AH of Jumbo online bestellen??

23-06-2022 09:04 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Graag wil ik boodschappen online gaan bestellen, maar ik twijfel tussen AH of Jumbo.. Waar bestellen jullie bij en waarom? Welke van de twee is t fijnst/handigst/snelst/makkelijkst te bestellen, denk aan:
-bezorgdagen
-bezorgkosten
-aanbiedingen
-word je op de hoogte gehouden van bezorgtijd etc etc

Alvast bedankt :-)
Beiden en bij Picnic. Meestal bij AH 2/3 per maand en 1x Picnic per maand en af en toe bij de Jumbo, dat is 1x per 2/3 maanden.

Net wat ik nodig heben dan qua prijs en smaak, ik koop liefst de koffie, kattengrind en kaas en bepaalde steviazoetjes en vispatatjes en koolhydraatarmbrood bij de Jumbo, maar meeste andere dingen bij de AH. Picnic is voor de kleine tussendoor dingen.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 23-06-2022 09:10
54.06% gewijzigd
Ik bestel bij de Jumbo. Hier haalt de Albert Heijn het uit hun eigen winkel hier in de woonplaats. Vaak zijn er dingen niet leverbaar.

Ik vind de Jumbo heel fijn. Bezorgen vanuit een hub en hebben een groot assortiment. Veel meer dan wat de Jumbo hier in de winkel heeft.

Ben er erg tevreden over.
AH hier levert vanaf Amsterdam, de megaopslag. De Jumbo levert vanuit de winkel, grappig dat per plek verschilt dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jumbo hier ook vanuit de winkel, en dat vind ik zo’n pokkewinkel daar kom ik al liever niet. Kwaliteit van Jumbo vind ik met veel versproducten ook echt minder dan AH. Bestel daar dus nooit.
AH levert vanuit het DC, is eigenlijk altijd goed, netjes en op tijd. Bestellen we twee keer in de maand.
Picnic is ook prima voor wat klein spul tussendoor idd, merk wel dat ik voorheen meer keuze had in bezorgmomenten en korter tevoren kon bestellen. Dat is de laatste tijd minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt allemaal!

En wat betreft het kiezen van een bezorgmoment met de bijbehorende kosten?

Ik begreep dat je bij AH een abonnement kan nemen met een vast bezorgmoment, maar dat kan bij Jumbo weer niet (lijkt me wel makkelijk) ..
Ik kies meestal voor de momenten van 2.95. dat is hier dinsdag en woensdag en zaterdagnamiddag. Of ik kies een pick up, dat is 2 euro. Voor corona soms wel gratis.

Dat verschilt per woonplaats welke dagen en tijden dat is, dat ligt aan wat populair is maar ook de routes die ze rijden.
Ik vind de kosten van Jumbo duur, je hebt dan niet van zulke lage opties.
Picnic is gratis, dat zit al in de wat duurdere prijzen.

Ik vind bezorgabonnement van AH voor mij niet per se heel rendabel. Ook hoef ik geen vast moment en niet elke week, ik wil wat flexibler zijn. Maar als je op zaterdagochtend wil of vrijdagavonden en je wil elke week bezorging, dan is weer goedkoper om wel te doen.
missworld schreef:
23-06-2022 09:18
Bedankt allemaal!

En wat betreft het kiezen van een bezorgmoment met de bijbehorende kosten?

Ik begreep dat je bij AH een abonnement kan nemen met een vast bezorgmoment, maar dat kan bij Jumbo weer niet (lijkt me wel makkelijk) ..
Jumbo heeft ook een bezorgbundel. Kreeg er deze week een mailtje over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben de AH en Jumbo beiden een tijdje gehad en nu alleen nog maar de Appie met een vast bezorgmoment. De persoonlijke aanbiedingen gaven bij ons de doorslag en de klantenservice.

Bij de AH kan je ook gelijk bij de Etos en Gall&Gall bestellen, ik ben niet zo’n drinker maar de Etos vind ik dan wel weer handig.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kies ook de goedkoopste momenten. Maakt mij niet uit of ze tussen 8 en 14 komen hoor, ben toch wel thuis.
Abonnement doe ik niet, ik wil niet vastzitten aan een moment. De ene keer komt zaterdag het beste uit, dan weer dinsdag, dat wisselt bij ons teveel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook lang getwijfeld tussen Jumbo en AH. We deden eerst altijd zelf boodschappen bij de Jumbo, maar zijn toch voor de AH gegaan. Ik heb een bezorgbundel (€11 per maand) dus ze komen elke week op hetzelfde moment in een tijdslot van maar 2 uur. Je kunt kosteloos je tijdslot wijzigen en dan kan je ook gewoon de duurste tijdslots kiezen zonder extra te betalen.

Vrienden van ons bestelden bij de Jumbo en het kwam vaak voor dat ze (veel) te laat waren. Bij de AH krijg je keurig van tevoren meldingen dat ze eraan komen. Verder weet ik niet hoe het bij de Jumbo is, maar bij de AH komen alleen de koelkast/vriezer producten in een plastic tas (die je met statiegeld weer inlevert). Volgens mij gebruiken Jumbo en Picnic veel meer plastic tassen.

En uiteindelijk ben ik nu bij de AH goedkoper uit omdat ik veel meer in de bonus koop. Jumbo is goedkoper, maar als je op Bonusaanbiedingen let ben je bij de AH minder kwijt. Voor mijn koffie en kattenvoer fiets ik nog 1x per maand naar de Jumbo.
fiona2018 schreef:
23-06-2022 09:40


Vrienden van ons bestelden bij de Jumbo en het kwam vaak voor dat ze (veel) te laat waren. Bij de AH krijg je keurig van tevoren meldingen dat ze eraan komen. Verder weet ik niet hoe het bij de Jumbo is, maar bij de AH komen alleen de koelkast/vriezer producten in een plastic tas (die je met statiegeld weer inlevert). Volgens mij gebruiken Jumbo en Picnic veel meer plastic tassen.
Picnic heeft een heel goed retoursysteem voor de tassen, je kan ze weer mee geven bij volgende bestelling, krijg je weer geld terug.

En AH en Jumbo rekent statiegeld, zie geen verschil in hoeveel tassen zijn naast de kratten gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier altijd Picnic, bezorgen is gratis bij een bestelling boven 35 euro (en daar zit je al snel aan). Ik heb een vaste bezorgdag met een tijdslot van 1 uur maar eigenlijk zijn ze hier altijd precies op dezelfde tijd. Het autootje van Picnic kun je volgen als ie vanuit de hub vertrekt dus je kunt precies zien wanneer ie bij jou arriveert.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aan het begin van corona heb ik een bezorgbundel bij de AH genomen. Ik heb die nog steeds. Meestal bestel ik om de week en dan ben ik onder de streep nog steeds minder kwijt dan zonder bezorgbundel. Het bezorgmoment kun je trouwens nog wel veranderen als je een bundel hebt, je zit niet per se vast aan het gekozen tijdslot (tenzij er niks anders vrij is).

Heel soms gaat er wat mis met de bestelling, maar het oplossen gaat heel makkelijk (via de app zelf als er bijvoorbeeld een bakje crème fraîche kapot is gegaan bij de levering of via de chat met een medewerker als je vragen hebt).

Ik vind het ook handig dat Etos erbij zit als je bij de AH bestelt. En de persoonlijke bonus vind ik ook fijn. Als ik ergens meer van wil kopen, koop ik eerst eentje en soms heb ik dan de week erop dat product als persoonlijke bonus.

Met Jumbo geen ervaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn erg tevreden over de AH! Met bezorgbundel hebben we een vast bezorgmoment, daarnaast zijn er altijd extra bezorgbonus aanbiedingen en is het assortiment veel groter dan van onze lokale appie.
Alle reacties Link kopieren Quote
HIer ook nu al ruim 2 jaar bezorgbundel van AH. Het bevalt mij meer dan prima.
Waar ik woon komen de producten ook uit een groot distributiecentrum, dus inderdaad veel meer keus dan in een winkel wat iemand hier boven ook schreef.
Recent hebben ze het minimum bestelbedrag verlaagd; voor mij maakt dat niet uit, maar kan me voorstellen dat het voor eenpersoons huishoudens wel fijn is.
Klantenservice is prima.
Heb sowieso een ontzettende hekel aan boodschappen doen; dit scheelt me veel tijd, ergernis en impulsaankopen.

Picnic bezorgt hier niet. De vriend van mijn dochter heeft een tijd een bijbaan gehad als bezorger bij Picnic en uit zijn verhalen leid ik af dat het daar ook wel goed geregeld is. Ken hun assortiment niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
aH, goede service, goede info en bezorgbundel dus altijd verzekerd van een time slot. Jumbo site was/is ruk om wijzigingen aan te brengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
*Red* schreef:
23-06-2022 09:34
Ik kies ook de goedkoopste momenten. Maakt mij niet uit of ze tussen 8 en 14 komen hoor, ben toch wel thuis.
Abonnement doe ik niet, ik wil niet vastzitten aan een moment. De ene keer komt zaterdag het beste uit, dan weer dinsdag, dat wisselt bij ons teveel.
De vaste momenten kun je ook verzetten hoor, het is niet zo dat je iedere week pers op dinsdag tussen 8/14 moet afnemen omdat je dat had ingevuld.

Ik heb een vast moment, maar als het me niet uitkomt wijzig ik dat voor die week.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Ladylola2022 schreef:
23-06-2022 14:49
De vaste momenten kun je ook verzetten hoor, het is niet zo dat je iedere week pers op dinsdag tussen 8/14 moet afnemen omdat je dat had ingevuld.

Ik heb een vast moment, maar als het me niet uitkomt wijzig ik dat voor die week.
Dat snapt ze wel hoor, maar als je maar 2 of 3 per maand besteld op een goedkoper moment en je hoeft niet per se een vast moment dan is 11 euro duurder dan hoe ik en zij het nu doen. Tenminste denk dat ze het zo bedoelde. Ik wel tenminste. ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Vroeger ook sterke drank via ah.nl maar dat mag niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
23-06-2022 18:55
Dat snapt ze wel hoor, maar als je maar 2 of 3 per maand besteld op een goedkoper moment en je hoeft niet per se een vast moment dan is 11 euro duurder dan hoe ik en zij het nu doen. Tenminste denk dat ze het zo bedoelde. Ik wel tenminste. ;-)
Precies. Ik ga ook nog wel regelmatig zelf boodschappen doen, het wisselt een beetje. Wel steeds minder zelf trouwens, trek de supermarktprikkels steeds slechter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beerlover schreef:
23-06-2022 20:11
Vroeger ook sterke drank via ah.nl maar dat mag niet meer.
Jawel hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, sterke drank wordt niet meer bezorgd door ah. Wel door Gall & Gall. Het staat ook niet meer in de app bij de producten. Moeten er 2 busjes rijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke super bedankt alvast voor jullie antwoorden! Ondanks dat AH niet een van de goedkoopste is, zijn jullie wel erg tevreden. Goed om te horen ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Beerlover Ik heb het gecheckt en je hebt gelijk. Ik dacht dat het toen iets tijdelijks was met dat je het na 20.00 uur niet meer kon laten bezorgen. Dat was aan het begin van corona, in solidariteit met de horeca of zo.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven