Werk & Studie alle pijlers

Wel of niet doen? Advies

14-05-2022 09:11 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb volgende week mijn sollicitatie gesprek.

Het is een callcenter.
Werkzaamheden: ondersteunen klanten met computer problemen. (Ict).

Ze bieden mij een salaris van €2350.
40 uur werk.
Geen secundaire arbeidsvoorwaarden, alleen een reisvergoeding van 100% met het openbaar vervoer.
Ik heb een mbo diploma in de ict.

Wat vinden jullie, is dit een marktconform salaris of is dit gewoon laag?
frankie wijzigde dit bericht op 14-05-2022 18:45
1.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sowieso te laag. Komt hier nog vakantiegeld bovenop? Vaak bij callcenters krijg je de eerste dagen niet uitbetaald bij ziekte. Waarschijnlijk ook geen pensioen. Ik zou het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Als eerste baan met mbo-diploma is dit echt heel erg goed betaald.
Alle reacties Link kopieren
Je tekent toch niet gelijk voor een levenscontract? Ga gewoon horen wat ze te zeggen hebben, en als je er werkt en het is toch niks, solliciteer je verder
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Geen secundaire arbeidsvoorwaarden?? Bestaat dat?

Inderdaad vakantiegeld (wettelijk verplicht), maar zou ook checken voor pensioen, opleidingsmogelijkheden, flexibiliteit op waar werken (hybride), aantal vakantiedagen. Dat zijn namelijk ook je secundaire arbeidsvoorwaarden. Of gaat het om een 0-urencontract, waar je toch verwacht wordt om 40u te werken?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
Hoeveel ervaring heb je?

Voor een jonge 1e-lijns ICT-er op MBO niveau is dit m.i. een prima salaris.

Ik zou meer letten op bijkomstige zaken
Is het 7-19 ondersteuning, moet je wisseldiensten draaien?
Hoeveel vakantiedagen krijg je?
Betalen ze (een deel van) je pensioenpremie?
Etc
Op díé fiets!
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
14-05-2022 11:51
Sowieso te laag. Komt hier nog vakantiegeld bovenop? Vaak bij callcenters krijg je de eerste dagen niet uitbetaald bij ziekte. Waarschijnlijk ook geen pensioen. Ik zou het niet doen.

Dit is de totale bruto salaris wat op mijn contract komt te staan. Hierin zit ook vakantiegeld in verwerkt.
Ze hebben inderdaad een wachtdag bij ziekte.
Hoe oud ben je en wat heb je nu aan inkomen? (werk? uitkering? niks?)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen en dan vanuit dit werk weer verder kijken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er ook aan wat je nu doet. Als je nu een betere baan hebt niet doen. Als je nu geen baan hebt wel doen, kun je vanuit daar verder kijken
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
b-haatje schreef:
14-05-2022 12:25
Geen secundaire arbeidsvoorwaarden?? Bestaat dat?

Inderdaad vakantiegeld (wettelijk verplicht), maar zou ook checken voor pensioen, opleidingsmogelijkheden, flexibiliteit op waar werken (hybride), aantal vakantiedagen. Dat zijn namelijk ook je secundaire arbeidsvoorwaarden. Of gaat het om een 0-urencontract, waar je toch verwacht wordt om 40u te werken?
Vakantiegeld krijg je wel
Vakantiedagen 25
Nee 40 uren contract
Geen opleidingsmogelijkheden.
frankie wijzigde dit bericht op 14-05-2022 13:27
1.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd waarom je ambitie bij deze baan ligt?
Salaris lijkt mij wel passend voor de functie.
Alle reacties Link kopieren
Is het wel werk wat je zou willen doen of heb je andere ambities?

Juist omdat er overal werk genoeg is, ga gewoon praten. Solliciteren is ook leren. Vraag naar de voorwaarden, kijk of daar nog wat op te plussen is. Ik vind het salaris aan de lage kant maar callcenter werk is karig en de voorwaarden zijn niet je van het. Callcenterwerk is sowieso een duiventil dus hecht je er niet te veel aan en blijf kijken naar andere banen want een vast contract krijg je er meestal niet.

Solliciteren vanuit een baan is altijd beter dan vanuit werkloosheid. Zeker nu er overal om personeel gevraagd wordt, zou ik als werkgever daar vragen over hebben. Dus als je niets of nu minder hebt... doen maar blijf rondkijken.
Alle reacties Link kopieren
Dit is laag. Tenzij ze je de mogelijkheid bieden om de komende 3 jaar door te groeien naar 3000. Er is veel vraag naar MBO ICT'ers, kijk lekker verder.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er ook vanaf hoe oud je bent en hoeveel ervaring je al hebt.
Alle reacties Link kopieren
Update:

Ik heb in tussentijd een afspraak gemaakt bij een ander bedrijf voor een sollicitatie.
salaris van 2800 - 3500
werkplekbeheer
13de maand
32 uur

Bedankt allemaal voor jullie berichten.
2350 is inderdaad erg laag en bij een callcenter krijg in vraagtekens bij
Waarom geef je geen antwoord op de relevante vragen die hier gesteld zijn?

Leeftijd en huidige situatie zijn zeker van belang. Als je net van school bent en nu geen inkomen hebt of een uitkering zou het mooi zijn om het wel te doen. Goed op je CV en om door te solliciteren vanuit een baan.
Wel of geen werkervaring speelt ook mee.
Alle reacties Link kopieren
Frankie schreef:
14-05-2022 14:29
Update:

Ik heb in tussentijd een afspraak gemaakt bij een ander bedrijf voor een sollicitatie.
salaris van 2800 - 3500
werkplekbeheer
13de maand
32 uur

Bedankt allemaal voor jullie berichten.
2350 is inderdaad erg laag en bij een callcenter krijg in vraagtekens bij
Dat klinkt al een stuk beter en ook passender bij je opleiding. Callcenterwerk is gewoon laagbetaald rotwerk met weinig mogelijkheden en arbeidsvoorwaarden. Hoop dat dit iets wordt! In deze tijd van personeelstekorten mag je best kritisch zijn.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
14-05-2022 15:45
Dat klinkt al een stuk beter en ook passender bij je opleiding. Callcenterwerk is gewoon laagbetaald rotwerk met weinig mogelijkheden en arbeidsvoorwaarden. Hoop dat dit iets wordt! In deze tijd van personeelstekorten mag je best kritisch zijn.
Voor een mbo-starter is 2350 euro per maand een meer dan prima salaris. Er zijn hbo’ers die hiermee starten. 2800-3500 is geen startersfunctie, dat is uitgesloten. Nu weet ik natuurlijk niet wat TO meebrengt aan ervaring, maar op basis van de beperkte informatie, lijkt deze laatste baan te hoog gegrepen.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
14-05-2022 15:50
Voor een mbo-starter is 2350 euro per maand een meer dan prima salaris. Er zijn hbo’ers die hiermee starten. 2800-3500 is geen startersfunctie, dat is uitgesloten. Nu weet ik natuurlijk niet wat TO meebrengt aan ervaring, maar op basis van de beperkte informatie, lijkt deze laatste baan te hoog gegrepen.
€2350 is een prima startsalaris als daarbij nog vakantiegeld en pensioen zou zitten. Dat zit er allemaal niet bij, dus ik vind het wel karig. De netwerkbeheerfunctie klinkt inderdaad meer HBO. Maar ik zou sowieso niet genoegen nemen met callcenter werk. Zeker in deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
14-05-2022 15:53
€2350 is een prima startsalaris als daarbij nog vakantiegeld en pensioen zou zitten. Dat zit er allemaal niet bij, dus ik vind het wel karig. De netwerkbeheerfunctie klinkt inderdaad meer HBO. Maar ik zou sowieso niet genoegen nemen met callcenter werk. Zeker in deze tijd.
In een latere post zegt ze dat vakantiegeld er wel bij komt. Anders is het inderdaad wat laag. Je moet echter naar het complete plaatje kijken. De zoon van mijn vriend was ook begonnen als starter (hbo) met een wat laag salaris. Wel bij een bedrijf met een aansprekende naam. Ze waren echter zo tevreden over hem dat hij eerder dan gepland een vast contract en salarisverhoging kreeg en de werkzaamheden die hij doet staan erg goed op zijn CV. Soms moet je investeren om later te kunnen oogsten.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
14-05-2022 15:57
In een latere post zegt ze dat vakantiegeld er wel bij komt. Anders is het inderdaad wat laag. Je moet echter naar het complete plaatje kijken. De zoon van mijn vriend was ook begonnen als starter (hbo) met een wat laag salaris. Wel bij een bedrijf met een aansprekende naam. Ze waren echter zo tevreden over hem dat hij eerder dan gepland een vast contract en salarisverhoging kreeg en de werkzaamheden die hij doet staan erg goed op zijn CV. Soms moet je investeren om later te kunnen oogsten.
Ik las juist dat het vakantiegeld in dat loon zat. En ik ben zeker met je eens om te kijken naar doorgroeimogelijkheden en of het een mooie naam op je CV is. Maar callcenter klinkt dat allemaal niet. Mijn ervaring is dat toch een belschuur is met veel verloop en weinig kansen. En je eerste baan wil je juist wel een plek hebben waar je mooi kan doorstromen en je CV opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb korte aanpassing gebracht in mijn bericht.

Even voor de duidelijkheid.
Ik heb 10 jaar werk ervaring op gebied van ict problemen oplossen (hardware&software).
Werkte 10 jaar in een computer winkel.
Ik ben werkloos geworden omdat het falliet is gegaan.

Ik zie veel vacatures met als tekst “markt conform”.
Wat is nu dus voor mij een markt conform salaris?
Ik zie heel veel callcenter werk beschikbaar.
Liefst wil ik werkplekbeheer.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de extra info Frankie. Met 10 jaar werkervaring kan je als werkplekbeheerder echt wel tussen de €3.000 en €3.500 bruto verdienen. Het helpt vaak wel als je solliciteert bij bedrijven met wat meer financiële draagkracht, dus niet het klein- en middenbedrijf.
Hier heb ik het wel over bedrijven in bijvoorbeeld Amsterdam, geen idee hoe het zit als je bijvoorbeeld in het Noorden woont.
Alle reacties Link kopieren
10 jaar werkervaring? 2350? Ja daag, voor een starter prima, maar nee dus.

Je verdiende de afgelopen 10 jaar toch ook meer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven