Gezondheid alle pijlers

Hoeveel slaap jij per nacht?

24-11-2022 12:01 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
TO momenteel niet zoveel. Veel piekeren. Maar normaal zo rond de 7 uur. Hoop dat dat weer snel komt.

Jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet na een heftige droom even 3 uur op Social Media zitten
Alle reacties Link kopieren Quote
Meestal tussen de 6,5-8 uur per nacht. Soms in perioden gaat het slapen prima, momenteel weer in een wat slechtere periode (elke ochtend echt vroeg wakker).
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
24-11-2022 12:34
Deels gewenning, ik heb dit al mijn hele leven, Sliep al slecht/kort met periodes zomaar als kind en nooit echt beter geworden.

Het helpt niet dat ik zenuwpijnklachten en adhdklachten heb. Als je altijd redelijk goed slaapt dan is 2 nachten al hel, als je dit lang heb, dan wen je aan minder slaap. Gezonder word je er niet van, maar veel mensen slapen slecht en functioneren nog, soort van ;-)
Heb therapie gehad en allerlei medicatie en 2x een slaaponderzoek gehad. Niets hielp echt.

Nu antipsychotica in lage dosis die ik neem als weer echt erg word om negatieve cycle te breken. Of om een nacht bij te slapen, dat doe ik gemiddeld 2x per week en dan is dus 6/8 uur de max, mits niemand mij wakker maakt of ik niet te veel pijn heb.
Zelfde ritme, ook van kind af aan.
Ca. 4-5 u per nacht. Nu ik ouder ben breekt het mij op. Ca. 1x per drie weken slaap ik 7u en dan smeekt mijn lichaam om meer. Ik zou zo graag elke nacht 7u doorslapen. Ben niet jaloers op mensen met veel geld of geluk. Wel op mensen die goed slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedoel je echt slapen of in bed liggen? Ik ga meestal rond half 12 naar bed en half 8 er weer uit, maar sinds ik een Fitbit heb weet ik dat ik gemiddeld tussen de 6 a 7 uur slaap. Aan 1 stuk doorslapen heb ik niet meer gedaan sinds ik een kind kreeg denk ik (al meer dan 20 jaar geleden). Maar het is voor mij prima verder, ik heb er genoeg aan - een enkele heel slechte nacht daargelaten.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn slaap is een regelrechte hel. Ik slaap 3 uurtjes of soms als ik geluk heb 4 maar word elk half uur wakker en slaap extreem licht en kan me de dag dat ik doorsliep allang niet meer heugen. Ik moet na een werk dag dan ook altijd even een dutje doen. Slapen zonder een beetje hulp zit er ook niet meer in. Sinds mijn overgang is het helemaal dramatisch.
Als het aan mij zou liggen zou ik 8 uur willen slapen. Aan 1 stuk. Maar ja.
Doorslapen is volgens mij ook niet echt iets wat echt voor iedereen als volwassene is weggelegd.
Bijna iedereen word wakker of moet plassen ergens, zeker als je ouder word ;-) maar of je dan weer makkelijk inslaapt, dat maakt wel echt verschil.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven