Viva’s hondenveldje deel drie

15-08-2022 19:55 1216 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Kruimeltje doet het super
Wil ook al kleine eindjes mee lopen
Verder is ze super ondeugend en gewoon een heerlijk puppekind om naar te kijken
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat 'n lieve foto, mama-inge. :love:

Dit was Boef vorige week, in diepe slaap, moe van de warmte en de tuin "bewaken".

https://postimg.cc/RWp724TG

(Ik mag nog geen plaatjes plakken).
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Dokus was hier op het veld max verstappen aan een longeerlijn. Iedereen moest lachen. Maar op het veld mag hij niet los en zijn energie moet hij toch kwijt
Alle reacties Link kopieren Quote
Boef ligt er ook heerlijk bij.
Zo'n soort kussen heb ik hier ook, maar de honden gaan er niet op liggen
De tegels (schaduw) en strookje zand zijn koeler

Witje ligt op 1 of andere manier ook heel graag in de zon.
En dan graag achter het hek, languit in het zand

Papa Witje (logeerhond) is veel binnen, die trekt kruimeltje niet zo.
Hij vind haar te druk en in plaats van even op haar plek zetten, gaat hij haar uit de weg.

En kruimeltje ligt voor zo lang het past, onder/achter het tuinbankje, tegen de schutting aan.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zijn ze toch lief en lekker pluizig als ze liggen te slapen :-)

Het kussen waar Boef op ligt, ligt hier ook in de garage. Jongedame wil er niet op liggen. Ze sleept haar binnenmand zelf naar buiten of gaat op een ligbed chillen. De hondenstretcher die ik gekocht heb naar model en ‘feel’ van het ligbed negeert ze ook. Alleen de senior van de buren vindt ‘m fijn (en dan kruipt ze er wel op, als senior daarop ligt). Kareltje wil er wel op liggen dus daarom staat het nog op het terras.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Present.

Blijerd ligt graag op onze koele tegelvloer.
Languit en liefst ook nog met zijn rug tegen de muur. Denk dat dat lekker koel is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Redhead70, ik zie het zo voor me. :mrgreen:

Mama-inge: Boef wisselt heel veel tussen z'n kussen, de mouflonvacht, de tegels en een tuinstoel. Paar jaar geleden heb ik een stretcher voor hem gekocht, (leek me ideaal voor tijdens warme dagen/nachten), daar heeft ie tot nu toe wel 30 seconden op gelegen. :facepalm:
Wat een plaatjes zijn Kruimeltje en Boef. Boef ziet er guitig uit, zo met zijn kleine lichaam dat zijn best doet het kussen enigszins in beslag te nemen.
Kruimel is nu al groter dan Boef.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe oud is kruimeltje nu mama-inge?

Hier liggen ze graag in de zandbak. En binnen overal en nergens
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Moonenz, kruimeltje is nu 9 weken

De honden maken er volgens mij een spelletje van
Als man beneden slaapt, maken ze hem om het hutje mutje wakker en heeft kruimeltje ongelukjes in huis.
Slaap ik beneden, dan kan ik redelijk door slapen.
Heb de wekker op 2 uur en 6 uur.
Ze maken me ongeveer een kwartiertje eerder wakker.
Kruimeltje doet buiten wat ze moet doen en gaat dan weer slapen
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren Quote
Van harte met Kruimeltje, Mama-Inge! Wat een leuke foto ook weer.

En ook een leuke foto van boef!

Onze puberpup ligt veel op de koele tegelvloer momenteel. Buiten gaat hij pal in de zon liggen, maar dat houdt hij niet langer dan 5 minuten uit. Ik moet wel erg om hem lachen, want als ik hem zeg dat we naar binnen gaan negeert hij me, om dan binnen een minuut alsnog hijgend aan de deur te staan. :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Nummer*Zoveel schreef:
16-08-2022 11:31
Van harte met Kruimeltje, Mama-Inge! Wat een leuke foto ook weer.

En ook een leuke foto van boef!

Onze puberpup ligt veel op de koele tegelvloer momenteel. Buiten gaat hij pal in de zon liggen, maar dat houdt hij niet langer dan 5 minuten uit. Ik moet wel erg om hem lachen, want als ik hem zeg dat we naar binnen gaan negeert hij me, om dan binnen een minuut alsnog hijgend aan de deur te staan. :rofl:
Ik heb beeld :-D

Zo’n gezicht voor de tuindeuren:
Afbeelding
Afbeelding
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
17-08-2022 13:50
Ik heb beeld :-D

Zo’n gezicht voor de tuindeuren:
Afbeelding
Afbeelding

Ander kleurtje en iets hoger op de pootjes, maar dat koppie had zijn broer kunnen zijn ;-D
Ongelooflijk toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

We zijn de attractie van de buurt hier :facepalm:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah wat lief :heart:
Zitten ze zo braaf in een fietskar?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
17-08-2022 16:48
Ah wat lief :heart:
Zitten ze zo braaf in een fietskar?
Bakfiets ;-D

Afbeelding

Onderdeurtje niet gewend, pup natuurlijk ook niet, maar vanaf de 1e x gaat het perfect (wel eerst geoefend natuurlijk met eraan ruiken, erin, klepje dicht etcetc over meerdere dagen) alleen dat bekijks onderweg is verschrikkelijk :nut:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren Quote
Is dat bij jullie dan zo bijzonder? Ik zie hier best vaak honden in de bakfiets. Vaker wel gemengd met twee kinderen maar toch, als die kinderen gebracht zijn dan zit er zo’n lab prinsheerlijk in zo’n bakje om zich heen te loeren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook weer present :cheer:
Wat een leuke foto's komen er weer voorbij :heart:

Spaanse heeft de echo achter de rug en het was helaas niet goed.
Ik mocht bij de echo blijven en alles is goed bekeken en uitgelegd.
Beide bijnieren zijn vergroot, de linker bijnier zo'n 3 maal zo groot als normaal de rechter bijnier maar liefst 10 maal zo groot als normaal o_o
Aankomende maandag staat de cushingtest gepland, er wordt dan drie keer om de 4 uur bloed geprikt om haar cortisol gehalte te meten.
Normaal gesproken breng je dan je hond naar de dierenarts en haal je hem na de laatste bloedafname weer op maar aangezien ik Spaanse nog nooit ergens heb "achter gelaten" zal ik om de 4 uur op en neer naar de dierenarts rijden.
Als het cushing blijkt te zijn gaan we het traject in om de juiste dosering van medicatie in te stellen, dit kan ook nog een hele onderneming worden.
In het gesprek na de echo heeft de dierenarts aangegeven dat het een (relatief) dure behandeling is.
De cushingtest, het instellen van de medicatie, het controle prikken 3 maandelijks (nadat het juist is ingesteld) en de (levenslange) medicatie gaat nogal in de papieren lopen.
Allemaal prima, het is wat het is en (niet geheel onbelangrijk) ik kan het betalen.
Maar wat nu als je deze kosten niet kan dragen vroeg ik mijn dierenarts?
De dierenarts moest helaas beamen dat dit steeds vaker voorkomt en dat er dan geen diagnose of behandeling kan worden gedaan.
Vreselijk....je zal daar maar staan met je geliefde dier en geld is een belemmering, wat moet je je dan wanhopig voelen...
Ik hoop in ieder geval snel duidelijkheid te krijgen want Spaanse verslechterd snel :cry:
Hoe eerder we met een behandeling kunnen beginnen hoe beter.
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop ook dat er snel duidelijkheid komt met een behandelingsplan voor Spaanse, Tover-feetje.

Qua kosten: bij onze dierenarts hangen folders met daarop landelijke stichtingen die helpen met de kosten. Soms voor ‘erkende minima’ (als je in de schuldsanering zit of al loopt bij de voedselbank) maar ook voor mensen die gewoon het water aan de lippen hebben staan na Corona. Onze praktijk doet een dag in de maand gratis hulpverlening voor minima uit de gemeente. Maar die zullen helaas niet iedereen bereiken of mensen vallen net buiten de boot :(
Zal helaas alleen maar erger worden vrees ik.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat gezellig zo in die kar, Moonenz! :)

Maar wat een ellende met Spaanse, ToverFeetje. Ik hoop dat ze haar gezondheid snel weer “onder controle” krijgen. En ik zou net als jij ook op- en neer rijden, hoor. (Of erbij blijven, als dat geen optie is, zoals bij een operatie e.d.).

Die kosten is waarom ik altijd zo fel hamer op verzekeren als die vraag hier weer eens gesteld wordt. Je wil gewoon niet dat de medische behandeling van je dier afhangt van de diepte van je portemonnaie. En al kun je het vandaag betalen, dat betekent niet dat je het over 3 of 5 of 10 jaar ook nog kunt missen. Bovendien verkijken mensen zich er echt op hoe snel de medische kosten voor dieren op kunnen lopen als er eens echt iets aan de hand is. Een vriendin van mij is nu al meer dan 5000€ kwijt voor een kat met een gebroken pootje dat niet wil helen, en het eind van die behandeling is nog niet in zicht.
Moonenz, schitterend. Logisch dat jullie een schare fans opduikelen.

En wat ontzettend naar dat Spaanse zo ziek is. Dat zal naast de letterlijke kosten ook veel kopzorg en slaap kosten.

Heeft hier iedereen een dierenverzekering?
Ik had die voor vorige hond en ontdekte dat veel deels of niet vergoed werd. Nu hebben we die niet voor Blijerd, echter hij heeft wel zijn eigen spaarpotje. Maar elke keer een bezoek aan DA en die rekening is weer een stuk lichter.
Misschien toch verstandig, zo ‘n verzekering?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben voor puberpup wel een verzekering. Het is duur, maar met zijn allergiemedicatie alleen al krijgen we elke maand meer terug dan dat we betalen.

Met mijn vorige hond hebben we het ook gedaan en dat was echt een pechvogel. In het eerste jaar hadden we zijn levenslange premie al terug verdiend met een chronische blaasontsteking, en wat er in de loop der jaren nog bijkwam aan medische kosten stond gelijk aan een mooie nieuwe auto.

Nu hebben wij natuurlijk wel grote honden dus dan lopen de kosten sowieso snel op. Een simpele hotspot oid kost zo een paar honderd euro. Maar ook met kleinere dieren kan het snel oplopen als er eens echt stront aan de knikker is, zie voorbeeld van de kat, of als er een chronische ziekte wordt geconstateerd. Een spaarpotje is zo leeg als ze een keer een pootje breken, en wat als er dan complicaties zijn of er nog iets anders overheen komt?

Ik vind het al lastig zat om over de gezondheid van mijn dier te moeten beslissen, en neem persoonlijk liever niet het risico dat ik daarbij ook nog een financiële afweging zou moeten maken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven