Leuk verjaardagscadeau 1-jarige

14-05-2022 11:05 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons nichtje wordt volgende maand 1 jaar. We willen graag een origineel verjaardagscadeau geven wat hopelijk een hit wordt.
Nu hebben we zelf geen kinderen, waardoor we het moeilijk vinden om iets te verzinnen wat echt zal aanslaan. Waar werden jullie echt blij van als cadeau voor een 1-jarige?

Budget staat niet vast, maar ik denk dat iets rond de 30 euro leuk is.
Vraag het de ouders.
Vraag het de ouders.


En je kan misschien kijken naar een watertafel/waterbaan als er een tuin is.
Of een keuken? Maar zou dat ook even afstemmen met de ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ouders vragen is altijd goed.
Hier was de skippykoe een hit! Ze is nu een tiener en hij wordt nog gebruikt :rofl: inmiddels is hij zwart, na 10 jaar buiten staan. Maar ze gebruikt hem nu als hindernis voor haar stokpaard. Ook gaat hij mee op de trampoline en soms krijgt hij een bad ofzo.
Waterbaan is hier ook wel regelmatig gebruikt. Alleen shit om op te bergen. Beetje waterbaan is best groot, dus qua opslag niet heel praktisch. Watertafel is ook altijd leuk als ze een tuin hebben.
Wat geven de ouders zelf? Misschien kan je daar iets op aanvullen?
Zo'n kruiptunnelgeval? Of een zandbak.
anoniem_405281 wijzigde dit bericht op 14-05-2022 11:35
26.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een watertafel gegeven hier voor een eerste verjaardag, en dat bleek echt een grote hit. Er wordt nu 3 jaar later door hetzelfde kind en kleinere zusje veel mee gespeeld. Ook als het niet heel warm is kunnen kinderen hier al snel lekker mee kliederen met water. Zwembadje moet het toch weer een stuk beter weer voor zijn.

Verder vraag ik het ouders altijd even, of ze nog specifieke wensen hebben, zeker als het niet het eerste kind is.
Alle reacties Link kopieren
Het lastige is dat het ene kind het andere niet is. Waar mijn eenjarige helemaal blij van werd, vind een andere totaal niet boeiend. En daarnaast hangt het natuurlijk af van wat de ouders al hebben/willen, en de ruimte in huis.
Mijn kind liep nog totaal niet met een jaar, en opa en oma hebben toen een loop wagentje gegeven. Maar voor een kind dat al goed kan lopen, is dat misschien minder leuk. Ouders met weinig ruimte in huis, zullen wellicht ook een voorkeur hebben voor kleinere dingen.

Ik vind zelf boeken altijd goed, eventueel met de naam van het kind er in. Daar hebben ze zelf misschien nu nog niet heel veel mee, maar dat komt wel.
En als je zelf iets uitzoekt in een winkel, let op de leeftijdsaanduiding (iets voor 3+ is echt niet leuk voor een 1 jarige), en als het geluid of lichtjes heeft, of er een uit-knop op zit.
Alle reacties Link kopieren
Zilveren kinderbestek?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een boek altijd een prima idee
Alle reacties Link kopieren
De grootste hits bij 1 jaar waren hier eigenlijk de kleine cadeaus. Een autootje, een activiteitenkubus, een boekje, een puzzel, hamerbankje, dat soort spul.
De grotere dingen werden voor kind zelf pas wat later leuk.
Een waterbaan of watertafel vind ik ook wel een heel leuk idee.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen die 1 worden krijgen van mij altijd stapelbakjes. Dat is dan ook gelijk, met de loopauto, de hit van het feestje.
Alle reacties Link kopieren
Valentijn101 schreef:
14-05-2022 11:40
Zilveren kinderbestek?
Ziet er mooi uit,
maar mijn zilveren kinderbestek lag te verstoffen in de kast.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Valentijn101 schreef:
14-05-2022 11:40
Zilveren kinderbestek?
Dat wordt geen hit.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
14-05-2022 11:36
Het lastige is dat het ene kind het andere niet is. Waar mijn eenjarige helemaal blij van werd, vind een andere totaal niet boeiend. En daarnaast hangt het natuurlijk af van wat de ouders al hebben/willen, en de ruimte in huis.
Mijn kind liep nog totaal niet met een jaar, en opa en oma hebben toen een loop wagentje gegeven. Maar voor een kind dat al goed kan lopen, is dat misschien minder leuk. Ouders met weinig ruimte in huis, zullen wellicht ook een voorkeur hebben voor kleinere dingen.

Ik vind zelf boeken altijd goed, eventueel met de naam van het kind er in. Daar hebben ze zelf misschien nu nog niet heel veel mee, maar dat komt wel.
En als je zelf iets uitzoekt in een winkel, let op de leeftijdsaanduiding (iets voor 3+ is echt niet leuk voor een 1 jarige), en als het geluid of lichtjes heeft, of er een uit-knop op zit.
Mee eens. Wij kochten een wheelybug en daar zit ze nu pas, 2 jaar later, met enige regelmaat op.

Hebben de ouders geen lijstje gemaakt? Anders even vragen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Een mooi prentenboek, eventueel met naam zodat het kind echt een boek heeft waarin hij/zij zelf een rol speelt
Alle reacties Link kopieren
Mijn 1 harige speelt heel graag met houten blokken of van die grote duplo (action heeft dat ook)
Je hebt ook van die houten loopkarren met blokken er in! Ik vind die van little dutch geweldig maar die zijn wel ietsje duurder geloof rond de 45 euro
Beste tip die ik kan geven is het de ouders te vragen. Die weten wat kind heeft, wat kind leuk vind en wat kind zal krijgen.

Ik zelf heb een keer voor een 1e verjaardag een eerste pop van pluche gekocht van Rubens Barn. Volledig van stof en ideaal voor kleine kinderhandjes want zacht, wasbaar en niets kan er van af worden getrokken en opgegeten.

Is iets duurder dan je budget, maar er zijn ook stoffen poppen te koop voor minder.
Wij kregen ooit een Woezel en Pip boekversie waar de naam van kind in verwerkt was.

Er is ook een Woezel en Pip reeks inclusief muziek.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het de ouders

Kleine loopauto
Alle reacties Link kopieren
Duplo, stevige kartonnen boekjes met flapjes die je open kan doen, emmertje en schepje
Alle reacties Link kopieren
Wat mijn kinderen altijd heel leuk vonden, maar dat kost je wel wat werk, was een fotoboek. Met daarin foto's van herkenbare dingen. Dus een foto van mama en papa, van haar zelf, de auto, het huis, de hond, de kat, de fiets,lievelings knuffel. Enz. Leuk om woordjes mee te oefenen. Wijs papa aan, waar is konijn enz.
Alle reacties Link kopieren
Is het het eerste kind? Bij een tweede, derde etc. zal er al veel zijn. En vaak is het inpakpapier de grootste hit op de dag zelf. Maar wat ook leuk is iets wat op gaat zoals verf/wasco/kleurpotloden en een kleurboek. Er zijn merken die speciaal geschikt zijn voor zulke jonge kinderen. Een puzzel is ook leuk of een prentenboek. Little People was hier destijds ook een groot succes. Bij grotere dingen zou ik het aan de ouders vragen wat er al is en wat er al gegeven wordt.
Alle reacties Link kopieren
Badspeelgoed
Opblaasbadje
Zandbak
Iets om te duwen of te trekken
Iets waar kolere herrie uit komt
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.loopautoshop.nl/bandits-ang ... gLLsvD_BwE



Loopauto
Hobbelpaard
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier werd tussen 1 en 2 jaar heel leuk gespeeld met de watertafel, zandbak, keukentje + toebehoren, Duplo, loopfiets, Baby Born (kleine versie), die gymnastiekmat van Ikea (Plufsig)en een speelgoedstofzuiger. ballen en voorleesboeken waren ook populair.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven