Lawaai tuin voor 7/8 uur ‘s morgens (volwassen en kinderen

05-08-2022 22:52 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben nu bijna twee weken vakantie achter de rug en ik had gehoopt om wat uit te kunnen slapen met mijn gezin maar helaas. Buren naast ons zijn vroege vogels. Kind van twee is vaak al vóór 6 uur wakker. Tussen half 7 en 8 wordt dan de buitendeur open gegooid en wordt er op normaal tot hard volume gespeeld en gepraat. Van een gesprek tussen de ouders tot luidkeels kind van de glijbaan laten gaan. Vooral vader is enthousiast mee aan het spelen tot grote ergernis van ons want pa heeft een hele irritante hoge zeik stem. Soms gaan er ook nog toettoet auto’s en piepbeestjes mee naar buiten en heeft kind al voor 8 uur de eerste woede-krijs-jank-aanval in de tuin gehad. Ze doen het niet opzettelijk maar hun kind is zo heilig. Alles moet bij wijze van wijken voor dat kind en daarbij denken ze niet aan een ander. Ze laten dat kind ook altijd door het huis rennen en stimuleren dat ook terwijl ze weten dat je als buur dat gedreun mega goed hoort.

Maar goed, wij worden hier gewoon wakker van. Ook onze jongste kind die in de kamer naast ons slaapt. Normaal gezien is hier nooit iemand (behalve op werkdagen) iemand voor 8 uur wakker maar nu al twee weken aan een stuk. Mijn vriend werkt hard en heel veel en wil op zondag ook eens langer slapen dan 7 uur. Ik vind het gewoon het meest sneu voor hem.

Wat vinden jullie. Accepteren of er toch iets van zeggen?

En voor de mensen die kinderen hebben. Mochten jullie kinderen ook altijd zo vroeg de deur uit of hield je rekening met je buren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog geen kinderen dus misschien makkelijk lullen, maar ik vind dat ze wel mogen leren om tot een uurtje of 9 gewoon stil/normaal binnen te spelen.
Maarja, aangezien die papa ook buiten gaat mee spelen ben ik er bang voor. Met een beetje geluk zijn ze zich er totaal niet bewust van en zorgt ff aankaarten wel voor verandering
Alle reacties Link kopieren Quote
Aankaarten en zeggen dat je er last van hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou gewoon vragen of het misschien mogelijk is dat het kind ochtends vroeg binnen speelt zodat jullie wat langer kunnen slapen. Als je gewoon een normale band hebt met je buren lijkt me dat een redelijk verzoek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze kinderen zijn ook vroeg wakker en de oudste moet tot 7 uur zachtjes doen. De middelste moet ook zachtjes doen, maar die kan ik niet op de bank vastbinden. Rond 7 uur worden de buren normaal wakker. Ik zorg er dus voor dat ze dan op de bank zitten voor de tv of tablet. Het is hier heel gehorig. Bijzonder is dat wanneer buurkinderen vroeg wakker zijn, zij ze wel laten rennen. Ik herken het dus wel.

Mijn kinderen mogen voor 9 uur niet buiten spelen. 9.30 vind ik een mooie tijd in het weekend. Met warme dagen wil ik sochtends de buitendeuren wel eens open zetten zodat het kan afkoelen, maar dat is eigenlijk bijna niet mogelijk. Die deuren zullen alleen af en toe echt open moeten als het heel warm is. Ik voel me er altijd heel bezwaard over.
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 05-08-2022 23:04
6.88% gewijzigd
Zonnebloem101 schreef:
05-08-2022 22:55
Ik heb nog geen kinderen dus misschien makkelijk lullen, maar ik vind dat ze wel mogen leren om tot een uurtje of 9 gewoon stil/normaal binnen te spelen.
Maarja, aangezien die papa ook buiten gaat mee spelen ben ik er bang voor. Met een beetje geluk zijn ze zich er totaal niet bewust van en zorgt ff aankaarten wel voor verandering

Ze zijn zich er niet bewust van dat het half 7 is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat je echt wel een punt hebt. Kinderen hier zijn inmiddels pubers,
maar die gingen niet voor 09:00 naar buiten en dan nog was schreeuwen/gillen een no-go.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb echt het idee dat ze daar niet echt bewust van zijn. Van het geluid dat ze produceren dan en dat wij dat zo goed kunnen horen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou netjes zeggen dat het jou wakker maakt. Doodstil is overdreven maar beetje rekening houden lijkt mij niet teveel moeite. Normaal tot hard zullen zij misschien ervaren als zacht tot normaal en pa kan aan zijn stem niets doen. Dus dat soort argumenten vooral weg laten.

Mijn dochter mag rustig naar buiten maar waar ik woon heeft niemand daar last van. Ik woon niet in een woonwijk. In de woonwijk waar we vroeger woonden, mochten we pas na het ontbijt naar buiten en mijn moeder stond niet voor 8 uur (vakanties doordeweeks) of 9 uur (weekend) op dus eer we buiten mochten.... Wij waren fan van kindertv op Sky Channel, dat mocht dan wel. Kon mijn moeder het nog een half uurtje rekken voor ze op moest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daarom moet je er juist wat van zeggen, zodat ze zich bewust worden van het feit dat ze buren hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er nog nooit aan gedacht dat na 9:00 pas een geschikte tijd is om buiten te spelen eerlijk gezegd.

Nu is mn zoontje vaak ook niet vroeg buiten, maar dat komt meer omdat ik geen zin heb om zo vroeg al in de tuin te zitten met m (hij is pas anderhalf).
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze kinderen mochten in vakantie en weekenden ook niet vóór 9 uur naar buiten. Want als ze buiten waren moesten die ook altijd met geluid spelen. Gevroemmm van een auto of ze zaten te zingen haha. Die keken dan inderdaad tv of speelde binnen met speelgoed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons was het ook altijd dat je voor 09:00 uur stil moest zijn. Dan mochten we bij mijn moeder wel tv kijken en bij mijn vader (geen tv tot na het eten) moesten we lezen of wat we maar wilden. Als het maar stil was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjiraf schreef:
05-08-2022 23:04
Ik heb echt het idee dat ze daar niet echt bewust van zijn. Van het geluid dat ze produceren dan en dat wij dat zo goed kunnen horen.
Dat zou heel goed kunnen. Ik hou r zelf altijd rekening mee maar het is me ook wel eens overkomen dat het O warm was en ik de deur openzette en zoon naar buiten ging en ik oas later door had dat het pas 8 uur was.
Waarom ben je hier niet eerder voor naar de buren gegaan? Nu heb je 2 vervelende weken gehad en had het met 1 gesprek over kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Girafjes schreef:
05-08-2022 23:12
Ik heb er nog nooit aan gedacht dat na 9:00 pas een geschikte tijd is om buiten te spelen eerlijk gezegd.

Nu is mn zoontje vaak ook niet vroeg buiten, maar dat komt meer omdat ik geen zin heb om zo vroeg al in de tuin te zitten met m (hij is pas anderhalf).
Je kan je niet herinneren dat in de tijd voordat je een kind had je het wel fijn vond om uit te slapen op zondag?

In mijn buurt wacht iedereen gelukkig netjes op zondag tot 9 uur voordat de kinderen buiten mogen spelen zodat de mensen zonder kinderen niet voor dag en dauw mee hoeven te genieten. De overige dagen maakt mij niet zoveel uit, ik snap wel dat het een uitdaging is om je kind een beetje rustig te houden dus zo is het fijn voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat je 2 weken gewacht hebt en nog niks gezegd hebt. Ik had denk ik de tweede dag al uit het raam geroepen dat ik wil uitslapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook : voor 9 uur zachtjes, niet naar buiten.
Ik zou het gesprek aangaan en vragen of ze ( vader en kind) tot 9 uur niet buiten willen spelen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er wel wat van zeggen ja, zeker als je er wakker van wordt. Tussen half 7 en 8 is wel heel vroeg en eigenlijk gewoon aso. Onze kinderen mogen door de weeks niet voor 8 uur naar buiten (om 8 uur moeten we wel ivm school) en in het weekend niet voor 9.00/9.30 uur. Nu zullen onze buren ons ongetwijfeld wel eerder horen want we wonen in een jaren '20 woning dus de geluidsisolatie is prut. Onze kleuter staat altijd meteen aan als hij wakker is dus die blijft maar ouwehoeren en rent nog weleens tussen onze slaapkamer en die van onze dreumes. Maar goed, ik ben gezegend met kinderen die niet extreem vroeg wakker zijn gelukkig en soms zelfs kunnen uitslapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Girafjes schreef:
05-08-2022 23:12
Ik heb er nog nooit aan gedacht dat na 9:00 pas een geschikte tijd is om buiten te spelen eerlijk gezegd.
Bijzonder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier was het tot 07.00 uur rustig aan doen/stil zijn binnen. Dat het ontbijt dan soms uit chips bestond nam ik voor lief. Buitenspelen niet voor 09.00 uur en al helemaal niet met geschreeuw. Ik heb een grote tuin maar echt niet dat zoon aan het eind daarvan hoefde te schreeuwen naar me voor de verstaanbaarheid. Hop, loop maar terug naar huis en zeg het maar.

Rond 09.00 uur naar buiten (spelen of wat dan ook) vind ik best een prima tijd. Er zijn tenslotte ook DIY-vers die die hun apparatuur al rond 08.00 uur aanslingeren (ook niet prettig maargoed, soms is het nodig, denk aan verbouwing of iets).
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind doordeweeks geschreeuw en lawaai voor 09.00 ook niet normaal hoor.
Vind lawaai etc überhaupt niet normaal. Houd gewoon rekening met je buren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vergeet op het moment ook niet dat het vakantieperiode is, zoals TO ook aangeeft dat dat bij hen zo is. Zo is het voor meerdere gezinnen en dat betekent meer geluid op gelijktijdige momenten. Dat zorgt er ook voor denk ik zo, dat er meer collectief irritatie ontstaat, daar waar dat onder schooltijd mss minder is?
Vanaf 09.00 uur vind het ik het prima als er geluid is, oke, schreeuwen hoeft niet maar van 09.00 uur is toch een best nette tijd om de (werk)dag, met alle geluid van dien, te beginnen. Sommige branches zelfs nog een pak vroeger.

Zit het 'm er niet eerder in dat het geschreeuw/herrie maken gewoon niet nodig is (klusgeluiden even daargelaten), dan het tijdstip? Ik vind geschreeuw om 14.00 uur nl. ook niet al te fijn, omdat het niet nodig is. Kluswerk is (soms) een noodzakelijk iets, schreeuwen is dat niet.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorige zomer was onze, toen 1.5 jarige, zoon vaak al om 5u wakker. Binnenhouden tot 9u was echt niet te doen, dus gingen we wel naar buiten. Echter, we gingen dan naar het park of kinderboerderij waar we geen overlast veroorzaken. Kan me één zondagochtend herinneren dat alle pauwen nog op stok zaten haha.

Ik begrijp dus goed dat je dus vroeg naar buiten wil, maar niet dat je overlast veroorzaakt in eigen tuin. Daar mag je best wat van zeggen. Je buren kunnen ook naar de kinderboerderij.

Edit voordat er verwarring komt: nee we vertrokken niet om 5u al. Meestal 8u, een heel heel enkele keer iets daarvoor. We vertrokken zonder geschreeuw. Fiets uit de garage pakken, rugzak met spullen, fiets buiten klaarzetten. Kind binnen halen, kind op fiets, wegfietsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien hebben ze niet in de gaten dat anderen er last van hebben als niemand er iets van zegt. Ik heb een echt buitenkind dat ook al vroeg e tuin in wilt. In mijn beleving maakt ze geen lawaai maar misschien denken mijn buren daar anders over.
Life is always rocky when you're a gem.
Girafjes schreef:
05-08-2022 23:12
Ik heb er nog nooit aan gedacht dat na 9:00 pas een geschikte tijd is om buiten te spelen eerlijk gezegd.

Nu is mn zoontje vaak ook niet vroeg buiten, maar dat komt meer omdat ik geen zin heb om zo vroeg al in de tuin te zitten met m (hij is pas anderhalf).
Ik vind 9 uur ook veel te vroeg. Hier mocht kind pas vanaf een uur of 10/10.30 naar buiten. In huis genoeg te doen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven