Gezondheid alle pijlers

Gyno Dactarin ei ervaringen

14-05-2022 06:10 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zucht ..weer last van schimmelinfectie. Dit keer een ei gekregen in plaats van creme. De nacht redelijk doorgekomen, alleen ging het na het plassen mis. Het brand en jeukt nu alleen maar erger, ik weet niet meer waar ik het moet zoeken... net even kort onder de douche gestaan, dat hielp nog iets. Heeft iemand ervaringen met zo'n ei en hielp het uiteindelijk of niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze twee keer gehad na een antibiotica kuur en hielpen goed 😊 Ze zijn ook gemakkelijk in te brengen en je merkt er weinig van, behalve dat ze helpen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp het ook goed. Alleen hielp het zo goed, dat ik aansluitend een bacteriële infectie kreeg...
Maar jouw klachten herken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Het hielp bij mij wel maar de tabletjes met fluconazol wel beter. Tegen de pijn en jeuk hielp lanoline/wolvet goed. Ik had nog een tube liggen van het geven van borstvoeding dus dat kwam goed uit. Hopelijk zijn je klachten snel over!
Terug naar de HA. Ik begin niet eens meer aan die crèmes, ze hebben ook van die orale tabletten. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Antischimmelmiddelen vergen een langdurige toepassing. Soms smeer je drie weken en dan is het nog niet weg. Ga je dan nog een week door, dan blijkt het te werken.

Ik denk ook goede effecten te krijgen met kokosolie maar ik heb geen officiële test opgezet. Moeilijk ook in je eentje.

Met die capsules heb ik geen ervaring. Ik weet niet waardoor die langer zouden kunnen werken.

Er is natuurlijk een reden waarom men het eerst men crèmes probeert op te lossen en pas als niets werkt orale middelen. Het komt dan overal in je lichaam terecht.
retrostar wijzigde dit bericht op 14-05-2022 07:06
35.83% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Na jarenlang geklooi met crème en eieren heb ik capsules fluconazol voorgeschreven gekregen. Innemen tegen einde menstruatie. Nooit meer last gehad.
Capsules fluconazol, is dat een tablet (oraal)?

Ik herinner mij een soort zetpillen die ik vaginaal moest inbrengen. Duurde wel even voor het werkte, maar uiteindelijk werkte het wel.
Hier ook na een antibioticakuur steevast schimmelinfectie.
Alle reacties Link kopieren
Vraag om orale tabletjes flucanozol idd. Zoveel prettiger dan zo'n ei.
Ik heb ze hier op voorraad liggen, mocht het in een keer op komen zetten.
retrostar schreef:
14-05-2022 06:55
Antischimmelmiddelen vergen een langdurige toepassing. Soms smeer je drie weken en dan is het nog niet weg. Ga je dan nog een week door, dan blijkt het te werken.

Ik denk ook goede effecten te krijgen met kokosolie maar ik heb geen officiële test opgezet. Moeilijk ook in je eentje.

Met die capsules heb ik geen ervaring. Ik weet niet waardoor die langer zouden kunnen werken.

Er is natuurlijk een reden waarom men het eerst men crèmes probeert op te lossen en pas als niets werkt orale middelen. Het komt dan overal in je lichaam terecht.
De HA hier schrijft standaard die orale tabletten voor. Gelukkig maar, dat 'gekut' met die crèmes/eieren e.d, duurt ook lang voordat t werkt. En al krabbend voor de klas in mijn geval wordt lastig.

HA zei laatst nog dat ie hoopt dat het zo snel mogelijk in de schappen bij de drogist komt te liggen. En ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat ook altijd met die eitjes. Echt helemaal gek van de jeuk en de hitte, dus een overgevoeligheidsreactie. Het is een bijwerking die vaak voorkomt.
Het enige dat bij mij dan wat hielp is met koude washandjes koelen.
Het duurt een paar uur, daarna is het bij mij weg. Het hielp wel goed.
Maar ik wil ze dus nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Één keer gebruikt na een antibioticakuur en het was binnen een paar dagen weg. Gelukkig nooit meer terug gekomen.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
14-05-2022 08:31
Ik had dat ook altijd met die eitjes. Echt helemaal gek van de jeuk en de hitte, dus een overgevoeligheidsreactie. Het is een bijwerking die vaak voorkomt.
Het enige dat bij mij dan wat hielp is met koude washandjes koelen.
Het duurt een paar uur, daarna is het bij mij weg. Het hielp wel goed.
Maar ik wil ze dus nooit meer.
Hier precies hetzelfde gehad, ik werd helemaal gestoord van de jeuk eronder :wtf: dus niet nogmaals gebruikt en wat anders gevraagd. Blijkbaar ben ik hier ook overgevoelig voor.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga dit middel ook nooit meer gebruiken. Hopelijk ben ik er hierna voor een langere tijd vanaf...
Alle reacties Link kopieren
ik had ook een keer zo’n reactie na zo’n ei. Arts zei dat je ook allergisch kunt zijn.
het hielp uiteindelijk wel.
Die orale tabletten helpen veel beter
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was de jeuk zo heftig dat ik het gevoel het daaronder in brand te staan. Dus uiteraard niet nog 1 erna gebruikt. Ik geloof dat ik toen iets oraal kreeg voorgeschreven.
groentuintje wijzigde dit bericht op 14-05-2022 08:51
0.28% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er ook niet tegen. Verschrikkelijk. Orale tabletten werken snel en zonder bijwerkingen.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 14-05-2022 17:58
0.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoelang hebben jullie last gehad van de jeuk?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp de eenmalige ei-kuur niet, maar er is ook een variant van gyno daktarin die uit 3 dagen elke dag een ei bestaat. Die driedaagse helpt bij mij goed.
Ik krijg juist weer meer klachten van de fluconazol.
Elk lichaam is anders. Wat voor de een werkt, kan voor de ander een ramp zijn. Ik zou je huisarts opnieuw raadplegen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ooit 1x zo’n ei gebruikt en nooit weer.
Het brandende gevoel van dat ik van dat ei kreeg was tienmaal erger dan de kwaal. Heb echt uren pijn en brandend gevoel gehad na inbrengen. Ook gemeld bij de apotheek en dit bleek best vaak voor te komen. Jammer dat ze die dingen dan nog zo makkelijk voorschrijven als ze dat weten.
Alle reacties Link kopieren
Uncertaingirl90 schreef:
14-05-2022 11:38
Hier ooit 1x zo’n ei gebruikt en nooit weer.
Het brandende gevoel van dat ik van dat ei kreeg was tienmaal erger dan de kwaal. Heb echt uren pijn en brandend gevoel gehad na inbrengen. Ook gemeld bij de apotheek en dit bleek best vaak voor te komen. Jammer dat ze die dingen dan nog zo makkelijk voorschrijven als ze dat weten.
Nou dat dus, ik dacht echt Dit Nooit Meer! Ooit in de brandnetels geplast, maar dat stelde niks voor met dit :O
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Oh vreselijk, ik heb best vaak last van zo'n infectie (vraag me af waarom, heb het ook wel eens jaren niet gehad, nu weer om de maand ofzo). Ik gebruik meestal crème die ik heb liggen, maar het helpt soms matig. Gaan jullie dan elke keer naar de HA? Of hebben jullie het maar 1x per 2 jaar?
Alle reacties Link kopieren
Socie schreef:
14-05-2022 13:35
Oh vreselijk, ik heb best vaak last van zo'n infectie (vraag me af waarom, heb het ook wel eens jaren niet gehad, nu weer om de maand ofzo). Ik gebruik meestal crème die ik heb liggen, maar het helpt soms matig. Gaan jullie dan elke keer naar de HA? Of hebben jullie het maar 1x per 2 jaar?
Ik bel iedere keer naar de huisarts maar word vaak weggestuurd met een zalfje zonder dat er onderzoek naar wordt gedaan. Mocht ik het hierna weer snel krijgen, wil ik wel onderzocht worden en desnoods doorgestuurd worden naar de gynocoloog. Ik ben nu inmiddels wel zo ver dat ik me er niet meer voor schaam en dat ik gewoon wil weten wat ik eraan kan doen om te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het op hetzelfde moment in je cyclus? Ik had het namelijk een tijdje telkens een week na mijn vruchtbare periode. Toen heb ik van de huisarts een paar pillen van fluconazol meegekregen zodat ik die preventief op dat moment kon slikken. Dat hielp super en ik ben er ook weer vanaf.

Verder even ondergoed en handdoeken goed warm wassen.
Alle reacties Link kopieren
Socie schreef:
14-05-2022 13:35
Oh vreselijk, ik heb best vaak last van zo'n infectie (vraag me af waarom, heb het ook wel eens jaren niet gehad, nu weer om de maand ofzo). Ik gebruik meestal crème die ik heb liggen, maar het helpt soms matig. Gaan jullie dan elke keer naar de HA? Of hebben jullie het maar 1x per 2 jaar?
Schimmelinfecties kunnen ook een uitlating zijn van te hoge bloedsuikers. Misschien nuttig om dat ook eens te laten controleren?

Hier doen die eieren niets, lang leve de tabletten fluconazol!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven