Is er nog iemand wakker? Ik ben zo vreselijk bang…

05-01-2023 05:04 363 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of dit onder kinderen moet of onder psyche. Ik ga geen andere nick aanmaken, want wie mij herkent, is mij over het algemeen lief. Ik ben wel bezorgd over wat ik deel, uit angst en machteloosheid.

Mijn 15-jarige heeft gisteren een zelfmoordpoging gedaan door een overdosis. Ze heeft me ‘s ochtends gewaarschuwd en ligt nu in het ziekenhuis. Ik weet niet hoe het verder moet. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach jeetje, natuurlijk ben je nu bang en bezorgd. Dikke knuffel voor jou.

Als ze nu nog in het ziekenhuis ligt is ze voor nu in ieder geval veilig. Is ze verder al in zorg?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach Hupsel, wat ontzettend eng. Wat zul je je machteloos voelen :hug: .

Hoe maakt je dochter het nu?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn om wat reacties te krijgen. De tranen stromen direct.

Ze heeft nu een infuus, om de gifstoffen in haar lever sneller af te breken. Volgens het ziekenhuis mag ze naar huis, zodra haar bloedwaarden goed zijn. En dan? Ziekenhuis zegt enerzijds dat ze dit heel serieus nemen, dat we haar daadwerkelijk als psychiatrisch patiënt moeten zien en anderzijds dat er geen hulp is. Enkel wachtlijsten.

De afdeling ligt vol. In vier dagen tijd zijn er zo vier jongeren binnen gebracht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter is afwisselend boos, bang, verdrietig en laconiek.

Het is een heel lang verhaal om uit te leggen. Ze is compleet geobsedeerd door haar vriendinnetje, die vorig jaar een suicidepoging deed. Omdat dat ook een minderjarige betreft, wil ik daar niet te veel over uitwijden. Maar vriendinnetje eist 24 uur per dag aandacht van dochter, dreigt dagelijks met zelfmoord als dochter even niet reageert. Bespot haar, bedreigt haar, scheldt haar uit…. En mijn dochter is ervan overtuigd dat zij de enige is op de wereld die vriendinnetje begrijpt.

Daar zijn we al maanden mee bezig, de hulpvraag stond al uit. Huisarts ingeschakeld, de mentor…. Het haalt niets uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou bij de huisarts aankloppen denk ik. Die krijgt ook een terugkoppeling van het ziekenhuis natuurlijk, maar ik zou zelf met deze vragen gaan.
Straks meteen even bellen! En nu op dit moment kun je niks., je kind is voor nu in goede handen, dus probeer nog even wat rust te pakken. Straks kun je weer wat doen, maar nu mag je heel even tot rust komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dikke knuffel en sterkte :hug: Hopelijk komt er gauw hulp.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat een drama zeg, die obsessie met die vriendin die zelf heel veel problemen heeft. En dan nu dit, doodeng. Heb je gisteren nog contact gehad met de HA over wat nu?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga dadelijk, zodra het kan, eerst de gemeente bellen om nogmaals de hulpvraag te benadrukken. En daarna de huisarts.

Dochter kan niet slapen, ze appt me zo nu en dan. Ze mist haar vriendin, ze wil naar haar vriendin, dat is wat ze appt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje, wat ontzettend heftig en moeilijk voor je!! :hug: ♡♡
Ik heb alleen nog maar je OP gelezen maar ik voel met je mee!! Ik weet bijna niet eens wat ik moet zeggen eigenlijk. Ik lees even verder.
Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooooh wat moeilijk en rot, die vriendin :-o
Er moet toch gewoon hulp zijn!!!
Wat ontzettend heftig en natuurlijk ben je bang, zeker als er geen uitzicht is op goede hulp.
Ze mist nu waarschijnlijk die vriendin omdat die ook een poging heeft gedaan maar hopelijk kan ze ook op gezondere manieren steun vinden bij andere mensen of op andere manieren een beetje bijkomen.
Neem zeker even contact op met de huisarts en blijf vooral ook in gesprek met je dochter. Wat heeft ze nu nodig behalve die vriendin? Wat heeft ze nodig om zich straks thuis weer goed te voelen? Wat maakte dat het leven zo uitzichtloos voelde dat ze zelfmoord als optie zag?
Niet geliefd of gezien voelen of de uitzichtloosheid van niet de juiste hulp kunnen krijgen?
Dan weet je misschien ook een beetje waar je op kan focussen om haar wat tot rust te brengen.
Je kan evt ook voor jezelf contact opnemen met de huisarts bijvoorbeeld, want voor jou is dit ook onwijs heftig.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hupsel schreef:
05-01-2023 05:35
Ik ga dadelijk, zodra het kan, eerst de gemeente bellen om nogmaals de hulpvraag te benadrukken. En daarna de huisarts.

Dochter kan niet slapen, ze appt me zo nu en dan. Ze mist haar vriendin, ze wil naar haar vriendin, dat is wat ze appt.

Wat moet dat vreselijk zijn voor je :hug: . Had je dochter al gesprekken met de POH?
Heb je contact met de ouders van die vriendin? En kunnen jullie misschien samen bespreken hoe verder, gezien het effect op je dochter?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter wilde geen gesprekken, want dat vond ze niet nodig. Nog steeds niet, eigenlijk.

@ Marshmallow; dat is precies wat ik doe. Vragen wat zij nodig heeft, wat ik kan doen om haar te helpen. Ze zei dat ze niet precies wist waarom ze het gedaan had of wat uiteindelijk de druppel was. Ze dacht dat het kwam omdat ze haar oplader niet kon vinden…

Maar de avond daarvoor hebben we gezellig gegeten, samen met haar jongere zusje. Ze is daarna een stukje gaan wandelen en heeft dus heel bewust paracetamol gekocht. En ‘s nachts teveel paracetamol geslikt.
hupsel wijzigde dit bericht op 11-01-2023 08:45
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Marshmallow_ schreef:
05-01-2023 05:58
Heb je contact met de ouders van die vriendin? En kunnen jullie misschien samen bespreken hoe verder, gezien het effect op je dochter?
Jazeker, moeder van vriendin is echter … hoe zal ik het zeggen… behoorlijk apart. Die ziet geen enkel probleem, behalve dat ze het heel handig vindt dat haar dochter een stuk handelbaarder is wanneer mijn dochter in de buurt is.

Mijn ex, we zijn een aantal jaar geleden gescheiden, woont in een ver weg-buitenland, vliegt vandaag naar Nederland. Daar ben ik blij om, want ik kan het even niet meer in mijn eentje aan.
Hupsel schreef:
05-01-2023 06:03
Jazeker, moeder van vriendin is echter … hoe zal ik het zeggen… behoorlijk apart. Die ziet geen enkel probleem, behalve dat ze het heel handig vindt dat haar dochter een stuk handelbaarder is wanneer mijn dochter in de buurt is.

Mijn ex, we zijn een aantal jaar geleden gescheiden, woont in een ver weg-buitenland, vliegt vandaag naar Nederland. Daar ben ik blij om, want ik kan het even niet meer in mijn eentje aan.
Wat frustrerend dat je met die moeder ook niets opschiet en dat die het contact van de twee juist als positief ziet.

Fijn dat je ex hierheen komt. Alle hulp voor jou is meer dan welkom. :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel voor alle reacties. Het voelt daardoor wat minder eenzaam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hupsel, wat ontzettend heftig :hug:. Hopelijk pakt het ziekenhuis dit heel snel op en krijgen jullie snel hulp hiermee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat afschuwelijk allemaal. Onze dochter is suïcidaal. Loopt geregeld met de gedachte rond, maar heeft godzijdank nog geen poging gedaan.

Situatie is misschien niet vergelijkbaar maar dit is mijn grootste angst :'(

Heel veel sterkte en een dikke knuffel :hug:
Ik heb geen woorden, vind dit zo erg voor jou en je dochter. Het enige dat ik je kan aanraden, is een kijkje nemen op de qebsite van 113 zelfmoordpreventie. Hier staan ook tools voor ouders. Wellicht heb je er iets aan.
Voor je dochter (als ze er voor openstaat): op jongerenhulponline.nl / hulplijnen staat een groot aantal hulplijnen (voor uiteenlopende problemen), waarmee ze anoniem kan bellen/chatten.

Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
MevrouwM123 schreef:
05-01-2023 06:29
Oh wat afschuwelijk allemaal. Onze dochter is suïcidaal. Loopt geregeld met de gedachte rond, maar heeft godzijdank nog geen poging gedaan.

Situatie is misschien niet vergelijkbaar maar dit is mijn grootste angst :'(

Heel veel sterkte en een dikke knuffel :hug:
Ik vind de situatie behoorlijk vergelijkbaar. De angst, die ontzettende angst en machteloosheid… :hug:
Nog een aanvulling: de website letztalk.online. Hier kan ze praten met lotgenoten en ervaribgsdeskundigen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je Grumpywoman, ik zal het aan haar doorgeven!
Als je wilt, kun je me pb'en. Ik was ook ooit 15...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven