Entertainment alle pijlers

Een jaar van je leven - SBS6

29-08-2022 20:05 1109 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt me een soort BigBrother.

Wie gaat er kijken?
(De live streams mogen ook besproken worden in dit topic)

De kick-off van ’Een jaar van je leven’ is op zondag 4 september om 21.30 uur te zien op SBS 6. Vanaf maandag 5 september is het programma elke werkdag om 18.20 uur te volgen op SBS6 en vanaf zondagavond 4 september zijn er twee livestreams te volgen bij Videoland.

In het nieuwe reality-programma ’Een jaar van je leven’ gaan veertig deelnemers, allemaal vreemden voor elkaar, een jaar lang samenleven zonder enig contact met de buitenwereld en met alleen beschikking over de strikt noodzakelijke basisvoorzieningen.

De veertig mannen en vrouwen zijn vreemden voor elkaar. Ze komen uit alle hoeken van ons land en hebben de meest uiteenlopende achtergronden: van een bekende TikTokker, een kapster en een ex-militair tot een Syrische vluchteling, een horeca-ondernemer en een hovenier. De kandidaten nemen in de kick-off-aflevering voor een jaar lang afscheid van familie en vrienden.

Op de locatie zijn alleen de hoogstnoodzakelijke basisvoorzieningen aanwezig. De deelnemers krijgen opdrachten waarmee ze geld kunnen verdienen voor de huishoudpot. Is die pot leeg, maar wil de groep toch iets bestellen? Dan kúnnen ze de grote prijzenpot van één miljoen euro aanspreken. Het gevolg is wel dat aan het eind van het jaar de uiteindelijke winnaar met een lagere prijs naar huis gaat. Pakken ze euro’s uit de pot of houden ze vol met wat ze hebben?

Naast de verdienopdrachten spelen de deelnemers ook eliminatieopdrachten. De groep stemt wie van de deelnemers die opdracht moet spelen. Als de opdracht mislukt, dan moet die deelnemer het programma verlaten. Lukt het wel, dan moet hij of zij iemand aanwijzen die moet vertrekken… Elke eliminatie maakt de groep kleiner en de kans om aan het einde de gigantische prijzenpot mee naar huis te nemen, groter.

Ze moeten opdrachten uitvoeren, samenwerken, strijden en vooral volhouden tot het jaar voorbij is. Bij iedere eliminatieopdracht moet er een deelnemer naar huis. De winnaar wint één miljoen euro, Hima: dat is dus niet zo, want er gaat ook geld uit de pot een prijs die dus wel een jaar van zijn of haar leven kost.
himalaya wijzigde dit bericht op 14-09-2022 07:27
76.16% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben dan zelf nog op vakantie en weet niet of ik het daar kan kijken.

De tijd van uitzenden staat me wel aan. Prima om het tijdens het eten te kijken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
:hello: ik kijk ook!
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaaaah!!!!

Ik houd hier zo van.

Soort Big Brother meets Utopia
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Misten ze bij Utopia ook niet zelfvoorzienend zijn? Eigen eten maken enzo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu ook:
We mogen een koffertje mee met kleren, je paspoort en zorgpas. In totaal 23 kilo. Je moet ook winterkleding mee, want je weet niet hoe lang je daar gaat zijn.

Dat is minder dan de hutkoffers plus beautycases waar ze in Bb mee binnen kwamen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja ik ga ook kijken, ik hou van dit soort programma's! Zo fijn dat het elke dag is ook en dat er livestreams zijn. Ben heel benieuwd wat ze gaan doen, ik hoop dat het spannend genoeg is.
anoniem_65b76da90e30c wijzigde dit bericht op 02-09-2022 02:59
Reden: Spelling
0.80% gewijzigd
Ik heb het nog niet gezien maar ik betwijfel of ze echt geen contact met de buitenwereld hebben en in hoeverre ze zelfvoorzienend moeten zijn. Utopia klonk interessant maar na de eerste 2 afleveringen was ik er al klaar mee want zo zelfvoorzienend en een eigen samenleving bouwen was het niet. En op het laatst sloeg het helemaal nergens meer op. Maar we zullen zien.
Ja, dat vraag ik me ook af inderdaad..een jaar is lang.
Utopia heb ik geloof ik 1 aflevering van gekeken maar vond ik helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een types weer

Vind het wel bijzonder om een jaar lang je partner en kinderen achter te laten.

Wel een gave omgeving

Jemig, 1 iemand komt de loods al niet binnen. Dat vind ik echt bikkelhard
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Een moeder die haar twee jonge kinderen een jaar alleen laat voor nieuwe boobies :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
tumtum8 schreef:
04-09-2022 21:55
Een moeder die haar twee jonge kinderen een jaar alleen laat voor nieuwe boobies :facepalm:
Niet alleen nieuwe tieten, maar ook een brommer voor zoon en paardrijlessen voor dochter
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk programma weer

Ik houd niet van die games, maar die menselijke interactie vind ik geweldig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het concept wel leuk!
Even kijken of het ook leuk blijft, ik ben benieuwd. Wel heel lullig dat er 1 iemand niet mee naar binnen mocht... heb je er zó naartoe geleefd en dan kun je meteen weer terug naar huis, wat erg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Malibu123 schreef:
04-09-2022 22:09
Ik vind het concept wel leuk!
Even kijken of het ook leuk blijft, ik ben benieuwd. Wel heel lullig dat er 1 iemand niet mee naar binnen mocht... heb je er zó naartoe geleefd en dan kun je meteen weer terug naar huis, wat erg.
Ik hoop dat ze misschien als troef in een ander huis zit?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Altijd leuk om te kijken, ik vind dan vooral het groepsproces interessant. Dus dat is pas na een paar afleveringen....

Net even terug gekeken, ligt het aan mij of is die ruimte in het onderste stapelbed heel klein? Je moet er toch minimaal rechtop kunnen zitten, het lijkt me dat dat hier niet zo is.
Dat zou mij dan wel opbreken denk ik, het idee dat je als eigen plek (wat je daar toch al nauwelijks heb) ook zo weinig ruimte hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geef het ook een kans.
Ongelofelijk dat mensen met jonge kinderen hieraan meedoen. Een jaar geen contact, daar kan toch geen miljoen tegenop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Owe, nu ga ik ff terugkijken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bijzondere figuren allemaal weer maar ik ga kijken . Weet niet of ik het lang vol houd bij de laatste big brother serie ben ik voortijdig afgehaakt .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zapte er gisteren toevallig langs en ben blijven kijken. Ik heb nu dagelijks opnemen ingesteld. Ben benieuwd of ik dit wat vind, Utopia vond ik bijvoorbeeld niks aan.
Gisteren werd er dus wel meteen al geld van het miljoen afgesnoept, dat vind ik toch wel een ding, dat je 'een miljoen kunt winnen na een jaar' is dus al gelijk niet meer zo. Straks eindigt het net zoals bij Million Dollar Island en blijkt dat het miljoen sowieso al nooit haalbaar was.
Een jaar is wel heel erg lang vind ik, ik vraag me af hoeveel mensen dat volhouden. Er zijn zulke drukke types bij, ik werd er al moe van bij het kijken ;-) En wat doen ze bijvoorbeeld als voortijdig iedereen al weg is? (misschien is dat wel uitgelegd maar ik viel er dus halverwege pas in)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yella78 schreef:
05-09-2022 16:59
En wat doen ze bijvoorbeeld als voortijdig iedereen al weg is? (misschien is dat wel uitgelegd maar ik viel er dus halverwege pas in)
Of als de kijkcijfers zo slecht zijn dat ze de stekker eruit trekken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Martin the manager die voelt zich het mannetje . Gaat nog flink clashen gok ik .
Alle reacties Link kopieren Quote
Vind Martin maar een eng mannetje! Zou veel te veel in mijn aura zitten, die arm om de andere deelnemer heen...

Sowieso zou ik het geen jaar uithouden, met zoveel mensen in echt een kleine ruimte en nergens waar je, je echt kunt terug trekken. Nog voor geen miljoen dat ik hieraan zou meedoen.

Vind het wel interessant om te zien, hoe de dynamiek ontstaat en hoe mensen hiermee omgaan.

Oh, trouwens ook benieuwd hoelang Martin, de manager, dit zo volhoud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Martin bedoelt het wel goed.

Zijn erg veel mensen, overzicht is een beetje zoek
Frankly my dear, I don"t give a damn

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven