Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn - 2023

08-01-2023 11:50 1159 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Denk erom: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven. En zo af en toe schrijf je dus een egocentrisch bericht, zonder te reageren op anderen hier. Dat is het leven. Soms moet je gewoon even wat kwijt omdat je vol zit en kun je niet direct reageren op een ander.

Zeg geen sorry als je al even niet bent geweest, als je niet alles hebt (bij)gelezen, als je het niet helemaal kunt bijhouden of wat dan ook. We moeten allemaal zuinig zijn met onze energie. Dit is de laatste plek waar je je daarvoor zou moeten verontschuldigen.

Extra:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha, ik ben de eerste! Happy New topic! Alhoewel het "happier " zou zijn als dit topic niet nodig was.

Ben nu ff met man weg, zodirect moet ik weer werken. Worden 4 pittige dagen, maar daarna heb ik lekker weer 4 dagen vrij.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik meeschrijven, ik lees af en toe mee, maar schrijven over pijn en gemoed vind ik soms echt moeilijk.

Ik heb vorige topic gevraagd naar ervaringen met neuromodulatie. Word pas eind van dit jaar dat ik traject weer in ga, eigen keuze ivm andere gezondheidsproblemen. Ik ben goedgekeurd en kan met 3 maanden het kastje laten plaatsen. Maar ben nog aan het herstellen van afgelopen jaar, corona en maagverkleining en baarmoedergedoe. Werd me te veel.

Zenuwpijn in een been, soms 2, uitval in een been en dan rugpijn laag en hoog in de rug, soms zit alles vast/ontstoken.

Komt door een val in douchecabine 6 jaar geleden en de 2 glazen deuren zijn ook nog op me gevallen. 2 dikke vette hernia's.
De uiteindelijke operatie is maar gedeeltelijk gelukt. Zenuwbaan is voor altijd beschadigd.

En heb ook nog adhd ws, ben nu in traject voor officiële diagnose. Baarmoeder issues en pmds.

Ben dus altijd overprikkeld door pijn en de adhd en pmds. Vorig jaar een tumor en slechte cellen in de baarmoederhals. Gelukkig is dat allemaal weggesneden en daarna gebrand en had ik een goed uitstrijkje en onderzoek de laatste keer.

Maar op moment bloed ik al 8 maanden elke dag en heb dus 8 maanden lang ook nog pmds klachten.

Lichaam en hoofd zijn een zooitje en ik ben op. Totaal opgebrand.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, lekker lang verhaal ook. :roll:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom LuciFee en :hug:

Ik ben niet zo’n schrijfster, helaas, maar jeetje vrouw, echt afgrijselijk wat je moet doorstaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Happy new topic! Goed voornemen is dit jaar mee gaan schrijven ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 heftig! Ik hoop voor je dat neuromodulatie helpt. Ik heb het kastje voor de testperiode van 6 weken gehad. Helaas zonder succes maar ik ben blij dat ik het geprobeerd heb. Veel mensen hebben er toch baat bij.
Once upon a time you dressed so fine
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
Alle reacties Link kopieren Quote
tvp
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren Quote
:hello:

Jeetje LuciFee, wat een verhaal! Uiteraard mag je meeschrijven.
Weet je een beetje wat onze verhalen zijn?

Ik ben de eerste week werken modderend doorgekomen, voor mijn gevoel. Wel weer lekker aan het lezen geslagen.

Gisteren een stuk gefietst en 's avonds geconstateerd dat ook fietsen met ondersteuning zere knieën oplevert. Weet ik dat ook weer :P Maar het was heerlijk fietsweer, dus daar laat ik me verder niet zo door tegenhouden.
Hielspoor lijkt weer erger te worden. :steam:

Lientje in ons oude topic schrijf je dat je opgevoed bent met 'gewoon doorgaan als het tegenzit'. Zo ben ik ook wel opgevoed en ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat de hele generatie voor ons zo is opgevoed. Als je in een bepaalde situatie zat, had je ook niet echt een keuze. Ik heb ook het idee dat ik nu de wrange vruchten pluk van deze opvoeding. Af en toe is het helemaal niet verkeerd om even rustig(er) aan te doen en stil te staan bij je gevoel, als het tegenzit, volgens mij.

Kohaku en Frambloos :hug:
Hopelijk klimmen jullie weer snel wat uit dat PTSS dal.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Schreef je al eerder mee DatDus? Of las je alleen?
Er kwamen op een gegeven moment heel veel mensen tegelijk langs, dus het kan zijn dat er een paar uit m'n geheugen gewist zijn. Dat doet mijn geheugen soms
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Och LuciFee, wat een verhaal. Knap dat je het zo uitgeschreven hebt als je het moeilijk vind dat te doen. :hug: Mijn ervaring is dat iedereen hier heel lief en begripvol is, ook als je soms een periode niet wil schrijven bijvoorbeeld. Dus deel wat je wil delen, en neem afstand wanneer je dat nodig hebt. Extra dikke knuffel! :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heftig allemaal LuciFee. Ik hoop echt voor je dat neuromodulatie goed gaat helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit al weken niet lekker in mijn vel. Ik had er al eerder iets over geschreven. Het gaat nog niet echt beter helaas. Ik vind het moeilijk om erover te praten, al gaat dat wel wat beter inmiddels.
Ik ben gewend om altijd maar door te gaan, maar op de een of andere manier lukt dat niet echt meer of zo.

Ik ben in elk geval blij dat de feestdagen en bijbehorende drukte achter de rug zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heftig LuciFee!
Welkom overigens om mee te schrijven.
Ik heb geen ervaring met neuromodulatie. Ik ga wel heel hard voor je duimen dat het je gaat helpen!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
@dreamer voornamelijk een meelezer.

Mijn pijn is zenuwpijn,jaren lang niet weten wat het is en waar vandaan. Nu sinds een paar jaar met medicijnen te hanteren. Dankbaar daarvoor. Werk fulltime,en moet blijven leren doseren wat wel en niet kan. Daar lees ik bij jullie vaak over en dat geeft herkenning.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zouden jullie financieel krom gaan liggen voor het plaatsen van een kroon? Er is bijzondere bijstand vanuit de gemeente voor de tandarts maar dat is alleen als het medisch noodzakelijk is, en ik heb het vermoeden dat ze het een worst zal wezen hoe ik me er psychisch onder voel dat je een gat in mijn gebit ziet als ik lach. Oftewel, trekken die kies. En ik vind het zelf ook heel moeilijk om te bepalen wat redelijk is om te willen. Omdat iedereen die wel geld heeft tegenwoordig juist steeds mooiere en mooiere tanden heeft door alles wat er mogelijk is zeg maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje Lucifee wat heftig zeg :(
Heel veel sterkte :hug: en welkom natuurlijk

@ Alcedo, sterkte, het is ook lastig allemaal :hug:

@Frambloos, ik heb stuk of 15 kronen, verzameld over circa 25 jaar maar ook een paar “gaten” zowel de eerste kies rechtsboven als linksonder en ook verder naar achteren een groot gat van 3 kiezen naast elkaar. Qua eten is het totaal geen probleem maar die 2 vooraan zie je wel als ik uitbundig lach. Ik had daar geen keus voor een kroon omdat de kiezen al te slecht waren daarvoor. Het geld voor een implantaat had ik daar niet voor over.
Een kroon hoeft tegenwoordig niet zo heel veel te kosten, geloof dat ik voor de laatste 2 ongeveer € 250,00 per stuk heb betaald incl. de zenuwbehandeling.
Nog steeds een hoop geld maar te overzien. Wellicht loont het om verschillende tandartsen te bellen voor een prijsopgave.
En sowieso informeren bij de gemeente, nee heb je, ja kan je krijgen. Succes!
-puck wijzigde dit bericht op 09-01-2023 12:22
Reden: Toevoeging
4.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Puck bedankt voor je uitgebreidde reactie! Ik blijk me weer eens in paniek gewerkt te hebben voor niks. Vorig jaar was hij half afgebroken, en toen twijfelde ze al of ze het met een vulling kon redden. Maar dat was dus wel gelukt. Omdat hij nu weer pijn begon te krijgen en best een lelijke plek had, dacht ik dat het een nieuw gaatje was maar dan aan de goede kant van wat er nog over was van de kies. Maar dit bleek niet zo te zijn. M’n tandvlees is ontstoken dus daar heb ik antibioticakuur voor gekregen. En afspraak met mondhygiënist om die plek weg te halen en nog wat ander werk.

Ik merk dus dat mijn doktersangst steeds erger en erger word door alles wat ik in de loop van mijn leven heb meegemaakt met dokters en de ggz. En ik heb aan mijn huisarts gevraagd of ik hier een keer over kan komen praten maar die vind dat de taak van de GGZ maar mijn wachtlijst is daar na de intake voor daadwerkelijke behandeling van 6 maanden nu weer versprongen naar 1 jaar. Dus daar ga ik sowieso niet voor de zomer aan de beurt zijn. En die witte jassen angst begint wel erg vervelend/heel veel energie te kosten en ik weet niet wat ik ermee moet. :purple:
Alle reacties Link kopieren Quote
DatDus schreef:
09-01-2023 05:29
@dreamer voornamelijk een meelezer.

Mijn pijn is zenuwpijn,jaren lang niet weten wat het is en waar vandaan. Nu sinds een paar jaar met medicijnen te hanteren. Dankbaar daarvoor. Werk fulltime,en moet blijven leren doseren wat wel en niet kan. Daar lees ik bij jullie vaak over en dat geeft herkenning.
Dat is ook zo'n heftig iets. Fijn dat medicatie helpt. En knap, toch fulltime werken
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Vervelend Frambloos.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Frambloos , ik heb alles radicaal laten trekken elke keer. Kroon konden we niet betalen. Dus meerdere gaten in mijn mond. Inmiddels kunnen we het wel betalen, maar zou het voor mij afhangen van waar in mijn mond het nodig is .
Ik ben nl van heel weinig dingen bang. Maar de tandarts.....brrrrr....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had een zware dag op het werk. 3 mensen douchen, een valpartij en meerdere bewoners met corona.
Helaas moet ik morgen én overmorgen ook nog werken. Hij is fijn. En ik heb achteraf onbeschermd een coronapatient gedoucht.
Tsja...
We hopen er maar het beste van. Er vallen ook al collega's uit dus het wordt even afzien de komende week.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Frambloos schreef:
09-01-2023 11:38
Zouden jullie financieel krom gaan liggen voor het plaatsen van een kroon? Er is bijzondere bijstand vanuit de gemeente voor de tandarts maar dat is alleen als het medisch noodzakelijk is, en ik heb het vermoeden dat ze het een worst zal wezen hoe ik me er psychisch onder voel dat je een gat in mijn gebit ziet als ik lach. Oftewel, trekken die kies. En ik vind het zelf ook heel moeilijk om te bepalen wat redelijk is om te willen. Omdat iedereen die wel geld heeft tegenwoordig juist steeds mooiere en mooiere tanden heeft door alles wat er mogelijk is zeg maar.
Lastige vraag. Ik heb recent een implantaat en kroon moeten laten plaatsen omdat de bewuste kies essentieel is bij het eten. Je zou het ook wel kunnen zien als ik lach, maar dan moet je wel echt weten waar je moet kijken. Het argument van de noodzaak bij het eten gaf bij mij dus de doorslag.

Heb je alleen een kroon nodig of ook nog een implantaat?
Ik was bij elkaar ruim € 2.500 kwijt helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel voor warme welkom. Ik heb eerder wel eens gelezen en van aantal weet ik het een beetje, als de adhd me het laat herinneren. ;-)


Wat een geld voor een kroon ook weer, jezus. Maar als noodzaak is, zou ik het wel doen. Is er een ander alternatief?
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frambloos schreef:
09-01-2023 14:13


Ik merk dus dat mijn doktersangst steeds erger en erger word door alles wat ik in de loop van mijn leven heb meegemaakt met dokters en de ggz. En ik heb aan mijn huisarts gevraagd of ik hier een keer over kan komen praten maar die vind dat de taak van de GGZ maar mijn wachtlijst is daar na de intake voor daadwerkelijke behandeling van 6 maanden nu weer versprongen naar 1 jaar. Dus daar ga ik sowieso niet voor de zomer aan de beurt zijn. En die witte jassen angst begint wel erg vervelend/heel veel energie te kosten en ik weet niet wat ik ermee moet. :purple:
Ow, dat schiet dan ook helemaal niets op.

Is er geen poh-ggz beschikbaar bij de huisarts, dat zij/hij er niets mee kan is ook zo, maar de poh-er vast wel, al is het ter overbrugging.
Zou daar naar vragen. Ook stom dat ze dat zelf niet opperen ook. :-|
Jaja.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven