Heeft een liefdesverhaal een vervolg?

05-08-2022 18:02 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste mensen,

Ik zit wat te filosoferen in bed en vroeg me dit ineens af. Hebben jullie ervaring met het terugnemen van een ex? Zo ja, had het een “happy ever after” afloop? Of was het toch een geval van “een boek voor de 2e x lezen, heeft hetzelfde einde”. Mocht het wel een succes zijn geweest. Hoor ik graag hoe dat is gekomen.

Zelf, denk ik dat een liefdesverhaal geen vervolg kent. Althans, misschien wel een vervolg, maar geen goede afloop.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! En hoe jullie hier tegen aankijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja,geprobeerd toen ik nog jong en naïef was. Ik verwarde missen en liefdesverdriet met diegene terugwillen terwijl er wezenlijk niets was veranderd.

Een doorstart heeft alleen zin als je succesvol hebt gewerkt aan datgene waar het op stukliep.
andnowwedance wijzigde dit bericht op 05-08-2022 18:47
2.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, gedaan toen ik jong was. Geen goede afloop, hij behandelde me hetzelfde, dus toen ging het heel snel weer mis.
Mijn advies zou zijn niet doen, tenzij het omstandigheden waren waardoor het uitging, zoals een lange afstandsrelatie hetgeen nu niet meer zo is. Als het op persoonlijkheden mis gaat zal dat steeds weer spelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja wel eens geprobeerd. Dachten beiden wat geleerd te hebben en ondanks dat we wat ander gedrag vertoonden waren we in wezen nog dezelfde karakters. Geen happily ever after dus.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ex lijkt wel oké maar als ik meer dan 1,5 uur in zn buur ben ben ik blij als ik weg kan.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen in films. Geprobeerd met een ex die naar eigen zeggen was veranderd , maar hij was nog x10 erger dan de 4 jaar ervoor. En toen het daarna uitging dacht hij na 4 jaar dat ik er wel weer in zou trappen. Nee dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ervaring. Een half jaar later lag ik zwaar beschadigd op de ehbo. Daarvoor nooit geweld geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het geprobeerd en na een baggerweek was de poging weer voorbij. Uit is meestal uit met goede reden.

Een vriendin van mij had een prille relatie waar beide partijen het een keer uitmaakten. Toen kwamen ze voor een derde keer bij elkaar en nu zijn ze 15 jaar, een bruiloft en twee kinderen verder. Dus kennelijk kan het wel, maar volgens mij hadden die twee gewoon koudwatervrees.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet echt ervaring mee, ja, toen ik tiener was heb ik nog een tijdje gescharreld met een ex-vriendje dat het een half jaar eerder had uitgemaakt, voor hem stelde het sowieso niks voor en ik maakte mezelf wijs dat het weer aan was. Dat liep natuurlijk niet goed af. En er zullen een heleboel situaties zijn waarin het niet goed afloopt, maar er zullen ook situaties zijn waarin de beslissing om het uit te maken achteraf toch te snel is genomen en het er gewoon nog in zit. Het gaat mij wat te ver om met een soort algemene conclusie te komen. Verder, als je het dan toch vergelijkt met boeken dan is het natuurlijk niet een boek voor de tweede keer lezen maar een vervolg op dat boek: een nieuw boek dus, met dezelfde hoofdpersonages.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede voornemens duren maar kort als de buit weer binnen is. Een karakter verandert niet.
Ik denk dat je al hééél snel weer weet waarom het uit is gegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zo’n ex waarvan ik me altijd wel afvraag of het nu zou werken als we weer bij elkaar zouden zijn gekomen. Dat we uit elkaar gingen was wel grotendeels mijn schuld en dat wat er toen speelde zou nu niet meer gebeuren. Ik zie hierboven mensen schrijven dat karakters niet veranderen maar dat is niet altijd zo. Ik weet zeker dat het probleem dat toen speelde nu niet nogmaals voor zou komen, ik heb op dat vlak wel echt aan mijzelf gewerkt en het probleem opgelost. Maar wie weet zouden er nu wel andere problemen zijn. Het blijft een beetje een knagend gevoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerst 1,5 jaar samen geweest, later nog eens 3,5 jaar en zelfs samen gewoond. Maar we passen gewoon niet bij elkaar. We zijn allebei leuke mensen maar samen een relatie hebben werkt niet. We zijn nu allebei met iemand getrouwd met wie het wel werkt en ik ben blij dat we allebei gelukkiger zijn dan toen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken wel een voorbeeld van een stel die met begin 20 een tijdje bij elkaar waren, jaren lang uit elkaar zijn geweest en nu weer een jaar of 12 samen zijn. Het kan dus zeker, maar is denk ik vaker een flop dan een happy end.
joaninha wijzigde dit bericht op 05-08-2022 21:39
1.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons wel. Vriend had het uitgemaakt omdat hij het te lang vond duren voor we konden gaan samenwonen. Na drie maanden had hij spijt van die beslissing en ik had hem al verteld dat hij dat zou gaan krijgen. Inmiddels zijn we alweer jaren verder, heb ik nog steeds een thuiswonend kind en zijn we dus nog steeds aan het latten. In totaal zijn we ook al 15 jaar bij elkaar, met een korte pauze.
kamillet wijzigde dit bericht op 05-08-2022 20:47
9.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn huidige vriend heb ik leren kennen toen ik 17 was. Toen een tijdje gedate en kneiter verliefd maar door bepaalde problemen van beide kanten uiteindelijk geen relatie aangegaan.
In de loop van de jaren wel contact gehad zo af en toe maar telkens weer gestopt omdat er bepaalde problemen waren die ons toch in de weg stonden.
Op mijn 24e kwamen we weer intensief in contact met elkaar en inmiddels zijn we ruim 10 jaar gelukkig samen

Ik denk als de liefde er is en je beide gegroeid bent dat het wel kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier 1x een 'herstart' gedaan,vooral omdat ik destijds nog erg verliefd op haar was.Maar helaas na een half jaar liep het toch weer stuk.Onze karakters bleken toch teveel te botsen.Denk zelf wanneer dat de oorzaak van de 1e break-up was ,het heel weinig kans van slagen heeft.Karakters veranderen m.i. niet snel...
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken ook wel een stel dat zelfs twee keer getrouwd is bedenk ik me nu. Het ligt er een beetje aan waardoor mensen uit elkaar gingen. Ik ken een ander stel dat meerdere keren uit elkaar is geweest en toch altijd weer samen komt. Ik denk dat het vuur al lang tussen ze geblust is maar ze beiden ook niet alleen willen zijn.
Ja, ik heb er ervaring mee. We waren jong, hij maakte het uit en ik voelde mij gebruikt.

3/4 jaar later toch weer geprobeert en nu zijn we al weer bijna 30 jaar samen, bijna 20 jaar getrouwd.

Maar ik besef mij dat dit misschien wel een uitzondering is hoor.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 07-08-2022 10:36
1.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ikzelf niet, maar een nabij familielid is gescheiden van zijn vrouw en 3 jaar later weer hertrouwd. Hadden jonge kinderen en kregen er nog 2 daarna. Zijn alweer 6 jaar verder inmiddels en het gaat prima.

Dus ja het kan zeker...
Oude vriendin van me ook, zat zelfs een jaar of 8 tussen. Nadat het uitging als twintigers zijn ze beiden getrouwd met een ander, kinderen gekregen... Kwamen elkaar tegen en zijn samen verder gegaan. Al vele jaren een gelukkig samengesteld gezin + 3 kinderen extra van samen😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit geprobeerd. De relaties die ik gehad heb werden niet zomaar verbroken. De knelpunten werden besproken, aan gewerkt en werkte daarna nog steeds niet. Dan heeft terug gaan nadat de relatie verbroken is helemaal geen zin.
Is het gewoon een mijmering, een filosofische vraag, zijn het wat losse gedachtes? Of vraag je het eigenlijk omdat er bij jou zelf relatie-issues zijn? Want je kwakkelt nogal op relatiegebied, kan ik me van je andere topics herinneren.

Wat wil je nu specifiek weten?
anoniem_407803 wijzigde dit bericht op 06-08-2022 01:01
80.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet in de zin van een ex: wel met een toenmalige SV: na 2x afspreken gestopt. 5 jaar later opnieuw contact (vanuit hem) en leek het beter te passen, alleen bleken dezelfde struikelblokken destijds, vooral van zijn kant, er nog steeds te zijn. Dus nee, geen goede afloop uiteindelijk.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man is mijn ex 🤭 dus ja het kan wel.
In het 'eerste termijn' verkering was hij nog niet toe aan vastigheid. Jaren later elkaar weer tegengekomen en inmiddels twee kids en een huwelijk (kind van 11 en van 3) dus ja het kan zeker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man en ik zijn toen we bijna 2 jaar samen waren een paar weken uit elkaar geweest. We zijn weer bij elkaar gekomen en nu alweer 26 jaar gelukkig samen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven