Lawaai tuin voor 7/8 uur ‘s morgens (volwassen en kinderen

05-08-2022 22:52 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben nu bijna twee weken vakantie achter de rug en ik had gehoopt om wat uit te kunnen slapen met mijn gezin maar helaas. Buren naast ons zijn vroege vogels. Kind van twee is vaak al vóór 6 uur wakker. Tussen half 7 en 8 wordt dan de buitendeur open gegooid en wordt er op normaal tot hard volume gespeeld en gepraat. Van een gesprek tussen de ouders tot luidkeels kind van de glijbaan laten gaan. Vooral vader is enthousiast mee aan het spelen tot grote ergernis van ons want pa heeft een hele irritante hoge zeik stem. Soms gaan er ook nog toettoet auto’s en piepbeestjes mee naar buiten en heeft kind al voor 8 uur de eerste woede-krijs-jank-aanval in de tuin gehad. Ze doen het niet opzettelijk maar hun kind is zo heilig. Alles moet bij wijze van wijken voor dat kind en daarbij denken ze niet aan een ander. Ze laten dat kind ook altijd door het huis rennen en stimuleren dat ook terwijl ze weten dat je als buur dat gedreun mega goed hoort.

Maar goed, wij worden hier gewoon wakker van. Ook onze jongste kind die in de kamer naast ons slaapt. Normaal gezien is hier nooit iemand (behalve op werkdagen) iemand voor 8 uur wakker maar nu al twee weken aan een stuk. Mijn vriend werkt hard en heel veel en wil op zondag ook eens langer slapen dan 7 uur. Ik vind het gewoon het meest sneu voor hem.

Wat vinden jullie. Accepteren of er toch iets van zeggen?

En voor de mensen die kinderen hebben. Mochten jullie kinderen ook altijd zo vroeg de deur uit of hield je rekening met je buren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier worden een stuk of zes kinderen krijsend en wel bij de oppas afgeleverd, vanaf half 7 en ook in het weekend.
Dan mogen ze op de tegelstoep voor het huis in de trampoline ...zooooooo leuk...
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Oei, een gastouder naast je hebben wonen lijkt me ook niet erg prettig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ttroeteltje schreef:
06-08-2022 07:39
Oei, een gastouder naast je hebben wonen lijkt me ook niet erg prettig.

Kind van 4 staat regelmatig langer dan een uur in die trampoline te springen en te gillen, dat gillen is niet leuk hoor en ik vraag mij ook af of dat nou wel zo goed is voor de ruggenwervels en het skelet.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds ik heb gelezen dat kindjes soms om 5 uur wakker worden omdat dat het koudste moment van de nacht is monitor ik de temperatuur in de kamer meer en sneak ik soms de kinderkamer in met een zachte hydrofiele doek die ik over kind heen drapeer. Die houdt namelijk niet van dekens maar dit voelt kind meestal niet. Ik weet helemaal niet of dit de truc is maar die van ons is 2 en we hoeven eigenlijk maar heel zelden voor 7 uur er uit. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft. De tuin in voor 9 uur zijn we überhaupt nog niet op gekomen. Die is dan toch nog nat van de dauw enzo? Ik denk wel dat al onze buren weten dat hij dol is op chocola want dat kun je alleen maar met enthousiasme zeggen. Ook 's ochtends....
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet het niet. Vroeger toen mijn kinderen klein saren dacht ik ook zo. Bang om overlast te veroorzaken was ik de halve dag ssst aan het zeggen. Denk aan de buren.

Inmiddels ben ik erachter dat de buren (ruim begrip) ook niet aan hun buren denken. Buren aan de ene kant laten hun hond in de tuin blaffen. Dan zijn ze met het geblaf binnen zelf klaar en gooien ze hem buiten.

Achterbuurman klust al jaren elk weekend in zijn tuin. Volgens mij breekt ie de zooi weer af als hij klaar is en begint dan weer opnieuw. Zou niet weten wat ie anders doet al die tijd.

Schuin achter ons stonden vorig weekend al om 7 uur met motorzagen in hun tuin.

De overbuurman laat elke avond rond 11 uur zn hond uit en knalt dan keihard de voordeur dicht. Elke f"cking avond opnieuw. Bij terugkomst staat hij vaak nog een tijdje te kleppen met een voorbijganger.

Regelmatig feestjes van de volwassen, maar nog thuiswonende, kinderen op de hork. Compleet met knetterende brommers, gegil en harde muziek.

Andere overburen hebben denk ik een heel speciale auto. Ik zou anders niet weten waarom je de deuren met zo n enorme klap dicht moet gooien. Diezelfde buren krijgen vaak bezoek dat tot laat blijft. Waarna er nog luidruchtig afscheid genomen moet worden: Doooeeii was gezellig he? Jaaa tot de volgende keeeeerrr. Bedankt he. Ja graag gedaan. Toet toet.

Dus.......ik ben inmiddels ook wel gestopt met mezelf in bochten te wringen om maar zo stil mogelijk te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is een normaal verzoek of ze rekening zouden willen houden met buren die op dat tijdstip hun slaap hard nodig hebben om te kunnen functioneren. Als je ervan overtuigd bent dat het normaal is dan hoef je dat ook niet op hoge poten te brengen.

Vroeger moesten we ook altijd rustig doen met onze bal voor een bepaald huis waar iemand altijd nachtdienst had. Niet kaatsen, niet gillen. Soms als we het even vergaten kwam de vrouw uit het huis: "Sorry jongens, kunnen jullie rustiger aandoen? Mijn man moet slapen."
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren Quote
Opaque schreef:
06-08-2022 06:38
Misschien hebben ze niet in de gaten dat anderen er last van hebben als niemand er iets van zegt. Ik heb een echt buitenkind dat ook al vroeg e tuin in wilt. In mijn beleving maakt ze geen lawaai maar misschien denken mijn buren daar anders over.

Ga eens buiten zitten zonder dat ze je zien en luister. Dan zal je merken dat ze vast veel meer lawaai maken dan je zelf denkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joh, dat had je toch allang kunnen zeggen tegen de buren? Als ze zich er niet van bewust zijn, dan veranderen ze ook niet.

Mijn kind (met slaapstoornis) is jaaaaarenlang om 4 uur wakker geworden. Dan begon zijn, en dus onze, dag. Alles geprobeerd, niks werkte, dus uiteindelijk ging 1 van ons dan maar met hem naar beneden om 4 uur ‘s nachts zodat de ander en de baby nog wel konden slapen. En dan duurt het heeeeel lang voordat je naar buiten kunt. Maar wij gingen echt niet voor 9 uur/half 10 de tuin in. En dat waren dus enorm lange ochtenden met filmpjes kijken, blokjes bouwen, boekjes voorlezen, liedjes zingen en alles om hem maar rustig vermaakt te houden. Echt niet relaxt, maar ja, de buren hoeven toch geen last te hebben van onze kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker wat van zeggen. En verder is mijn tip oordoppen :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren Quote
We waren op vakantie toen de oudste 1 was en die werd om vijf uur wakker

Maar onder ons in de bungalow sliep een stel en het was een heel dun plafonnetje.

Toen ben ik de hele vakantie van half zes tot half acht elke ochtend met m gaan wandelen
Alle reacties Link kopieren Quote
Subnautica schreef:
06-08-2022 07:51
Ik weet het niet. Vroeger toen mijn kinderen klein saren dacht ik ook zo. Bang om overlast te veroorzaken was ik de halve dag ssst aan het zeggen. Denk aan de buren.

Inmiddels ben ik erachter dat de buren (ruim begrip) ook niet aan hun buren denken. Buren aan de ene kant laten hun hond in de tuin blaffen. Dan zijn ze met het geblaf binnen zelf klaar en gooien ze hem buiten.

Achterbuurman klust al jaren elk weekend in zijn tuin. Volgens mij breekt ie de zooi weer af als hij klaar is en begint dan weer opnieuw. Zou niet weten wat ie anders doet al die tijd.

Schuin achter ons stonden vorig weekend al om 7 uur met motorzagen in hun tuin.

De overbuurman laat elke avond rond 11 uur zn hond uit en knalt dan keihard de voordeur dicht. Elke f"cking avond opnieuw. Bij terugkomst staat hij vaak nog een tijdje te kleppen met een voorbijganger.

Regelmatig feestjes van de volwassen, maar nog thuiswonende, kinderen op de hork. Compleet met knetterende brommers, gegil en harde muziek.

Andere overburen hebben denk ik een heel speciale auto. Ik zou anders niet weten waarom je de deuren met zo n enorme klap dicht moet gooien. Diezelfde buren krijgen vaak bezoek dat tot laat blijft. Waarna er nog luidruchtig afscheid genomen moet worden: Doooeeii was gezellig he? Jaaa tot de volgende keeeeerrr. Bedankt he. Ja graag gedaan. Toet toet.

Dus.......ik ben inmiddels ook wel gestopt met mezelf in bochten te wringen om maar zo stil mogelijk te zijn.
Precies, dat valt mij ook op. Veel volwassenen zijn zelf ook ongelofelijk luidruchtig, hard praten en lachen in de tuin tot laat in de avond. Autodeuren die met harde knallen worden dichtgeslagen nadat er nog een tijd half schreeuwend afscheid wordt genomen. Honden die aan een stuk blaffen, muziek aan in de tuin etc. Het is sowieso erg druk overal.

Neemt niet weg dat het ontzettend vervelend is als je niet kunt slapen door buren geluiden. Mijn kinderen slapen altijd uit, ook de jongste tot een uur of negen dus ik ben meestal eerder wakker dan zij. Maar ik zou ze anders ook niet voor half tien naar buiten laten. Als je normaal contact hebt met je buren zou ik het aankaarten, waarschijnlijk hebben ze totaal niet in de gaten dat jullie er zo’n last van hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom tot allemaal inzichten hier.
Mijn kids zijn inmiddels wat groter, maar toen ze nog baby en peuter waren begon onze dag vaak genoeg om 05.30h. No way dat ik dan tot 09h binnen bleef. Dus dan stond ik om 08h in de supermarkt met ze of we gingen naar een speeltuin (ook voor 09h). Ik checkte regelmatig bij mijn buren of ze last van ons hadden maar dat leek niet zo te zijn. Scheelt ook dat we redelijk ruim wonen en de huizen niet geschakeld zijn. Het speeltuintje lag ook meer afgelegen.

Ik heb zelf jarenlang bij een speeltuintje gewoond en ken heel goed de irritatie van wakker worden door schreeuwende kinderen. Maar blijkbaar vond in dat niet zo belangrijk meer op het moment dat thuis de muren op me afkwamen en de boel werd afgebroken.

Dus kan me beide standpunten goed indenken.
TO; ga rustig het gesprek met ze aan en benoem waar je last van hebt (al zou ik de stem van vader daar even buiten laten).
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon ( vriendelijk) bespreekbaar maken
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier was het in de vakanties, tenzij op hele hete dagen of de camping, niet voor 9:00 naar buiten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Maar dit was op vakantie? Ben blij, mijn buren doen dit gewoon thuis. Vanaf 5.30 is het bal en mogen ze de tuin in. ‘Want dan zijn ze uitgeslapen.’ Ik snap niet zo goed waarom je de kinderen dan ‘s avonds rond zessen al in bed stopt, doe dat dan een paar uurtjes later?

Ik sliep als kind overigens ook uit, op de basisschool was het al hels dat ik voor acht uur mijn bed uit moest, dus ik snap er even niks van, dat vroege gedoe.
Alle reacties Link kopieren Quote
ingelke_kepringelke schreef:
06-08-2022 09:10
Ik kom tot allemaal inzichten hier.
Mijn kids zijn inmiddels wat groter, maar toen ze nog baby en peuter waren begon onze dag vaak genoeg om 05.30h. No way dat ik dan tot 09h binnen bleef. Dus dan stond ik om 08h in de supermarkt met ze of we gingen naar een speeltuin (ook voor 09h). Ik checkte regelmatig bij mijn buren of ze last van ons hadden maar dat leek niet zo te zijn. Scheelt ook dat we redelijk ruim wonen en de huizen niet geschakeld zijn. Het speeltuintje lag ook meer afgelegen.

Ik heb zelf jarenlang bij een speeltuintje gewoond en ken heel goed de irritatie van wakker worden door schreeuwende kinderen. Maar blijkbaar vond in dat niet zo belangrijk meer op het moment dat thuis de muren op me afkwamen en de boel werd afgebroken.

Dus kan me beide standpunten goed indenken.
TO; ga rustig het gesprek met ze aan en benoem waar je last van hebt (al zou ik de stem van vader daar even buiten laten).
Je kan toch ook best naar buiten? Even wandelen of naar de supermarkt. Dat is wat anders dan de tuindeuren opengooien en kind zijn goddelijke gang laten gaan en er zelf nog eens bovenuit schreeuwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Metallover schreef:
06-08-2022 01:29
Ik vind doordeweeks geschreeuw en lawaai voor 09.00 ook niet normaal hoor.
Vind lawaai etc überhaupt niet normaal. Houd gewoon rekening met je buren.
Lawaai voor 9.00 uur doordeweeks voorkom je niet met kinderen. Ze moeten toch naar school, zijn enthousiast en er wordt op de schoolroute fanatiek goedemorgen naar elke klas-/schoolgenoot geroepen. Normaal gesproken zijn de meeste mensen dan ook wel op vanwege werk en schoolgaande kinderen. In het weekend willen mensen toch ontspannen en dan hoef ik ze ook niet verplicht naar school te brengen dus dan kan het prima wat later.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig lees ik hier genoeg ouders die wel rekening met hun buren houden.

Je zal maar net naast een gezin wonen die dat niet doet. >:-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Miek_ schreef:
06-08-2022 09:57
Lawaai voor 9.00 uur doordeweeks voorkom je niet met kinderen. Ze moeten toch naar school, zijn enthousiast en er wordt op de schoolroute fanatiek goedemorgen naar elke klas-/schoolgenoot geroepen. Normaal gesproken zijn de meeste mensen dan ook wel op vanwege werk en schoolgaande kinderen. In het weekend willen mensen toch ontspannen en dan hoef ik ze ook niet verplicht naar school te brengen dus dan kan het prima wat later.
Ook als we naar school lopen mogen ze van mij niet schreeuwen op straat hoor. Eenmaal op het schoolplein hou je het wat moeilijker tegen natuurlijk. Doordeweeks vind ik het ook wat anders, neemt niet weg dat praten doorgaans gewoon op normaal niveau kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even aanbellen en zeggen dat je begrijpt dat het vakantie is maar dat jullie ook vakantie hebben en vragen of ze de kinderen pas na 9.00 uur naar buiten kunnen laten gaan zodat julkie wat kunnen uitslapen. Gewoon vragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boginja schreef:
05-08-2022 23:02
Ik vind dat je echt wel een punt hebt. Kinderen hier zijn inmiddels pubers,
maar die gingen niet voor 09:00 naar buiten en dan nog was schreeuwen/gillen een no-go.
Hier net zo. Onze kinderen waren ook altijd vroege vogels maar daar hoeft een ander geen last van te hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kinderen mogen pas echt buiten spelen na c.a 9 uur in de ochtend, zeker in het weekend en dan nog een uurtje rustig spelen tot c.a 10 uur. Als ze echt schreeuwen of met heel veel geluid spelen gaan ze naar binnen en dat weten ze ook.

Tot 9 uur mogen ze op hun ipad, of voor de tv of knutselen etc. Je kan ook je kinderen binnen vermaken.
Ik zou het zeker aan kaarten TO.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Sjiraf schreef:
05-08-2022 22:52
Vooral vader is enthousiast mee aan het spelen tot grote ergernis van ons want pa heeft een hele irritante hoge zeik stem.
:D
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjiraf schreef:
05-08-2022 23:16
Onze kinderen mochten in vakantie en weekenden ook niet vóór 9 uur naar buiten. Want als ze buiten waren moesten die ook altijd met geluid spelen. Gevroemmm van een auto of ze zaten te zingen haha. Die keken dan inderdaad tv of speelde binnen met speelgoed.
Tsja daar houden de gepensioneerden, mensen die geen vakantie hebben en gewoon naar hun werk moeten en werklieden ook geen rekening mee. Half zeven vind ik vroeg, maar vanaf een uur of acht als het normaal gaat moet het kunnen, zeker als het overdag zo warm is en het dus even lekkerder is 's ochtends buiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miek_ schreef:
06-08-2022 09:57
Lawaai voor 9.00 uur doordeweeks voorkom je niet met kinderen. Ze moeten toch naar school, zijn enthousiast en er wordt op de schoolroute fanatiek goedemorgen naar elke klas-/schoolgenoot geroepen. Normaal gesproken zijn de meeste mensen dan ook wel op vanwege werk en schoolgaande kinderen. In het weekend willen mensen toch ontspannen en dan hoef ik ze ook niet verplicht naar school te brengen dus dan kan het prima wat later.
Precies dit. Idem voor de buren die elkaar begroeten 's ochtends, de buurvrouw die haar buurman uitzwaait, de hondenbezitters die een praatje maken. Hoor ik allemaal voor 9.00.
En ja, ben ik niet altijd blij mee, maar het is niet anders.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven