Uitgerekend juni'23

27-10-2022 12:50 208 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Mede-zwangeren! :-D
NaamLeeftijdUitgerekendEchoJongen/Meisje? Geboren
MMS2510 juni-Meisje*
Procne36/3821 juni-*
Poldermeisje6225/2613 juni-Meisje*
Klapzooitje35/3618 juni-Verrassing*
Tostikaaskipfilet32/371 juni Meisje
Sunny-9130/3116 juni-Meisje*
Donksi8834/4129 juni-*
Juffie631/3918 juni-*
Bambam2339 27 juni-10 mei?
tostikaaskipfilet wijzigde dit bericht op 15-05-2023 17:58
47.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom dames!
Dit is een vervangend topic voor (zwanger/uitgerekend-juni-2023/list_messages/493682) Deze is mét tabel.

Ik heb sommige forummers er al ingezet, wil je er toch niet in? Geef dit even aan.
Als er informatie aangepast moet worden, geef dat ook even aan d.m.v. vetgedrukte tekst in je berichtje.

Ik kan de tekst boven de kolommen ook nog aanpassen, dus als er iets veranderd moet worden, laat het maar weten! :-)


Op naar heel veel gezonde juni baby's :love:
Alle reacties Link kopieren Quote
Yes top gedaan! :cheer:

Mijn gegevens: 30 jaar, man is 31. Uitgerekende datum is nu denk ik 15 juni.
Alle reacties Link kopieren Quote
Super! Dan gaan we hier meeschrijven!

Mijn gegevens: 25 jaar, man 26 jaar. Uitgerekende datum zelf geschat op 06-06-2023 en echo 28-10-2022

Wij hadden gisteren kraamvisite bij een collega die net bevallen is. Appte daarna dat een mini mij wel goed stond, ze moest eens weten! :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
@Sunny-91 & Poldermeisje62: ik heb jullie al bijgewerkt! :-D

Vandaag de eerste echo gehad, maar ik moet eerlijk bekennen, ik zie er nog niet zo heel veel op. Partner wel, die had gelijk van alles in de gaten, voor mij was het nogal een groot zwart/wit/grijs vlak.. :hihi:

MAAAAAAR het hartje klopt en alles zag er goed uit. :heart: Volgens de VK ben ik nu 8.5/8.6 (en uit mn eigen berekening 9w dus het ligt netjes op schema)

Over 2 weken heb ik weer een echo, :flirting:


@Poldermeisje62, heel veel plezier morgen bij de echo!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn TKK, een kloppend hartje! Yes!

Tabel:
Leeftijd 35/36
Uitgerekend eind juni
Echo 11-11
3e kindje
Geslacht blijft onbekend


Misschien leuk om ook in de tabel te noemen hoeveelste kindje? En bv bijzonderheden? Bv miskraam, of zoals iemand schreef over kindje verloren? Maar dat hoeft niet, kan mij alleen voorstellen dat dit wel allemaal meespeelt
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las net nog in het oude topic over dat de vreugde bij een 2e minder lijkt. Volgens mij bij SportSpicy. Ik wilde nog even laten weten dat ik dat wel herken met de 3e zwangerschap. Het is minder bewust gegaan, omdat we zolang hebben getwijfeld. Ik merk dus echt een verschil qua blijheid. Dankbaar ben ik en echt wel blij , maar meer gelaten. En zie meer beren op de weg. Dat trekt wel weer weg, we rollen er wel weer in.. maar toch.. het is er wel.

Ik hoop persoonlijk dat we snel door het eerste jaar heen zijn 🙈

Hier nu ongeveer 6 weken en sinds vandaag heb ik echt een buik. Oh liebe. Nu al. Ik moet op zoek naar verbergende kleding, want het moet nog even stil blijven hoor 🤪
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteeeeerd Tosti :love: super goed nieuws!!
Ik kan echt niet wachten tot ik ook de echo heb :-D

Succes alvast Poldermeisje, hopelijk jij ook goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Tosti! Wat fijn! :heart:

Mijn gegevens: 32 jaar, man is 40. Dit is ons 2e kindje. Uitgerekend op 20 juni (zelf berekend), eerste echo op 8 november
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is ons 4e kindje (2e kindje is overleden).
En ik herken wel wat je zegt klapzooitje, ik zie ook veel meer beren op de weg. Maar we hebben de laatste jaren ook zoveel meegemaakt dat dat ook heel logisch is. Ik hoop zo op een gezond en levend kindje in juni! Maar voor nu wel heel dankbaar dat het zwanger worden gelukt is, nu stapje voor stapje richting juni.

En mijn broeken passen ook al niet meer o_o ik wil het eigenlijk nog tot een week of 12 geheim houden maar betwijfel of dat gaat lukken... Maarja we gaan het wel zien en anders vertellen we het eerder. Maar wil eigenlijk dat ons zoontje het niet al te vroeg hoort, die is 5 dus krijgt er al veel van mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw dat gaat al snel bij sommigen!

Mijn gegevens
leeftijd 30
Leeftijd vriend ook 30
Echo gepland op 23 nov
2de kindje


Probeer al wel om gezonder te eten. Soms vergeet ik nog helemaal dat ik zwanger ben haha. Wordt vast na de eerste echo wel echter.
---
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben vanmorgen de hartslag van ons kindje gezien!! :flirting:

Wel ietsje "teruggezet". Als ik vanaf mijn cyclus zou tellen zouden wij nu ruim 8 weken zijn maar de baby meet tot nu toe op 7 weken. Wij waren niet heel verbaasd want ik testte ook vrij laat positief (4 dagen na NOD eerste positieve test in handen) dus waarschijnlijk was de eisprong/innesteling gewoon iets later...

Al met al goed nieuws dus!! 23 november hebben wij de termijnecho, erg spannend allemaal!

Ik vond overigens wel dat er veel op je af komt met zo'n eerste echo/afspraak. Ik heb het gevoel dat je gelijk al allemaal keuzes moet maken (NIPT enzo.) Hoe staan jullie daar in?
Alle reacties Link kopieren Quote
Aaaah gefeliciteerd Poldermeisje, wat een geweldig gevoel om het hartje te zien/horen he? :-)

Kwam bij ons met de intake gisteren ook veel op ons af hoor, ze raden ons aan om ook nu al te oriënteren op kraamhulp/kinderopvang etc. Of je borstvoeding wil geven of flesvoeding. In het ziekenhuis bevallen of thuis..

Eeeeh; laten we eerst ff kijken of er überhaupt wel iets in mijn buik zit.. :P

Wat betreft de NIPT, bij beide zitten geen 'afwijkingen' in de familie. Maar ergens wil ik toch wel die zekerheid hebben dat het goed zit, ondanks dat het natuurlijk niet 100% garantie geeft. Hoe sta jij hier in dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hé, hier zitten jullie! Was mij even ontgaan.
Gefeliciteerd @poldermeisje! Wat fijn dat het allemaal goed is.

Mijn gegevens: ik ben 39 en geen man, maar donor. Uitgerekende datum 27/06, 2e kindje.
bambam23 wijzigde dit bericht op 28-10-2022 18:21
1.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaa gefeliciteerd Poldermeisje :heart: geniet van dit goede nieuws!

Wij gaan geen NIPT laten doen. Bij de andere kindjes ook niet gedaan.
Maar eerst maar eens een goede echo... Nog een week geduld :roll:
Alle reacties Link kopieren Quote
Sunny-91 schreef:
27-10-2022 17:58
Het is ons 4e kindje (2e kindje is overleden).
En ik herken wel wat je zegt klapzooitje, ik zie ook veel meer beren op de weg. Maar we hebben de laatste jaren ook zoveel meegemaakt dat dat ook heel logisch is. Ik hoop zo op een gezond en levend kindje in juni! Maar voor nu wel heel dankbaar dat het zwanger worden gelukt is, nu stapje voor stapje richting juni.

En mijn broeken passen ook al niet meer o_o ik wil het eigenlijk nog tot een week of 12 geheim houden maar betwijfel of dat gaat lukken... Maarja we gaan het wel zien en anders vertellen we het eerder. Maar wil eigenlijk dat ons zoontje het niet al te vroeg hoort, die is 5 dus krijgt er al veel van mee!
Oh lieve Sunny, wat jij beschrijft zijn wel andere zorgen dan die van mij hoor. Dit is voor mij wel even een realitycheck, want mijn "beren" zijn van andere orde. Natuurlijk wens ik ook een gezond en levend kindje, maar mijn beren zijn meer angst voor een huilbaby of dat het geestelijk/lichamelijk te zwaar gaat zijn. Of weer een jaar aan huis gekluisterd. Dus allemaal beren die in het niet vallen bij wat jullie hebben moeten doormaken. Wel ervaar ik het stapje voor stapje ook. Ik wens voor jullie dat alles goed mag gaan, niet voor te stellen hoe heftig het moet zijn geweest!

Mijn broeken zijn ook te strak s avonds, en je ziet het echt al bij strakke kleren.. mijn oudste is ook 5, dus wil het nog stil houden ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
@poldermeisje ja, zodra je zwanger bent komt er veel op je af. Al is het bij de 1e wel het meest om overna te denken en uit te zoeken.

Wij persoonlijk kiezen niet voor NIPT. Ik heb daar niet direct aanleiding voor en vind het niet 100% betrouwbaar en veilig. 20 weken echo doen we wel, mocht er iets afwijkends zijn kunnen we ons daar op voorbereiden. Iedereen maakt hier andere keuzes in, maar lees je gewoon goed in zodat je ook een weloverwogen keuze kan maken. Er komt veel op je af zo deze maanden!

Maar heel fijn (zoals.ik in ons andere topic al schreef) dat je deze mijlpaal hebt: een kloppend hartje!! :heart:

Daarnaast vind ik dat er in de geboortezorg veel overmedicalisering plaatsvindt. Een tof account hierover vind je op Insta: Niravandijk (bevallen als een baas). Welke keuze je ook.maakt (thuis/ziekenhuis) er is geen beter of slechter, mits je goed geïnformeerd bent over alle handelingen en gevolgen. Zij is daar dus echt steengoed in.

Kraamhulp is hier echt iets wat al bij veel organisaties vol zit. Wij wilde een niet te grote organisatie en ik heb er 2 moeten bellen. Ook KDV heeft een enorme wachtlijst hier. Bizar.

Fijn dat je ons weer gevonden hebt BAMBAM! En wat een spannend traject voor jou ook! Wauw! Wil je meer vertellen over hoe jouw wens en deze beslissing (voor 2e kindje) tot stand is gekomen?
En zijn je kindjes dan van dezelfde donor? Sorry voor deze vragen, je hoeft ze natuurlijk niet te beantwoorden. Maar, jou situatie is anders dan die van mij en ik ken dus niemand in jouw situatie. Dus ben eigenlijk best benieuwd hoe dat dan gaat 🙈 waarschijnlijk net als bij mij, een wens die dan groter wordt ;) maar, nogmaals.. misschien vind je het wel irritant zulke vragen en voel je daarom niet verplicht om te antwoorden!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lastig hè, die wachttijd tot de eerste echo @sunny? Ik moet nog 2 weken wachten en blijf denk ik tot die tijd bang dat het mis gaat. Durf voor die tijd ook nog geen kraamhulp of kinderopvang te regelen…

Ik ga wel voor de NIPT. Ken 2 situaties waarbij de uitkomst zo ernstig was dat het afgebroken moest worden, anders zou het kindje het eerste jaar niet overleefd hebben.

Ik heb altijd wel de wens gehad voor meerdere kinderen. Mijn dochter is niet van een donor, maar haar vader is niet betrokken in ons leven. Voordat ik zwanger werd, had ik al besloten er alleen voor te gaan als hij/mijn ex geen gezin wilde stichten, dus dat is nooit een moeilijk besluit geweest. Ik heb nog wel een tijd getwijfeld of ik een 2e van een donor kon krijgen. Maar uiteindelijk hebben de plussen gewonnen van de minnen. Het is nog wel een traject van jaren geweest (stond al ingeschreven van voor zwangerschap van mijn dochter) maar ben nu wel blij dat mijn dochter al zo zelfstandig is. Dat lijkt mij in mijn eentje toch een stuk makkelijker dan 2 in de luiers.
Ik ben al jaren lid van een vereniging voor BAM (bewust alleenstaande moeders) en heb dus veel alleenstaande moeders in mijn netwerk. 😁

Wel bijzonder om te horen dat jullie het je kinderen nog niet vertellen. Mijn dochter is zo betrokken geweest bij het traject dat ze hielp met testen en het dus als eerste wist.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat lief je bericht Klapzooitje!
En jouw 'beren' zijn ook heel logisch. Ik kijk ook niet uit naar weer de gebroken nachten en aan slaapjes gebonden zijn enzo maar dat is gelukkig allemaal tijdelijk!
Hoe oud is jouw jongste nu?

Ik vind het stoer van je Bambam dat je dit traject alleen aan bent gegaan! En super leuk om het al zo met je dochter te kunnen delen. Hoe oud is ze?
En wij vertellen het nog niet omdat het de afgelopen 3x mis is gegaan en dat wil ik hem graag besparen. Zodra we iets meer zekerheid hebben dan gaan we het vertellen! Al is die zekerheid ook maar relatief maargoed je kan ze niet voor alles beschermen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden!
Heb even getwijfeld omdat ik nog altijd bang ben dat het fout kan gaan!
Maar schrijf ook graag mee hier!
Hier met behulp van het traject zwanger geraakt van kindje nr 2!

Ben zelf 34 en mijn man is 41, uitgerekend op 29 juni van dus ons 2e kindje. Beide via een traject. Eerste echo is 15novemver
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey meiden,

Leuk dat we hier verder schrijven met tabel.

Heb een hoop gemist afgelopen week. Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat en de spanning is heel herkenbaar.

@sunny91 heftig zeg wat jullie hebben meegemaakt. 😘

@bambam wat leuk dat je mede bammers hebt om mee te delen. Het is denk ik fijn om herkenbare verhalen te horen, want voor mensen met een man is het toch anders denk ik. Leuk dat je meeschrijft.

@poldermeisje en @tosti wat fijn dat jullie goede berichten hebben gehad. Goed nieuws!

Wij hebben afgelopen week mijn vader en schoonfamilie ingelicht. Bij de schoonfamilie wordt het het 7e kleinkind dus de waren enthousiast en heel verrast. Verder merk ik dat de blijdschap bij iedereen toch anders is dan bij een eerste.
Het was ook niet helemaal gepland dus dat het verrassend is dat was het voor ons ook.

Ik wil het mijn zoontje van 4 graag vertellen, maar twijfel wanneer. De eerste echo is woensdag, maar twijfel om tot 12 weken te wachten.
Ik vind het heel spannend of alles wel goed gaat en goed is.
We hebben een heftig half jaar achter de rug en wil hem de ellende besparen als het niet goed blijkt te zijn.

Voor in de tabel:
31 jaar, man 39 jaar. Derde kindje, wij hebben al twee zoontjes van 4 en 1
Eerste echo 2 november. Uitgerekende datum denk ik rond 22 juni

Bedankt @tosti voor het bijhouden van de tabel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal en welkom (en natuurlijk gefeliciteerd!) voor de nieuwe schrijfsters!!

Ik vind inderdaad dat er veel op je afkomt. Je moet al gelijk zoveel keuzes maken. Wat betreft de NIPT twijfelen wij echt wel. Vooral omdat er ook geen zekerheid mee gegeven kan worden. Overigens zijn wij allebei erg jong en hebben geen afwijkingen in de families...

Mijn moeder is erg stellig, ik merk dat ik dat lastig vind. Die pusht toch wel enigzins op de NIPT en gaat dan als "advocate van de duivel" allemaal doemscenario's voorleggen en ik wordt daar erg onzeker van. Dit doet ze trouwens niet alleen hiermee maar met erg veel dingen. Ze werkt al langer dan ik leef in de kinderopvang dus ik heb ook echt wel respect voor haar kennis, maar dit is ons kindje... Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of tips?
Ik houd zielsveel van mijn moeder maar ik merk dat er hierdoor ook wat meer afstand tussen ons ontstaat omdat ik het gewoon niet meer leuk vind om baby dingen met haar te bespreken. Het gaat mentaal ook niet zo heel goed met haar dus ik vind het ook lastig om dit aan te kaarten uit angst dat het dan weer groter wordt dan dat het is.

Ohja en nog even voor de tabel: mijn nieuwe uitgerekende datum is 16-06-2022, ik had toch niet zo goed geteld denk ik :rolling:
Alle reacties Link kopieren Quote
@poldermeisje60 ik herken wel wat je zegt. Mijn moeder kon en kan ook overbezorgd en stellig zijn in keuzes die ze vind die ik moet maken over mijn dochter. Ik leg elke keer goed uit waarom ik voor iets kiest en houd er bij in mijn achterhoofd dat ze het doet omdat ze zoveel geeft om mijn kindje en haar kleinkind en dat stelt me dan alweer wat gerust.

Ik heb zaterdagavond een beetje bloedverlies gehad... Hoeft niets te betekenen maar wel spannend... Nu duurt 23 november voor de eerste echo nog wel heel lang.
---
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom @Donski. Herkenbaar, die angst. Gaat het goed?
@juffie6, nog 1 nachtje wachten. Zo fijn dat je dan wat meer zekerheid hebt.
@poldermeisje62, ik denk dat de meeste moeders het goed bedoelen, maar het is inderdaad jullie kindje. Laat je niet aan het twijfelen brengen!
@sporty_spice, vervelend hè?! Hier zondagochtend ook weer wat bloed verloren. Sindsdien niet meer en voldoende kwaaltjes, dus ik ga er maar vanuit dat het goed zit. Zal blij zijn als het volgende week donderdag is!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een verschil tussen alle praktijken qua echo’s. Waar ik zit krijg je ook een vroege echo als je geen medische indicatie hebt. Ik zie bij sommige dat je echt pas de termijnecho als eerste echo hebt. Lijkt me zo lang duren dus onzekerheid.

Hier hebben ze de termijnecho vanaf de 10 weken gezien de introductie van de 13 weken echo, zodat er niet maar een week tussen zit en ze dan al genoeg kunnen zien. Dus ik heb 15 november al de termijnecho.

Spannend bambam en sporty bloedverlies is toch altijd een spannend iets in het eerste trimester, hopelijk snel duidelijkheid! Misschien bellen of ze dan toch een vroege echo doen vanwege het bloedverlies?

Poldermeisje weinig tips, maar de moeilijke onderwerpen maar even vermijden (of ene oor in andere eruit) en het over de lichtere zaken hebben?

Wij gaan wel de nipt etc doen omdat ik juist iemand ben die behoefte heeft aan info en een zelf een afwijkend gen heb.

Hoe en wanneer willen jullie het bekend maken? Ik merk dat ik me zo moe en misselijk voel dat ik niet mijn originele plan van 12 weken ga redden en ook al echt een buikje krijg. Dus ik denk dat de kleine man volgende week een shirtje met grote broer aan krijgt.

Dus bij ons is het de 2e en zit er dadelijk 20 maanden tussen. Ik zit te twijfelen om misschien toch te gaan kijken voor een duowagen. We wandelen hier graag maar de oudste is dan nog te klein voor een meerijdplankje en ik vind het wel fijn om toch het huis uit te kunnen voor een fijne ronde buiten. Iemand tips wat jullie zouden doen?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven