Man affaire met collega

24-11-2022 14:36 112 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er onlangs achter gekomen dat mijn man een affaire heeft met een 16 jaar jongere collega. Ik wil met dit topic even van me afschrijven. Tijdens de zomervakantie begon mijn echtgenoot vreemd gedrag te vertonen. Snel boos en geïrriteerd, ook naar onze kinderen en zelfs naar vreemden. Tevens wilde hij op vakantie ineens dingen voor zichzelf doen zonder ons als gezin. Na de zomervakantie werd er door hem ineens een pauze in onze relatie ingelast, hij wilde nadenken, rust en ruimte. Als ik vroeg waarom, hoe en wat reageerde hij explosief en kreeg ik allerlei verwijten naar mijn hoofd. Het lag in ieder geval allemaal aan mij, ik deed alles fout en had de afgelopen jaren ook van alles fout gedaan. Hij had zelf niets verkeerd gedaan en kroop in een slachtofferrol. Daarbij viel het mij op dat mijn man ineens erg veel met zijn uiterlijk bezig was, 3x per week naar de sportschool en zijn kledingstijl veranderde ineens.

Ik heb mijn man drie keer de vraag gesteld of hij iemand anders had waarop ik het antwoord kreeg dat dit iets was wat ´tussen mijn oren´ zat. Het vreemde gedrag bleef voortduren, vervolgens heb ik (iets wat ik nog nooit eerder heb gedaan) gezocht in zijn spullen... ik wist niet waar ik naar op zoek was maar er moest gewoon iets niet kloppen, ik herkende mijn man immers niet meer terug en leek getransformeerd in een ander persoon. Tijdens mijn zoektocht vond ik condooms... het bewijs dat er dus weldegelijk een ander in het spel was. Ik heb mijn man hier mee geconfronteerd en toen bleek dat hij al een half jaar een affaire had met een collega (die notabene een baby van een paar maanden heeft met haar vriend), ze doen het in de lunchpauze buiten in de bosjes (lekker ordinair). Vriend van deze vrouw weet tot op heden van niks overigens. Tijdens onze zomervakantie heeft hij regelmatig contact met haar gehad via app en het sturen van foto´s van zichzelf... iets wat ik uiterst respectloos vind naar zowel mij als onze kinderen. Ik heb de maanden voor de zomervakantie niets gemerkt... bizar hoe goed hij het verborgen heeft kunnen houden. Het blijkt ook gepland te zijn want hij heeft in mei condooms gekocht bij de drogist bij ons in de wijk, deze in zijn werktas gestopt en de volgende dag (en maanden daarna) gebruikt... ik begrijp gewoonweg niet hoe je dit kunt en dan ´s avonds bij mij op de bank zit en hier niets over zegt. We liggen op dit moment in scheiding... ons hele gezin is verwoest en ik en de kinderen zijn er kapot van. Niemand in onze omgeving snapt zijn gedrag, het was altijd een lieve zorgzame man... hier is echter niets meer van over. Hij reageert koel, gevoelloos en afstandelijk en schuift de schuld zelfs op mij af terwijl hij toch echt degene is die de affaire is aangegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Loek schreef:
27-11-2022 21:06
Jeetje voor jou ook veel sterkte! Maar je herkent het gedrag? Ik vind het toch vrij bijzonder gedrag en ken verder niemand in mijn omgeving die hier op lijkt zeg maar… maarja dat is maar goed ook want dit is echt geen gezond gedrag m.i.
Met name zijn gedrag vlak voordat hij vertrok. Ik ben inmiddels 5 jaar verder en weer gelukkig. Hij heeft een baby met een 30 jaar jonger meisje.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje 30 jaar jonger :O . Fijn om te lezen dat jij inmiddels weer gelukkig bent! Had je geen vertrouwensissues na de ervaring met je ex? Daar ben ik zo bang voor dat ik nooit meer iemand durf te vertrouwen
Alle reacties Link kopieren Quote
Loek schreef:
28-11-2022 08:24
Jeetje 30 jaar jonger :O . Fijn om te lezen dat jij inmiddels weer gelukkig bent! Had je geen vertrouwensissues na de ervaring met je ex? Daar ben ik zo bang voor dat ik nooit meer iemand durf te vertrouwen
Het is ook moeilijk weer iemand te vertrouwen maar als je na een tijdje weer meer vertrouwen krijgt in jezelf en dan kan begrijpen en accepteren dat een nieuw persoon niet verantwoordelijk is voor de fouten van je ex-partner lukt het vast met een beetje geduld om je weer open te stellen, het heeft zijn tijd nodig ofwel om het vertrouwen in je huidige relatie te herstellen mocht je dat willen ofwel om je weer open te stellen maar het komt goed hoor!!!!
Hexopbezemsteel schreef:
28-11-2022 00:07
Met name zijn gedrag vlak voordat hij vertrok. Ik ben inmiddels 5 jaar verder en weer gelukkig. Hij heeft een baby met een 30 jaar jonger meisje.
Hoe oud is hij zelf dan? Als hij boven de 55 is vind ik het heel iets anders dan wanneer hij bijvoorbeeld 45 is.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
28-11-2022 09:54
Hoe oud is hij zelf dan? Als hij boven de 55 is vind ik het heel iets anders dan wanneer hij bijvoorbeeld 45 is.
Als ik zie dat het gaat om een meisje denk ik idd aan iemand die nog niet of amper meerderjarig is? Jemig zeg. Wel heel goed om te horen dat jij weer gelukkig bent hex.
viamia schreef:
28-11-2022 10:35
Als ik zie dat het gaat om een meisje denk ik idd aan iemand die nog niet of amper meerderjarig is? Jemig zeg. Wel heel goed om te horen dat jij weer gelukkig bent hex.
Ja, daar dacht ik dus ook aan. In ieder geval iemand die nog geen 20 is. Brrrr.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoeft niet he.. Ik vind een jongedame van 25 ook nog een 'meisje'..
Net zoals ik een jongeman van 25 ook eerder een 'jongen' vind dan een 'man'.
Yep schreef:
28-11-2022 11:05
Hoeft niet he.. Ik vind een jongedame van 25 ook nog een 'meisje'..
Net zoals ik een jongeman van 25 ook eerder een 'jongen' vind dan een 'man'.
Dat hoor ik inderdaad vaker. Het hangt misschien ook van de 25-jarige af. Toen ik 25 was had ik een kind van 5, was ik afgestudeerd en gaf ik leiding aan een afdeling van 25. Ik had meisje echt een belediging gevonden 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
28-11-2022 09:54
Hoe oud is hij zelf dan? Als hij boven de 55 is vind ik het heel iets anders dan wanneer hij bijvoorbeeld 45 is.
Hij is midden 50. Zij is nauwelijks ouder dan ons oudste kind. Zij was niet de vrouw waarvoor hij mij verliet overigens.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
Loek schreef:
28-11-2022 08:24
Jeetje 30 jaar jonger :O . Fijn om te lezen dat jij inmiddels weer gelukkig bent! Had je geen vertrouwensissues na de ervaring met je ex? Daar ben ik zo bang voor dat ik nooit meer iemand durf te vertrouwen
Welnee. Ik steek voor niemand mijn hand in het vuur, maar ik kan me er niet druk om maken. Ik heb dit overleefd, ik overleef zonodig een volgende keer ook wel weer. Zou nu wel meteen de stekker er uit trekken bij een ongebruikelijk boze man.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hexopbezemsteel schreef:
28-11-2022 19:31
Welnee. Ik steek voor niemand mijn hand in het vuur, maar ik kan me er niet druk om maken. Ik heb dit overleefd, ik overleef zonodig een volgende keer ook wel weer. Zou nu wel meteen de stekker er uit trekken bij een ongebruikelijk boze man.
Wat knap van je dat je er zo in staat en dat je dat kunt. Is wel een goede instelling denk ik, gewoon zo relaxt mogelijk er in gaan (weet alleen niet of ik dat zou kunnen). En ja het boze gedrag dat herken je een volgende keer wel wsl, dan weet je gelijk dat er wat aan de hand is wat niet klopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Loek schreef:
28-11-2022 21:46
Wat knap van je dat je er zo in staat en dat je dat kunt. Is wel een goede instelling denk ik, gewoon zo relaxt mogelijk er in gaan (weet alleen niet of ik dat zou kunnen). En ja het boze gedrag dat herken je een volgende keer wel wsl, dan weet je gelijk dat er wat aan de hand is wat niet klopt.
Garanties heb je nooit. Dus die verwacht ik dan ook niet. Maar daar kan ik prima mee leven. Mensen doen soms rottige dingen. Ook aardige lieve en betrouwbare mensen.

Ik heb er echt wel heel veel verdriet van gehad. Maar ik vertrouwde erop dat ik me wel zou redden. En dat was ook zo.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven