verre reis met chauffeur of OV

24-11-2022 16:01 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi forummers,

Vorig jaar ben ik met vier pubers naar Bali geweest, een georganiseerde reis met steeds een chauffeur om ons naar verschillende lokaties te brengen. Dat beviel heel goed, temeer omdat ik zelf liever niet autorijdt. Dit jaar zoeken we weer een mooie en verre bestemming, met cultuur en natuur. en waar je redelijk betaalbaar kan reizen met chauffeur of OV. Wie heeft er leuke tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Thailand? Ik heb daar met name met taxi's gereisd en dat was erg goed en goedkoop!
Alle reacties Link kopieren Quote
eeka schreef:
24-11-2022 16:13
Thailand? Ik heb daar met name met taxi's gereisd en dat was erg goed en goedkoop!
ja dat lijkt me ook echt leuk. anderzijds ben ik ook wel heel benieuwd naar opties buiten azie. dacht bv aan costa roca oid
Alle reacties Link kopieren Quote
Thailand, Vietnam, eigenlijk elk land in z.o. azie voor een taxi met uiteraard chauffeur
Japan heeft geniale treinen. Wel vooraf in NL al een Railpass bestellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij deden dat in Brazilië: transfers in minibussen en taxi's in de steden. Was prima zelf te regelen.
We zagen natuurlijk maar een stukje van het land (Sao Paulo, Paraty, Ilha Grande en Rio), voor ons een goede mix van cultuur en natuur. We namen ook nog een binnenlandse vlucht, maar dat relatief duur.
Alle reacties Link kopieren Quote
onderdepalmboom schreef:
24-11-2022 17:08
Wij deden dat in Brazilië: transfers in minibussen en taxi's in de steden. Was prima zelf te regelen.
We zagen natuurlijk maar een stukje van het land (Sao Paulo, Paraty, Ilha Grande en Rio), voor ons een goede mix van cultuur en natuur. We namen ook nog een binnenlandse vlucht, maar dat relatief duur.
dat lijkt me ook cool. hadden jullie dat zelf geregeld of via een agency?
Alle reacties Link kopieren Quote
noorderlicht76 schreef:
24-11-2022 17:11
dat lijkt me ook cool. hadden jullie dat zelf geregeld of via een agency?
Zelf geregeld: transfers en uitstappen rechtstreeks bij de bedrijven, hotels via booking.com. Ik had wel inspiratie gehaald bij bedrijven die georganiseerde rondreizen aanbieden om de route te bepalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sri Lanka was ook goed te doen met zowel stukken met chauffeur als het OV.
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren Quote
noorderlicht76 schreef:
24-11-2022 16:13
ja dat lijkt me ook echt leuk. anderzijds ben ik ook wel heel benieuwd naar opties buiten azie. dacht bv aan costa roca oid
Een prachtige ervaring met mijn (destijds) pubers was in Tanzania.
Vanuit Arusha met taxi of bus naar de nationale parken Ngorongoro, Tranigere, overnachten in een lodge met olifanten, giraffen en apen. Met de trein vanaf Dar Es Salaam richting Zambia, lokale lodges aan het Lake Malawi, bekend van Livingstone.
Verwacht geen 4 sterren, wel een prachtige natuur en gastvrijheid, gemoedelijk contact met bewoners en medewerkers.
Als kers op de taart een resort in Zanzibar of Pemba, een paar dagen zwemmen, surfen, hangmat en heerlijk eten.

Mijn werkgebied was Z.O. Azië en Oost Afrika, dus voor mij enigszins bekend. Juist na Vietnam ook in Afrika te zijn was zo een rijke ervaring voor mijn kinderen. Is nu 10 jaar geleden, treinen en spoor zijn intussen verbeterd.
In Zuid Afrika en Namibië ook fantastische treinreizen, maar is voor mij zoiets als een cruise op rails en prijzig.

Heerlijk om plannen te maken.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren Quote
Buffie schreef:
24-11-2022 18:10
Sri Lanka was ook goed te doen met zowel stukken met chauffeur als het OV.
Dat is niet echt the place to be, de laatste tijd.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Peru heeft een heel fijn hop on hop off systeem door het hele land, zie peruhop.nl
Werkte perfect! En volgens mij hebben steeds meer landen dit soort ov systemen voor toeristen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Turkije (heel goede lange-afstandsbussen en een heel mooi en gevarieerd land)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven