Gezondheid alle pijlers

Ogen laseren

23-06-2022 11:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste allemaal,

Ik overweeg mijn ogen te laten laseren. Wie heeft ervaring? En vooral ervaringen met klinieken regio Amsterdam?
Dingen waar ik aan moet denken? Ik ben al 52 dus weet niet of dat nog kan. Verschillende aanbieders zeggen daar verschillende dingen over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even relevant, heb je al een leesbril? Zo nee, ga er maar vanuit dat gezien je leeftijd je dan wel een leesbril moet.
Een vriend van mij heeft het daarom niet gedaan, hij had liever die bril voor ver weg (die hij altijd draagt), dan altijd een leesbril die je niet de hele tijd op hebt, maar wel altijd mee moet nemen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen leesbril maar een bril voor veraf, die zet ik af als ik moet lezen. Maar anders dan jouw vriend wil ik liever een bril voor af en toe lezen, dan de hele tijd een bril op.
Ik heb mijn ogen zon 9 jaar geleden laten laseren bij Bergman clinics. Beste beslissing ooit!!! Nauwelijks pijn ervaren, goed begeleid en kon savonds weliswaar met speciale zonnebril op weer tv kijken en de volgende dag helemaal geen last van brandende ogen. Als je het financieel kan zou ik het zeker doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is je sterkte TO?
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
23-06-2022 11:50
Even relevant, heb je al een leesbril? Zo nee, ga er maar vanuit dat gezien je leeftijd je dan wel een leesbril moet.
Een vriend van mij heeft het daarom niet gedaan, hij had liever die bril voor ver weg (die hij altijd draagt), dan altijd een leesbril die je niet de hele tijd op hebt, maar wel altijd mee moet nemen.
Hoe zit dit precies? Waarom zou je na laseren een leesbril moeten en zonder laseren niet?
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
emanina schreef:
23-06-2022 13:33
Hoe zit dit precies? Waarom zou je na laseren een leesbril moeten en zonder laseren niet?
Zonder laseren ga je op een gegeven moment over op een multifocale bril die je continu draagt en waarmee je zowel in de verte als dichtbij scherp ziet.
Na het laseren zie je scherp in de verte zonder bril, dus heb je een aparte leesbril nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joyce48 schreef:
23-06-2022 14:23
Zonder laseren ga je op een gegeven moment over op een multifocale bril die je continu draagt en waarmee je zowel in de verte als dichtbij scherp ziet.
Na het laseren zie je scherp in de verte zonder bril, dus heb je een aparte leesbril nodig.
Maar het maakt toch niet uit of je altijd een multifocale bril op hebt, of altijd een leesbril? Of moet je een leesbril afzetten als je niet leest?
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
Moeten niet, maar waarom zou je een leesbril op je neus zetten als je hem niet nodig hebt? Tijdens het autorijden, fietsen, sporten, als je in huis bezig bent? Met als gevolg dat je je leesbril altijd kwijt bent, of nét niet bij je hebt, of hij zit in je andere tas ....
Alle reacties Link kopieren Quote
emanina schreef:
23-06-2022 14:35
Maar het maakt toch niet uit of je altijd een multifocale bril op hebt, of altijd een leesbril? Of moet je een leesbril afzetten als je niet leest?

Als je met een leesbril op de verte kijkt dan vertekent je beeld. Die wil je dus inderdaad dan afzetten.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn sterkte is rond de -5.5
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken 2 mensen die het hebben gedaan. Beide hebben ze achteraf last gekregen van droge ogen. Bij beiden is het niet over gegaan en 1 ervan is ook nachtblind geworden. Die kan ook niet meer autorijden in het donker. Heeft er echt spijt van helaas. Is ook de reden dat mijn man niet durft. Hou er dus ook rekening mee dat het mis kan gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Morningrose schreef:
23-06-2022 15:20
Mijn sterkte is rond de -5.5
Ik had -5,5 en -6. Voor mijn gevoel was ik half blind zonder bril en de leesbril heb ik graag op de koop toe genomen. Ik heb Lasek laten doen op advies van de arts. In plaats van een flapje snijden, schrapen ze dan de opperlaag van het oog weg en smeren die later weer terug. Ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk wat pijn heb gehad na de operatie en ook ik heb eerder droge ogen dan eerst voornamelijk 's-nachts. Maar daar heeft de drogist prima druppeltjes voor. Alles bij elkaar is het de ongemakken dubbel en dwars waard geweest en zie ik het nog altijd als een wonder dat ik zonder bril alles goed kan zien.

Eerlijkheid gebied mij wel te vertellen dat ik het in 2003 heb laten doen en sinds twee jaar weer een bril heb voor veraf. -0,75 en -1,00. Omdat ik die niet de hele dag nodig heb vind ik dat geen probleem.

Ik ben trouwens bij Retina geweest in Driebergen. Prima kliniek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bij visus geweest. Die zit wel in Rotterdam.
Ik had -8, zonder bril was ik gewoon visueel gehandicapt. Geen spijt van, had het veel eerder moeten doen.
Ik heb ook geen last van bijwerkingen. Ik ben midden 30.
Je zou op een oriënterend gesprek kunnen gaan, dan kunnen ze je de voor en nadelen toelichten van de verschillende mogelijkheden specifiek voor jou.
Bij mij waren ze daar wel duidelijk en open over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je ook je ogen laten laseren voor alleen een leesbril?
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ervaring, nu alweer ruim tien jaar geleden en het is me zo meegevallen!
Bij mij LASIK, bij m'n zwager LASEK (langer herstel en pijnlijker).
Destijds VisionClinics (nu Bergman Clinics), voor en nacontrole op de Zuidas in Amsterdam, het laseren zelf gebeurt in Utrecht. Ik was bijziend, met de tijd zal ik net als ieder ander een leesbril nodig hebben (gelukkig nu nog niet).
De jubelverhalen hoor je niet, maar mensen met een negatieve ervaring voelen zich vaak veel meer geroepen om hun verhalen te delen. Laat je niet afschrikken!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven