Laatste topic wat ik graag met jullie wil delen

29-05-2022 23:04 237 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste lezers,

Na jaren van topic’s openen en vragen en ambulante hulp vanuit Zintri is het steeds slechter gegaan met mij. Grotendeels door de thuissituatie, maar ook door Sander die in het korte verleden weer contact had opgenomen om weer vrienden te worden en dan opeens toch niet wilde en bedreigde en allerlei nare dingen zei.

Nadat het contact afgelopen was met Sander wilde ik het treinreizen weer oppakken. Ik hou van treinreizen en wil het liefst elke stad van Nederland met de trein een keer bezoeken. Eerste dag ging ik naar Vlissingen, dat was lekker, ook weg van huis. De volgende dag wilde ik toch nog een keer naar Deventer. 1 dagje Deventer werd vervolgens elke dag naar Deventer, herinneringen ophalen van toen, niet zozeer om Sander, maar de gevoelens die hij bij mij had opgewekt. Toen is er op een of andere manier steeds meer tot me doorgedrongen dat ik hier mijn eeuwige rust wilde nemen. Ik heb toen in die 5 weken iemand opgezocht die mij heroïne zou willen verkopen en met een overdosis heroïne zou ik dan eindelijk van mijn onrustige leven en mijn onrustige gedachtes afzijn. Ook nog op een plek met mooie gevoelens die ik toentertijd had.

Helaas is het niet zover gekomen want thuis is er op 6 mei het één en ander gebeurd waardoor mijn begeleidster met spoed naar mij moest komen. Thuis konden we het niet bespreken en mijn ouders waren helemaal niet te spreken dat mijn begeleidster thuis kwam. Ondertussen wist mijn begeleidster ook van mijn plan af en dat ik zovaak naar Deventer reisde. Zij heeft mij toen die dag aangemeld bij de crisisdienst van het GGZ en ik ben inmiddels een paar weken opgenomen in een gesloten afdeling. Er wordt gekeken naar begeleid wonen door heel het land, als ik maar een eigen huisje heb. Verder is er ook een melding gemaakt bij Veilig Thuis en mag ik niet meer terug naar huis. Hier op de opname probeer ik mijn rust te pakken en alles te verwerken van de afgelopen weken van voor ik werd opgenomen.

Helaas is de gedachte aan de dood er nog steeds en mag ik tegen mijn zin in niet naar buiten. Alleen onder begeleiding voor een paar minuten. Ik wil iedereen bedanken die geantwoord heeft laatste jaren op mijn topics en met mij mee heeft gedacht en misschien is dit voor nu ook de beste oplossing en krijg ik later alsnog rust als ik een eigen huisje heb en mijn leven weer kan opbouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen van je topics gelezen, maar deze zag ik wel. Sterkte Eric, ik hoop dat je vindt wat je nodig hebt, en dat het beter met je zal gaan!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte, hopelijk gaat het in de toekomst beter met je.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
hoe moeilijk het ook is te zien voor jezelf misschien, maar je zet enorme stappen de goede kant op nu als ik je post lees. Ik heb verder niets van je gelezen. Maar probeer vol te houden op zware dagen: stapje voor stapje kom je er.

Heb je fijne mensen om je heen, die je kan bellen/spreken over dingen? Krop zaken niet op in ieder geval, ik weet uit ervaring dat dat het ook alleen maar erger maakt. Maar volgens mij deel je wel en zit je nu op een veilige plek....

Laat je goed verzorgen, maar belangrijker: zorg goed voor jezelf.

En hopelijk vind je gauw je eigen plekje! Dat is iets fijns om naar te streven en naar uit te kijken.

Heel veel sterkte, ga ervoor!
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb je eerdere topics niet gelezen, maar ik wilde toch graag even reageren om je een hart onder de riem te steken. Het komt op me over alsof je een heleboel voor je kiezen hebt gekregen en dat lijkt me erg zwaar voor je. Petje af voor hoe je dit doet. Voor hoe je je inzet om te herstellen en toe te bewegen naar een betere toekomst.
Hou vol!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb je topics gelezen en gevolgd. Ik denk dat het erg goed voor je zal zijn, de opname.
Wordt er later, wanneer je wat tot rust gekomen bent, en het een en ander hebt verwerkt, ook therapie aangeboden?
Het lijkt me namelijk verstandig voor je als je gaat onderzoeken waar het vandaan komt, waar het hem in zit dat je zo met je om laat gaan door een man als Sander.
Dat je inzicht krijgt in je gevoelens en gedachten m.b.t. tot hem, en hoe je je in de toekomst daartegen kan beschermen.
Ook lijkt me therapie vanwege je vroegere thuissituatie belangrijk.
Kortom, mooi dat er naar een huisje voor jezelf wordt gekeken, maar ik denk dat je ook met jezelf aan de slag zult moeten met therapie. Pas op dat je niet gaat denken dat op jezelf wonen alles oplost en alles beter maakt. Ga ook aan jezelf werken. Veel succes!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het ga je goed en ik hoop dat die Sander voortaan volledig uit jouw leven blijft.
Sterkte. Ik vind het een verdrietig verhaal en hoop dat het snel beter met je mag gaan, lichtpuntjes weer zonnestralen worden.
:redrose: :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wens je veel kracht en doorzettingsvermogen. Op betere jaren!
Alle reacties Link kopieren Quote
:hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel sterkte Eric! Ik hoop dat je je straks weer beter voelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte en een dikke knuffel. :hug:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zet 'm op, sterkte en ik wens je het beste toe :sun: 🎶🍀
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat Sander nooit meer toe hoor, ook geen herinneringen opzoeken.
Denk wel dat dit het beste is voor nu en hoop dat je begeleid kan gaan wonen wanneer je weer beter bent. Dat zou voor iedereen het beste zijn.
Het beste!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een fijn bericht. Zoals ik het lees is vandaag jouw eerste dag in een mooier en fijner leven! Probeer toch nu al zoveel mogelijk je rust te pakken, zodat je straks alle energie hebt om met goede zin in je nieuwe leven buiten de deuren van de instelling te stappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed van die begeleidster en wat goed van jou. Zet 'm op! :hug:
(en je mag heus weer een topic openen, hoor :-] )
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeey Eric!
Een aantal topics van je gelezen! Volgens mij heb je een gouden begeleidster, echt heeel fijn! Hopelijk kun je goed werken aan jezelf en aan je eigenwaarde zodat types als Sander geen invloed meer op jou hebben! Heel veel sterkte voor jou, en als je op deze weg blijft komt het goed :rose: :rose:
Sterkte Eric
I,m gonna keep on running.. cause winners never quit.
:hug: Sterkte Eric.
Wat betreft gedachten aan de dood : misschien kun je proberen te accepteren dat die gedachten er gewoon zijn ? Ik bedoel dat het niet veel meer betekend als ‘ze zijn er’. Soms zijn ze er wel, soms zijn ze er niet. Je hoeft er verder niets mee te doen en je hoeft er geen betekenis aan te geven. De gedachte komt op en je laat hem weer gaan. Wie weet kun je eens proberen er op deze manier mee om te gaan ? Misschien voel je je daardoor beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien is dat heftige moment in je leven nu dat alles op zijn kop staat achteraf het beste wat er in je leven kon gebeuren, go with the flow, je bent eindelijk vrij van je ouders en dat gedwongen in het bedrijf werken.
Ik zou zeggen het gaat de goede kant op! Hou vol, hopelijk komt er een leuke plek vrij om te wonen.
Precies goed met leuke mensen om je heen.

Maar niet zo dramatisch dit je laatste topic noemen want dat weet je nog helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
En wat ik nog wilde schrijven; blijf ook lekker posten, he, als je dat wilt. Je schrijft laatste topic en dat is natuurlijk prima, maar als het even niet gaat en je denkt waar kan ik mijn ei kwijt: hier is een forum vol steun!!

:)
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
hagelslagjes schreef:
30-05-2022 09:50
Wat goed van die begeleidster en wat goed van jou. Zet 'm op! :hug:
(en je mag heus weer een topic openen, hoor :-] )
Dit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte! Wat fijn dat je begeleidster heeft ingegrepen. Ik hoop dat je je weer beter gaat voelen. En dat je ver weg blijft bij die engerd.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
Eigenlijk was het mijn laatste topic en bericht, omdat mensen mij wel een beetje zat werden. Helaas is er afgelopen week toch wat voorgevallen wat ik graag wil delen. Afgelopen dinsdag ben ik "voor een wandeling" uit de kliniek gegaan. Ik weet het niet precies, maar wat ik wel weet is dat ik moest vluchten. Hetzelfde gevoel alsof een dier achter je zit waar je van moet wegrennen. Ik wilde mijn plan uitvoeren. Ik ben toen met het OV naar Deventer gegaan.

Op het station aangekomen heb ik meerdere keren die persoon geprobeerd te bellen die de heroine zou regelen. Ik kreeg te horen dat dit nummer niet in gebruik was. Omdat ik toen al weken 3x daags diazepam innam en een bijwerking is vergeetachtigheid, wist ik de laatste 4 cijfers van het nummer van de dealer niet. Ik heb toen de hele tijd in Deventer maar steeds nummers zitten draaien welke het eventueel dan toch zou zijn. Terug wilde ik absoluut niet gaan.

Ik was om half 2 vertrokken en mijn begeleidster werd pas om 19:00 ingelicht dat ik vermist was. Als ik dat nummer in godsnaam goed wist was het allang afgelopen, maar ik begreep dat dealers ook vaak van nummers wisselen en dat de nieuwe nummers dan via telegram etc worden verspreid. Dus miss had ik wel de goeie nummer maar had hij alweer een ander nummer.

Maargoed, ik heb toen 's avonds laat maar mijn begeleidster gebeld dat ik het nummer van de dealer niet kon vinden en blijkbaar was zij bij mij thuis, met de politie aanwezig. En de politie luisterde ook mee, omdat ik op luidspreker stond. Dus op een gegeven moment kwam in Deventer een politieauto voorbij waarbij ik toen werd gepakt en mijn begeleidster heeft mij toen helemaal uit Deventer opgehaald. We waren 1 uur 's nachts weer in de kliniek terug.

Omdat het een crisisdienst is, mocht ik er maximaal 4 weken blijven blijkbaar. Dus ik ben sinds gisteren komen logeren bij mijn zusje, anders zou ik dakloos worden. Vanaf nu is het kijken voor een plek bij begeleid wonen en tot die tijd bij mij zusje logeren. Om de gevoelens van het "vluchten" "weglopen" en zelfmoordgedachtes te onderdrukken heb ik van de huisarts tijdelijke medicijnen gekregen. Ik moet per dag 4x 10 MG diazepam innemen met in de avond 1x lorazepam icm de antidepressiva's die ik al heb. En tot ik begeleid woon houdt mijn ooms, zusjes en zwager mij ook beetje in de gaten of het goed gaat.

Die dinsdagavond toen politie bij mij thuis was en mijn oom en zusjes en mijn moeder kreeg ik achteraf te horen dat mijn vader nog aan het werken dat was. Ik dacht er zal geen personeel zijn. Mijn oom ging naar hem toe om het nieuws te melden en zag 5 personeel staan, hij wilde mijn vader meenemen ook naar huis, maar hij had aangegeven dat hij moest werken. Zowel mijn begeleidster als mijn oom en zusjes vonden dit toch bizar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog iets: De politie vroeg om een foto van Sander, die hebben ze blijkbaar gescand of iets want ze zijn achter zijn gegevens gekomen. Mijn begeleidster heeft toen hem gecontacteerd via facebook met een bericht dat zij de begeleidster was van Eric en zij eerder begreep dat we contact hadden.

Ze kreeg toen een botte reactie terug; "Over Eric kan ik heel kort en krachtig zijn. Ik hoef hetzij via jou of via hemzelf geen contact met hem. Ik vind een zieke persoon en dat is mij niet waardig. Graag zou ik ook verder met rust willen worden gelaten en laat hem doen wat hij zelf zo graag wilt doen."

De politie heeft, heb ik van mijn begeleidster begrepen ook 1 of 2 keer gebeld, maar de hoorn ging er direct op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje wat een verhaal, ik denk dat ze goed op je moeten letten, waarom wil je zo graag naar de klote, heroïne gatver zeg, dan ga je hel snel de afgrond in, wil je een zwerver op straat worden?
Waarom ben je niet vier weken in crisisopvang ipv bij een zusje, dit is toch ook te veel voor haar?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven