Enorme mindfuck: voorgevoel is uitgekomen

06-08-2022 01:09 72 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje eng om te schrijven, maar wil het ergens kwijt.
Zeer plotseling is een familielid van me overleden. Ze had geen ziekte of ook niet de leeftijd (begin 40 ) waarop het te verwachten is dat iemand sterft.

Het rare is. De laatste keer dat ik haar zag dit voorjaar, en ze ging weg, dacht ik: ze gaat ons een keer ontvallen. Ze wordt niet oud.
Heel apart. Zo'n gedachteflits schoot door me heen. Ik schrok er toen zelf van en dacht waar denk ik nu toch aan?

En toen kwam deze week het bericht dat ze zeer plotseling is overleden.
Ik ben verdrietig en in shock. En ik vind het ook eng dat ik dat toen dacht en dat dat nu is uitgekomen. Nu heb ik niet eerder zo'n gedachte gehad wat uitkwam. En ben ook niet bijgelovig. Maar wat vreemd dit.
Is dit toeval? Sterke intuïtie? Heeft iemand dit ook wel eens gehad ?
Solomio schreef:
06-08-2022 13:35
Tja, geen idee, maar ook daar zijn vrij simpele verklaringen voor te vinden, vanuit de combinatie van intuïtie en de interessante mogelijkheden van het geheugen.

Want dit soort uitspraken moet ik dus geloven op basis van dat jij het zegt.
Terwijl alle onderzoeken die gedaan zijn om dit soort fenomenen aan te tonen onveranderlijk aantonen dat het niet bestaat.
Hoeveel kinderen heb je?
Alle reacties Link kopieren Quote
snug schreef:
06-08-2022 13:37
Hoeveel kinderen heb je?
Wat heeft dat ermee te maken?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
06-08-2022 13:41
Wat heeft dat ermee te maken?
Proberen of ik iets doorkrijg.
Alle reacties Link kopieren Quote
snug schreef:
06-08-2022 13:42
Proberen of ik iets doorkrijg.
Dan moet je eerst zeggen wat je doorkrijgt toch? Anders kun je zoveel zeggen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik heb dat altijd heel erg met beroepen, weet nog wel eens dat ik als dertienjarige op een camping tegen mijn ouders zei "die man ziet er uit als een wiskundeleraar"
Goed, wij een praatje maken met die man, mijn moeder zei nog dat je dat helemaal niet kunt zien aan iemand, bleek ik helemaal goed te zitten :proud:

Tegenwoordig houd ik dat soort gedachtes voor me, en ik weet natuurlijk niet of het altijd klopt want ik ga het niet altijd vragen, maar het gebeurt nog steeds wel vaak dat ik gelijk een idee heb, en dat dat ook klopt (terwijl die persoon niet in uniform is ofzo)

En met namen heb ik het in mindere mate, maar soms denk ik weleens "die ziet er uit als een mark/frederik/anderenaam" en dat klopt meestal ook.
anoniem_63680fe92b4c2 wijzigde dit bericht op 06-08-2022 13:46
0.14% gewijzigd
Solomio schreef:
06-08-2022 13:43
Dan moet je eerst zeggen wat je doorkrijgt toch? Anders kun je zoveel zeggen.
Hun naam. Maar dat is gevoelige info. PB?
Alle reacties Link kopieren Quote
Een helder weten is iets anders dan het menselijk brein / de psyche.

Er zijn mensen die signalen / situaties sterker doorkrijgen, in contact staan met mensen, al voor ze geboren zijn of op een andere manier contact kunnen maken met mensen en dieren.

Of je er in gelooft moet iedereen zelf weten.
Alle reacties Link kopieren Quote
snug schreef:
06-08-2022 13:45
Hun naam. Maar dat is gevoelige info. PB?
Maar maakt het daarvoor uit hoeveel ik er heb? Ik neem aan dat je dan ook gewoon het juiste aantal namen doorkrijgt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
06-08-2022 13:35
Tja, geen idee, maar ook daar zijn vrij simpele verklaringen voor te vinden, vanuit de combinatie van intuïtie en de interessante mogelijkheden van het geheugen.

Want dit soort uitspraken moet ik dus geloven op basis van dat jij het zegt.
Terwijl alle onderzoeken die gedaan zijn om dit soort fenomenen aan te tonen onveranderlijk aantonen dat het niet bestaat.

Klopt, die onderzoeken waarbij zo'n gevoel opgeroepen moet worden, slagen nooit.

Ik kan het ook niet oproepen. Maar het is er gewoon soms ineens. Dingen die niet met ervaring of logica te verklaren zijn.
Solomio schreef:
06-08-2022 13:47
Maar maakt het daarvoor uit hoeveel ik er heb? Ik neem aan dat je dan ook gewoon het juiste aantal namen doorkrijgt.
Ik moet sterk aan bepaalde klanken denken. Ik weet niet of ze in een en dezelfde naam voorkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
snug schreef:
06-08-2022 13:49
Ik moet sterk aan bepaalde klanken denken. Ik weet niet of ze in een en dezelfde naam voorkomen.
Nou, je pb't maar hoor. Ik heb 4 kinderen, dus allicht dat die klanken best in 1 van hun namen voorkomen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
06-08-2022 13:51
Nou, je pb't maar hoor. Ik heb 4 kinderen, dus allicht dat die klanken best in 1 van hun namen voorkomen.
oké
Alle reacties Link kopieren Quote
Sherlock schreef:
06-08-2022 13:49
Klopt, die onderzoeken waarbij zo'n gevoel opgeroepen moet worden, slagen nooit.

Ik kan het ook niet oproepen. Maar het is er gewoon soms ineens. Dingen die niet met ervaring of logica te verklaren zijn.
Terwijl bij nadere beschouwing dat eigenlijk altijd wel zo blijkt te zijn. Dan kom je in de richting van intuïtie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
snug schreef:
06-08-2022 13:52
oké
En ze hebben allemaal 2 voornamen. :biggrin:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
06-08-2022 13:52
Terwijl bij nadere beschouwing dat eigenlijk altijd wel zo blijkt te zijn. Dan kom je in de richting van intuïtie.

In mijn geval ook bij nadere beschouwing niet. Maar dat is te specifiek om zo even uit te leggen.

Ik voel ook wel verschil tussen 'gedachte-gevoel' (dus te onderbouwen) en voorgevoel.
Ik weet het geslacht van baby’s in de buiken van hun moeder lang voordat de moeder het zelf weet.
Ik zeg dat niet, ik hou het stil. Echter elke keer blijk ik gelijk te hebben.
Intuïtie is een groot goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ttroeteltje schreef:
06-08-2022 14:22
Ik weet het geslacht van baby’s in de buiken van hun moeder lang voordat de moeder het zelf weet.
Ik zeg dat niet, ik hou het stil. Echter elke keer blijk ik gelijk te hebben.
50% kans, ja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
06-08-2022 09:06
Natuurlijk is het toeval.

Even de psychologische uitleg: wrsch denk je dit vaker, maar als het dan niet uitkomt vergeet je dat je het überhaupt gedacht hebt.
Dit wat hier staat, heel vaak heb je gedachtes en die komen niet uit, doordat ze niet uitkomen onthoud je de niet. Deze gedachte kwam uit en daardoor onthoud je de eerdere gedachte hierover voor altijd.

Heb ik zelf wel eens gehad met een aanrijding een minuut daarvoor dacht ik dat ik aangereden zou worden en toen gebeurde dat ook. Deze gedachte had ik echt nooooit onthouden als dat ongeluk daarna niet was gebeurd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het geslacht van baby’s heb ik ook vaak goed en een naam wist ik ook van te voren.

Verder begint mijn man wel eens over een onderwerp waar ik net aan dacht. Best vaak eigenlijk!

Toch is het allemaal toeval. 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
06-08-2022 13:51
Nou, je pb't maar hoor. Ik heb 4 kinderen, dus allicht dat die klanken best in 1 van hun namen voorkomen.
Ben wel nieuwsgierig of de namen goed zijn?
Tęssa44- schreef:
06-08-2022 15:13
Ben wel nieuwsgierig of de namen goed zijn?
Het waren klanken, niet de hele naam. Maar goed, acht namen in totaal, daar komt het halve alfabet in voor. :cry: Klanken waren op zich wel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tęssa44- schreef:
06-08-2022 15:13
Ben wel nieuwsgierig of de namen goed zijn?
Tja, 2 klanken, en idd 8 namen, dus allicht komen die klanken erin voor.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Tęssa44- schreef:
06-08-2022 14:58
Dit wat hier staat, heel vaak heb je gedachtes en die komen niet uit, doordat ze niet uitkomen onthoud je de niet. Deze gedachte kwam uit en daardoor onthoud je de eerdere gedachte hierover voor altijd.

Heb ik zelf wel eens gehad met een aanrijding een minuut daarvoor dacht ik dat ik aangereden zou worden en toen gebeurde dat ook. Deze gedachte had ik echt nooooit onthouden als dat ongeluk daarna niet was gebeurd.
Geen aanrijding, wel een paar keer als ik in mijn oude auto zat: Wat doet hij het nog goed, en dan moest ik binnen een paar dagen naar de garage wegens een storing. Bij nader inzien hoorde ik gewoon al onbewust iets afwijkends in het geluid van de motor, of iets anders
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
06-08-2022 15:18
Tja, 2 klanken, en idd 8 namen, dus allicht komen die klanken erin voor.
Er zijn maar 5 klanken, dus makkie.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven