Gezondheid alle pijlers

Hoeveel slaap jij per nacht?

24-11-2022 12:01 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
TO momenteel niet zoveel. Veel piekeren. Maar normaal zo rond de 7 uur. Hoop dat dat weer snel komt.

Jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil minimaal 8 uur slapen, maar liever 9 uur. De 8 uur red ik altijd wel, de 9 niet altijd omdat ik te lang blijf zitten in de avond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Variëert van 6 tot 7 à 8 uur.
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik tussen de 7 en 8. Wel met hulp, zonder hulp zou het niet lukken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel echt negen uur nodig. Dat lukt niet altijd, maar ik merk het wel gelijk als het niet is gelukt. De afgelopen vier avonden lukte het dus niet, en ik merk gelijk dat ik snotteriger ben.....

Ik ben overigens ook een piekeraar. Dat kan gaan over iets dat op dat moment speelt, maar m'n gedachten kunnen ook naar situaties van jaren geleden afdwalen.
Gaan lezen in m'n e-book is voor mij echt de beste oplossing ever. Als ik lees, kan ik niet nadenken en afdwalen. M'n ogen worden snel moe, en weg ben ik :) (oké, eerlijk het werkt niet ál-tíjd. Maar negen van de tien keer wel gelukkig.)
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 24-11-2022 12:12
50.31% gewijzigd
Tussen de 4 en 6 uur max. Met medicatie red ik 6-8 uur als ik niet vroeg op moet.

Op slechte dagen soms wel eens niets ( komt maar paar keer jaar voor) maar best vaak echt maar 3/ 4 uur en dan klaarwakker helaas.

Heel ongezond.
Alle reacties Link kopieren Quote
2 weken per maand makkelijk 6/7 uur.
De andere 2 weken amper 5… pms gooit roet in het eten. Heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Te weinig.. ik ga te laat slapen en moet heel vroeg op.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Meestal ongeveer 8 uur maar zo eens per week lig ik na 2 of 3 uurtjes klaarwakker te wachten tot ik er met goed fatsoen uitkan.
Alle reacties Link kopieren Quote
7-8, maar eigenlijk moet ik wat langer slapen.
Maar ik ga steevast te laat naar boven en mijn jongste komt steevast 's morgens gezellig te vroeg bij ons.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Tussen de 7 en 10 uur, en dat heb ik ook echt wel nodig. Helaas slaap ik niet alle nachten even goed en dat merk ik dan ook redelijk snel, zeker als dat 2 of meer nachten achter elkaar zijn.
Muziek of een e-book helpen vaak trouwens wel om weer in slaap te vallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
3-4 uur.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
24-11-2022 12:07
Tussen de 4 en 6 uur max. Met medicatie red ik 6-8 uur als ik niet vroeg op moet.

Op slechte dagen soms wel eens niets ( komt maar paar keer jaar voor) maar best vaak echt maar 3/ 4 uur en dan klaarwakker helaas.

Heel ongezond.
Hoe hou je dat vol? Ik ben na 2 nachten al afgepeigerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
's Nachts acht uur en overdag minimaal 20 minuten tot soms twee uur.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemiddeld 7 uren. Maar op het moment slaap ik vooral heel erg slecht en kom ik moeilijk in slaap. Dus is het nu zo ongeveer 5 uurtjes, helaas.
Heel wisselend. Ik slaap altijd goed, maar ga vaak te laat naar bed, dan is de nacht kort.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doordeweeks meestal tussen de 6 en 7,5. 5 komt ook weleens voor en in het weekend hoop ik altijd 9 a 10 uur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tussen de 6,5 en 7 uur. In het weekend vaak 1 nacht van wel 8 uur. Ik zou ook in de avond eigenlijk iets eerder naar bed moeten, maar ik zit vaak nog net even te lekker. Kinderen liggen niet meer voor 21 uur in bed dus ik verleng mijn eigen avond in rust iets te lang door soms :)
Maar 7 uur 7,5 uur per nacht is wel echt voldoende.
Alle reacties Link kopieren Quote
In een ‘goede’ periode slaap ik 6-8 uur per nacht. Heb veel periodes dat ik maar 5 uur slaap. In slaap vallen is nooit een probleem maar doorslapen lukt vaak niet. Als ik eenmaal wakker ben dan zit ik vaak boordevol goede ideeën of denk ik na over dingen waar ik overdag niet aan toe kom. Ik ben gelukkig geen piekeraar maar vooral enthousiast over allerlei dingen maar heb te weinig tijd overdag om met alles bezig te zijn wat ik leuk vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinneljocht schreef:
24-11-2022 12:29
In een ‘goede’ periode slaap ik 6-8 uur per nacht. Heb veel periodes dat ik maar 5 uur slaap. In slaap vallen is nooit een probleem maar doorslapen lukt vaak niet. Als ik eenmaal wakker ben dan zit ik vaak boordevol goede ideeën of denk ik na over dingen waar ik overdag niet aan toe kom. Ik ben gelukkig geen piekeraar maar vooral enthousiast over allerlei dingen maar heb te weinig tijd overdag om met alles bezig te zijn wat ik leuk vind.
Ja dat probleem heb ik ook. Overdag gewerkt en dan zit je in de avond net lekker te hobbyen en dan is het ineens 0.00 en dan moet ik mijn brein nog even afschakelen anders lig ik mentaal door te stuiteren in bed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Max 5 uur en vaak onderbroken dus lees ik tussendoor een uurtje of twee.
claudine1982 schreef:
24-11-2022 12:19
Hoe hou je dat vol? Ik ben na 2 nachten al afgepeigerd.
Deels gewenning, ik heb dit al mijn hele leven, Sliep al slecht/kort met periodes zomaar als kind en nooit echt beter geworden.

Het helpt niet dat ik zenuwpijnklachten en adhdklachten heb. Als je altijd redelijk goed slaapt dan is 2 nachten al hel, als je dit lang heb, dan wen je aan minder slaap. Gezonder word je er niet van, maar veel mensen slapen slecht en functioneren nog, soort van ;-)
Heb therapie gehad en allerlei medicatie en 2x een slaaponderzoek gehad. Niets hielp echt.

Nu antipsychotica in lage dosis die ik neem als weer echt erg word om negatieve cycle te breken. Of om een nacht bij te slapen, dat doe ik gemiddeld 2x per week en dan is dus 6/8 uur de max, mits niemand mij wakker maakt of ik niet te veel pijn heb.
Ugli schreef:
24-11-2022 12:33
Ja dat probleem heb ik ook. Overdag gewerkt en dan zit je in de avond net lekker te hobbyen en dan is het ineens 0.00 en dan moet ik mijn brein nog even afschakelen anders lig ik mentaal door te stuiteren in bed.
Ook herkenbaar, het is niet alleen piekeren of pijn maar ook nog gewoon nog niet kunnen slapen door van alles in hoofd. Ook leuke dingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan ook nooit in 1x doorslapen, moet altijd 1/2 keer plassen snachts.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Tussen de 7 en 8 uur per nacht.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven