Zwanger worden - herfst 2022

21-09-2022 15:53 731 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allen,

Graag schrijf ik met een groepje over zwanger willen worden vanaf herfst 2022.
Wie schrijft er mee?
okkiepetite wijzigde dit bericht op 26-10-2023 15:25
3.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zal zelf aftrappen. Aangezien ik het heel fijn heb gevonden om in groepje te schrijven over zwanger worden, dit topic aangemaakt.
De pil is nu net een week aan de kant, dus ik moet nog een eisprong zien te ontdekken, dus benieuwd hoe lang dat op zich zal laten wachten.

Zelf ben ik 34 jaar, getrouwd, moeder van een zoon (vroeggeboorte 4 jaar geleden en is daardoor overleden) en een dochter (2 jaar).

Hopelijk komen er meer mensen schrijven, want vind heel fijn om met anderen te beleven en over te schrijven :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey OkkiePetite, wat leuk dat je een groep wilt starten. Ik ben niet zo van het forum, maar ik wil het toch proberen omdat het fijn kan zijn om ervaringen uit te wisselen en elkaar te steunen.

Heftig dat je zoontje is overleden. Heb je dat een beetje een plaats kunnen geven? Leuk dat je daarna nog een kleine meid hebt gekregen.

Mijn partner en ik hebben net onze eerste poging gedaan. Ik was om meerdere reden al langer gestopt met de pil, maar nu definitief besloten dat we voor ons eerste kindje willen gaan. Ik ben inmiddels 36, dus dat is spannend. Mijn cyclus is vrij stabiel, dus nog ruim een weekje wachten en dan weten we meer. Anders ga we daarna vrolijk door naar poging 2.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk Ilovejoe!
Nou spannend zeg! Herken wel dat leeftijd ook wel ding begin te worden. En merk je al iets anders dan anders?

Onze zoon is verweven in ons leven, moeilijke momenten zat, zeker zo richting zijn geboortedag, Maar in algemeen vooral trots! Lief dat je ernaar vraagt. En onze dochter is echt een heerlijk meisje.

Week geleden pil aan de kant en ben nu echt zo moe. Kan me niet herinneren dat vorige keer ook zo had.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk! Ik praat graag mee :-D

Ik ben 31 jaar, nog geen kinderen en wij zijn bezig met ronde nummer 2. Helaas heb ik geen vaste normale cyclus van 28 dagen, dit is wisselt bij mij heel erg. Eerdaags kan ik weer gaan testen.

Zwanger worden kan moeilijk gaan volgens de gynaecoloog. Ik heb overgewicht en liep met hevige menstruatieklachten bij de gynaecoloog. Ze zag op de inwendige echo wel een groeiend celblaasje dus dat zal positief zijn denk ik. Op de ovulatietesten had ik vaak een lichte streep maar ging niet knallen. En dan komt de angst weer of ik wel een eisprong heb… Het komende half jaar moeten wij het eerst zelf proberen. Erg spannend allemaal!

Wat heftig zeg wat jij hebt mee gemaakt met een overleden zoontje. Dat maakt het wel weer erg onzeker en spannend om een zwangerschap aan te gaan lijkt mij. Ik vind het knap van je! En ik hoop dat jullie snel zwanger gaan zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk Redrose! En wat spannend!
Wat vervelend van je cyclus, weten ze hoe dat komt? En wat betreft je menstruatieklachten, is er ooit gedacht aan endometriose? dat heb ik vandaar dat eraan denk:facepalm:

Dank je! Maakt zeker spannend om opnieuw aan te gaan, angst en spanning voor verlies is er zeker (denk dat dat pas echt gaat komen mocht ik zwanger worden), maar de wens voor een kindje is nu groter. En ik hoop dat ik een eventuele nieuwe zwangerschap ook wat meer rationeler kan bekijken omdat er nu ook een levend kindje is. Maar spannend zal ongetwijfeld worden.

Bijna week zonder pil, heel erg moe, af en toe wat krampjes in de buik.
Wachten maar :popcorn:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja kan me voorstellen dat het moeilijk blijft OkkiePetite, maar mooi dat je zoveel trots voelt.

Leuk dat je ook meeschrijft Redrose91. Ik had gelijk een vaste cyclus. Nu ik me er echt in ga verdiepen, maakt het me toch onzeker. Ik had ovulatietesten gekocht voor de zekerheid, maar ik had ook geen enkele keer een knalstreep. Voor mijn gevoel is mijn eisprong vroeg, hopelijk is dat geen negatief teken. Mooi dat ze wel een celblaasje hebben gevonden.

Ik heb vaak lichte kramp en kan moeilijk een strakke broek verdragen. Dat had ik hiervoor volgens mij nooit. Misschien is het nu even wennen omdat we zo’n mooie zomer hebben gehad en ik alleen jurkjes en rokjes heb gedragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ilovejoe wat maakt je onzeker aan een vaste cyclus? ligt ook heel erg aan welke ovulatietesten en echte knaltest ligt ook wel erg aan op goede moment testen, iets wat mij nog nooit is gelukt, wel keer dat het streepje echt wel steeds donkerder werd (ochtend en avond testen), maar nooit knal.
herkenbaar die strakke broeken momenteel, ook echt wennen haha!
En zeker weten trotse moeder van 2 :-)

ik merkte verandering in mn afscheiding, ovulatietest gedaan en jawel een licht streepje. Wow! Vorige keer duurde het wel 50 dagen voordat er iets van een cyclus begon, dus ben benieuwd. we hebben er nu maar gelijk gebruik van gemaakt :high5:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow 50 dagen dat is lang.
Goed bezig dat je er gelijk gebruikt van maakt. 😄

Ik merk ook verschil in mijn afscheiding, maar de test gaf niks aan. Ik heb maar een keer per dag getest, dus dat zou het kunnen verklaren inderdaad.

Wat mij onzeker maakt is dat mijn eisprong ongeveer op dag 14 zou moeten komen, maar aan de signalen te zien lijkt het al op dag 9/10 te komen. Mijn angst is dat het misschien te vroeg komt en dat het dat nog niet genoeg ontwikkeld is en dus nooit bevrucht zou kunnen worden.

Hoe meer je er over leest hoe ingewikkelder het wordt. 😅 Ik moet gewoon even rustig afwachten en me niet te druk maken, maar dat is niet mijn sterkste kant. 🤣
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik schrijf ook graag mee!
Ik ben 28 jaar, getrouwd en mama van een zoontje van 13 maanden.

Wij hebben de wens om voor een tweede kindje te gaan. We willen nog wel een aantal weken wachten, omdat ik op dit moment nog bezig ben met een master bewegingsonderwijs. Ik sta voor de klas in het basisonderwijs en ik heb nu 1 blok van de opleiding afgerond. Ik zit nu inmiddels in blok 2 en wil de komende weken mijn eigen vaardigheid gaan behalen (salto, handstand, streksprong, ringzwaaien). Dit wil ik afgerond hebben voordat we het gaan ‘proberen’ voor een tweede want die eigen vaardigheid kan best wel intensief zijn. Ik start dan in januari met blok 3 maar dan is het vooral veel theorie naast de gymlessen. We hebben op school ook een vakdocent die mij dan zou kunnen ondersteunen tijdens de gymlessen mocht dit nodig zijn. En je weet natuurlijk niet hoe snel je zwanger bent! Al was ik bij de eerste wel direct zwanger, ik ga er nu eigenlijk niet vanuit maar ik houd het natuurlijk wel in mijn achterhoofd dat het zou kunnen gebeuren.

Mijn man vaart dus het is ook maar de vraag of hij straks op de goede momenten thuis is. Hoe ik het nu heb berekend, is hij steeds thuis wanneer ik mijn eisprong heb.
mamo27 wijzigde dit bericht op 24-09-2022 12:15
2.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heftig wat jullie hebben meegemaakt Okkie Petite. Zoiets tekent je voor de rest van je leven en ik kan me voorstellen dat de angst dat het weer gebeurt soms flink kan opspelen.

Redrose91, een spannende tijd voor jullie dan. Soms zegt een cyclusduur ook niet alles over je zwangerschapskansen want ik had zelf een cyclus van 76 dagen gehad en toen bleek ik toch zwanger te zijn geworden in die cyclus. Ik had geen idee wanneer mijn eisprong was en ik was er best wel onzeker over omdat het zo onregelmatig was, maar het is toch gelukt.

Ik begrijp je helemaal Ilovejoe, hoe meer je erover leest hoe onzekerder je soms kunt worden! Maar wel fijn dat je een regelmatige cyclus hebt. Ik heb nu na mijn eerste zwangerschap ook een vaste cyclus van zo’n 4 weken.
Alle reacties Link kopieren Quote
9Ilovejoe nou stom zeg! Ikh eb juist begrepen dat erom gaat dat de tijd na je eisprong lang genoeg moet zijn . Maar goed, zal overal wel wat voor te zeggen zijn.
Inderdaad hoe meer je erover leest, hoe onzekerder je wordt.
Vond die 50dgn toen ook echt lang, bang dat er van alles mis was. Nu ben ik erop voorbereid, dat scheelt ;-)

Mamo leuk dat je mee komt schrijven! Wat leuk allemaal! Ook druk kan ik me zo voorstellen. Zelf ook bezig met laatste stuk van opleiding, wilde ook niet middenin opleiding/onhandig daarmee zou zijn. Haha goede berekening! Wel onhandig met zwanger willen worden, hoelang is je man dan weg?
Klopt helemaal blijft de rest van mn leven bij me .
Wat fijn dat je nu regelmatig bent, wel knap om zwanger te raken in een cyclus van 76dagen! Wow !

ovulatietest wordt weer lichter dus vermoed toch echt eisprong gehad, vanochtend ook echt krampen onderin buik. We hebben aantal gezellige dagen gehad haha. Ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hihi!! Na lang dit soort topics gelezen te hebben durf ik het bijna niet te zeggen maar ik schrijf graag mee!

Ik ben 28, partner is 32 en wij gaan voor ons eerste kleintje proberen! Vanwege operatie in oktober moeten we nog wel heel even geduld hebben. De pil is sinds 2 weken de deur uit dus nu mijn lijf leren kennen na jaaaren aan de hormonen gezeten te hebben.

Vanaf november/december gaan we actief proberen!
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
En jeetje Okkie, wat heftig zeg!! Wel mooi hoe je ermee omgaat!
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Nolanollie leuk en spannend! Hoe vind je het zonder pil? Waar word je aan geopereerd?
Dank je wel :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik meeschrijven? Ben normaal meer een lezer dan een poster, maar ga m’n best doen.

Ben al 36, sinds anderhalf jaar een relatie en hoewel het met z’n tweeën ook heel fijn is willen we gezien mijn leeftijd gaan
proberen of gezinsuitbreiding mogelijk is.

Begin augustus de pil gestopt en twee weken geleden menstruatie. Merkte wel dat m’n hormonen alle kanten op gingen na het stoppen vd pil, inclusief een knobbeltje in een borst wat niet wegtrok. Was een hoop stress, maar gelukkig bleek het goedaardig. In die dagen voelde ik pas echt een kinderwens en hoe erg ik het had gevonden als die deur gelijk dichtgeslagen was.

Ben nu volgens een app net mijn vruchtbare dagen voorbij, daar mikken we een beetje op, wil nog niet aan de ovulatietesten ed.

Wat heb je al een hoop meegemaakt OkkiePetite. Was bij je dochter w alles volgens planning verlopen qua zwangerschap en bevalling?

Verwacht je nu weer hevige menstruaties Redrose21 of is dat inmiddels wat onder controle? Lijkt me dan extra naar als je lang geduld moet hebben.

Verwacht je blok 2 in 1x te halen Mamo27? Lijkt me wel een toets waarvoor je in vorm moet zijn. Een handstand zit iig niet in mijn repertoire.

Vind je het lastig om nog te moeten wachten Nolanollie? En verwacht je echt te moeten herstellen van je operatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
OkkiePetite
Mijn man is nu 2 op 2 af, hij was eerst 6 op 6 af & dat was echt wel heel lang. Nu gaat het prima zo met die 2 weekjes!
En wat toevallig dat je ook in een opleiding zit, fijn dat het einde eraan zit te komen. Was het een lange opleiding?

Steenuil ik ga er wel vanuit dat ik het ga halen, we moeten 20 activiteiten doen en voor elke activiteit kan je 4 punten halen. Je moet in totaal minstens 40 punten behalen om ervoor te slagen. Wat betreft de handstand, daar ben ik zelf ook niet goed in (haha) dus daar kan ik dan 1 punt voor halen & als ik dan weer wat meer mijn best doe met hangend zwaaien aan de ringen & ik haal daar bijvoorbeeld 4 punten voor, dan compenseer je dat weer een beetje.
We mogen tijdens de praktijkbijeenkomsten ook oefenen & tot nu toe gaat dit allemaal wel redelijk! Het is vooral veel oefenen & dan wordt het vanzelf weer wat makkelijker. Jongleren zit er bijvoorbeeld ook in, dus dat zou ik ook nog in blok 3 kunnen afronden!

Heftig dat je een knobbeltje had, maar gelukkig was dit goedaardig!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Steenuil, tuurlijk schrijf lekker mee!
Och jeetje wat schrikken dan zeg! komt de wens ook wel extra naar voren lijkt me!
Moet je nog verdere controles of is nu 'klaar'?
Zeker hoop meegemaakt, dochter was inderdaad volgens planning en zonder fysieke toestanden, behalve dan dat ik zelf in een paniekstand schoot :facepalm: . Dochhter is met 38 weken en paar dagen geboren.

Mamo wow intens hoor wat je allemaal moet! hier 2 jaar opleiding ook :-)
Lijkt me best lastig met man veel weg, en met zwanger willen worden helemaal haha!

hier sinds gisteren in de ochtend krampen onderin, alles wat in mn lijf voel ligt weer eens onder vergrootglas :sherlock: :bonk:
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot nu toe merk ik nog niet echt verschil zonder of met de pil. Ben wel van de week begonnen met ovulatietesten, maar dat is puur omdat ik na 11 jaar gebruik graag mijn eigen lijf en cyclus wil leren kennen.

Ik word geopereerd aan mijn amandelen, in principe niet relevant aan een kindje proberen te maken, ook het herstel niet (al zal ik met onwijze keelpijn en flink aan de tramadol niet echt zin hebben in de babydans) maar vriendlief en ik vonden het allebei slim om even te wachten tot dat achter de rug is..

Lastig vind ik het niet, ben allang blij dat we binnenkort gaan beginnen. Mijn lijf vraagt al lange tijd om een kleine (lees rammelende eierstokken:P ) maar mijn vriend hield het af. Nu is hij het er ook mee eens, al is het dan wel vanaf november pas... En dat is prima...
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
steenuil schreef:
25-09-2022 22:11


Begin augustus de pil gestopt en twee weken geleden menstruatie. Merkte wel dat m’n hormonen alle kanten op gingen na het stoppen vd pil, inclusief een knobbeltje in een borst wat niet wegtrok. Was een hoop stress, maar gelukkig bleek het goedaardig. In die dagen voelde ik pas echt een kinderwens en hoe erg ik het had gevonden als die deur gelijk dichtgeslagen was.

Ben nu volgens een app net mijn vruchtbare dagen voorbij, daar mikken we een beetje op, wil nog niet aan de ovulatietesten ed.

Jeetje, wat heftig! Zo maar ineens! Gelukkig is het goedaardig maar dat zal schrikken zijn geweest! Ik kan me dan levendig voorstellen dat je dan ineens die deur voor je neus ziet dichtslaan betreft de kinderwens. Dan gaat het natuurlijk nog harder tekeer. Succes met mikken op de dagen!
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Mag ik ook meeschrijven? Ik ben 25 jaar, bijna 10 jaar samen met mijn partner en wij zijn nu écht begonnen voor ons eerste kindje.. Ik heb 5 jaar een mirena spiraal gehad, deze is in juni verwijdert en ik ben daarna niet meer aan de anticonceptie gegaan. We hebben wel rekening met de eisprong gehouden (met tellen, niet testen) en rond die tijd niets gedaan, maar wel onder het motto mocht het wel gebeuren is dat ook prima. Tot vorige maand dus...! We zijn er nu echt voor gegaan en ik vind het allemaal wel erg spannend. Mijn cyclus was in principe steeds super regelmatig (steeds precies 30 dagen) en dan zou ik dus morgen ongesteld moeten worden, of niet dus... whaaa!!

Ik probeer wel echt steeds tegen mijzelf te zeggen dat het rustig een jaar kan duren zoals bij heel veel mensen. Maar ik merk toch dat ik nu de zenuwen begin te krijgen en het liefst al wil testen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Alle reacties Link kopieren Quote
nolanolie haha herkenbaar die rammelende eierstokken! Op naar snel herstel en aan de slag met het gerammel!

poldermeisje62 tuurlijk welkom! wat fijn een regelmatige cyclus!
Ik ben echt een testjunkie :facepalm: dus niet een goed voorbeeld haha! Had waarschijnlijk allang getest . Heb dan ook wel ervaring dat ik op dag 25 positief testte, en die test ligt nu in haar bedje te slapen ;-)
Wanneer wil je gaan testen?

Hier nu aflopend ovulatieteststreepje dus eisprong nu wel echt gehad vermoed ik. Heel benieuwd,
Vinden jullie een tabel leuk of juist liever niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Okkiepetite ik heb gewacht tot donderdag ochtend maar helaas negatief. Ik was niet heel teleurgesteld want we zijn pas net begonnen en de verwachting dat het in één keer raak was was dus heel laag. Wat wel gek is, is dat ik nog niet ongesteld ben geworden… Ik heb een test van de action gebruikt maar als ik over een paar dagen nog niet ongesteld ben wil ik misschien een “dure” kopen. Zucht wat verwarrend dit!

Ik hoop dat het raak is! Fijn dat je precies weet wanneer je eisprong is, dat scheelt met mikken haha!
Een tabel lijkt mij trouwens wel fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
ohh wat balen zo'n witte test en dan ook nog geen menstruatie, grmbl!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk dat er intussen weer wat nieuwe dames bij zijn gekomen in deze groep! Welkom allemaal.

Het was even stil vanuit mijn kant, maar hierbij een update. Afgelopen zaterdag had ik opeens een klein beetje bloedverlies en veel buikpijn. Mijn gevoelens gingen alle kanten op, maar gelukkig stopte dit weer.

Vandaag zou ik ongesteld moeten worden, maar toen deze vanochtend uitbleef heb ik een test gehaald en gelijk knalpositief. Nog een tweede gedaan en deze gaf dezelfde uitslag.

Ik kan het nog steeds niet helemaal bevatten, maar zo blij en mijn partner ook. Hij moest huilen van geluk toen hij de test zag. 🥰

Nu op naar de 3 maanden. Hopelijk blijft alles goed gaan!

@Poldermeisje: ik snap je verwarring helemaal. Heb je een gewone of early test gebruikt?

@ OkkiePetite: begin jij al iets te merken?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven