappt dat ik graag wilde praten met hem. Nu ik het beter van een afstand heb bekeken besefte ik me: ik wil hem en wil ervoor vechten om ‘proef samen te wonen’ of wat dan ook. Zoals ik hem ook schreef: kan het niet accepteren dat we het niet geprobeerd hebben. Desnoods houdt hij zijn appartement nog aan om iets achter de hand hebben als dat hem meer rust geeft…

Zijn antwoord was dat er wel wat kapot gemaakt was bij hem doordat ik zo makkelijk aan gaf maar 1 ding te willen (in mijn huis samenwonen met hem). Hij wist niet of dat nog te herstellen was.

Wel stond hij open voor een gesprek dus mijn vraag is: hoe pak ik dit gesprek het beste aan?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-05-2022 12:22
Ik zou trouwens een beetje opletten met hoe je dingen beschrijft. Je gevoelens sturen je woorden, maar het werkt ook andersom. Je woorden sturen ook je gevoelens. Door het te beschrijven als 'hij maakt me compleet, ik ben een beter mens met hem' stuur je jezelf naar een afhankelijke positie. Natuurlijk maakt hij je niet compleet. Tenzij hij één linkerbeen heeft en jij één rechterbeen of zo. Jij bent al compleet. Hij kan iets toevoegen, en dat kan iets moois zijn of niet, of een beetje van allebei. Maar ik ben van mening dat mensen die de neiging hebben om dingen overdramatisch te verwoorden, ook de mensen zijn die risico lopen om zichzelf kwijt te raken.
Mooi gezegd en helemaal mee eens
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet gewoon zijn dat je nu gewoon teleurgesteld bent? Het leven is best wel weer leuk als je iemand hebt die speciaal met jou leuke dingen wil doen dus als die persoon wegvalt dan voel je je toch weer even alleen en lijkt alles weer saaier.

De zon schijnt, we mogen op vakantie en hoeven geen mondkapjes te dragen, ik denk dat je deze zomer meer lol hebt zonder hem dan met hem. Voor hem is het makkelijker als je bij hem gaat wonen zodat hij niet echt meer tijd voor je vrij hoeft te maken maar kan doen wat hij wil. Het is een beetje wereldvreemd om te denken dat iemand zijn huis voor je opgeeft met deze markt.
Annelynn schreef:
14-05-2022 19:05
Bedankt allemaal. Heb niet zoveel vriendinnen dus super blij met al deze meningen. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik erachter kom dat ik het idd mss te graag wil laten slagen. Soms ben ik realistisch, soms geef ik m’n gierende hormonen ruimte waardoor ik uitspraken doe als ‘hij maakt me een beter mens’ want eigenlijk weet ik dat ik zelf meer dan goed ben. Ben voor hem echt happy single geweest 1.5 jaar. Dus sorry voor die bullshit. Moet er idd aan werken die emoties te temperen om daarin ook niet naar hem verkeerde dingen te zeggen of suggestie te wekken.
Hormonen? :wtf:
Alle reacties Link kopieren
To heeft rammelende eierstok en zit straks aan meneer eis en dreig vast, wanneer zij niet eens rustig gaat nadenken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De rente is weer aan het stijgen, de huizen zijn schaars. Het zou maar eens verkeerd gaan dat samenwonen, sta je gewoon op straat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou helemaal niet meer in gesprek gaan. Het ging uit, omdat jullie er na 6 maanden achter kwamen dat je een ander beekd hebt van de toekomst samen en er bljkbaar niet genoeg basis/behoefte was om die beelden naar elkaar toe te laten groeien.

Dus nu is het uit.

Jij: ik mis jou, kunnen we niet kijken of we toch tot elkaar kunnen komen?
Hij: ik weet het niet, ik ben nog steeds gekwetst.

Als er geen basis is, van zijn kant niet dezelfde behoefte om toch nader tot elkaar te komen, dan heeft een gesprek daarover helemaal geen zin.

Dus jij: (zou mijn advies zijn): jammer, maar dan was ons besluit om uit elkaar te gaan de goede.

Uithuilen, chocola en zakdoekjes erbij en door met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik nou goed dat je na zo’n korte relatie jouw koophuis wil achterlaten om ergens (waar jij niet bekend bent) met hem te gaan huren?
Alle reacties Link kopieren
viva87 schreef:
15-05-2022 09:40
Begrijp ik nou goed dat je na zo’n korte relatie jouw koophuis wil achterlaten om ergens (waar jij niet bekend bent) met hem te gaan huren?
Ja dat begrijp je heel goed.
Alle reacties Link kopieren
LuciFee2022 schreef:
15-05-2022 01:32
Hormonen? :wtf:

Bedoelde hiermee eigenlijk te zeggen (maar verkeerde woorden gekozen); m’n pms is drama momenteel en daardoor gaan m’n gevoelens van 0 naar 100 en weer terug af en toe. (Als ik ze de ruimte geef)
Alle reacties Link kopieren
Ga in godsnaam anti-conceptie gebruiken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
15-05-2022 09:53
Ja dat begrijp je heel goed.

Nee dat is niet juist. Zou m’n huis altijd aanhouden, desnoods leeg laten en m’n hypotheek gewoon betalen zodat ik een back up heb en zie m’n huis als spaarpot wat van mij is en van mij alleen :)
Aanvullend heb gezegd over een jaar of vijf evt wel samen te willen kopen en dan zou ik mijn huis idd op kunnen geven. Maar dan zijn we dus vijf jaar verder in de tijd..
annelynn wijzigde dit bericht op 15-05-2022 09:57
21.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-05-2022 09:55
Ga in godsnaam anti-conceptie gebruiken.
Vanwaar deze reactie? Ik heb nergens gezegd dat ik die niet gebruik?
Alle reacties Link kopieren
Annelynn schreef:
15-05-2022 09:55
Nee dat is niet juist. Zou m’n huis altijd aanhouden, desnoods leeg laten en m’n hypotheek gewoon betalen zodat ik een back up heb en zie m’n huis als spaarpot wat van mij is en van mij alleen :)
Dus ga je dubbele lasten betalen om samen te wonen met een man die je maar een half jaar kent en bijster weinig voor jou over heeft.

Echt een recept voor ellende.
Alle reacties Link kopieren
Annelynn schreef:
15-05-2022 09:55
Nee dat is niet juist. Zou m’n huis altijd aanhouden, desnoods leeg laten en m’n hypotheek gewoon betalen zodat ik een back up heb en zie m’n huis als spaarpot wat van mij is en van mij alleen :)
Aanvullend heb gezegd over een jaar of vijf evt wel samen te willen kopen en dan zou ik mijn huis idd op kunnen geven. Maar dan zijn we dus vijf jaar verder in de tijd..
Gelukkig doe je je eigen huis niet weg, want dat zou zonde zijn.

Maar: dan ga je dus dubbele lasten betalen, omdat hij niet (tijdelijk) 30 minuten verder wil wonen?
Als hij dat al niet voor de relatie over heeft, dan kan dat in de toekomst nog zwaar worden.

Het lijkt mij juist ideaal. Je kunt heel makkelijk zien hoe het samenwonen gaat. En als dat bevalt, kun je vanuit die positie iets zoeken naar iets wat jullie allebei leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
viva87 schreef:
15-05-2022 10:00
Gelukkig doe je je eigen huis niet weg, want dat zou zonde zijn.

Maar: dan ga je dus dubbele lasten betalen, omdat hij niet (tijdelijk) 30 minuten verder wil wonen?
Als hij dat al niet voor de relatie over heeft, dan kan dat in de toekomst nog zwaar worden.

Het lijkt mij juist ideaal. Je kunt heel makkelijk zien hoe het samenwonen gaat. En als dat bevalt, kun je vanuit die positie iets zoeken naar iets wat jullie allebei leuk vinden.
En TO moet eerst zwaar door het stof want de beste man is zo ontzettend gekwetst.....echt waar je zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
viva87 schreef:
15-05-2022 10:00
Gelukkig doe je je eigen huis niet weg, want dat zou zonde zijn.

Maar: dan ga je dus dubbele lasten betalen, omdat hij niet (tijdelijk) 30 minuten verder wil wonen?
Als hij dat al niet voor de relatie over heeft, dan kan dat in de toekomst nog zwaar worden.

Het lijkt mij juist ideaal. Je kunt heel makkelijk zien hoe het samenwonen gaat. En als dat bevalt, kun je vanuit die positie iets zoeken naar iets wat jullie allebei leuk vinden.
En TO moet eerst zwaar door het stof want de beste man is zo ontzettend gekwetst.....echt waar je zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
hadea1 schreef:
15-05-2022 09:07
Ik zou helemaal niet meer in gesprek gaan. Het ging uit, omdat jullie er na 6 maanden achter kwamen dat je een ander beekd hebt van de toekomst samen en er bljkbaar niet genoeg basis/behoefte was om die beelden naar elkaar toe te laten groeien.

Dus nu is het uit.

Jij: ik mis jou, kunnen we niet kijken of we toch tot elkaar kunnen komen?
Hij: ik weet het niet, ik ben nog steeds gekwetst.

Als er geen basis is, van zijn kant niet dezelfde behoefte om toch nader tot elkaar te komen, dan heeft een gesprek daarover helemaal geen zin.

Dus jij: (zou mijn advies zijn): jammer, maar dan was ons besluit om uit elkaar te gaan de goede.

Uithuilen, chocola en zakdoekjes erbij en door met je leven.
Goed punt. Er was ms idd geen basis. Misschien wil ik te graag dat het wel slaagt omdat er idd wel een verlangen is naar de leuke activiteiten die we deden.

Jullie hebben gelijk door te zeggen: als hij niet genoeg van jou houdt, is hij je niet waard. Herhaal dan nog maar even wat ik net zei: ms wil ik te graag en in vlaag van verstandsverbijstering (terwijl ik diep in m’n hart beter weet) denk ik dat voor hem gaan een oplossing is. Is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ga liever niet het gesprek nog aan. Hij mist jou niet, dus zijn liefde voor jou is al niet erg aanwezig. Jij bent de smekeling.
Mocht je hem zover krijgen dat hij jou de gunst bewijst om samen te gaan wonen waar hij wil, dan heb je dikke kans dat je hem weinig ziet, want dat is het gemak van samenwonen: je bent er toch al. Ooit gehoord van een ex-partner: "wij zijn de hele nacht toch al samen, waarom overdag ook nog samen zijn?".
Alle reacties Link kopieren
Ik ken dit soort mannen die zoeken gewoon een hotel met bediening, en nu is zij inderdaad de smekende partij en dat gaat hij zeker uitbuiten dat ze dadelijk inderdaad samenwoont met deze gast en alleen op zijn condities.
Alle reacties Link kopieren
Best begrijpelijk hoor, TO. Knap hoe je aan de gang bent gegaan met de reacties. Nooit leuk om te beseffen dat je jezelf het hoofd op hol hebt gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle reactie gelezen.

Ergens las ik dat je na 12 jaar en 1.5 jaar daten nu iemand hebt gevonden waar je het echt leuk mee had. Heb je het gevoel dat je nu je kans op een relatie laat schieten? Want ik herken dat ook heel erg. Ik ben ook lang single geweest na een lange serieuze relatie en dan voelt het zo ontzettend zeldzaam als je iemand vindt waarmee het echt leuk is.

Hier is waar je moet gaan oppassen. Luister naar je onderbuikgevoel en die rode vlaggen, je ziet ze zelf en de andere forummers zien ze ook. Ik denk dat je goed gehandeld hebt. Ik denk ook dat je nu even rust moet nemen en niet met hem in gesprek moet. Ga even verder daten. Ga leuke dingen doen met vrienden/vriendinnen. Want weet je, ook al is het zeldzaam dat je iemand leuks tegenkomt, ik denk dat er iemand voor je is die nog leuker en liever voor je is. Die ook luistert naar jou (heel redelijke) overwegingen ipv door te drammen als een klein kind. Met hem praten kan over 1 of 2 maanden ook nog wel. Nu voel je je vooral een beetje alleen en teleurgesteld.

Doe niet wat ik deed, tegen beter weten in met iemand in een relatie stappen.
Alle reacties Link kopieren
Ah ja mosterd zie ik al.

Goed gehandeld TO. Is niet makkelijk allemaal! Maar het komt echt goed :heart:
Annelynn schreef:
15-05-2022 09:53
Bedoelde hiermee eigenlijk te zeggen (maar verkeerde woorden gekozen); m’n pms is drama momenteel en daardoor gaan m’n gevoelens van 0 naar 100 en weer terug af en toe. (Als ik ze de ruimte geef)

Als dat het al is, wat ik betwijfel, dan weet je ondertussen dus wel dat je daar last van hebt en kan je ze die ruimte maar beter niet geven als je zulke uitspraken gaat doen.

Ik denk dat je gewoon eenzaam bent en gezien de andere inhoud van je reacties en de OP dus wel van plan bent om zijn onrealistische eisen te gaan bekijken. Waarom? Hij klinkt gewoon zeer egocentrisch en manipulatief.

Je ziet niet eens dat hij je bespeelde, puur om zijn zin te krijgen. En dit geheid weer gaat doen, nu helemaal. Hij is ook al begonnen, met zijn ik ben nog zeer gekwetst... Hoezo is hij überhaupt gekwetst als iemand na 6 maanden niet wil samenwonen... dat is helemaal niet raar.
Daarnaast is hij gekwetst omdat je een koophuis hebt en in een woningcrisis dat ook niet zomaar gaat opgeven?
En dat je dan bij hem moet wonen, want hij vind een half uur te ver. Dat jij een half uur van jouw vrienden enz zit maakt hem niets uit.

Er is geen enkele reden om (na 6 maanden) over ook maar over een van die dingen echt gekwetst te zijn.
Maar jij wil hem terug.
Jij gaat vragen om te praten. Ik zou dan mijn pms even afwachten hoor, dit allemaal hier nog eens lezen en dat gesprek lekker cancellen.

Je verdient een leukere vent!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je hem mist, maar hij is wie hij is en hij gaat echt niet veranderen, ook al wil en hoop je dat graag.
Het is pijnlijk om te beseffen, maar deze man is het gewoon net niet voor jou TO. (Lees: helemaal niet).
Ik zou dus ook geen gesprek meer met hem aangaan, ook geen relatie meer met hem herstarten maar eens om me heen gaan kijken naar een leukere man. Want dat verdien je, een man die écht van jou houdt, en niet alleen van zichzelf..
Jufjoke schreef:
14-05-2022 12:05
Ik vind dat die opmerking ook, zoals anderen al opgemerkt hebben, to in een bepaalde positie proberen te dwingen. Doordat hij vindt dat er iets kapot is, wordt zij gepositioneerd als: jij moet het beter maken. Jij moet het herstellen. Daarmee is to nu de underdog, en daar zou ik persoonlijk voor passen.
Ik ben het hier voor een deel mee eens. Als het zo zou zijn gegaan dan eens.

Maar: to krabbelt nu weer terug. Na een paar reacties op haar bericht. Wat gaat ze dan zeggen tegen haar ex? Toch maar geen gesprek? Of stuurt ze het gesprek naar over hoe ze toch weer een relatie wilde maar nu weer twijfelt? Acties als deze zullen niet pas nu opkomen én kunnen toch echt heel veel stuk hebben gemaakt wat haar ex betreft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven