Man affaire met collega

24-11-2022 14:36 112 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er onlangs achter gekomen dat mijn man een affaire heeft met een 16 jaar jongere collega. Ik wil met dit topic even van me afschrijven. Tijdens de zomervakantie begon mijn echtgenoot vreemd gedrag te vertonen. Snel boos en geïrriteerd, ook naar onze kinderen en zelfs naar vreemden. Tevens wilde hij op vakantie ineens dingen voor zichzelf doen zonder ons als gezin. Na de zomervakantie werd er door hem ineens een pauze in onze relatie ingelast, hij wilde nadenken, rust en ruimte. Als ik vroeg waarom, hoe en wat reageerde hij explosief en kreeg ik allerlei verwijten naar mijn hoofd. Het lag in ieder geval allemaal aan mij, ik deed alles fout en had de afgelopen jaren ook van alles fout gedaan. Hij had zelf niets verkeerd gedaan en kroop in een slachtofferrol. Daarbij viel het mij op dat mijn man ineens erg veel met zijn uiterlijk bezig was, 3x per week naar de sportschool en zijn kledingstijl veranderde ineens.

Ik heb mijn man drie keer de vraag gesteld of hij iemand anders had waarop ik het antwoord kreeg dat dit iets was wat ´tussen mijn oren´ zat. Het vreemde gedrag bleef voortduren, vervolgens heb ik (iets wat ik nog nooit eerder heb gedaan) gezocht in zijn spullen... ik wist niet waar ik naar op zoek was maar er moest gewoon iets niet kloppen, ik herkende mijn man immers niet meer terug en leek getransformeerd in een ander persoon. Tijdens mijn zoektocht vond ik condooms... het bewijs dat er dus weldegelijk een ander in het spel was. Ik heb mijn man hier mee geconfronteerd en toen bleek dat hij al een half jaar een affaire had met een collega (die notabene een baby van een paar maanden heeft met haar vriend), ze doen het in de lunchpauze buiten in de bosjes (lekker ordinair). Vriend van deze vrouw weet tot op heden van niks overigens. Tijdens onze zomervakantie heeft hij regelmatig contact met haar gehad via app en het sturen van foto´s van zichzelf... iets wat ik uiterst respectloos vind naar zowel mij als onze kinderen. Ik heb de maanden voor de zomervakantie niets gemerkt... bizar hoe goed hij het verborgen heeft kunnen houden. Het blijkt ook gepland te zijn want hij heeft in mei condooms gekocht bij de drogist bij ons in de wijk, deze in zijn werktas gestopt en de volgende dag (en maanden daarna) gebruikt... ik begrijp gewoonweg niet hoe je dit kunt en dan ´s avonds bij mij op de bank zit en hier niets over zegt. We liggen op dit moment in scheiding... ons hele gezin is verwoest en ik en de kinderen zijn er kapot van. Niemand in onze omgeving snapt zijn gedrag, het was altijd een lieve zorgzame man... hier is echter niets meer van over. Hij reageert koel, gevoelloos en afstandelijk en schuift de schuld zelfs op mij af terwijl hij toch echt degene is die de affaire is aangegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat je focust op je eigen geluk en dat van je kinderen. En dat je jezelf vertelt dat het niet aan jou ligt. Ga na wat jij wil en laat deze man gaan. Jij verdient beter!

En in het gunstigste geval is het hopelijk ooit weer mogelijk om een gezin te zijn (al hoor ik nu de azijnpissers al tikken).
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
24-11-2022 19:50
Ik hoop dat je focust op je eigen geluk en dat van je kinderen. En dat je jezelf vertelt dat het niet aan jou ligt. Ga na wat jij wil en laat deze man gaan. Jij verdient beter!

En in het gunstigste geval is het hopelijk ooit weer mogelijk om een gezin te zijn (al hoor ik nu de azijnpissers al tikken).
Dankjewel … het mezelf vertellen dat het niet aan mij ligt vind ik wel lastig, dit is wel een aanslag op mijn zelfvertrouwen en zelfbeeld maar ik hoop dat de tijd een en ander zal helen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij klinkt als een extreem mislukt mens. Sneu voor je kinderen om zo'n vader te hebben. Heel veel sterkte.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
viamia schreef:
24-11-2022 15:19
Nieuwe user, eerste post..

Tot zover de zinloze en niets toevoegende reacties.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Hoe weet je dat de baby van haar vriend is, TO? En niet van hem?

Ik bedoel dit absoluut niet grappig of gemeen, overigens. Ik heb zelf een baby van een getrouwde man (die overigens altijd verborgen heeft gehouden dat hij getrouwd was en zelfs benadrukte dat hij single en extreem monogaam was) en sinds kort weet ik dat zijn vrouw ook gewoon denkt dat de baby van mijn ex is.

Mannen die vreemdgaan liegen. Ook over de tijdlijn waarin de gebeurtenissen zich hebben afgespeeld. Je man kan april of mei noemen, maar niet zelden speelt een affaire al veel langer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet schreef:
24-11-2022 16:12
Nah, het is toch droef om met dit weer de braamstruiken in te moeten duiken :biggrin:
Braamstruiken zijn nu bijna kaal. Er zullen wel groenblijvende struiken op dat bedrijventerrein staan.
okkervil schreef:
24-11-2022 16:14
Bij mij op het werk was een affaire aan de gang tussen een leidinggevende en een veel jongere collega. Als de ex-vrouw van de leidinggevende daar een topic over had geopend had echt niemand het geloofd. Ik zal geen details noemen want het is een redelijk uniek en herkenbaar verhaal, maar ook superranzig.
Op mijn vorige baan was er ook zo’n leidinggevende. Hij bleek meerdere affaires op en buiten de werkvloer te hebben. Seks op kantoor, in de bedrijfsauto’s en zelfs in de bosjes in het parkje buiten kwamen daar ook geregeld voor. Echt bizar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Argentovivo schreef:
25-11-2022 04:47
Tot zover de zinloze en niets toevoegende reacties.
Ik ben niet iemand die snel achterdochtig is, maar werd het wel van een eerste post die zo ontzettend vol cliché's staat.

Excuses aan TO, als dit allemaal toch echt is. Het is wel echt een vreselijk verhaal.

TO, wat ga je nu doen?
viamia wijzigde dit bericht op 25-11-2022 08:42
3.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
25-11-2022 06:33
Hoe weet je dat de baby van haar vriend is, TO? En niet van hem?

Ik bedoel dit absoluut niet grappig of gemeen, overigens. Ik heb zelf een baby van een getrouwde man (die overigens altijd verborgen heeft gehouden dat hij getrouwd was en zelfs benadrukte dat hij single en extreem monogaam was) en sinds kort weet ik dat zijn vrouw ook gewoon denkt dat de baby van mijn ex is.

Mannen die vreemdgaan liegen. Ook over de tijdlijn waarin de gebeurtenissen zich hebben afgespeeld. Je man kan april of mei noemen, maar niet zelden speelt een affaire al veel langer.
Jeetje wat ontzettend heftig
Alle reacties Link kopieren Quote
viamia schreef:
25-11-2022 08:39
Ik ben niet iemand die snel achterdochtig is, maar werd het wel van een eerste post die zo ontzettend vol cliché's staat.

Excuses aan TO, als dit allemaal toch echt is. Het is wel echt een vreselijk verhaal.

TO, wat ga je nu doen?
Ik begrijp dat het een bizar verhaal is en heel cliché overkomt. Helaas is het werkelijkheid en zijn meg name onze kinderen natuurlijk de dupe van zijn onverantwoorde en onvolwassen gedrag. We liggen nu in scheiding, ik zal het moeten verwerken… we zijn ruim 20 jaar samen geweest
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik nog het moeilijkst te verkroppen vind is dat hij het zo bewust heeft gedaan… condooms kopen en in je tas doen (daarin heb ik ze ook gevonden) en vervolgens niks zeggen als je ‘s avonds bij mij op de bank zit. Hij heeft voldoende tijd gehad om in de tussentijd tot inkeer te komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is eigenlijk ook het meest heftige aan vreemdgaan, het voorwerk, het creëren van gelegenheden, de smoezen, het alles in het werk zetten om de partner te bedotten.
Het is makkelijker om te snappen dat je partner in een vlaag van verstandsverbijstering of ietwat aangeschoten een verleidinkje niet wist te weerstaan.

Sterkte vrouw. Heel rottig dit.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat inlezen over de midlifecrisis al veel duidelijkheid geeft. Komt enorm veel voor bij mannen vanaf een jaar of 40. En in een klein deel van de gevallen ontstaat een crisis zoals hier het geval is. Opeens totaal ander gedrag, onherkenbaar zijn voor de omgeving, grote beslissingen maken (andere baan, verhuizing, maar helaas ook affaires). Vaak duurt het jaren en ligt er diepere problemen onder. Die affaire is vaak niet meer dan dat. Een nu of nooit, het roer moet om en iemand die hem volledig begrijpt en waarmee je geen huishouden en kinderen deelt (dus alleen de lusten en niet de lasten).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik deel trouwens niet de mening met sommige mensen dat je de andere partner niet zou moeten inlichten. Vaak zijn zeer veel mensen op de hoogte (collega's bijvoorbeeld en mensen in je eigen omgeving). Als je uit elkaar gaat gaan mensen immers vragen hoe dat zit en to zal dit niet geheim houden voor haar omgeving. En mensen roddelen enorm! Dit soort verhalen gaan vaak als een lopend vuurtje. Ik ken situaties genoeg dat het halve dorp/sportclub etc het weet. Behalve de partner in kwestie. Heel erg moeilijk is dat. Een collega was bedrogen en heeft er een enorme emotionele klap van gehad dat iedereen op de hoogte was behalve zij...

Dat ze een baby heeft is geen enkel excuus! Ook dan heeft de ander het recht om dit te weten.
viamia schreef:
25-11-2022 08:39
Jeetje wat ontzettend heftig
Zeker, en ook ontzettend verdrietig voor alle partijen. Ik ben het nog steeds aan het verwerken. Ik word eigenlijk nooit verliefd en dit was de eerste keer dat ik echt dacht dat dit de man van mijn leven zou zijn. Maar als ik had geweten dat hij een vrouw had, was ik er niet aan begonnen.

Ik sta ook nog steeds te kijken van het aantal leugens dat hij heeft opgehangen. En dat geldt voor de man uit de OP net zo. Iemand noemde net al even dat alle voorbereidingen en leugens eigenlijk schokkender zijn dan het vreemdgaan op zich. Daar ben ik het mee eens. Mijn vertrouwen in mensen heeft een enorme deuk opgelopen, en ik kan me niet voorstellen hoe dat voor zijn vrouw moet zijn.

Heel veel sterkte TO. Dit soort dingen zijn altijd intens verdrietig. Ik las trouwens dat je zei dat dit iets met je zelfbeeld doet. Dat hoeft echt niet. Probeer je te realiseren dat zijn gedrag niets met jou te maken heeft. Je bent niet tekortgeschoten als partner en het ligt ook niet aan je uiterlijk. Dit is echt het probleem van je man. Laat hem het ook oplossen, ook voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Loek schreef:
25-11-2022 09:00
Ik begrijp dat het een bizar verhaal is en heel cliché overkomt. Helaas is het werkelijkheid en zijn meg name onze kinderen natuurlijk de dupe van zijn onverantwoorde en onvolwassen gedrag. We liggen nu in scheiding, ik zal het moeten verwerken… we zijn ruim 20 jaar samen geweest
Wat ontzettend verdrietig. Een hele dikke knuffel.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
25-11-2022 11:35
Zeker, en ook ontzettend verdrietig voor alle partijen. Ik ben het nog steeds aan het verwerken. Ik word eigenlijk nooit verliefd en dit was de eerste keer dat ik echt dacht dat dit de man van mijn leven zou zijn. Maar als ik had geweten dat hij een vrouw had, was ik er niet aan begonnen.

Ik sta ook nog steeds te kijken van het aantal leugens dat hij heeft opgehangen. En dat geldt voor de man uit de OP net zo. Iemand noemde net al even dat alle voorbereidingen en leugens eigenlijk schokkender zijn dan het vreemdgaan op zich. Daar ben ik het mee eens. Mijn vertrouwen in mensen heeft een enorme deuk opgelopen, en ik kan me niet voorstellen hoe dat voor zijn vrouw moet zijn.

Heel veel sterkte TO. Dit soort dingen zijn altijd intens verdrietig. Ik las trouwens dat je zei dat dit iets met je zelfbeeld doet. Dat hoeft echt niet. Probeer je te realiseren dat zijn gedrag niets met jou te maken heeft. Je bent niet tekortgeschoten als partner en het ligt ook niet aan je uiterlijk. Dit is echt het probleem van je man. Laat hem het ook oplossen, ook voor de kinderen.
Ja daar moest ik net ook aan denken. Het zal vast wel weer lastig zijn om iemand weer toe te laten en te vertrouwen. Ik hoop dat jij en TO mogen weten dat er altijd nog mensen zijn die te vertrouwen zijn, open en eerlijk.

Heel veel liefs :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
De seks zelf vind ik het minste kwetsend. Het zijn de leugens en het verborgen houden voor de partner. Nu hoeft het niet zo te zijn dat je, als je vreemdgaat, niet van je partner houdt. Ik denk dat mannen wel minder geweten hebben dan vrouwen (in veel gevallen), maar daar gaat het hier nu niet over. Ik denk ook dat liefde voor je partner en voor een minnaar/minnares beiden intens kan zijn en naast elkaar kan bestaan. Het nadeel is alleen dat de partner het vaak niet mag weten en dat ondermijnd de hele relatie en het vertrouwen dat je in elkaar hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor alle steunbetuigingen, lief. Vertrouwen is wel een groot issue nu inderdaad... als degene die je het meest vertrouwde je vertrouwen zo beschaamt is dat heel moeilijk. Ik hoop dat ik het vertrouwen in andere mensen ooit weer terug krijg. Wat betreft mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen hier heb ik nu psychische hulp bij... ongelofelijk wat voor impact zijn domme acties hebben op zowel de kinderen (die inmiddels ook hulp krijgen) en mij. Soms wou ik dat we een jaar verder waren... hopelijk gaat het tegen die tijd wat beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Loek schreef:
24-11-2022 16:40
Er gaf iemand aan midlifecrisis... ik vrees zelf ook dat dit aan de hand is (hoewel hij dit zelf ten stelligste ontkent).

Ik heb er voor gekozen om de vriend niet te benaderen... veel negatieve energie en inderdaad er is al 1 gezin kapot waarom er nog 1 kapot maken. Het is aan die dame zelf om haar vriend in te lichten vind ik (hoewel ik begrijp dat sommige mensen hier misschien anders tegen aan kijken).
Iemand in een midlife crisis ontkent juist heel stellig dat dit het is of dat ze zowiezo een probleem hebben, ze doen vaak de meest ongelofelijke dingen maar kunnen de confrontatie met de werkelijkheid en hun acties en gevolgen niet aan of onder ogen zien, vaak is ook alles en hun onvrede de fout van de ander (lees de achterblijvende partner) en gaan ze niet bij hunzelf na wat ze nou willen en waar die onrust en drang tot verandering vandaan komt. Veel sterkte iig, kies voor jezelf en de kinderen, denk rustig na wat jij wil en wat je wel of niet kunt vergeven en kijk dan hoe je er samen eventueel nog uit kan komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Loek schreef:
24-11-2022 16:40
Er gaf iemand aan midlifecrisis... ik vrees zelf ook dat dit aan de hand is (hoewel hij dit zelf ten stelligste ontkent).

Ik heb er voor gekozen om de vriend niet te benaderen... veel negatieve energie en inderdaad er is al 1 gezin kapot waarom er nog 1 kapot maken. Het is aan die dame zelf om haar vriend in te lichten vind ik (hoewel ik begrijp dat sommige mensen hier misschien anders tegen aan kijken).
Iemand in een midlife crisis ontkent juist heel stellig dat dit het is of dat ze zowiezo een probleem hebben, ze doen vaak de meest ongelofelijke dingen maar kunnen de confrontatie met de werkelijkheid en hun acties en gevolgen niet aan of onder ogen zien, vaak is ook alles en hun onvrede de fout van de ander (lees de achterblijvende partner) en gaan ze niet bij hunzelf na wat ze nou willen en waar die onrust en drang tot verandering vandaan komt. Veel sterkte iig, kies voor jezelf en de kinderen, denk rustig na wat jij wil en wat je wel of niet kunt vergeven en kijk dan hoe je er samen eventueel nog uit kan komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Loek schreef:
24-11-2022 16:40
Er gaf iemand aan midlifecrisis... ik vrees zelf ook dat dit aan de hand is (hoewel hij dit zelf ten stelligste ontkent).

Ik heb er voor gekozen om de vriend niet te benaderen... veel negatieve energie en inderdaad er is al 1 gezin kapot waarom er nog 1 kapot maken. Het is aan die dame zelf om haar vriend in te lichten vind ik (hoewel ik begrijp dat sommige mensen hier misschien anders tegen aan kijken).
Iemand in een midlife crisis ontkent juist heel stellig dat dit het is of dat ze zowiezo een probleem hebben, ze doen vaak de meest ongelofelijke dingen maar kunnen de confrontatie met de werkelijkheid en hun acties en gevolgen niet aan of onder ogen zien, vaak is ook alles en hun onvrede de fout van de ander (lees de achterblijvende partner) en gaan ze niet bij hunzelf na wat ze nou willen en waar die onrust en drang tot verandering vandaan komt. Veel sterkte iig, kies voor jezelf en de kinderen, denk rustig na wat jij wil en wat je wel of niet kunt vergeven en kijk dan hoe je er samen eventueel nog uit kan komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
evelien2010 schreef:
25-11-2022 10:49
Ik deel trouwens niet de mening met sommige mensen dat je de andere partner niet zou moeten inlichten. Vaak zijn zeer veel mensen op de hoogte (collega's bijvoorbeeld en mensen in je eigen omgeving). Als je uit elkaar gaat gaan mensen immers vragen hoe dat zit en to zal dit niet geheim houden voor haar omgeving. En mensen roddelen enorm! Dit soort verhalen gaan vaak als een lopend vuurtje. Ik ken situaties genoeg dat het halve dorp/sportclub etc het weet. Behalve de partner in kwestie. Heel erg moeilijk is dat. Een collega was bedrogen en heeft er een enorme emotionele klap van gehad dat iedereen op de hoogte was behalve zij...

Dat ze een baby heeft is geen enkel excuus! Ook dan heeft de ander het recht om dit te weten.
Betreffende collega en vriend wonen in een andere plaats dan wij... kans is dus klein dat het via deze kant bij hem terecht komt. Kans is natuurlijk wel aanwezig dat andere collega´s vermoedens hebben... ze zitten immers bij elkaar op de kamer en ex gaat nu scheiden dus 1 en 1 kan 2 zijn voor mensen die al twijfels hadden.
Alle reacties Link kopieren Quote
puck-en-hans schreef:
24-11-2022 18:24
Je man had dus een affaire met een collega. Al een half jaar. Zij heeft nu een baby van een paar maanden. Dus ze heeft hoogzwanger in de bosjes met je man gelegen.

Mm aha uhu. Vraagje: waarvoor waren die condooms dan nodig?
Om geen ziektes van de een of de ander op te lopen misschien? wel zo verstandig hoor, mijn ex gebruikte dus geen condooms terwijl hij vreemdging onder het mom van op haar leeftijd (vrouw van 15 jaar ouder) kan ze toch niet meer zwanger worden.... Op mijn reactie dat condooms niet alleen daarvoor dienen, zei hij doodleuk ze weet wat ze doet, ik vertrouw erop dat ze niks heeft, ik was woest, hij heeft dus ook mijn gezondheid op het spel gezet!! en heb me dus moeten laten testen omdat hij zo graag zonder condoom vreemdging :-(
kes49240 schreef:
25-11-2022 12:26
Om geen ziektes van de een of de ander op te lopen misschien? wel zo verstandig hoor, mijn ex gebruikte dus geen condooms terwijl hij vreemdging onder het mom van op haar leeftijd (vrouw van 15 jaar ouder) kan ze toch niet meer zwanger worden.... Op mijn reactie dat condooms niet alleen daarvoor dienen, zei hij doodleuk ze weet wat ze doet, ik vertrouw erop dat ze niks heeft, ik was woest, hij heeft dus ook mijn gezondheid op het spel gezet!! en heb me dus moeten laten testen omdat hij zo graag zonder condoom vreemdging :-(
Dit was bij de vader van mijn kindje ook zo. Hij bleek een vrouw te hebben en daarnaast nog tig vriendinnen, alles altijd zonder condoom. Echt verschrikkelijk als je je vrouw zo in gevaar brengt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven