Napraattopic 152

16-06-2022 09:19 3067 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 152!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 151: overig/napraattopic-151/list_messages/489697#

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ach Jos...
Alle reacties Link kopieren
MondayLisa schreef:
17-08-2022 19:49
Gelukkig hoef je bij mmz er geen 289 te leren :proud:
298
:$
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nog erger.
Hoe zeg ik aardig tegen mijn net puber nichtje dat ik geen zin heb om Sinterklaas met surprise te doen of moet ik me er maar overheen zetten?
Elfje* schreef:
17-08-2022 22:17
Hoe zeg ik aardig tegen mijn net puber nichtje dat ik geen zin heb om Sinterklaas met surprise te doen of moet ik me er maar overheen zetten?
Ik zou dat geheel niet zeggen tegen nichtje zelf.

Je kan dat met de ouder, je zus/broer bespreken, als je dat niet wil.
Gok dat als de rest dat wel leuk vindt, dat misschien niet goed valt, maar als je niets zegt weet je niet of de rest misschien ook wel geen zin an heeft.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 17-08-2022 22:21
18.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
17-08-2022 22:17
Hoe zeg ik aardig tegen mijn net puber nichtje dat ik geen zin heb om Sinterklaas met surprise te doen of moet ik me er maar overheen zetten?
“ lief nichtje, ik heb dit jaar geen zin om Sinterklaas met surprise te doen”

Vind ik zelf wel aardig klinken.
En je moet helemaal niks. Je kán je er overheen willen zetten. Als je dat wil moet mag je dat doen.

Je blijft alsnog een lieve tante hoor.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
17-08-2022 22:17
Hoe zeg ik aardig tegen mijn net puber nichtje dat ik geen zin heb om Sinterklaas met surprise te doen of moet ik me er maar overheen zetten?
Geen zin = niet doen. Je zet je al over veel te veel dingen heen. ;-)

Gewoon zeggen dat je geen zin hebt hoor. Maar mss beter bespreken met je zus?
Life is short. Eat dessert first.
Nichtje appte me met die vraag. Zij en haar ouders vinden dat erg leuk. 'nee' vinden zij lastig om te horen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Roosje.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Bedankt voor de reacties! :heart: ik heb nu gezegd dat ik het te vroeg vind om er overna te denken. Maar de kans is erg groot dat ik ga afzeggen.
Alle reacties Link kopieren
Is het mijn achterdochtigheid of is het echt een beetje gehaaid van zus om dat door nichtje te laten vragen?


Voor mij persoonlijk zou ik schouders ophalen en me er met een heel makkelijke surprise afmaken.

Maar voor jou Elfje, als je tegenzin voelt... Voor jezelf kiezen en nee zeggen.
Elfje* schreef:
17-08-2022 22:33
Nichtje appte me met die vraag. Zij en haar ouders vinden dat erg leuk. 'nee' vinden zij lastig om te horen.
Zou toch met zus bespreken niet met nichtje hoor, ik zou terug appen dat je dat nu nog niet weet en je dat met haar moeder gaat bespreken.

Ik zelf zou het gewoon doen btw. ;-) Maar als je geen zin hebt, niet doen.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 17-08-2022 22:48
19.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
17-08-2022 22:44
Bedankt voor de reacties! :heart: ik heb nu gezegd dat ik het te vroeg vind om er overna te denken. Maar de kans is erg groot dat ik ga afzeggen.
Dat is ook een goeie, hoewel het wrsch uitstel van een ongemakkelijke boodschap is.
Maar nu al over Sinterklaas beginnen vind ik ook erg vroeg.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
MondayLisa schreef:
17-08-2022 22:47
Is het mijn achterdochtigheid of is het echt een beetje gehaaid van zus om dat door nichtje te laten vragen?


Voor mij persoonlijk zou ik schouders ophalen en me er met een heel makkelijke surprise afmaken.

Maar voor jou Elfje, als je tegenzin voelt... Voor jezelf kiezen en nee zeggen.
Ik denk het. Is niet de eerste keer, maar toen ging het om iets anders. Een simpele surprise kan ook natuurlijk. Ik ga erover denken
Alle reacties Link kopieren
MondayLisa schreef:
17-08-2022 22:47
Is het mijn achterdochtigheid of is het echt een beetje gehaaid van zus om dat door nichtje te laten vragen?


Voor mij persoonlijk zou ik schouders ophalen en me er met een heel makkelijke surprise afmaken.

Maar voor jou Elfje, als je tegenzin voelt... Voor jezelf kiezen en nee zeggen.
Dit.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe napraat voor jullie geopend. Veel plezier!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

overig/napraattopic-153/list_messages/492457
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Laatste.

(denk ik)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven