Gezondheid alle pijlers

Bloed in urine

22-09-2022 18:04 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hypochonder Leaff meldt zich maar weer eens. Een tijdje geleden heb ik een topic geopend over de buikpijn die ik had. Ik heb toen ook urine ingeleverd en daar bleek een beetje bloed in te zitten. Ik heb een milde ab gehad. In mei heb ik een echo van de buik gehad en in juni een inwendige echo van mijn baarmoeder en eierstokken. Dit was allemaal goed.

Wel bleek er nog steeds bloed in de urine te zitten en mijn urine is op kweek gezet. Daaruit bleek dat er een bacterie in de urine zat. Hierop een zwaardere ab kuur gehad. Vanochtend weer urine laten controleren en nog steeds bloed erin. Het gaat om bloed dat dus niet met het blote oog te zien is. Ik heb op mijn aandringen nu een verwijzing voor de uroloog gekregen

Ik ben nu als de dood dat het blaaskanker is. Ik probeer alles wat ik in mijn therapie heb geleerd in de praktijk te brengen maar op dit soort momenten is het zo moeilijk en ben ik ervan overtuigd dat ik dood ga.

Ik weet dat niemand mijn angst kan wegnemen en sorry als ik zeur maar het is gewoon heel moeilijk. Ik ben blij dat ik het hier even kan opschrijven.
Vervelend dat je zo angstig bent. Bij een vaginale echo van de baarmoeder en eierstokken is de blaas vol in beeld en daar kijk je ook naar bij oriënterend onderzoek. Misschien stelt dat je ietwat gerust voor nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat mag toch ook? Ik zou die angst ook hebben. Er iets wat onderzocht moet worden en er zijn genoeg mensen die van het ergste uitgaan. Helemaal niet erg. Je hoeft niet alles weg te relativeren.

We kunnen alle positieve verhalen hier delen, maar zo lang jij geen positieve uitslag hebt maakt dat niks uit.
Je zeurt niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik als mede-hypochonder heb geaccepteerd van mezelf, is dat in dit soort momenten die angst heel hard de kop opsteekt. Het is gewoon een gevoelige plek voor me. Ik weet niet of je een partner hebt (of iemand anders waar je je bij op het gemak voelt om het mee te delen), maar met de mijne is het zo gegroeid dat bij ieder onderzoek dat ik krijg hij diegene is die me wat gerust kan stellen. Ik hoef maar te zeggen ‘ik heb schrik’ en hij staat meteen voor me klaar. Dat ik het niet alleen hoef te doorstaan helpt al heel veel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja je zeurt en niemand kan je angst wegnemen, het is gewoon rot :hug:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tip 1 niet googlen, dan heeft iedereen kanker. Tip 2 heb je andere klachten? Tip 3 je gaat tegenwoordig niet snel dood aan kanker en tip 4......wij gaan allemaal ooit dood ergensin de toekomst hopelijk. Probeer afleiding te zoeken die helpt
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon een dikke dikke knuffel voor jou ❤️
Alle reacties Link kopieren Quote
Allereerst, heel vervelend. Hoe ontdekken ze dat bloed in je urine? Door een dipstick of echt onder de microscoop? Ik heb namelijk maanden met soortgelijke klachten gelopen, bloed in urine, urine op kweek, geen bloed enz. Enz. Uiteindelijk bij de uroloog terechtgekomen en die ontdekte dat ik een stofje in mijn urine heb, die dezelfde reactie geeft op een dipstick als bloed. Je moet het maar net weten… Ik stel hiermee uiteraard geen diagnose, want dat kan ik niet van achter een scherm. Maar ook ik maakte me zorgen, juist omdat ze maar niets konden vinden, maar de klachten bleven. Maar bloed in je urine betekent gelukkig niet het ergste geval. Na bevestiging van de uroloog, ging de focus eraf en namen mijn klachten ook af. Sterkte!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben verpleegkundige en kan je wel vertellen dat de kans dat het geen kanker is vele malen groter is. Maar ja daar heb je niets aan. Weet ik wel. Heb het toch gezegd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat een bacterie irritatie en ontsteking van de blaaswand kan veroorzaken wil niet zeggen dat je lichaam zich daar niet tegen weert. In feite is je lichaam dag in dag uit bezig zich tegen indringers te weren. Ook tegen kanker trouwens: de over-, overgrote meerderheid van kankercellen worden opgeruimd voordat ze gezwellen worden. Het is een gewone dagelijkse functie en alleen als je systeem faalt krijgt het de overhand.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij worden mensen alleen maar ongelukkiger van al die onderzoeken. En kosten ze klauwen vol geld. Ik denk dat de meeste winst is te behalen uit een gezonde leefstijl.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat je denkt dat je dood gaat is overdreven in dit stadium. Maar dat angst en onzekerheid aan je knagen begrijp ik heel goed.

Goed dat je hebt aangedrongen op een verwijzing. Hopelijk kan je snel terecht bij een uroloog en krijg je meer duidelijkheid.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag in het ziekenhuis geweest en er wordt niet direct aan kanker ontdekt maar het moet wel onderzocht worden. Urine ingeleverd (oa kijken of er kankercellen in aanwezig zijn), vrijdag een cystoscopie en dan nog een CT-scan.

Ik krijg mijn stress en zorgen niet onder controle nu. Verkeer in een constante staat van paniek, mijn hart gaat tekeer. Ik trek dit echt niet, ik weet nu zeker dat ik kanker heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve Leaff
Wat naar dat je zo bang bent. Onthoud dat ze niet direct aan kanker denken. Een blaastumor komt weinig voor bij vrouwen.
Heel veel sterkte met alle onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe is het vandaag gegaan? Al wat meer informatie inmiddels? Sterkte met de onderzoeken en uitslagen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pruimenboom schreef:
07-10-2022 17:11
Hoe is het vandaag gegaan? Al wat meer informatie inmiddels? Sterkte met de onderzoeken en uitslagen!
Wat lief dat je er naar vraagt!
Het is goed gegaan. De blaas zag er keurig uit. Ook geen afwijkende cellen gevonden in de urine die ik begin van vorige week moest inleveren.

Nu alleen nog een echo van de nieren, vooral om te kijken of er geen niersteentjes te zien zijn.

Ik was en ben zo ongelooflijk opgelucht!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leaff schreef:
10-10-2022 07:12
Wat lief dat je er naar vraagt!
Het is goed gegaan. De blaas zag er keurig uit. Ook geen afwijkende cellen gevonden in de urine die ik begin van vorige week moest inleveren.

Nu alleen nog een echo van de nieren, vooral om te kijken of er geen niersteentjes te zien zijn.

Ik was en ben zo ongelooflijk opgelucht!
Dat was het eerste wat ik dacht, misschien een héél klein niersteentje die je urineleider een beetje heeft geschaafd.
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw dat is goed nieuws! :-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven